رواية سلفتي ولكنها الفصل الواحد و العشرون 21 - بقلم ميرا ابو الخير

الصفحة الرئيسية

  رواية سلفتي ولكنها كاملة بقلم ميرا ابو الخير 


 رواية سلفتي ولكنها الفصل الواحد و العشرون 21

امجد بصدمة:  ازاي يعني جوازي من مراتك باطل. 
شوقي بهدؤء:  اه وميجوزش كمان دي مراتي وانت اخويا يعني لا يجوز ايلا اذا انا مت بجد. 
امجد بعدم فهم:  انت ازاي عايش انت مت قدمنا ازاي. 
سميه بغضب: يعني لما كنت بتظهرلي كنت حقيقي مش عفريتك. 
شوقي شدها من شعرها:  ولسه هتشوفي ياروح امك. 
سجدة بخوف قربت من امجد يلي مش فاهم حاجه ازاي اخوه عايش وتوتر كبير لاقصي حد: ه هو انت قربت منها يا امجد قول لا ابوس ايدك متبد"حنيش كده. 
امجد بتوتر:  اه قالت كده ليا قبل اما اطلقك. 
سجدة بعدم فهم:  يعني ايه. 
سميه بتوتر ظاهر:  اه وعشان كده اتجوزني وبيحبني مش بيحبك انتي. 
سجدة بصت لامجد بثقه:  وانا متاكدة انه معملهاش حتي لو مسحو"ر. 
سميه بتوتر:  لا حصل وحامل منه كمان. 
سجدة ببرود:  قصدك من الشيخ يلي سـ. ـحرتي لامجد عنده اومال هيعملك عمل قوي كده مقابل ايه. 
امجد بغضب:  عمل ايهه انا مش فاهم حاجه و مش مصدق انه سميه تعمل كده اكيد يا شوقي انت عايش عشان تخو"ني انت وسجدة . 
حكمت جت. 
حكمت بهدؤء:  هفهمك انا كل حاجه. 
سميه عايزة تهرب و شوقي ماسكها من شعرها: سمية جت حاولت تقت"ل سجدة و للاسف انا كنت مكانها و قالت انها سحـ. ـرتك و سـ. ـمت شوقي يلي بستر ربنا راح يشوف سجدة وشريف لاحقوا هناك و يلي سلطت علي مراتك ناس تضر"بها و قدموا بلاغ عليها عشان كده الظابط خدها تحب تعرف الكبيرة سجدة حامل منك انت و هي يلي بتدافع عنك. 
امجد بعدم تصديق و اعمى البصيرة:  كدابين وانتي بتخرفي سميه بحبها وهي بتحبني كل دي خطط منكم. 
شوقي بحزن ع حال اخوه:  كنت متاكد انك مش هتصدق عشان كده مظهرتلكش للدرجه دي سحـ. ـرها عامي قلبك. 
سجدة وقفه ساكته و باصه له بعيون كلها دموع وهو مغيب و كانه مش حبيبها خالص. 
حكمت بصت ع سميه يلي شمتانه انه مش مصدقهم:  انتي ايه شيطا"نة. 
سميه ببرود:  صدقتني يا حبيبي انا موافقه اعيش معاك من غير جواز بس خدني من هنا. 
سجدة راحت عليها وكف ع وشها لوحها:  انا خليت الظابط يسيبك عشان تفكي سحـ. ـرك و متقلقيش هترجعي له تاني. 
امجد مسك ايد سجدة بغضب:  ايدك عنها. 
سجدة بصت لحكمت و شوقي:  طب يا جماعه اطلعو برا وسبوني معه. 
بقلم ميرا ابوالخير 
سميه بغضب:  ع جـثـ. ـتي. 
شوقي ضر"بها بغضب وشدها ع برا. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
امجد ببرود: عاوزة ايه. 
سجدة جابت مصليه و مياه قراءن و كتب كتيرة و بخور:  هعمل اخر حاجه وصدقني هختفي من حياتك بعدها. 
امجد بغضب:  عشان تم... 
حطت ايديها ع بوقه:  يلا نصلي ركعتين لله الاول و بعدها اعمل يلي انت عايزو. 
امجد بهدؤء: تمم اتفضلي. 
اتوضوا و بدء امجد يقرا القراءن ويصلوا. 
امجد خلص صلاة وسجدة. 
سجدة بابتسامة حب:  دي مياه قراءن اشرب منها. 
امجد ببرود: تمم. 
شرب وحس براحه وهدؤء جواه. 
سجدة بابتسامة:  احكيلي عن السـ. ـحر كده يا امجد حابه اسمعه منك انت. 
امجد بهدؤء قعد: اقعدي هقولك ايه هو السـ. ـحر. 
سجدة قعدت و هو بدء يحكي ليها:  بصي يا ستي فالسحر كما أخبر الله عنه طريق للفساد وسبب للضرر بين العباد، وهو فوق ذلك كله سبب للكفر بالله سبحانه والخروج عن دينه وشرعه .
والسحـ. ـر في اللغة صرف الشيء عن وجهه، وفي اصطلاح الشرع عرفه ابن قدامة بأنه: " عـ. ـزائم ورقى وعُقَد يؤثر في القلوب والأبدان، فيُمرض ويقـ. ـتل، ويفرق بين المرء وزوجه، ويأخذ أحد الزوجين عن صاحبه".
سجدة بابتسامة: يعني بيفرق بين الازواج اهو معلش كمل. 
بصلها بحيرة وكمل: أنواع السـ. ـحر وأقسامه
تتعدد أنواع السـ. ـحر بتعدد الاستعانات التي يستعين بها السا*حر في تحقيق غرضه، فمن السـ. ـحرة من يزعم الاستعانة بالكواكب، ومنهم من يستعين بالجـ"ـن، ومنهم من يستعين بالنفخ في العقد، ومنهم من قصارى أمره خفة اليد وسرعة الحركة. 
سجدة بهدؤء:  ربنا بيحبك عشان خالاني قويه كده عشان اقف جنبك. 
امجد بهدؤء:  سجدة متوجعيش دماغي. 
برا... 
شوقي ضر"ب سميه علقة مو*ت و مرميه ع الارض بترتجف من الخوف. 
حكمت بعدم شفقه:  ليه كل الحقد دا انتي ايه. 
سميه بوجع ودموع:  مهما تعملوا امجد مسحو"ر والسحر عمره م هيتفك و هيصدقني انا. 
شوقي مسكها بغضب من ر"قبتها: يلي مناعني عنك انه اخد رو"حك اخويا الغلبان دا عايز افهم حاجه فين الفديو وازاي اختفي من سجدة. 
سميه بارتعاش: هجوبك يمكن ينفعك مع انه لو جبته له عمرو م هيصدق انا سرقتوا عشان يبعد سجدة اصلا كده كده مش هيصدق اسمع يا جوزي الاول  و واحنا رايحين المستشفى كان في خناقه كبيرة والتاكسي وقف و كانت الناس بتضر"ب بعض السواق نزل وبعد شويه سجدة عشان تنادي عليه و هي بتنادي له استغليت الفرصه ولاقيت عيل خاليته يخبط فيها و يجيبلي لي الفون من غير م تحس وهو دا يلي حصل سجدة غبيه اوي. 
شوقي بغضب: يابنت ال ***. 
ضحكت بشر كبير وهستري. 
عند شريف. 
الناس غطوا وشه بالجرايد و كانت عين وقفه بتضحك بشر ومكر:  اول واحد غار باقي اتنين شوقي وسجدة والاهم سجدة. 
مشي الشيخ وصل مكان مهجور وبعت رسالة لسميه تروح له. 
( انا عارفه انه موت شريف يزعل اوي اوي والله عيطت عليه بس ادعولوا بجد الله يرحمه في الحقيقه 💔💔). 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند سجدة. 
امجد ببرود: خلصتي عايزة ايه تاني. 
سجدة بهدؤء:  ولا حاجه يا امجد انا خلاص هبعد عنك ويلي انت عايزو اعملوا. 
امجد حضنها و هو مش واعي: هتسبيني. 
سجدة بابتسامة: انت يلي عايز ك... 
قبل م تكمل زقها وخرج وهو متعصب ع اخره. 
امجد جري ع سميه المضر*وبة:  حصلك ايه. 
شوقي راح عليه ولكمه:  انت لازم تفوق معايااااا. 
امجد زقه و لسه هينقض عليه سجدة وقفت في النص:  استنا انا هوديك عند الشيخ بنفسك. 
امجد بغضب: مش عاوووز. 
سجدة بابتسامة:  لو جواك احساس عايز يروح ويتاكد وحياتي عندك انا متاكدة انه فيك جزء بيحبني قول اه. 
امجد بص لسميه يلي بتقولوا لا:  تمم يلا عشان نثبت كدبكم بس. 
ابتسمت سجدة بنصر و بصت لسميه:  النهاردة نهاية سحـ. ـرك يلي عملتيه لحب عمري وخر"بتي بيتي فيه . 
سميه بتمسح دموعها:  انا معملتش انتي يلي عملتي السـ. ـحر و مثلتوا التمثليه دي عشان خاطر تفضلي مع اخو طليقك. 
سجدة ببرود: هنشوف يا سميه. 
سميه بغضب وخوف من ثقتها: تمم. 
سجدة بهدؤء:  هطلع اغير هدومي واخد دوش عشان الحمل تاعبني شوقي عينك عليها. 
شوقي بهدؤء:  تمم اطلعي انتي ماما روحي مع سجدة. 
حكمت سندت ع الكرسي:  حاضر يلا يا ضنايا. 
بصت سجدة ع امجد بحب و عيون سعيدة و هو مش فهم نظرتها له. 
سميه بخبث فب نفسها:  مش هتلحقي تروحي مكان يا سجدة. 
طلعت سجدة وامجد قعد مع اخوه وسميه قاعدة مرعوبة. 
بعد شويه. 
شوقي ببرود:  انتي عارفه اني ممكن اد*بحك عشان اتجوزتي اخويا و حامل من الشيخ يلي سحـ. ـرتي عنده واحدة ر"خيصه. 
سميه ببرود: بحبه بحب اخوك وموافقه اعيش معه من غير جواز و نخلف ونعيش حياتنا. 
امجد لسه هيتكلم سمع صوت صويت جاي من فوق اتزعر وو.... 
سميه في نفسها:  الله يرحمك يا سجدة.

 رواية سلفتي ولكنها الفصل الواحد و العشرون 21 - بقلم ميرا ابو الخير
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent