رواية ملاك الزين الفصل الثامن عشر 18 - بقلم الكاتبه دودو

الصفحة الرئيسية

    رواية ملاك الزين كاملة بقلم الكاتبه دودو عبر مدونة دليل الروايات

رواية ملاك الزين

 رواية ملاك الزين الفصل الثامن عشر 18

ات الصباح صحيت بطلتنا ادت فرضها وطلعت لقت امها بتجهز الفطار 
ملك: صباح الخير يا ست ماما عامله ايه 
الام: الحمدلله يا بنتي 
ملك: انا بسال علي صحتك انا بقولك عامله ايه اكل 
الام: حسبي الله ونعمه الوكيل فيكي علي الصبح 
ملك: حرام عليكي يا ماما بتدعي عليا علي الصبح 
الام: مكله منك روحي صحي اخوكي بقا عشان نفطر 
ملك: حاضر يا ماما 
الام: يارب تعملي حاجه 
ملك: انا يا ماما بعمل حاجه 
الام: انتي ملاك يا حبيبتي مش بتعملي حاجه وبتقعدي زي النسمه 
ملك: ايون انا كده هروح اصحيه بقا 
دخلت تصحي احمد نفجه البلونه ومسكتها وفرقعتها فوق راس احمد اه يا ماما البيت بيقع 
ملك: ههههههههه هموت مش قادره ههههههه 
احمد: حرام عليكي مش هتكبري ابدا علي الحاجات دي 
ملك:هو انا كلهم كام يوم وهسيلك ومش هتلاقي حد يعمل فيك كده استحملني بقا 
احمد:ليه يا اختي هتروحي فين 
ملك:هتجوز يا حبيبي وهسبلك البيت بس هعمل في زين 
احمد: خليه يعلقك انا مليش دعوه
ملك:يعني مش هتقول وحشتني مقالب البت ملك كانت بتصحيني كل يوم
احمد:انتي بتصحيني انتي بتخديني بس اكيد يا حبيبتي هتوحشيني هو انا عندي غيرك اختي حبيبتي
ملك:وانت كمان هتوحشني اوي 
احمد: تعالي.في حضني يا حبيبتي
ملك: ايه يا عم جو العشق الممنوع ده 
احمد:طول عمرك فصيله يا بت انتي 
ملك: الا قولي يا احمد انت مش ناوي تعترف بحبك للي بتحبها 
احمد:خايف يا ملك متكونش بتحبني ويكون حب من طرف واحد
ملك:وانت هتعرف كيف لو مقولتلهاش قولها يا احمد واكيد هيا بتحبك انت مز واي واحده تتمناك وغير ده كله انت اخويا انا يعني الناس كلها هتحبك عشان انا اختك
احمد: بلاش غرور ان شاءلله هحاول اكلمها في الموضوع ده 
ملك:يا لهوتي نسيتني انا كنت جايه ليه تعال نفطر اتاخرنا علي الشغل 
احمد:اطلعي انتي وانا هاخد شاور واحصلك بعد وقت فطره وملك راحت عند فرح عشان يروحوا الشغل
ملك:صباح الاناناس علي احله نسناسه 
فرح: متاخره ليه 
ملك:هيا اول مره يعني احكيلي بس عملتي ايه انت ومازن
فرح: قصدك ايه يا بت انت متغيريش الموضوع
ملك:يعني مش عارفه 
فرح: ملك خلاص بقا يالا علي الشغل اتاخرنا 
ملك:يالا بس مش هسيبك غير لما اعرف 
راحوا علي الشغل وكل واحده راحت مكتبها 
في مكتب فرح الباب انفتح وكان مازن
فرح:مش في باب يتخبط عليه ولا ايه
مازن: ده مكتب خطيبتي اخبط ليه 
فرح: مازن احنا هنا في الشغل كنت عايز حاجه
مازن:جاي بس اشوف خطيبتي واقعد معاها شويه بس شكلها مشغوله ومش فاضيه تقعد معايا 
فرح: لا يا حبيبي افضالك اقعد بقا واحكيلي كنت جاي ليه 
مازن:اصلك امبارح سبتيني من غير متتكلمي قلت اشوفك 
فرح: والله وانت اللي عملته ينفع 
مازن: انا عملت ايه 
فرح: يعني مش عارف عملت ايه 
مازن: لا نسيت فكريني كده 
فرح:خلاص انسا اطلع بره عشان عندي شغل 
مازن: بس انا عايز افتكر وبيقرب منها وفرح بترجع لوره 
فرح:مازن بس بقا اطلع بره حد يدخل 
مازن:وايه يعني خطيبتي وهتبقي مراتي 
فرح:بس لسه مبقتش مراتك اطلع بقا 
مازن:تؤ تؤ 
فرح: اطلع بقا ملك شويه وهتيجي
مازن: لا مش هطلع وبيقرب من فرح لحد مخبطت في الحيط وحاوطها باديه الاتنين وفجاه الباب اتفتح وكانت ملك
ملك:فرح ممكن تعطيني الملف انا اسفة هاجي في وقت تاني
فرح:لا يا حبيبتي تعالي مازن كان ماشي مش كده
مازن: ايوه عن اذنكم طلع مازن وملك قالت الله الله يا ست فرح ايه اللي بيحصل هنا 
فرح:محصلش حاجه والله 
ملك:فرح التزمي بضوابت الخطوبه 
فرح: حاضر يا فرح 
ملك:يا حبيبتي انا خايفه عليكي لما تكتبه الكتاب ابقا اعملي اللي عايزاه بس دلوقتي لا 
فرح: فهماكي يا حبيبتي وانا هعمل كده 
ملك: ماشي يا حبيبتي هروح اشوف زين انا وابقا اجيلك 
فرح:ماشي يا قلبي 
راحت ملك عند زين وخبطت وزين سمح ليها بالدخول 
زين: وانا بقول المكتب منور ليه عشان حبيبتي فيه 
ملك: منور بيك يا حبيبي 
زين:كنتي جايه فيه حاجه
ملك: لا يا حبيبي مفيش حاجه بس كنت جايه اطمن عليك 
زين: انا بخير يا حبيبتي طول ما انتي بخير 
ملك:دايما يا حبيبي بخير 
زين:بس انتي طالعه حلوه اوي النهارده 
ملك: انت اللي عنيك حلوه 
زين: بحبك يا ملوكتي 
ملك: وانا بحبك يا زينو 
زين: تعرفي انا مش بحب اسم زينو ده بس منك انتي بيطلع زي العسل خلتيني احبه عشان انتي بتقوليه 
ملك: ماشي يا حبيبي همشي انا بقا عندي شغل 
زين:ماشي يا حبيبتي ابقا استنيني اوصلك
عده وقت وخلصه شغلهم وفرح ومازن روحه 
وملك مستنيه زين يروحها 
زين:انا اسف يا روحي اتاخرت عليكي
ملك:لا يا حبيبي عادي 
زين: فتحلها باب العربيه اركبي يا حبيبتي ركبت ملك ومشيه 
زين: انا عايز بكره اخدك افسحك ونقضي اليوم كله مع بعض 
ملك: ماشي يا حبيبي هقول لماما واشزف هتقول ايه 
زين: انا كلمت احمد وهو وافق وقال لمامتك وموافقين 
ملك: تمام يا حبيبي بس توديني الملاهي 
زين: حاضر يا حبيبتي اي مكان انتي عايزه 
ملك: يخليك ليا يا روحي 
زين: ويخليكي ليا يارب  هستناكي الساعه 8 تحت البيت 
ملك: حاضر يا حبيبي مش هتاخر عليك 
زين: يالا يا حبيبتي انزلي وصلنا وزي مقولتلك الساعه 8
ملك:سلام يا حبيبي 
زين: سلام
 وعده اليوم من غير احداث جديده 

 رواية ملاك الزين الفصل الثامن عشر 18 - بقلم الكاتبه دودو
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent