Ads by Google X

رواية ملكت الأسد (2) الفصل الثلاثون 30 - بقلم فاطمة حسن

الصفحة الرئيسية

    رواية ملكت الاسد الفصل الثلاثون30

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الفصل الثلاثون 30

 اياد قرب منها ودفن رأسه ف رقبتها بتلذذ وهو بيضمها لكن 
تمارا زقته بهدوء 
اياد بضيق .في اي 
تمارا ببراءة.سوري ي اياد محتاجه انام بس 
اياد قرب منها.بس أنا عايزك 
تمارا وهي بتروح تنام .لو دا قصدك انتا نعيش زي اي اتنين متجوزين ف أنا اسفه دا مش هيحصل . أنا هعمل زي ما قولت هبطل عند ومش هشتغل وانت ف المقابل متقربش مني 
اياد . نعم؟.مقربش منك ازاي انتي اتجنتي
تمارا وهي بتنام .دا اللي عندي 
اياد قرب منها بغضب ومسكهامن  أيدها.اتعدلي معايا ي تمارا دا حقي وفى اي وقت لما اعوزك هاخدك .فى فكري كويس ف كلامي احسن يكون بغصب
إياد زقها وخرج من الاوضه ونزل تحت 
تمارا دفنت وشها ف المخده بعياط من اللي بيعملو معها
......
عند ايهاب ومنه 
ايهاب كان مستني كريمه 
منه خرجت وهي مسكه التلفون بخوف وعياط 
ايهاب سحب الفون منها لاقه ف رساله من سامح بيقولها ع العنوان
منه بخوف لما شافت سكوت ايهاب .أنا مستحيل اروح هناك وفضلت تعيط
ايهاب بصلها بغضب وصدمة معقول افتكرت انه بيفكر يبعتها هنا 
ايهاب بغضب وبدون وعي بسبب غضبو منها .ليه هي أول مره يعني . تصدقي فكره حلوه
منه فضلت تهز رأسها برعب ومسكت أيده بخوف . ايهاب ارجوك متعملش كده ي ايهاب
ايهاب ماسك أيدها بغضب.شايفني اي هااا قوليلي شايفني اي . علشان تفكري اني ممكن ابيع لحمي لحد دا أنا مستحيل اعمل كده مع واحده غربيه لو فيها موتي اعمل مع بنت عمي ومراتي كده انتي مجنونه.ادخلي اوضتك ومن هنا لحد الفرح لو شوفتك هقتلك غوري
منه دخلت الاوضه بسرعه وهي مش عارفه ليه بيحصل معها كل دا
ايهاب قاعد وحط أيده ع رأسه بتعب 
..... 
بليل 
عند ياسين 
خلص نص الشغل كان عايز يرجع بدري علشان فريده
ياسين خرج من الشركه وركب العربيه وطلع ع الفيلاا
بعد شوي وصل
ياسين اول ما دخل لاقه أسد وملك قاعدين سوا 
ياسين .عاملين ايه
ملك بحب . حمدلله ع السلامه ي حبيبي
ياسين وهو بيبوسها.الله يسلمك .ياسين هو بيدور ع فريده.امال فريده فين 
اسد بهدوء . قاعده فوق تشتغل ع الوراق مش عايزه تنزل قبل ما تخلصوا
ثم أكملت ملك .اطلع ي حبيبي استريح وأنا هبعتلك الاكل فوق لأن فريده لحد دلوقتي مكلتش
ياسين هو رأسه وطلع بهدوء
ياسين فتح الباب لاقها بتلم الورق
فريده وهي بتبص ع ياسين بحماس .خلصت كل حاجه
ياسين مردتش عليها
فريدة قربت منه بخوف.انت كويس 
ياسين .ممكن افهم لحد دلوقتي مكلتش ليه قاعده من الصبح لحد دلوقتي من غير اكل علشان شويه ورق
فريده بتوتر .أنا كنت هنزل دلوقتي
ياسين قربها منه وهو بيحط أيده ع وسطها وقال .لو الموضوع دا حصل تاني مفيش شغل ي فريده 
فريده بتوتر .م.مش هيحصل 
الباب خبط رح ياسين سبها وفتح الباب واخد الاكل من الخدامه وقالها حاجه بصوت واطي شوي ودخل تاني 
ياسين سحبها وفضل ياكل وياكلها معااا لحد ما شبعت
ياسين وهو بيقوم.اخر مره تفضلي كده من غير اكل 
فريده بهدوء.حاضر
ياسين حضنها رفعها براحه ودفن رأسه ف رقبتها بهدوء
فريده بخوف .ياسين ا.انت بتعمل اي سبني
ياسين رفع رأسه وبصلها .أنا مش بعمل حاجه ولا  هعمل حاجه صدقني دا مجرد حضن ي فريده مينفعش افضل ف حضن مراتي شوي
فريدة نزلت عينها بتوتر وهي مش عارفه تقول اي
ياسين رجع تاني دفن رأسه ف رقبتها.احضنيني ي فريده
فريده برجاء وعينها اتملت دموع.ياسين ك.كفايه 
ياسين سبها بعنف ودخل الحمام 
ياسين فضل يبص ع نفسه ف المرايا بغضب .
ياسين .اهدا ي ياسين اهدا .محصلش حاجه انت السبب ف كده من الاول
الانعكاس بسخرية.ياسين كل البنات هتموت عليه مش قادر يحضن مراته حتي 
ياسين غمض عينه ومره واحدة فتحتها وهو بيحدف ازازه👍🏻 برفان ف المرايا
برا 
فريدة كانت قاعده تبص ع الحمام بتوتر  وخوف
فريده لنفسها .دا كان مجرد حضن  ثم اكملت بخوف لنفسها.افرض رجع تاني زي الاول او رفض يشغلني معاا او او فريده فضلت تتخيل الاسوء لحد ما سمعت صوت الازاز
فريدة قامت بخوف وفضلت واقفه مكانها تبص ع الحمام برعب 
فريدة بصت على اللي  خرج ياسين من الحمام بهدوء
فريده اخدت نفس وقربت بتوتر .ا.انا اسفه على اللي حصل ثم اكملت هي بتفتح أيدها.ممكن تحضني لو عايز 
ياسين مانع نفسه يضحك على طريقه كلامها وبراءتها وقال .خلاص ي فريده
فريده.انت زعلان مني.ا.انا.ا.ات.انت ممكن تحضني مش ه.هقول حاجه
ياسين كان خلاص هيرفض أنه يقرب منها بعد اللي حصل لكن شاف أنها فرصه كويسه علشان تتعود يقرب منها
ياسين قرب منها واخدها ف حضنه بهدوء
فريده جمسها اتخشب غضب عنها 
ياسين بصوت واطي ف ودانها.اهدي.دا أنا ياسين حبيبك وصحبك ي فريده معقول خايفه مني 
فريده كان جسمها متخشب لسه
وايدها جانبها
ياسين بدأ يحرك أيده ع ضهرها وهو بيقول بيتكلم معها بهدوء علشان يهديها.معقول خايفه من ياسين ي فرفر 
فريده رفعت راسها من حضنه واتكلمت .ا.الاسم دا
ياسين وهي بيحرك أيده ع شعرها وابتسم .الاسم اللي كنت بقوله وكان وكان بيفضل يعصبك 
فريدة.انت لسه فاكرو
ياسين.ولاا عمري اقدر انسي حاجه تخصك ي فريده الياسين
ياسين رجع حضنها تاني بتملك
ياسين فضل حضنها شوي وكان هيبعد بخيبه امل لما لاقها لسه زي ما هي محاولتش تحضنه وايدها لسه جانبها
لكن فريده رفعت أيدها بتوتر وخوف وحضنت ياسين 
ياسين شدها اكتر ليه بفرحه
ياسين سبها علشان متخافش وهو بيشجع نفسه أنه قريب هتكون معاا 
ياسين نام على السرير وفتح أيده زي كل مره  علشان فريده تنام في حضنه 
فريدة قربت بعد ما خلاص عرفت انها هتنام كده كل يوم
فريده نامت في حضنه 
لكن ياسين فتح الدرج اللي جانب السرير وطلع من شوكولاته كتير وحلويات
فريده اتعدلت بسرعه وهي بتسحبها منه 
ياسين ابتمست عليها وقام يفتح الباب لما سمعه 
ياسين اخد العصير والفشار من الخدامه وقفل الباب
ياسين .هنسهر نتفرج على كرتون لو عايزه
فريده هزات رأسها بحماس
 ياسين جاب كرتون واخد فريده ف حضنه بحب 
فريده كانت قاعده تفتح ف الحلويات وياسين مركز معها
.......
عند حور وأسر 
حور بضيق.اسر بس بق وخليني اقوم
اسر برفض.لاا يعني لاا
حور برجاء.ي اسر بق سيبها 
اسر بخبثه .عايزه تقومي قومي من غيرها 
حور كانت بتحاول تسحب الملايه اللي اسر مسكها بغضب 
حور بغضب .انت واحد قليل الادب وسافل وأنا مش هتكلم معك 
اسر سحب الملايه جامد رحت حور وقعت ع السرير 
اسر حاصرها بخبثه .كنتي بتقولي اي
حور برجاء.اسر كفايه
اسر وهو بيدفن رأسه ف رقبتها.لااا أنا لسه مشبعتش
حور ببراءة. طب أنا جعانه اوي حرام عليك
اسر بصلها بشك لكن لاقها بتتكلم بجد
اسر قام وهو بيلبس هدومه.هطلب اكل ولحد ما يجي هنزل اعملك عصير 
حور هزات رأسها.ماشي 
اسر نزل علطول وحور قامت لاقت تلفون اسر بيرن بس كان سيلنت 
حور بصت ع اسم يارا بغضب 
حور فتحت وقالت بدلع .الو 
يارا بضيق لما سمعت صوتها .امال فين اسر 
حور بدلع .مش فاضي سوري ي يارا انتي عارفه أننا لسه متجوزين ف هو مش فاضي خالص 
يارا بغضب ومن غير ما تتحكم في شعورك.متفرحيش اوي كده
ورحت قفلت السكه 
حور بصت ع الفون بغضب بعد ما فهمت قصدها  وجمعت كل اللي حصل مع أسر بكلامها
حور لاقت اسر بيحضنها.في حاجه
حور لفت لي اسر وقالت ببراءة .هو أنا ممكن اطلب طلب 
اسر بحب . انتي تومري يحوري 
حور . ممكن اشتغل معك 
اسر بحب هو بيسحبها .بس انا مش عايز اتعبك.وكمان الشغل ملهوش لازمه ف ليه التعب بق 
حور اتعصبت من كلامه لكن
حور بدلع وهي بتحط أيدها ع صدره.علشان اكون معك علطول واساعدك ثم اكملت بدلع اكتر وهي بتقرب .انت مش عايزني اكون معك 
اسر بتوهان .عايزك 
حور وهي بتحرك أيدها ع وشه.يعني هتشتغل معك 
اسر بخبثه .لما نشوف معكي اي شهادات الاول 
قبل ما حور تفهم كان اسر سحبها ..
.............
عند ايهاب وكريمه 
كان ايهاب بيحاول يقنع كريمه 
كريمه.بس كده بسرعه اوي ازاي بعد يومين مش فاهمه
ايهاب بضيق .أنا هتصرف ف كل حاجه .ومش شايف ليها لازمه التأخير كده كده الشقه جاهزه ومنه كمان موافقة
كريمة.خلاص اللي تشوفه طالما كده 
ايهاب قام.هروح كام مشوار أنا كده 
ايهاب طلع ع شقه سامح 
بعد شوي وصل لكن
طلع سبها 
ايهاب خرج وفضل يشتم بضيق وهو مش عارف يعمل ايه ف المصيبه اللي اسمها سامح 
ايهاب اخد تاكسي وطلع ع المطعم اللي سبه ومشى من غير ما ياخد اذن 
بعد شوي وصل واول ما دخل 
المدير .انت بتعمل اي هنا 
ايهاب بأسف .أنا آسف جدا والله اني سبت الشغل من غير ما اقول لحضرتك غصب عني كان في مشاكل في البيت 
المدير .ودي مش مشكلتي انت مطرود دا مطعم محترم وشغل الهمج دا مينفعش هنا يلاا 
ايهاب خرج وهو خلاص حاسس ان كل حاجه بضيع منه 
ايهاب طلع ع البيت وطلع ع شقه علطول 
ايهاب دخل وقاعد بتعب وهو بيبص ع الكيس اللي معااا
ايهاب سحب منه جزء بسيط جدا زي ما متعود كل يوم 
ايهاب حطه في جيبه تاني لكن افتكر الكرت بتاع 
ايهاب اتصل عليهم وعرف ومواعيد المقابلات 
ايهاب قام نام بتعب 
........
عند ياسين وفريده
ياسين كان يبص ع فريده اللي بتاكل كل حاجه
ياسين بضيق مصتنع .انتي شربتي العصير بتاعي حتي الفشار أكلتي كله
فريدة بصت عليه بكسوف.ا.انا مخدتش بالي أنا
ياسين بضحك .خلاص كنت بهزر معكي اتفرجي ولو عايزه اي حاجه قوليلي وانا هطلب منهم يعملهوها 
فريدة رجعت تتفرج تاني وبعد ربع ساعه بصت ع ياسين لاقته رح ف النوم 
فريده فضلت مركزه فيه شوي ورحت ابتمست غضب عنها 
فريدة قامت بسرعه ولمت كل حاجه كانت بتاكلها وقفلت الكرتون ورجعت نامت تاني لكن ف حضنه
........
عند إياد رجع وطلع ع فوق وهو بيفكر ف كلام مصطفى
فلاش باك 
بعد ما اياد خرج من عند تمارا
طلع ع الشقه بغضب وكل ما يفتكر رفضها يتعصب اكتر 
اياد كلم مصطفى
اياد بضيق .الو 
مصطفى .خير مالك .تمارا تاني بردك
اياد بغضب وصوت عالي وهو بيلف حولينا نفسه . عايزه تجنني .ازاي ترفضني .وازاي بتقول انها بتحبني وهي بترفضني بشكل دا 
مصطفي غضب عنه ضحك 
اياد بغضب.مصطفي. 
مصطفى .خلاص .خلاص . بسيطه شوفلك اي واحده وقضي معها كام يوم وانت مش هتفتكر تمارا اصلاا .
نيره  اللي كانت ف حضن مصطفى شهقت وهي بتتضرب مصطفى ع صدره بغضب 
اياد سمع صوتها.مش هتبطل كلامك دا قدامها مقولتش ليه أنها موجودة
مصطفي وهو بيلعب في شعرها. حبيبتي
نيره فهمت وخرجت بهدوء .مشيت اهي مش فاهم انت مكبر الموضوع ليه واحده ومش عايزك فيها أي
اياد بغضب.انت عايز تعصبني وخلاص 
مصطفى بهدوء .طب اعملك اي. اظن أن دا مكنش كلام لما اتكلمنا وانك مش عايز تقرب منها وشايف نفسك حقير علشان بتقرب منها وانت مش بتحبها
اياد بصدق .ودا كان إحساسي فعلا مكنتش عايز اقرب منها بشكل دا 
مصطفى.واي اللي اتغير ما انت لسه مش بتحبها. قولتك شوفلك اي واحده
اياد بضيق.انت عرف اني مش كده ومش بحب القرف دا.وانا مش عايز اي واحده أنا عايزها هي 
مصطفى بهدوء.خلاص فكر كويس لانك مش صغير علشان تكون بشكل دا.ي انت بتحبها وعايزها وكل اللي منعك طريقه جوازك ي انت واحد حيوان ومش بتفكر غير ف نفسك وعايزها مجرد رغبه 
اياد بدفع.ما أنا لو كده كنت شوفت اب واحده زي ما قولت 
مصطفى.مش ممكن عايزها علشان رفضك مثلاا.شوفت انت مين ي اياد وشوف انت عايز اي واعرف قبل كل دا مراتك ومش واحده من الشارع علشان تلعب بيها بشكل دا .انت اخويا ومش بس صحبي أنا خايف عليك و خايف ع مصلحتك 
اياد قفل بهدوء 
باك .....
اياد فاق ودخل الأوضه هو يبص ع تمارا اللي نايمه بهدوء 
اياد فضل يفكر هو مين فعلاا عايزها ليه كل اللي عرفه أنها فيها حاجه مختلفة 
اياد دخل اخد دش وخرج وهو لبس بنطلون بس ونام جانبها وهو بياخدها ف حضنه
..
عند مصطفى
دخلت نيره وهي بتبص ع مصطفى بغضب .اي اللي كنت بتقوله دا 
مصطفى بغباء مصتنع.قولت اي 
نيره وهي بتقرب .ازاي تقوله شوفلك واحده هو مش متجوز هي دي نصيحه تقولها.
مصطفى بحب وهو بيسحبها.انا عرف بعمل اي ومحدتش فاهم اياد زيي  متخفيش أنا مش هخلي اياد يعمل حاجه غلط
نيره دخلت ف حضنه بهدوء  
مصطفي بخبثه .متجي اقولك 
نيره وهي بتنام . لاا ولم نفسك 
مصطفي حضنها بحب وقام وحطها ع السرير وهي ف حضنه
google-playkhamsatmostaqltradent