رواية حنين الليل الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 - بقلم أميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

  رواية حنين الليل الجزء الثاني 2 البارت الثامن 8 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8

_ عايزين خمسه مليون تمن سكاتنا علي الحاد*ثه بتاع امبارح يا تدينا الفلوس ي تجهز نفسك لسج*ن ي برووو
عز بعدم استيعاب : انت اكيد بتهزر
سراج : وليه بتقول كده محسسني انكم فقر*اء هي الخمسه مليون دول ياجو جنب فلوسكم حاجه 
عز : سراج بلاش الهزار الرخم ده مش وقته خالص انا مش فايق
سراج : بقولك اي بقا ده اخر كلام عايزين الفلوس زي مقولنا واحنا عرفنا انك تعب*ان دلوقتي فقدامك ٣ ايام تكون جهزت فيهم الفلوس 
عز : ده علي اساس اني هروح في دا*هيه لوحدي منتو كنتو معايا وبعدين مفيش دليل اصلا اني انا اللي عملت كده
سراج : ليه ي برووو يعني احنا هنهددك من غير دليل   
عز : يعني اي 
#بقلمي_اميره_رمضان
سراج : هقولك  لما انت نزلت من العربيه بعد ما خب*ط البت احنا نزلنا ومصطفي قالك يلا نمشي انت مرضتش  عمل اي بقا طلع التلفون وصورك وانت واقف جنبها  ومتوتر وخايف  
عز بغضب : انتو او*سخ صحاب  شوفتهم في حياتي 
سراج : هههههه تسلم ي باشا متنساش في 3ايام بس الفلوس تكون معانا
(عز قفل وهو عنيه بطلع شرار ومش مستوعب الغدر اللي حصل)
حنين بخوف : اي اللي انا سمعته ده هما ممكن يعملو كده فعلااا
عز : دول ناس متهمهمش الا الفلوس فطبيعي يعملو اي حاجه زي دي عشان بس الفلوس
حنين : خت بالك دلوقتي انهم ميهمهمش الا الفلوس مش ايان حذرك منهم مليون مره قبل كده 
عز ساكت ودماغه فيها بركان غضب وندم 
________
قبل الفجر 
جنه بصوت عالي : يلااااااااا بسرررررعه السحور  الفجر قرب ياذن
كلهم اتجمعو ماعدا يوسف وكارما وعز
ايان : مصحتش اخوك ليه 
رعد : ده غيبوبه بصحي فيه بقالي ساعه مش راضي يصحي 
ميرا : انا كبيت علي وشه مايه وبرضو مفيش فايده اتقلب الجنب التاني وكمل نوم ده هيشلني
سندس : لاء انا هطلع اصحيه مش هيهون عليا اسيبه من غير سحور
#بقلمي_اميره_رمضان
رعد : وفين عز 
حنين : لاء هو تعبان شويه مش هيقدر يصوم 
رعد : انا فعلا مشفتهوش امبارح خالص  
نوح : وانتي ي كارما مش هتاكلي حاجه خالص
كارما : لاء ي بابي انا مش بقدر اتسحر انا هشرب مايه بس 
حنين : ماما بتقول ان لازم نتسحر لانها سنه عن النبي صلى الله عليه وسلم مش بمزاجنا 
كارما : طب ناوليني الجبنه دي 
حنين : انا بقولك تعالي اتسحري مش تعالي كلي اكلي 
_______
حيدر : يااااااابت اصحي بسرعه الفجر فاضل عليه دقيقه اشربي بسرعه
مليكه بخضه : يالهووووي هات بسررررررعه
حيدر ببرود : لاء انا عطشان هشرب الاول 
مليكه بغضب : دانت مستفزز*ززز طب بتصحيني ليييييه 
رحيم : في اااي 
مليكه : بيصحيني وبقيولي باقي دقيقه علي الفجر وبقالو هات اشرب قالي انا عطشان وشرب هو واكيد الدقيقه خلصت والفجر اذن 
رحيم : سلامه ودانك ي بنتي انتي سمعتي الفجر اذن 
مليكه باستيعاب : لاء 
ندي : قومي ي تايهه ده باقي اكتر من نص ساعه علي الفجر 
مليكه : بجد (وبصت لحيدر بغضب وقالت) اااانت بتعمل فياااااا كده ليييييه الله يحر*قك
ندي : ملييييكه اياكي تدعي علي اخوكي تاني انتي فاهمه
مليكه : اه ماهو عشان حبيب امه 
ندي : تعالي يابني نلحق السحور الكلام هياخدنا ومش هنتسحر (ندي وحيدر طلعو ورحيم قعد جنب مليكه)
 #بقلمي_اميره_رمضان
رحيم بحنيه : انتي زعلتي ليه
مليكه : لو دعيت عليه او زعقت فيه او عملت ليه اي حاجه بتتعصب عليا زي ما انت شوفت
رحيم : مينفعش تدعي علي اخوكي كده غلط افرضي استجابت هتبقي مبسوطه 
مليكه : لاء انا بهزر معاه مش قصدي انه يحصل فيه كده
رحيم : مينفعش نهزر بدعاء الدعاء ده ندعي بيه بالخير لكل الناس لكن بلاش ندعي علي حد مهما ان كانت الدعوه بسيطه 
مليكه : ماشي 
رحيم بضحك: قومي بقا نلحق السحور قبل ميخلص
__________
(سندس نزلت من فوق بقله حيله)
رعد : قولتلك مش هيصحي مسمعتيش كلامنا 
سندس : كنت عايزاه يتسحر عشان ميتعبش بكرا من الصيام 
ميرا : قل يعني ماشاء الله صيام يوسف مقطع بعضه 
سندس : بس ي بت
 #بقلمي_اميره_رمضان 
ماريا بصوت واطي لحنين: هو عز صاحي ولا نايم 
حنين : هو كان صاحي من شويه بس مش عارفه دلوقتي صاحي ولا نايم 
ماريا : اها 
حنين : مالك 
ماريا : حاسه انك مخبيه عليا حاجه 
حنين بتوتر : حاجه اي
ماريا :  انتي وعز مش طبعين من امبارح وحاسه ان في حاجه حصلت وبذات ان عز الضغط بتاعه مش مظبوط والتعب المفاجئ ده 
حنين : اي ي ماري هو التعب بيستأذن يعني 
(تليفون ايان رن )
حنين ركزت معاه 
ايان : الو 
بجد طب انا جاي حالا
حنين بفضول: رايح فين دلوقتي 
ايان : مشوار ضروري سلام عليكم 
فارس : مش هتصلي معانا الفجر 
ايان : لسه باقي ربع ساعه هصليه في اقرب جامع ليه لما يأذن 
 #بقلمي_اميره_رمضان
نوح بمشاكسه : اتغيرت ي عم فارس بقيت انت اللي بتقولنا علي الصلاه
فارس وهو بيبص لسندس بحب : نعمل اي بقا ماهو البركه فيها 
سندس بكسوف : بس البنات قاعدين 
كارما : هو عمل اي يعني بيبصلك بحب دانا نفسي في واحد يفضل يحبني كده طول العمر 
فارس : انتي هتحسدينا ولا اي ي بت  
ماريا : اه البت كارما دي عنيها صفرا هنصحي نلاقيك مط*لق ماما 
سندس بغضب: طلا*ق اي ي بنت الجز*مه انتي 
جنه : اي ي مامي انتي خوفتي كده ليه لدرجادي مش هتقدري تبعدي عنه 
سندس : عمري ما اقدر ابعد عنه
البنات في صوت واحد : ايوا بقاااااا
(والله الناس دي رايقه وفايقه انا لما بصحي اتسحر مش بكون شايفه انا باكل اي اصلا😂)
___________
ايان وصل المستشفي 
اي ي دكتور هي عامله اي دلوقتي 
الدكتور : الحمد الله هي كويسه بس في كسور كتيره في جسمها هتاخد وقت لما تتعافي وبعديها هتكمل علاج طبيعي عشان تقدر تمشي علي رجليها 
ايان بحزن: تمام ي دكتور
(طلع عند الاوضه وخبط )
هدي : ادخل 
ايان من برا : ده انا ي طنط ممكن تطلعي عايزك
  #بقلمي_اميره_رمضان
هدي خرجت من الاوضه 
ايان : هي زهره صاحيه ولا نايمه
هدي : هي فاقت من شويه والدكتور طمنا عليها ونامت تاني من كميه العلاج اللي وخداها
ايان : انا مش قولتلك لما تفوق كلميني 
هدي : ماهو ي ابني الوقت اتاخر وما حبتش اني ازعجك 
ايان : المرادي انا ليا حق عندك 
هدي : حقك علي راسي 
ايان بضحك : ده انت اللي علي راسي ي با
google-playkhamsatmostaqltradent