روابة انتقام ليل الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم فاطمة عادل

الصفحة الرئيسية

 رواية انتقام ليل الفصل الثالث والعشرون 23

رواية انتقام ليل الفصل الثالث والعشرون 23

ليل: انا عايزة اعرف انتو معترضين على ايه ، ايه المشكله لو روحتو جيبتو الشيكولاته اللى لين عيزاها ولو فى حد منكم محتاج حاجه يجيبها وكمان انسه جنا اكيد محتاجه حاجات ليها لانها جات هنا على غفله ومكنتش عامله حسابها
محسن : ياحنين وده من امتى الحنيه دى أن شاء الله ، وبعدين ماهى مرز*وعه اهى واكله شاربه ببلاش 
جنا : استغفر الله العظيم ، يابنى هو انا جيت جنبك ولا كلمتك اصلا 
محسن ابتسم: الشهادة لله انت هاديه خالص انهاردة 
ليل: بااااااااس ، هو انا كل شويه هفرق بينكم زى الاطفال ، اتفضل يلا اجهز علشان تروح ، وانت كمان يا انسه جنا يلا 
جهزو وخرجو علشان يشتروا اللى ناقصهم وليل قعد هو ولين مع بعض 
ليل بص للين وابتسم وقال : احنا لوحدنا دلوقتي 
لين بتوتر : احم اه 
ليل بيقرب  : طب ايه 
لين بعدت : ايه 
ليل غمز : اي حاجة كده تحت الحساب للعبد الفقير 
لين باستفهام : مش فاهمة 
ليل ضحك ولسة هيتكلم سمع صوت الباب خبط فجأه بهدوء 
ليل بزمجرة  : المتخ*لف محسن  ده اكيد نسى حاجه ، ثوانى اشوفه وراجعلك يا حبيبي
لين اتنهدت بارتياح وقال : اوووف قلبي كان هيق*ف 
فتح ليل الباب بعشوائية وقبل ما يستوعب اللي حصل ولا ينصدم اقت*حم البيت  شوية رجاله زي الحيطان  كأنهم بودى جاردز واتنين مسكو ليل من دراعه وفجأة دخل بهيبته وهالة من الثقة والقوة بتحيط بيه 
ليل بصدمة : ماركوس 
ماركوس بابتسامة ساخرة : كيف حالك يا صاح 
لين كان قلبها هيق*ف من الخو*ف ليل بص لها وقال : ماركوس دعها وشأنها وسأفعل اي شئ في المقابل 
ماركوس: هيي يا صاح هل وقعت في العشق 
شاور ماركوس لواحد قرب ناحية لين ومسكها ليل صر*خ بكل قوة: لااااااااااا اتركها يا ابن العا......رة  
وبص لماركوس وبص*ق علي وشه 
ماركوس رفع قبضته قدام ليل وقال : لو كنت ماكانك ما فعلت هذا 
ليل : لما تريدها من ارسلك تكلم ايها الجب*ان 
قبل ما يكمل كلامه كان ماركوس نازل ضر*ب علي وش ليل بقبضته 
لين صر*خت بكل قوتها : لااااااا ليل سيبوه يا حيوا*نات سيبوه 
ليل فك نفسه من إيد الحارسين وتبادل الضر*ب هو وماركوس لكن بسرعة ادخلوا   رجال ماركوس ونزلوا ضر*ب في ليل وهو كل نظره مركز علي لين اللي مش مبطلة صر*اخ بأسمه وجسمها متلج وبتتر*عش وواحد شايلها من وسطها بإيد واحدة 
وخارج بيها برا البيت ليل اخر حاجة عملها مد ايده لعلها توصل للين وتمسكها واسو*دت الدنيا في عينيه 
وماركوس حمل لين وخرج بيها وهو بيقولها : اهدائي أيتها الأميرة يا لكي من مشا*كسة اهدأي  يا فتاة سنعيدك لأبيكي
مسك  حق*نة وغر*سها في رق*بتها وحطها في العربية وركبوا كلهم وانطلقوا .

 
عند محسن وجنا فى السوبر ماركت 
جنا : والله الاستاذ ليل ده بيفهم
محسن : اعتبر ده تلقيح بالكلام ولا ايه بالظبط
جنا : والله اللى على راسه بطحه بقى 
محسن : والله حاسس انك عيله صغيرة 
جنا : عيلة في عينك انا دكتورة اد الدنيا يا طو*ر انت 
محسن : لا بصراحة واضح انك..... (استوعب كلمة طو*ر وصر*خ)  ايه طو*ر انا طو*ر نهارك اسود قطرا*ن علي رأسك 
جنا بر*دح ولا كأنها عايشة في إيطاليا من فترة  : نهارك مدهون قط*ران ولمون ، يا عج*ل جامو*س ميجبش فلوس   
محسن بص بصدمة ومتنح قال : انتي مين ؟؟؟!!!! بت إنتي متأكدة انك عيشتي في إيطاليا ولا انتي بتتحولي
جنا بتعدل شعرها لورا قالت : احم نرجع بقي للبرستيج 
يلا يا مسيو  محسن عشان نشتري الشوكليت  
محسن هز راسه يمين وشمال وضرب كف علي كف وقال : اتفضلي ليدز فيرست رغم اني مش مقتنع ان فيه ليدي اصلا 
جنا لوت بقها وقالت : مسم جاهل مش بتفهم في الجنس اللطيف 
فضلوا يشتروا حاجات للبيت وحاجات للين  كانت جنا مركزة جدا في الماركات وكده بس محسن كان بيتأملها بسعادة وهو بيتخيل انهم خارجين يشتروا حاجات لعش الزوجية بتاعهم   
جنا لاحظت محسن وقالت : مالك متسمر كده ليه يا اخ محسن
محسن حب يهرب من الاحراج قال : صحيح ازاى اهلك يسيبوكى تسافرى كده لوحدك ومحدش بيسال فيكى ولا شوفت حتى حد بيحاول يتصل بيكى
جنا والحزن بان عليها: انا أهلى متوفي*ين ومعنديش غير اخ عايش هنا ومتجوز واحدة إيطالية  ومراته دايما كانت بتعاملنى وح*ش ولما دخلت جامعة قالتلي دلوقتي انتي لازم تستقلي  وتعيشي لوحدك  ، بس ومن يومها وانا لقيت استوديو اوضة بصالة وحمام وعايشة فيها وكنت بشتغل في مكتبة عشان اصرف عاي نفسي و صممت انى اكمل تعليمى وابقي  دكتورة اد الدنيا ومبقاش محتاجه لحد تانى 
محسن بتعاطف حس ان قلبه وج*عه عليها قال بحزن : اسف لو فكرتك
جنا: اصلا انا مش بنسى ، بقولك ايه انا ماليش فى جو النكد ده انا رايحه اجيب حاجه من هناك استنى لحظه
وهى ماشيه خبطت فى واحد 
الشخص : هل انتى عمياء الا ترين امامك
جنا : اسفه جدا لم اقصد....ومكملتش 
الشخص: وماذا افعل باسفك هذا
محسن راح ناحيتهم بسرعه : قالت لك اسفه ألم تسمع واداله فى وشه بالبو*كس كذا مرة وفجأة لقوا خمس رجالة زي التير*ان قدامهم اتضح انهم صحاب الراجل اللي محسن ضر*به 
محسن: فيكي نفس 
جنا بر*عب : اه 
محسن هاعد تلاتة وننطلق ١ ٢ ٣ محسن جري وجنا لسة واقفة بتمسك الاكياس 
محسن بص عليها بعد ما كان خلاص هيخرج قال : احيه 
يخرب بيتك 
جنا  فجأة حطت ايدها في شنطتها جابت اسبراي بالش*طة ورش*ت علي الراجل اللي كان بيقرب لها ورش*ت  ع الباقيين ومسكوا الأكياس هي وحسن وفضلوا يجروا والرجالة طبعا ماكانوش شايفين قدامهم  
بعد حاولى نص ساعه وصلو على البيت واول ما وصلو شافو باب البيت مفتوح 
محسن شد جنا وراه وخرج سل*احه وماشى براحه جدا لحد ما دخل وجنا ماسكه فى قميصه من ورا بر*عب ومش عارفه ايه اللى بيحصل
جنا بهمس : هو فيه ايه 
محسن : اششش 
فجأة بص لمنظر افز*عه لقي ليل مرمي ع الأرض باهمال وبقه وانفه بينز*فوا د*م وفا*قد الو*عي جري محسن برعب علي صاحبه وقال : ليل فيك ايه ، عمار عمااااار 
جنا قربت ومسكت رقبة ليل قالت : لسة عايش ما تقلقش فيه نفس 
جريت علي اوضتها وجابت برفيوم ومية رشت البرفيوم علي وشه وكمان رشت شوية مية ومحسن بيضر*ب علي خده بخفة ويقول ليل ومتع*صب وعروقه بار*زة وفجأة جنا صر*خت وقالت :لين فين لين 
محسن استوعب غياب لين وليل بدأ يصحي وقال وهو بيحاول يقوم ويقع تاني ومحسن بيسنده : لين لين مسك راسه اللي كانت بتنز*ف ودا*خ وكان هيقع تاني لولا محسن سنده ووقع في حض*نه فاقد الوعي تاني 
سنده لحد ما وصل عند السرير وحطه عليه وقعد جنبه حط أيده على وشه وفضل يع*يط 
قربت جنا وحطت يدها على كتفه بتحاول تهديه ، شدها لحض*نه جامد جدا وهو بيع*يط وهى اتصدمت بس لفت أيدها على رقبته وفضلت تطبطب عليه     
*******************
وقفت عربية ماركوس ورجالته قدام فيلا فخمة بتاعة صفوت طبعا من فلوسه الحر*ام 
شال ماركوس لين ودخل الفيلا صفوت كان نازل من ع السلم وقف وبص بملامح كلها اشتياق وحنين وحب وشفا*يفه بتبتسم تلقائي 
نزل السلم ببطء مش مصدق أخيرا بنته حبيبته قدامه 
اول ما وصل عندها كان ماركوس حطها علي الكنبة 
ركع علي رجليه وبقي قريب من وشها فضل يزيح شعرها ويمل*س عليه بحنان با*س جبينها وقال : أخيرا يا سهير هترضي عني بنتنا معايا وزي الفل 
فضل اكتر من ربع ساعة وهو مركز نظره علي بنته وهو مش مصدق ان كل حاجة خلاص انتهت 
وقف وقال لماركوس: أنا مدين لك بكل شئ أنها أغلي ما لدي اشكرك علي تنفيذ وعدك لي انت حقا نعم الرجل 
فجأة لين بدأت تتحرك بع*نف وهي نايمة قرب صفوت بلهفة وهي فجأة فتحت عينيها وصر*خت : لييييييل 
بصت لقت باباها وقالت وهي بتع*يط : بابا بابا الراجل دا ضر*ب ليل ومو*ته اهي اهي اااااه يابابا 
حض*نها صفوت وقال : اششش اهدي يا حبيبتي من انهاردة مافيش ليل فيه انا وانتي وبس 
لين بر*قت عينها بصدمة وقال : يعني ايه مافيش ليل بابا ليل دا يبقي جوزي 
صفوت كأن صاعقة وقعت عليه وقال بصدمة وصوت بالعافية طالع : جوزك ، يا ابن ال.....

google-playkhamsatmostaqltradent