رواية خادمة قلبي الفصل الأول 1 - بقلم زهرة عصام

الصفحة الرئيسية

رواية خادمة قلبي البارت الأول 1 بقلم زهرة عصام

رواية خادمة قلبي كاملة

رواية خادمة قلبي الفصل الأول 1

عفرييييت عفررررريييت الحقني يا ماالك عفريب في البيت
انا هشتغل خدامة
قالتها ملك و هي بتبص ليهم و مستنيه ردهم
- انتي اتجننتي يا ملك يعني ايه تشتغلي خدامة يا ستي إن كان على ايجار السكن هنلم من بعضنا و ندفعة لكن متعمليش كدا
ملك : لا يا سها انتي عارفه إني عمري ما هقبل كدا .. اسمعوا بس أنا هشتغل خدامة اجمع مصاريف الكلية اللي مبتخلصش دي و ابعت الباقي لأهلي يسند معاهم شوية
أسماء: و هتشتغلي فين بقي يا ملك لقيتي شغل و إلا انتي مقرره و مقولتيش لحد 
ملك مسكت الجرنان و ورتهم الاعلان اللي مكتوب فيه 
" مطلوب خادمة لثلاث شباب عذاب
فمن يرغب بالتقديم عليه التوجه إلى العنوان التالي ****" 
أسماء و سها في صوت واحد: ايه عذاب
-----------
- انا عملت إعلان عن شغالة جديده و انا اللي هختارها بنفسي و بص لاخوه أوي و كمل مش عاوز رمرمه يا   حازم بشا و نزكز في الشغل و انت و شاور على اخو التاني مش عاوز شكوه منك يا وليد المره اللي فاتت دريت عليك و سكت البنت بقرشين تاني مره انا اللي هرميك بره 
وليد: قولتلك كنت سكران يا مالك 
مالك: انا مليش فيه الكلام دا اللي عندي قولته انا رايح الشركة يلا يا بشا 
وليد بنفخ : يلا كل يوم شغل شغل مفيش يوم تقولي خد إجازة يا وليد انت بتتعب
حازم بمرح : خد إجازة يا وليد انت بتسـ.ـكر 
وليد بصله بغيظ و مالك ضحك و قال: اهو قالك و كمل بجدية: انت بقي يا حازم يا حبيبي هتخلص كليه و تيجي على الشركة تضرب
حازم: يا سواد الحلل هيبقي كليه و شغل انت ناوي على دماري يا بوب كنت سيبني أروح اصيع شوية و أكل في ماك
وليد بسخرية: ماك الله يرحم ابوك يا أخويا
حازم بدمعة وهمية: آمين يخويا
مالك بحزم هعد من واحد لتلاته تكونوا اختفيتوا من قدامي وإلا
ملحقش يكمل كلامه و كانوا طاروا من قدامة
مالك: عالم تخاف متختشيش
--------- 
ملك : ايوه باااس كدا  ايه رايك يا أسماء
أسماء: بضحك هينبهوا بيكي أوي يا ملك 
ملك بغرور: طبعا يا بنتي هو انا فيه في حلاوتي حتي بصي قالتها و هي بتحول خلي منظرها يضحك
سها : هتمشي امتي 
ملك : كمان نص ساعة مكتوب كدا في الإعلان
------+ 
مالك قاعد مش طايق نفسه كل اللي بيجيله مفهومش المواصفات اللي هو عاوزها
الباب خبط و ملك دخلت أول ما شافها وقف و قال: سلامة قوم من رب الرحيم ايه دا
ملك: سالخير يا سعاده البشا
مالك من بعيد و بيبصلها بقرف: اهلا انتي مين 
ملك : خدمتك جميلة يا بيه 
مالك بصدمة: إنتي اسمك جميلة مين اللي اتشك في نظره و سماكي كدا
ملك و هي بتكتم ضحكتها: أبويا يا سعادة البيه أصل أول ما اتولدت كنت جميلة أوي و كل ما أكبر كل ما ازيد جمال انت مش شايف حلاوتي وإلا ايه دا حتي الزباين عليا كدهون بس انا اللي بحب اتعب و اعتمد على نفسيتي
مالك : نفسيتك طب خدي العنوان دا اسبقيني على هناك انا جاي وراكي علطول
ملك : عنيا يا سعادة البيه الحليوة
مالك : زباله بس هطلع عينهم عشان يتعلموا الأدب
------+ 
مالك راح ورا ملك البيت و دخلوا و عرفها مكان المطبخ و الاوضة اللي هتنام فيها 
ملك جواها: اش اش اش ايه الحلاوه دي دا المطبخ قد بيتنا كله 
حازم رجع من الكلية و داخل المطبخ علشان يشرب شاف ملك 
حازم: انتي الخدامة الجديدة
ملك لفت ليه وشها و لسه هتتكلم حازم صرخ و طلع يجري
حازم : عفرييييت عفررررريييت الحقني يا ماالك عفريب في البيت يعني يوم ما ا*موت ا*موت على ايد عفرييييت
مالك طلع يجري وراه هو و ملك اللي بتقول استني بس يا كريم شانتيه انت 
مالك دخل اوضه حازم و اتصدم
مالك : انت بتعمل ايه ....
رواية خادمة قلبي الفصل الأول 1 - بقلم زهرة عصام
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent