Ads by Google X

رواية ملاك الزين الفصل الواحد و العشرون 21 - بقلم الكاتبه دودو

الصفحة الرئيسية

    رواية ملاك الزين كاملة بقلم الكاتبه دودو عبر مدونة دليل الروايات

رواية ملاك الزين

 رواية ملاك الزين الفصل الواحد و العشرون 21

تاني يوم تلفون زين رن وكانت زينه 
زينه: صباح الورد يا حبيبي 
زين: صباح النور يا زينه 
زينه: استنيتك امبارح بس انت مجتش 
زين: معلش يا زينه كان عندي شغل كتير وخلصت متاخر 
زينه: طب هتقابلني النهارده  
زين: ان شاءالله يا حبيبتي عايزه تخرجي تروحي فين 
زينه: تعاله نفطر انا وانت في مطعم ايه رايك 
زين: زي ما تحبي اجهزي وانا هعدي عليكي 
زينه: ماشي يا حبيبي 
زين: سلام 
قفل مع زينه ورن علي ملك 
زين: صباح الجمال عليك يا جميل 
ملك: يسعد صباحك حبيبي 
زين: صباحي كمل لما سمعت صوتك 
ملك: حبيبي انت 
زين: ملك انا دلوقتي هطلع مع زينه هنفطر بره
ملك: هتطلع مع السحليه دي ليه 
زين: يا حبيبتي عشان الخطه 
ملك: كنت اعتذرت يا حبيبي انا مش بقدر اشوفك قريب منها ببقا عايزه اجيبها من شعرها 
زين: هحاول اخلص المهمه دي بسرعه اوي وبعدين نتجوز 
ملك: بس بلاش احتكاك بينك وبينها احسن ابوظلك الدنيا كلها 
زين: حاضر  يا حبيبتي سلام بقا وابقا اكلمك بعد ما اخلص 
ملك: سلام يا حبيبي 
قام زين اخد شور وجهز نفسه وراح عند بيت زينه واتجه اللي المطعم بعد  وقت وصله المطعم وطلبوا الاكل وابتدوا ياكله 
زينه: انا مش عارفه كنت ازاي غبيه كده وسبتك انت وحبيت واحد زي ده انا اسفة يا زين اوي انا ندمانه علي كل حاجه 
زين: خلاص انسي كل ده اهم حاجه انك عرفتي غلطك وبلاش نفتح في الماضي 
زينه: حاضر  يا حبيبي 
زين: الا قوليلي يا زينه انتي سيبتيه ليه 
زينه بتوتر: هو بصراحه  يعني هو طلع حقير وكان عايز يبيعني لواحد مقابل شويه فلوس وانا سمعته وهربت علي طول 
زين: متأكده  ان ده السبب 
زينه: ايوه يا حبيبي هيكون ايه غير كده 
زين: تمام يا حبيبتي انسي كل حاجه هتتصلح 
زينه: وانا معاك مش بخاف من حاجه 
زين: وانا مش عايزك تخافي من حاجه طول ما انا معاكي 
زينه: حاضر  يا حبيبي 
زين: تعالي  اوصلك البيت بقا وانا هروح الشغل 
زينه: لا متتعبش نفسك انا هروح المول اشتري شويه  هدوم وبعدين هروح 
زين: طيب يا حبيبتي عايزه حاجه 
زينه: لا يا حبيبي 
زين: سلام بقا طلع زين مشي وزينه كمان 
زين: طلعت دلوقتي عينك عليها 
الشخص: تمام يا باشا 
زين: قفل مع الشخص وقال دلوقتي نعرف كل حاجه راح علي القسم ودخل مكتبه لقي ملك مستنياه
زين: حبيبتي انتي هنا 
ملك: ايوه جيت اشوفك عملت ايه 
زين: ماشي اقعدي وانا احكيلك حكالها كل حاجه حصلت بس هو ده اللي  حصل ودلوقتي هنعرف كل حاجه 
ملك: ان شآء الله عن قريب الدليل هيكون معانا 
زين: ان شاءلله  يا روحي 
ملك: طب هروح انا علي مكتبي 
زين: خليكي معايا شويه اصلك وحشاني 
ملك: وانت كمان يا حبيبي بس عندي شغل كتير اوي ولازم اخلصه ابقا اجي وقت الغداء 
زين: ماشي يا حبيبتي هستناكي 
عد الوقت وجه وقت الغداء وزين وملك بيتغده وفجاه تلفون زين رن وكان الشخص اللي بيراقب زينه 
زين: ها عملت ايه 
الشخص: بعد ما سبتك يا باشا ركبت تاكسي وانا فضلت وراها وبعدين راحت شقت قعدت فيها حوالي تلات ساعات وبعدين نزلت هيا وواحد وركبت معاه العربيه ووصله بيتها وهو رجع الشقه 
زين: طب متعرفش شكله ايه 
الشخص: انا صورته صوره هبعتهالك دلوقتي 
زين: ماشي ابعتها بسرعه 
الشخص: تمام وقفل وبعت الصوره 
زين: شاف الصوره وقال كده كل حاجه وضحت 
ملك: في ايه يا زين 
زين: شكوكنا كلها طلعت في محلها هيا بتقابله اكيد في سبب انها عايزه ترجعلي 
ملك: طب وهنعرف ازاي هما عايزين ايه 
زين: لسه مش عارف بس هنفضل مراقبينهم لحد منوصل لحاجه 
ملك: ان شاءلله عن قريب يا حبيبي 
زين: طول ما انتي معايا كل حاجه هتبقا بخير 
ملك: وانا معاك وعمري مهسيبك 
زين: ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك 
ملك: ويخليكي ليا يا حبيبي همشي انا بقا عشان احمد هيروح يتقدم للبنت اللي بيحبها انهارده 
زين: غريبه مقاليش انوا بيحب 
احمد: هو مكانش قايل لحد خالص واعترفله بمشاعره وطلعت هيا كمان بتحبه 
زين: ربنا يتممله علي خير 
ملك: يارب يا حبيبي 
 رواية ملاك الزين الفصل الواحد و العشرون 21 - بقلم الكاتبه دودو
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent