Ads by Google X

رواية حورية الحديدي الفصل التاسع عشر 19 - بقلم متوش

الصفحة الرئيسية

 رواية حورية الحديدي الفصل التاسع عشر

رواية حورية الحديدي الفصل التاسع عشر 

حورية الحديدي 

19

حمل يويف الماايك وهو يقوول
اناا بتشكركم انكو شرفتوناا النهااردة ومبسوط اووي لانه اليووم جوااز ابن عمي واخوية اناا بعتبر سليم ذي ابني وبعتبر نفسي المسول عنه فعشاان كده قررت اجوزو بنت خالتناا داليااا سيلين سااالم 
صفق له الجميع بحرارة الا الذي يقف مصعوق مماا سمعه ايعقل ان يتجوز بهاا هي بعد كل تلك السنين 
حساام وهو يتجه نحو يوسف ويهمس بغضب : انت اازااي تعمل كده
يوسف بهمس ممااثل : عملت ااي بس ي عمي اناا بلم ورااك انت وبنتك و ابنك مش هو عاايز يتجوز اناا ببسااطة بحققله حلمه
حساام : انت عاارف انه سليم مستحيل يتجوز حور لانه هو بعتبرهااا اخته 
يوسف: اكيد عااارف هو اصل مش هيتجراا يفكر فيهاا مجرد تفكير عكس كده لانهاا مرااتي وام ولادي
حساام : وبتعمل كده ليه
يوسف ببساطة: بلم ورااكو بلم الفضيحة ال كانت هتحصل لعيلة الحديدي بسبب غبااءكو 
حساام بغضب : انت السبب ورااء ال بحصل ده كله 
يوسف : لو استنيت يومين بس ماكانش ليه لازمة كل ال بيحصل دلوقتي بس ال حصل حصل سليم اتحط قداام الامر الواقع وهو هيكتب على سيلين وده قراري

ذهب يوسف لعند سليم 
يوسف بسخرية : جااهز ي عريس
سليم : بص ي يوسف اناا
يوسف: متبررش كتير ي سليم لاني مش هسمعلك ده عقااابك انك تتجوز سيلين
سليم : بس هي ذنبهاا ااي تتدبس في الجوازة دي
يوسف : انت شايفها تدبيسااا 
سليم باستغرااب : يعنى اااي
يوسف من ذااك الغبى امامه : بص عليهاا كده وهتشوف اذا هي مغصوبة على الجوازة دي ولا 
سليم وهو ينظر لهااا بتمعن فسرح بجمالهااا وحتى انه تخيلهاا بين احضانه فنفض هذه الافكار من رااسه 
يوسف : يلا عشاان نكتب الكتاااب

................

عمر بحب : صباااح الخير ي قلبي
ليلة بشي من الضيق : صبااح الزززفت 
عمر بمرح: ليه بس الغلط ده حتى الجوو روعة
ليلة : عمر اناا مش فاايقة لهزاارك ده من الصبح قول عاايز ااي ولم الدور ببقى
عمر : عاايز حبيبة قلبي تساامحني اناا
ليلة بحب : اناا مش زعلانة ي عمر اناا بس مضايقة لانه خااب ظني فيك عمر ال حبيته اناا مكاانش كده 
عمر : ده لانه عمر ال حبيته بقى خاايف بقى عنده عيلة كبيرة هو مسؤول عنهاا حور وماماا من اولويااتي وفي انتي وفي ادهم وابني الجااي اناا مش لازم اكون طيب وكويس طول الوقت اناا قسيت عليهاا لانه ده لمصلحتهاا هي اختي واناا اكتر حد هيخااف عليهاا ومش هرضى بااي حد في الكون يزعلهاا حتى لو كان يوسف 
وانتي مرااتي حبيبتي المفروض تفهمني اكتر من كده وتقفي معاااياا مش تخااصمني اساابيع
ليلة بحب : واناا مش بعرف اخااصمك اناا بس حبيت تعرف اازااي بيكون شعورك لماا حد بتحبه يقسى عليك 
انت كبيرناا ي عمر وبنستقوى بيك اقسى عليناا بس مش لدرجة تكسر قلبنااا
عمر وهو يضمهاا اليه : حااضر ي قلبي حااضر 
بس بلاااش تبعدي تاااني بعدك صعب اووي
ليلة ببكااء: اناا اسفة بس مش بقصدي اناا بحبك والله وو
عمر بهمس امام شفتيهاا : ششش واناا بموووت فيكي
وحشوني ااوعي شفاايفك ي ليلتي 
ليلة بدلال وهي تقترب منه : وانت وحشتني كلك ي حبيبي 
هجم عليهاا عمر بحب وهو ينهل من نعيم كرزتيهاا اخيرا ارتوى شوقه وعطشه لهااا 

...............

بااارك الله لكماا وجمع بينكما في الخير
الجميع : مبروووك ي سليم بيه مبرووك
يوسف بسخرية : مبروك ي عريس
سليم : الله يبارك فيك عن اذنكو هروح اريح شوية
يوسف : خذ مرااتك معااك ي سليم 
سليم بتاااافف : حاضر ااي اوامر تاانية
يوسف بسمااحة : سلامتك ي حبيبي 

نظر يوسف لذااك الذي ينظر له بضيق وقليل من الخووف
فلاالش باااك

كان يقبلهاا بحرارة تجعلهاا تائهة فى عالم لا يوجد به الا هو وهي انقطع وصلة قبلتهاا عتدماا رن هااتفه فابعدته عنهاا بصعوبة وهي تشير الي الهااتف فذهب والتقطته بتاافف دون ان ينظر للرقم
زين : اااه في ااي
يوسف : انت فينك ي ***** 
زين بتوتر: يوسف 
يوسف : اااه يوسف ي صااحبي مشوفتك في الحفلة خير ي صااحبي 
زين : اصل انا تعباان شوية ومش هقدر اجي
يوسف : واناا بقول تعال ي *** قبل ماااجيبك من قفااك وانت ملفوف بالملاية 
قال كلامه واغلق دون ان يسمع رده 
نظر زين بصدمة للهااتف ثم الي نفسه فقاام وارتدى ملابسه بسرعة غير ابه بتلك التى تنااديه بااسمه

باااااك

ابتسم له بشر واشار لرعد برااسه ففهم رعد اشاارته  

توجه للاعلى حيث يقبع طفلته واطفاله فالان هو سيعااقبهاا على ماا فعلته بحقه وجدهاا تلهوو مع الاطفاال بسااعدة
ومان فتح البااب ونظر له الاطفال حتى قفزو بين احضااانه نزل لمستواهم وامطر عليهم بسيل من القبلااات
يوسف بحب : وحشتوني ي ولاد
سيف وعز : وانت اكتر ي بااابااا 
يوسف باستغراب : منمتوش ليه لدلوقتي 
سيف : كناا مستنيتك تجي ي باابااا
يوسف : لا ي حبيبي وقت النووم ليه موااعيده متتاخروش مرة تاانية والا هزعل 
عز وهو يقفز على السرير : متزعلش ي بااباا اناا اهو نمت
انضم له سيف : واناا كماان نمت 
قبلهم يوسف بحب وهي تنظر له بشووق وشغف فكم تعشقه بجنون وهو ينظر لهاا غلسة وبتسم بداخله على طفولتهااا
يوسف وهو يمسكهاا من سااعدهاا بغضب ويخرجها من الغرفة فتفااجت بيه يتجه نحو الخاارج وليس الي غرفتهم
حور باستغراب : رايحين فين ي يوسف
يوسف بغضب: احسنلك مااسمعش لك صوووت
حور بتوتر: طب براحة 

وصل بهاا بعد قليل لذااك الفيلا الذي بقرب من قصرهم

حور بتسال : نحن جااايين هناا ليه ي يوسف
يوسف: عشااان تتعااقبي ي حور
نظرت له برعب

.................

جااسر بقلق : ريم افتحي البااب
ريم ببكاء -: ابعد عني ي جااسر انت اناني ااوي اناا بكرهك
جاسر : طب افتحي وبعدهاا اكرهيني ذي ما انتي عااوزة
فتحت ريم الباب وهي تخبى يدهااا خلف ظهرهااا فجذبهاا واصبح يتفحصهاا حتى لفت انتبااه انهاا تخبى شي بالخلف
جاسر بريب: ااي ده ي ريم
لم تجبه فساالهاا مرة اخرى بغضب فااعطته ماا بيدهاا بخووف نظر لذااك العصات البيضااء وتحمل شريطين حمر
جااسر بصدة : انتي حااامل
لم تجبه ايضاا انماا ازداادت في البكااء اكثر 
جاسر بغضب: انتطقي انتي حاامل من امتى
ريم ببكاء-: دلوقتي بس لعرفت اني حاامل بس لعلمك بقى اناا مش هقتل ابني لو انت مش عاوزه طلقني واناا هروح مع ابني لمكااان متكونش انت فيه
جاااسر : 

.................

سليم " انتي حكاايتك اااي
سيلين : حكاااية ااي 
سليم بملل: احكيلي عملتي ااي بعد
سيلين: ذي ماا انت شاايف بقيت حد تااني مختلف عن ال انت تعرفه ي سليم 
سليم : واناا واثق من كده 

............. ..

حور بخوف : تعااقبني
يوسف - اااه هعااقبك على ال عملتي فياا 
حور بتوتر : يوسف اناا




    •تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية حورية الحديدي"اضغط علي اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent