رواية خادمة قلبي الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم زهرة عصام

الصفحة الرئيسية

  رواية خادمة قلبي الفصل الثاني و العشرون 22 

رواية خادمة قلبي الفصل الثاني و العشرون 22

 حازم اللي أخيراً نطق : مين المزة بصلها و قال يا مساء الأناناس على عيون أجمل الناس ممكن النمبر بس عشان اشيلك من عيلتي اللي جاية عليا جامد دي 
مالك بص لـ حازم بغضب و راح ضربة على قفاه خلاه يطلع لقدام شوية و قال يغضب :  أخرس بدل ما أعرفك شغلك
حازم بهيام: أخرس اية بس قدام الجمال دا كله بص لجميلة و قال: مش ناوية تجيبي النمبر برضوا
ملك : إن شالله تسلم يا سعادة البيه كريم شانتيه
حازم : و الله انتي اللي سعادة البية
ريا خرجت من صدمتها و قالت: عادية يعني مفهاش حاجة مميزة
ملك لوت شفتيها بحركة شعبية و قالت: لو على التمير فاحنا متميزين و أوي كمان إنما الاعمي اعمي يعنيا أنا نفذت التحدي نفذي الشرط.
ريا بصت ليها بغيظ و راحت على الحيطة و عملت زي ما ملك قالت ليها
ملك استنت ربع ساعة عدي و قلعت الشبشب و حدفتة في ريا .
ريا لفت وشها و قالت بغضب: اية الغباء دا
ملك : لفيتي وشك ليه كدا هتعيدي من الأول يلا يا سعادة البيه كريم شانتيه اظبط من الأول
حازم بهيام: عيوني يا بسبوسه بالقشطه إنتي ما تجيبي حته 
ملك برقت و مالك مسك اديها و اخدها على اوضتة
وليد : حط القطرة بضمير يا مالك و ضحك و بص لـ ريا و قال: أنا مراقبك أي حركة هبلغ جميلة علطول 
مالك قفل الباب و بص لـ جميل بغيظ و في ثانية كان بايسها بغيظ
ملك عمالة تزق فيه بس مش قادره لحد ما بعد منه لنفسة
ملك بتنهج و بتبصله بغيظ  وقالت بغيظ : انت إزاي تعمل كدا ؟! 
مالك : اية يا حلوه هي أول مره وإلا اية و بعدين اية اللى انتي لبساه دا ها مش ملاحظة إن معاكي شباب في البيت
ملك بغيظ و حاجب مرفوع: نعم يا حضرت سمعني تاني كدا معلش و من كتر غيظها كانت بتهز رجليها جامد 
مالك بضيق: مش عاوز حد يشوفك غيري رجعيلهم جميلة و سبيلي انا ملك تبقي بتاعتي لوحدي
ملك بخبث: بس ملك مش ملك حد ملك ملك نفسها بس 
مالك : ملكيش انتي دعوة بملك انا هعرف اغليها توافق و قرب عليها باسها برومانسية و قال: كدا بقت ملك بتاعتي و غمز ليها
ملك.: أنت اية ها قولتلك متبوسنيش تاني مش فاتحنها مبوسة يعني
مالك راح بايسها و قال: فتحنها مبوسة حبيبتي عاجبها ملكيش انتي دعوة
ملك بغيظ : انت خدت مني بوسة غصب رجعهالي لو سمحت
مالك بخبث غالي و الطلب رخيص و راح بايسها بس المرة دي ملك بادلتة البوسة و تعمقوا فيها أوي لدرجة إن شفايفها احمرت
ملك خبت وشها في صدره و هي بتقول: هتعمل فيا ايه اكتر من كدا
مالك خرجها من حضنه و بصلها بحب و تحذير: لحد ما نتجوز مش عاوز حد هنا في البيت يشوف وشك مفهوم
ملك هزت راسها بايجاب و مالك باس على رأسها و قال: الحب معرفش بأبي غير لما دخلتي قلبي يا ملاكي
ملك بصتله بتوهان و قالت: بحبك من ساعة ما عيني وقعت عليك اوعي تخيب ظني فيك يا مالك هتتعب أوي لما ترجعني ليك تاني 
مالك باستغراب: لية بتقولي كدا
ملك : معرفش بس حسيت إني عاوزة أقول كدا لمحت باديها الساعة قالت يا لهوي اوعي بسرعة
مالك بخضة : في اية
ملك و هي بتخرج من الاوضة البت متشعلقة بره و الساعة قربت تخلص و أنا بعون الله نويت اشعلقها اليوم كله 
ملك خرجت و حطت ايديها على بوقها و هي بتقول محدش يعمل صوت خلعت فردت الشبشب و ضربتها في رأسها
ريا بغيظ : اااه و اختل توازنها ونزلت رجليها بصت ليها بغيظ 
ملك رفعت كتفها و قالت: الاتفاق إتفاق يا عينا لفي يا بت و على رجل واحدة و ايدك فوق
ريا بغيظ: هوريكي يا اللي اسمك جميلة انتي هوريكي مبقاش ريا إلا لو ما خرجتك من هنا بفضيحة
-------- 
في مكان أول مره نروحة واقفة نتشر الغسيل و هي بتغتي الواطي واطي أهي و الخاين خاين أهي و مش هيتغيروا ولاد الوارمة ابدا
خلصت اللي في الطبق بصت تحت البيت لقت واحد معدي ابتسمت بخبث و قالت: بقي يا ابن الورا'مة انت عاوز تكرشني انا وأمي من البيت تعالي بقي دا انا هطلع عين اللي خلفو'ك 
مسكت طبق الغسيل و دلقت الماية اللي فيه عليه 
- ينهار منيل على الصبح مش تفتحوا يا عمي 
- شهقت بصدمة مصطنعة هي جت عليك يا معلم إسماعيل لمواخذة يخويا مشوفتكش
اسماعيل: مشفتنيش وإلا قاصدة تدلقيها عليا عشان تنتقمي مني يا منه
منه بردح : وانا هعمل عقلي بعقلك انت يا راجل و بعدين أنا لو عاوزه انتقم مش هدلق عليك ماية غسيل لا هدلق ماية نار اهو نكون خلصنا البشرية كلها منك و كمل في سرها يا راجل يا عرة
اسماعيل: لا بقي دا انتي متربتيش و عاوزة اللي يربيكي
منه بغضب و شهقة : نعم نعم عاوز اية يخويا تربيني طب راجل خليك واقف لحد ما انزل و رمت طبق الغسيل على الأرض و جريب على تحت 
- نازل فين يا منه انتي يا بت 
منه : اهدي انتي بس يا منولة في راجل عرة تحت عاوز يتربي و أنا اللي هربية بقي ها 
و نزلت تجري على السلم 
منال: هو انا هسيب البت تضرب لوحدها عليا الطلاق ابدا لازم أضرب معاها و خدت طرحه حطيتها على رأسها و نزلت جري على تحت
منه : بقي انت يا راجل يا اللي مش قادر على أهل بيتك ولا عارف تمشي كلمة عليهم جاي تتشطر علينا إحنا اكمن مفيش فينا راجل لا اصحي دا منه و الأجر على الله
اسماعيل: هاتي اخرك يا مره يا قادرة دا انتي يا بت بشنبات
منال : حوش حوش على الأقل عندها اللي مش عندك يخويا جاي تتشطر على بنتي يا اسماعيل اية انت مفكر محدش هيوقفلك وإلا اية 
- أهدي يا ام ملك و اقصري الشر يختي 
واحدة ماسكة منه حيشاها عن إسماعيل و واحد من أهل الحارة حايش إسماعيل عنهم 
منه : سيبي يا ولية سيبي لحسن هضر'بك انتي مكانه
- يختي اسكتي انتي فيكي خبطة لما هتاخدي التانية
الحارة كلها اتلمت و الصوت بدأ يعلي 
منه بصوت عالي: اسمعي يا حاره بنت كـ'لب الراجل دا غلط فيا و في أمي كدا غلط صح 
الحارة كلها : صح 
منه : حلو و أنا بقي كنت مستنياه يغلط سيبي يا ولية و فلتت منها هجمت على إسماعيل بطحته وقعته على الأرض
منه : بقي يا راجل بتغلي الإيجار كل شهر و قلنا ماشي لكن تغلط فينا و عاوز تكرشنا و احنا بينا عقد انت مفكرني فافي هروح اشتكي للحكومة لا أنا حقي باخدة بايدي و نزلت ضرب فيه 
الستات شالوا منه من علية بالعافية و الحارة كلها بقت تتكلم منهم اللي متعاطف و منهم اللي شمتان
منه حست بالفون بيهز بصت فية و ضحكت و قالت للحارة كلها بصوت عالي: صااااامت
الحارة بقت هوس محدش بيتحرك منه خدت نفس و ردت 
منه : ملك روحي انت فين يا وحش
ملك : عاملة ايه يا منه و ماما عاملة اية كله تمام 
منه : كله لوز لوز انت سايب وراك رجالة يسطا طلاق تلاتة ما تشيل همنا تاني هاتيجي امتي بس 
ملك : قريب يا حبيبي قريب انتي فين كدا اية الجو الصامت دا 
منه بصت للحارة و الخناقة و قالت : لا يا حبيبتي دا انا حتي قاعدة في اوضتي قدام التلفزيون الخاص بيا على سريري اللي من ريش نعام تحت التكيف حجي 
ملك ضحكت جامد و قالت: ربنا يسعدك يا حبيبتي هقفل أنا دلوقتي
منه : سلام يا روحي سلام سلام سلام و قفلت بصت للحارة و استعدت للخناقة تاني و قالت: كما كنت 
الحارة كلها الصوت رجع فيها تاني و بقي الكل يتخانق مع بعضة
------ 
ملك كل ما ريا خلاص هتخلص الساعة تخليها تتحرك عشان تعيدها من الأول لحد ما ريا زعقت و قعدت
ملك : حلو غلطت وانا كنت مستنياها تغلط اوعي تكوني فاكره إني دلوقتي كيوت لا دا من العشوائيات يا بت تعالي بقي يا حلوة و نزلت فوقها ضرب 
حازم بإعجاب: اجي أساعدك يا جميلة
ملك : متشكرين لخدماتك يا سعادة البيه كريم شانتيه دي انا كفيلة بيها لوحدي و نزلت ضرب في ريا 
مالك كان شايف نظرات الإعجاب من حازم اتعصب و ...
---- 
منه و منال بيتسحبوا وسط الخناقة و بصلوا لبعض و طلعوا على شقتهم 
منال: انتي كويسة يا بت 
منه : لوز اللوز دماغي صدع من الخناقة دي هنفضها إزاي 
منال بخبث أنا هقولك هنفضها ازي
منه  : تعجبني هاي الدماغ الشريرة و ضحكت بخبث و قالت عندي خطة أحسن 

google-playkhamsatmostaqltradent