رواية انتقام ليل الفصل التاسع عشر 19 - بقلم فاطمة عادل

الصفحة الرئيسية

 رواية انتقام ليل الفصل التاسع عشر 19

رواية انتقام ليل الفصل التاسع عشر 19

 البارت 19
ليل جرى بسرعه يشوف لين مالها وصل للغرفه بسرعه ودخل شاف الممرضات والدكتور بيحاولو يخلوها تعمل علاج طبيعي فى رجلها علشان تقدر تحركها ويطمنو اكتر على العمليه
دخل ليل بسرعه ومسك يدها
ليل: ماذا تفعلون ، هل هى بخير 
الدكتور : نعم انها بخير ولكن يجب أن تبدأ بالعلاج الطبيعي حتى نتأكد من سلامتها 
ليل : حسنا فهمت ، ولكن برفق 
الدكتور: هى فقط تأ*لمت بسبب الحركه ، وهى الان يجب أن تبدأ
ليل: انتظر قليلا فى الخارج وانا سوف احاول معها
الدكتور وافق وخرج مع الممرضات وفضل ليل وبيلا معاها
ليل: ايه يا روح ليل مش انا قلت حبيبي قوى ويقدر على اى حاجه
لين بدموع: لا انا مش قادرة اعمل حاجه ، انا مش قويه ابدا 
ليل مسح دموعها وقالها: متقوليش كده مش عايزة اسمع منك الكلام ده ابدا ، انت قويه وهتقومى وهتمشى 
وكمان لازم تخفى علشان فرحنا
لين : فرحنا !!! انت بتتكلم جد
ليل: طبعا ياقلب ليل بتكلم جد ، انت احلى عروسه ولازم يتعملك احلى فرح
لين بفرحه : بجد يعنى هتعملى فرح ، وهلبس فستان ابيض
ليل مسك أيدها وبا*سها: وهتكونى احلى عروسه فى الدنيا كلها ، وهتنورى حياتى 
لين بفرحه : بس متسبنيش 
ليل: مش هسيبك
لين : ولا لحظه
ليل: ولا لحظه
لين : طب يلا دخل الدكتور علشان اخف بسرعه 
ليل ضحك على طفولتها وقرب من وشها وبعدين قال: طب مفيش حاجه لحبيبك
لين بكسوف: تقصد ايه
ليل خطف بو*سه من شفا*يفها ومشى راح نده الدكتور
لين اتصدمت وفضلت باصه كده😳
دخل ليل ومعاه الدكتور ولين لسه مصدومه
ليل قرب من ودنها وقال : فوقى يا لينو علشان الدكتور دخل وهيبدا 
لين بدأت تفوق وتستجيب للدكتور وليل مسبهاش ابدا وفضل معاها طول الوقت
كل ما تتو*جع يمسك أيدها اكتر ويشجعها إنها تقدر لحد ما الجلسه خلصت
لين بتعب ودموع: انا تعبت اوى
ليل حض*نها جامد اوي وفضل يل*مس على شعرها وضهرها ويطبطب عليها ويصبرها لحد ما راحت فى النوم
عند صفوت

بعد ما انتهي مفعول القن*بلة المثيرة للضحك وقع صفوت ع الأرض وكان تع*ب من شدة الضحك المتواصل س*قط بحركة ضعيفة جدا وبعدها نام ولما صحي الصبح افتكر كل حاجة اتعصب والغض*ب اتملك منه وفضل يك*سر كل حاجة في الأوضة ، بعدها مسك مسد*سه وطلع علي الشخص اللي هو اس المصايب في نظره وهو توفيق ، لأنه شايف انه هو السبب في كل اللي بيحصل له ولبنته 
دخل صفوت الأوضة كان توفيق لسة نايم ع الأرض بضعف شديد فضل يض*رب برجله في بطنه لحد ما فاق مفز*وع لقي صفوت أوقف قدامه وغض*ب الدنيا كلها ظاهر عليه 
توفيق ضحك بسخرية وقال : باين من ملامحك ان ليل لسة مدوخك السبع دخات الواد دا ماجبتوش ولادة ههههه انا شوفت كل اللي عمله امبارح عشان يرجع صاحبه 
صفوت ابتسم بسخرية وقال : فعلا هو صاحب وفي لكن انت انت خاين وما تستحقش فرصة تانية ولا تستحق انك تعيش 
رفع صفوت مسد*سه ووجهه علي راس توفيق 
توفيق بص له باستهجان وسخرية وقال: اضر*ب اضر*ب مابقتش فارقة كتير ، أنا أصلا اشتقت لسهير عايز اض*مها لقلبي تاني صفوت اتج*نن وفقد كل ذرة عقل فيه وقال بصوت جح*يمي : إنت لعبتك في عداد حياتك ، أنت وقتك انتهي خلاص 
وقام ضر*ب رصا*صة جات في راس توفيق وانتهي الأمر
بص صفوت بغ*ل وتوعد وقال من غير ما يترفله جفن : وانت يا ليل الكل*ب هعرف ما اوصلك واخليك تحصل الكل*ب دا   
مسك مسد*سه ونفخ فيه وعينيه بطق شرار 
فى الليل دخلت الممرضه عليهم ومعاها الاكل والادويه وكالعادة ليل قالها أنه هو اللى هياكلها 
ليل: قمرى هياكل علشان الدوا 
لين بتعب: ليل ، مليش نفس ومش عايزة اكل
ليل: ايه الكلام ده هو انا مش فاتح نفسك يعنى على الاكل ولا ايه ، وبعدين انتى عارفه انى مش هاكل من غيرك
لين: ليل بقى
ليل قرب منها اوى : قلب ليل بقى ، هو كل اللى بيبقى عيا*ن بكون قمر كده
لين اتكسفت اوى
ليل با*سها وقال يلا يا حبيبى علشان تاكلى وانا كمان هاكل معاكى ولو كلتى هجبلك اى حاجه نفسك فيها
لين بفرحه اطفال: اى حاجه اى حاجه
ليل : اؤمرى بس
لين بتفكير: امممم عايزة ايس كريم
ليل : بس كده ، انت بس شاورى 
لين ضحكت بكسوف وقالت: ربنا يخليك ليا يا...
ليل: يا ايه
لين : يا ليل
ليل: ماشى مش هض*غط عليكى بس بعد الفرح انت حرة
لين اتكسفت كالعادة وليل بدأ يأكلها وياكل وهو بيتعامل معاها كأنها بنته 
صفوت كلم شوية من رجالته وجم بسرعة طلب من واحد فيهم يتخلص من جث*ة توفيق واخد الباقيين ودخلوا اوضة وقفل الباب 
صفوت وقف وكلهم كانوا قاعدين قالهم : ليل سافر برا مصر من يومين عايز اعرف سافر فين بالظبط تقلبوا الدنيا وتعرفوه فين ، أنا مااعرفش اسمه إيه بس متأكد انه اخد محسن النجار معاه ، قدها ولا البسكم طرح وترقصولي كل ليلة ! 
كلهم بصوا لبعض وردوا قدها يا باشا 
انصرفوا كلهم وفضلوا طول النهار يدوروا علي اي طرف خيط يوصلهم لليل بأي تمن 
لحد ما واحد فيهم راح المطار وطلب كشف بأسماء كل المسافرين في كل الرحلات  
وأخيرا لقي اللي بيدور عليه كلم صفوت وبلغه بمكان ليل ابتسم صفوت بخب*ث وقال : إيطاليا حلو اوي !
********************

 
google-playkhamsatmostaqltradent