رواية ملاك الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم الكاتبه دودو

الصفحة الرئيسية

   رواية ملاك الزين كاملة بقلم الكاتبه دودو عبر مدونة دليل الروايات

رواية ملاك الزين

 رواية ملاك الزين الفصل السابع عشر 17

 في الصباح جهزت ملك وفرح واجه مازن وزين واخدوهم على المول عشان يشتروا الفساتين
زين: اختاري يا حبيبتي انتي وفرح الفساتين وانا وزين هنجيب البدل ونيجي مش هنتاخر عشان نروح نجيب الشبكه 
ملك: ماشي يا حبيبي بس متتاخرش 
راح زين ومازن جابه البدل ورجعه البنات كانه لسه مخلصوش 
زين: ايه يا حبيبتي خلصتي 
ملك: مش عارفه اختار الفساتين احله من بعض اختار انت 
زين: حاضر يا حبيبتي 
مازن: وانتي اخترتي حاجه ولا اخترلك انا 
فرح: لا انا هختار لنفسي 
مازن: دانتي هتنبهري بذوقي 
فرح: خلاص اختار انت اما نشوف 
زين: اختار لملك فستان سوريه فانش من تحت وبكمام شفافه شكله حلو  اوي حلو ده يت ملك
ملك:حلو اوي مكنتش اعرف ان ذوقك حلو كده
ومازن:اختار فستان سوريه منفوش من تحت باكمام شفافه وكان شكله حلو اوي ها يا فرح حلو ذوقك ولا ايه
فرح:مش بطال 
مازن:خلاص اختاري أنتي 
فرح:لا يا حبيبي ذوقك حلو اوي انا هاخده
اشتره الفساتين وطلعه علي محل الدهب دخله 
الصائغ:اهلا وسهلا حضرت الظابط زين تامر بحاجه
زين: عايزين نشتري شبكه
الصائغ:تحت امرك في تشكيله نازله جديد حلو اوي 
اتفضل اهي اختار يا انسه ابتدت ملك وفرح يختاره الشبكه
ملك:شاورت علي خاتم رقيق اوي وقالت انا هاخد ده 
الصائغ:ذوقك حلو 
ملك:شكرا
فرح:شاورت علي واحد يشبه بتاع ملك وانا هاخد ده 
الصائغ:تمام ذوقكم راقي جدا
حاسبه الصايغ ومشي 
زين:تعاله نتغدا بره اي رايكم
ملك:تمام معندناش مانع 
فرح:يالا انا جعانه اوي 
مازن: يالا بدل متاكلني 
فرح: بقا كده ماشي
مازن:يا حبيبتي انا بهزر تعالي يالا اوديكي احسن مطمع
ذهبوا الي المطعم وطلبه الاكل وابتدوا ياكله في جو مليه بالمرح والضحك وخلصوا وحاسبه وروحه 
زين:انا همشي يا حبيبتي وبكره الميكب ارتست هتكون عندك
ملك:ماشي يا حبيبي 
مشي زين وملك طلعت بيتها ونامت عشان بكره اليوم هيبقا طويل عليهم لازم تبقا فايقه
تاني يوم الصبح فرح وملك كانه في  اوضه في الفندق وكانه بيجهزه والميكب ارتست معاهم 
كانت ملك لابسه فستان فيروزي وكانت تضع مكياج خفيف وكانت زي القمر بفستانها 
وفرح: كانت لابسه فستان نبيتي ومكياج خفيفه وكانت حلوه اووي ومازن وزين كانوا لابسين بدل سوده 
عند ملك وفرح الباب خبط وكان زين ومازن 
زين: اول ما شاف ملك تنح من كتر جمالها هتموتيني في يوم من جمالك دي طالعه حلوه اوي يا حبيبتي 
ملك: وانت كمان طالع حلو اوي يا حبيبي 
مازن شاف فرح قال لو سمحتي خطيبتي كانت هنا راحت فين 
فرح: والله  يعني  انت مش عارفني 
مازن: بهزر يا حبيبتي حد يقدر ينسا القمر ده طالعه حلوه اوي يا حبيبتي ربنا يخليكي يارب يارب 
فرح: يارب  ويخليك ليا 
مازن: يلا بقا نروح علي القاعه الضيوف مستنيانه
فرح: يالا ياحبيبي واتجه الي القاعه 
زين: حبيبتي يالا عشان نروح القاعه فرح ومازن مشيه تعالي عشان منتاخرش علي الضيوف وصله القاعه كانت متزينه بطريقه جميله جدا  واول مدخله الورد نزل عليهم من فوق وبعدين  قعده علي المكان المخصص ليهم 
جت ام ملك يالا يا ولاد جه معاد لبيس الدبل 
لبس زين ملك الخاتم وباس ايده وقال مبروك عليا انتي 
ملك: الله يبارك فيك ولبسته الدبله 
ومازن: لبس فرح الخاتم وهيا لبسته الدبله 
وهنا اطلقت الزغاريط وابتدوا يباركه للعروسين 
اشتغلت الاغاني وبدوا يرقصوا اسلو على اغنيه من اول دقيقه 
بغير من عيني وانا شايفك وده اللي وصلت ليه لو اسمع اسمي بشفايفك بقلك قرريه وعمري مهقدر اوصفلك بحبك اد ايه 
ارسمني في ليلك نجمه ضيها يلمع في العين اكتبني في عمرك كلمه يحكوها الناس بعدين انا نفسي اعيش في عمري يا حبيبي معاك عمرين لو تطلبي مني عنيا لو طتلبي عمري كمان هديكي سنيني الجايه وهكون راضي وفرحان انتي اللي وجودك جمبي حسسني اني انا انسان انا من اول دقيقه لحبك البي مال عرفت بميه طريقه تغير حال بحال بتوه بين الحقيقه  ياعمري والخيال 
قعده يرقصه لحد ما الاغنيه خلصت خلصت الحفله ومازن روح فرح 
ياه يا فرح انا مبسوط اوي عقبال متبقي علي اسمي يا حبيبتي
فرح: يارب يا حبيبي وانا كمان مبسوطه
مازن:دايما يا حبيبتي مبسوطه كده
فرح:وانت كمان يا حبيبي
مازن:طب مفيش بوسه الخطوبه ولا حضن
فرح:لا انا مسمعتش ان فيه كده انا اسمع انوا في كتب الكتاب 
مازن: لا يا حبيبتي فيه يعني انا هكدب عليك
فرح: انا مقولتش بتكدب بس انا مسمعتش ان فيه كده 
مازن: خلاص يا فرح انزلي احنا وصلنا 
فرح:خلاص متزعلش قربت منه لسه هتبوسه في خده لف وشه وقبلها بكل حب بعد عنها وقاله كده تبقا البوسه يا حبيبتي   
فرح:نزلت من العربيه من غير متبص عليه
 طلعت فرح بيتها ودخلت اوضتها غيرت ونامت على طول ومازن روح بيته هو كمان ونام 
عند زين وملك 
زين: عقبال فرحنا يا حبيبتي
ملك:يارب يا حبيبي
زين: قربي ودنك عايز اقولك حاجه
ملك: اهو 
زين: قبلها بكل حب وابتعد عنها عندما احس باحتياجها للهواء 
ملك: انت قليل الادب 
زين:انا عملت حاجه
ملك:ولا حاجه عن اذنك انا هنزل 
زين:مسك ايدها خلاص متزعليش 
ملك:متعملش كده تاني والا وربنا هزعل منك 
زين:خلاص انا اسف 
ملك: تمام تصبح على خير 
زين: خلاص بقا متزعلش خد دي طلعلها شكولاته من جيبه 
ملك:الاه بحبها اوي انت مخليها معاك ليه 
زين:عشان بحب طفله 
ملك: انا طفله 
زين:واحله طفله كمان 
ملك:تصبح على جنه
زين:وانتي من اهلها يا حبيبتي
وانتهاء اليوم من غير احداث تاني 


رواية ملاك الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم الكاتبه دودو
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent