Ads by Google X

رواية المعذبة (2) الفصل الثالث 3 - بقلم اياد حلمي

الصفحة الرئيسية

 رواية المعذبة الفصل الثالث

رواية المعذبة الفصل الثالث 

تسللت ابرار خلف اميره لي حمام الرجال وهي في فضول كبير.... واختبئت في احدي الحمامات بجانب الحمام التي دخلت فيه اميره وصعدت فوق المرحاض حتي تسمع ما يقال من حديث وهنا كانت الصاعقه والزهول.....
____^^__^_^^_________
اميره:انت ازاي يا زفت تطلب مني اجاي حمام الرجاله مش خايف ننكشف شكل مصيري هيكون زي مصير سميه بام غبائك....
يتعصب الشخص ويجذبها من يدها بقوه....وقسوه وبصوت يشبه فح""يح الافا"عي يهمس لها....
الشخص/بصي بقي يا بنت الحلال انا مش هسمح انك تتامري عليه كل الا بيجمعنا هو الانتق"ام من عيله الهلالي وسلب اموالهم ....
هو يتحدث واميره تتعذب وتتوجع من ضغطه علي معصمها....
اميره بألم:اي كفايه كده سبني بقي.... يتركها الشخص ويتنفس بانتصار....
تتحسس اميره معصمها بألم
الشخص:فوقي بقي كده واسمعني كويس عشان الا جاي صعب ومحتاج تركيز.....
تنظر اليه اميره بقرف...
اميره:قول....
الشخص:اسمعي كل همسه تحصل في الشركه او البيت تتنقل ليه وتقربي شويه من شهاب وتخليه تخطبك.....
اميره:تمام ممكن امشي بقي
الشخص:اتفضلي يا حلوه....
وتخرج اميره وهي تشعر بلاشمئزاز.... ح'قير اكيد هخلص منك بعد ما اوصل لي هدفي....وابتسمت بش"ر ومك"ر
وبعدها يخرج الشخص المجهول....
ابرار بصدمه:مستحيل الا سمعت صوته وشوفته ده يبقي هو الا في بالي لا ده انا لازم ابحث في الحكايه دي واميره هي الخيط...

ام داخل الحفله.... يحدث الكثير...
تنفذ اميره الخطه وتتقرب من شهاب بدلال ودلع
اميره:ازيك يا شهاب وحشتني اوي... ينظر اليها شهاب باحتق"ار ويدير وجه لكن حين تقع عينها علي ابرار وسندس تلمع عينها بش"ر...... ويتقرب من اميره....
لكن عيون تراقب ردت فعل ابرار
شهاب:ترقصي يا ميرو....
تتعجب منه اميره:ايه يا شهاب هو انت بحالات سبحانه الله....
شهاب:هترقصي ولا 
اميره:طبع يلا بينا.... وتسحب يده ويذهبوا لي حلبه الرقص... ويضع يده علي خصرها وهي تطوق عنقه...وتتدلع عليه....
تشتع"ل غيره ابرار وتحمر غض"با
ابرار:شوفتي الحر"بايه صيده الزبون وانا ولا معبرني ده انا الشباب كلهم هيتهبلوا عليه....
كده يا شهاب طيب ....
سندس بضحك:يا حجه اهمدي كده وبلاش تهور....
تدفعها ابرار :ابعدي عني يا سندس او غوري من وشي... وتوجهت نحو الطاوله التي يجلس عليها مازن...
ينبهر مازن من جمالها 
مازن بحب:واو ده انتي جميله اوي تحبي ننرقص....
ابرار بغيره:طبع يلا بينا....
وسحبته من ايده وذهبوا لي حلبه الرقص.... ورقصوا وابرار تنظر لي شهاب من فوق لي تحت بتعالي وتجاهل....
يتعصب شهاب:بقي كده يا ابرار طيب اتحملي بقي.... وفجأه يوقف الموسيقي ويجثو علي ركبته ويمسك بيد اميره... ويقبلها ويقول...
شهاب:اميره تقبلي تتجوزني....
يصعق الجميع.....
ابرار بغض"ب:نعم يا خوي بقي كده يا شهاب طيب صبرك....
ام عن نادر فيلعب نفس العبه مع سندس لكن مع شذي... لم تتحمل سندس الموقف وخرجت لي الحديقه تتنفس الصعداء

#المعذبه الجزء الثاني
#اياد_حلمي
ابرار بتحدي:بقي كده يا شهاب بتعلن عن خطوبتك من اميره طيب صبرك ام وريتك.....
تتقدم ابرار وهي تشتع'ل غيره وغض"ب من افعال شهاب وتمسك المكرفون وتعلن عن مفاجأه جعلت شهاب يتخلي عن هدوء ويصعد لي المسرح ويحملها فوق كتفه..... وسط زهول الجميع.....

خارج القاعه.... تقف سندس في الحديقه تتحدث عبر الهاتف وفجأه تصطدم بي نادر الا جن جنانه اول ما سمعها تحادث عمر عبر الهاتف....
وعيونه جزء من جمر"ات الغض"ب والغيره وفجأه يجذبها من خصرها ويحصرها بين ضلوعه ويهمس لها بغض"ب وغيره وتملك....
نادر:انتي بتاعتي ومش هسمح لي اي حد يخطفك مني ومش هسمح لي اي حد يقرب منك انتي ملكي انا وبس.....
ترد عليه سندس بتحدي ...
سندس:بتحلم يا نادر حكايتنا خلص انتهت من ٨سنوات انا بكره'ك دلوقتي... وهجوز عمر شريكي انسي بقي....
كان رده عليها قبله طويله يث فيها كل عشقه وفجأه


    •تابع الفصل التالي "رواية المعذبة" اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent