رواية ملاك الزين الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم الكاتبه دودو

الصفحة الرئيسية

    رواية ملاك الزين كاملة بقلم الكاتبه دودو عبر مدونة دليل الروايات

رواية ملاك الزين

 رواية ملاك الزين الفصل الثاني و العشرون 22

رجعت ملك البيت لقيت احمد ومامتها جاهزين 
ملك: ثواني بس هلبس واجي علي طول 
الام: عارفه لو اتاخرتي هنسيبك ونمشي 
ملك: انت اللي بتعطليني اهو 
الام: حسبي الله ونعم الوكيل فيهك امشي ي ملك البسي بسرعه 
ملك: حاضر اهو 
بعد وقت جهزت ملك وطلعت 
ملك: انا جاهزه اهو 
الام: هو ده اللى ثوانى 
ملك: بجهز نفسي يا ماما الاه 
الام: امشي قدامي ويارب اسمع صوتك 
ملك: شوف امك يا احمد بتتخانق معايا ازاي وانا مش بتكلم خالص 
احمد: شايف يا اختي مش بتتكلمي امشي بقا قدامي 
ملك: طب متزقش وانا همشي 
عده وقت وكانه قاعدين في بيت جميله 
ملك: همست في ودن احمد اتكلم بقا ولا هنقضيها ساكتين كده 
احمد: بهمس اتكلم اقول ايه انا نسيت كل حاجه 
ملك: يعني اسيب ماما تتكلم 
احمد: خلاص هتكلم انا 
ابو جميله: في حاجه يا بنتي 
ملك: لا يا عمي بس انا عايزه اشوف جميله 
مامت جميله: حاضر يا حبيبتي هندهلك عليها 
الاب: خير يا ابني في حاجه 
احمد: كل خير يا عمي انا كنت جاي اطلب ايد جميله بنت حضرتك 
شرف ليا اني اتزوج بنت حضرتك 
الاب: الشرف ليا يا ابني وانا معنديش مانع بس الراي راي العروسه في اللحظه دي دخلت جميله وقدمت الصنيه وقعدت جمب والدها
مامت احمد: بسم الله ماشاء اسم جميله وفعلا جميله 
جميله: شكرا من ذوق حضرتك 
مامت احمد: حضرتك اي بقا قوليلي يا ماما ولا انا مش زي ماما 
جميله: حاضر يا ماما 
الاب: جميله بنتي احمد طالب ايدك اي رايك 
جميله: بكسوف اللي تشوفه يا بابا 
الاب: علي بركه الله نقرا الفاتحه بعد ما قراه الفاتحه 
احمد: احنا نعمل شبكه يا عمي والفرح مع ملك  ان شاءلله 
الاب: اللي تشوفه يا ابني 
احمد: بكره ان شاءلله ننزل نجيب الشبكه 
الاب: تمام يا ابني 
احمد: نستاذن بقا 
الاب: لسه بدري اقعده شويه 
احمد: الجايات كتير عن اذنك 
الاب: اذنك معاك 
وصله البيت ودخله 
ملك: واخيرا هتبقا عريس انا كنت فكراك هتعنس 
احمد: امشي يا بت من قدامي 
ملك: عايزه فلوس عشان اشتري فستان للخطوبه 
احمد: هو انا العريس وهجبلك فستان 
ملك: اذا كان عاجبك 
احمد: لا مش عاجبني 
ملك: يبقا هوري الفديوهات اللي معايا ل جميله 
احمد: فديوهات ايه 
ملك: فديوهات انت وصغير فاكر ولا اكمل 
احمد: خلاص احله فستان لاحلي ملوكه في الدنيا بس وغلاوتي عندك لتمسحي الفديوهات 
ملك: هخليهم ضمانه انك تعملي اللي انا عيزاه 
احمد: متبقيش رخمه وامسحيهم وانا اعملك اللي انت عايزه 
ملك: تؤ تؤ مش مصدقاك 
احمد: اعمل ايه عشان تصدقي 
ملك: اممم اطلب اي حاجه 
احمد: قولي عايزه ايه خلينا نخلص 
ملك: اول حاجه الفستان وبعدين تجبلي شكولاته وتفسحني وتعزمني علي الغداء وبعدين تجبلي حاجه حلوه وبس كده 
احمد: انتي منستيش حاجه 
ملك: استنه افكر تاني يمكن ناسيه حاجه 
احمد: انتي صدقتي كفايه اللي انتي قولتيه بس امسحي الفديوهات 
ملك: تؤ تؤ لما تعمل اللي قولت عليه 
احمد: ماشي وامري لله بس هتمسحيهم 
ملك: اول متعمل اللي قولت عليه همسحهم 
احمد: خلاص بكره تروحي معاي نجيب الشبكه وافسحك 
ملك: موافقه تصبح علي خير بقا 
احمد: وانتي من اهله يا اختي 
عند زين 
تلفونه رن وكانت زينه 
زينه: ايه يا زين مسالتش عليا النهارده 
زين: مشغول يا حبيبتي اعمل ايه 
زينه: لا  لازم تريح نفسك شويه 
زين: حاضر هحاول 
زينه: لا لازم بكره تاخد اجازه ونقضي اليوم كله مع بعض 
زين في نفسه: فرصه اعرف منها الخطه 
زينه: زين أنت روحت فين 
زين: معاكي خلاص بكره هاخد اجازه ونخرج مع بعض 
زينه: هستناك يا حبيبي باي 
زين: باي 
______________
زين رن على ملك 
زين: حبيبتي عامله ايه 
ملك: بخير يا حبيبي وانت 
زين: انا بخير طول ما أنتي بخير 
ملك: دايما يارب 
زين: ملك حبيبتي انا بكره مش هقدر اجي الشغل 
ملك: وانا كمان مش هقدر اجي بس انت مش هتيجب ليه
زين:بكره هطلع انا وزينه 
ملك:نعم انت ومين
زين:اهدي يا حبيبتي انا هطلع معاها عشان المهمه
ملك:انا مش حابه البنت دي خلص المهمه دي بسرعه
زين:حاضر يا حبيبتي وانتي مش هتيجي ليه 
ملك:بكره احمد هيجيب الشبكه وانا هروح معاه 
زين:اه الف مبروك باركيله نيابتن عني 
ملك: انت تباركله بنفسك انت مش هتحضر الخطوبه
زين:ان شاء الله يا حبيبتي بس انتي وحشتيني اوي 
ملك:وأنت كمان يا حبيبي
زين: امته نبقا في بيت واحد 
ملك:خلص انت المهمه دي ونتزوج على طول واحمد هيبقا فرحه معانا  
زين:ان شاءلله يا حبيبتي عن قريب خالص 
ملك:ان شاءلله يا حبيبي هنام انا بقا تصبح على جنه 
زين:وانتي من اهلها يا روحي 
قفله وكل واحد راح في النوم نكمل البارت الجاي 
 رواية ملاك الزين الفصل الثاني و العشرون 22 -  بقلم الكاتبه دودو
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent