رواية ملاك الزين الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبه دودو

الصفحة الرئيسية

   رواية ملاك الزين كاملة بقلم الكاتبه دودو عبر مدونة دليل الروايات

رواية ملاك الزين

 رواية ملاك الزين الفصل السادس عشر 

زين: ملك حبيبتي انتي  كويسه حصلك حاجه 
ملك: متخفش انا كويسه 
زين: حضنها جامد وقال انا بحبك يا ملك اوعي تبعدي عني في  يوم انا منغيرك ولا حاجه 
ملك: وانا بحبك اوي ومش هسيبك ابدا 
مازن: طب علي الاقل اشكروني عشان انقذتكم لولا الطلقه اللي انا ضربتها علي المجرم كان زمانك ميت دلوقتى 
زين: فصيل اوي ياض انت عموما شكرا يا سيدي 
مازن: العفو يا اخويا اروح اخد المجرم انا وفرح علي المستشفى وانت هات ملك وتعاله ورايا 
زين: اوعا تنسه تكلبشه لاحسن يهرب ده حسابه كبر اوي 
مازن: متقلقش انت مازن ناده واحد من الظباط وشال معاه جون وراح بيه على المستشفى 
وزين اخد ملك ويروحها على البيت في  الطريق ملك انت كويسه حد اجه جنبك اتكلمي يا حبيبتي ساكته ليه
ملك: متخفش انا كويسه انا مش عارفه لو مكنتش وصلت كان عمل فيا ايه انا كنت خايفه اوي 
زين: متخافيش يا حبيبتي طول ما انا جنبك محدش يقدر ياذيكي وبعدين  انتي نسيتي انك ظابط ولا ايه  اجمد بقا امال داخله كيف كليه شرطه 
ملك: دخلتها من كليه صيدله 😂😂
زين: ايوه كده خلي الدنيا تنور 
ملك: بس بقا بتكسفني 
زين: ايه ده الفراوله طلعت في  وشك 
ملك: زين الاه بس بقا 
زين: خلاص يا حبيبتي بس وانتي فراوله كده  بتبقي عايزه تتكالي متخلهمش يظهره تاني انا مش مسئول بعد كده 
ملك: انا مالي مش انت اللي بتكسفني 
زين: حد يتكسف من حبيبه برضو وعن قريب هبقا جوزك 
ملك: بس احنا وسلنا نزلي بقا اكيد ماما قلقنا عليا اوي 
زين: ماشي توهي في  الموضوع براحتك مصيرك تقعي تحت ايدي وساعتها مش هرحمك 
ملك: هتنزل معايا 
زين: لا هروح عند مازن ابقي سلمي علي ماما واعتزريلها اني مش هقدر اجي انهارده بس ان شاءلله بكره اجي 
ملك: تمام يا حبيبي باي 
زين: باي باي ومشي زين بالعربيه راح عند مازن لقاه واقف قدام اوضه ها يا مازن حالته اي 
مازن: بيطلعله الرصاصه لسه محدش طلع من عنده 
اتفتح باب العمليات والدكتور طلع مين تبع المريض 
مازن: ده مجرم حالته اي دلوقتي  
الدكتور: احنا عملنا اللي علينا بس الرصاصه كانت قريبه من القلب  ومقدرناش ننقذه البقاء لله  مشي الدكتور 
زين:ربنا رحمه مني انا كنت هوريه الموت وميطلوش 
مازن:يلا ربنا خد حقك من غير متلوث ايدك فيه خلينا نمشي 
طلع زين ومازن
زين:انا بكره هتقدم لملك عايزك تبقا معايا يا صاحبي
مازن:الف مبروك اكيد طبعا هبقا معاك 
زين: انا بفكر اعمل الخطوبه بعد يومين 
مازن:ربنا يتمملك علي خير 
زين:انت لسه معملتش الخطوبه اي رايك نعملها انا وانت في يوم واحد واكيد البنات هيفرحوا 
مازن: فكره حلو اوي اكلم ابو فرح ونتفق معاه 
زين:يلا نمشي انا تعبت اوى النهارده اشوفك بكره 
مازن:تمام سلام يا صاحبي
زين:سلام روحه وكل واحد راح ينام اجه تاني يوم كانت فرح بتجهز نفسها وفرح معاها من الصبح 
ملك:ها يا فرح شكلي حلو كانت ملك لابسه فستان كاشميري وطرحه بنفسجي واكتفت بملمع شفاه وكانت زي القمر 
فرح:حلو اوي يا قلبي 
عند زين كان لابس بدله بيج وجزمه سودا وساعه سودا واتجه الي بيت ملك وكان معه مازن وصلوا وخبطه علي الباب فتحتلهم ام ملك واحمد واستقبلتهم  ودخله الصالون 
زين: امال ملك فين 
مازن: مستعجل ليه يا عريس اصبر شويه 
زين: لم دورك يا مازن انت مشوفتش نفسك كنت عامل كيف ساعه متقدمه لملك 
مازن: ودي حاجه تتنسي برضو 
الام: خلاص بقا يا مازن دقيقه يا بني اندهالك دخلت ام ملك ندهتها من جوه وادتها الصنيه تقدمها طلعت ملك وهيا راسها في الارض قدمت العصير وقعدت جمب فرح 
زين:من ساعه مدخلت مشلش عينه من عليها 
مازن: همس لزين كفايه كده هتاكل البنت بعنيك 
زين: بص لام ملك واتكلم انا طالب ايد ملك 
احمد: احنا مش هنلاقي احسن منك لاختي بس راي ملك ها يا ملك موافقة علي زين 
ملك: باصه لتحت ابتسمت وهزت راسها 
زين: نقرا الفاتحه قروا الفاتحه وام ملك ضربت زغروطه لووولوووووووي مبروك يا حبيبتي
زين: انا عايز نعمل الخطوبه بعد يومين وخطوبه مازن هتبقا معايا 
احمد: بس مش بدري كده ملك مش هتلحق تجهز نفسها 
زين: انا هجهز كل حاجه متخفش 
احمد: تمام على بركه الله 
زين: بكره البنات ينزلوا يشتروا الفساتين والي هما محتاجينه 
احمد: ان شاءلله 
زين: تمام نستاذن احنا بقا 
الام: خليك يا بني لسه بدري 
زين:معلش يا طنط عشان نلحق نجهز كل حاجه 
الام: طنط ايه بقا قولي يا ماما لو مش هيضايقك يا بني احنا بقينا اهل 
زين:حاضر يا ماما استاذن انا بقا 
الام: اذنك معاك يا حبيبي  مشي زين وملك قالت يا ماما انا جعانه وعايزه اكل بقالي اكتير مكلتش 
الام: همك على بطنك مش من شويه واكله 
ملك: اديكي قولتي من شويه يلا جهزي العشاء وانا هغير واجي 
الام: انا مش عارفه هتفتحي بيت كيف انتي
ملك: بالمفتاح يا ماما انا مش عارفه انتي بتسالي اسئله غير منطقيه 
الام: انا بسال اساله غير منطقيه روحي يا ملك يا بنتي حسبي الله ونعم الوكيل فيك هتيجي في  يوم تجبيلي جلطه 
ملك: بعد الشر عليكي يا ست الكل جهزي الاكل بقا 
الام: مسكت ابو ورده وهو حدفته في وش ملك 
ملك: رميه موفقه يا ست ماما يالا بقا جهزي العشاء 
الام: منك لله  يا ملك لو خلفت قرد كان هينفعني 
ملك: هو ايه يا ماما  حكايه الحيوانات معاكي علي طول بتشبهيني بيهم 
الام: عشان الحيوانات كانت هتنفعني عنك 
ملك: طب انا غيرت هدومي وانتي  لسه مجهزتيش العشاء اعمل ايه انا دلوقتي  
الام: تعالي جهزي معايا  السفره 
ملك: انا عروسه  معملش حاجه  عشان بشرتي تبقا حلوه
الام: انتي هتعيشي الدور من دلوقتي قومي بدال ابو ورده يسلم عليكي قال عروسه  
ملك: وعلي ايه الطيب احسن هاتي يا ست ماما 
جهزه السفره وقعده ياكله وملك ندهت علي  احمد وقعده  ياكل في  جو لا يخلوا من الضحك ملك خلصت  وقالت اقوم انام بقا 
الام: تنامي دلوقتي ولا عايزه تهربي من الموعين 
ملك: عرفتي ازاي اقصد لا يا ماما  انا عايزه انام عشان بكره هنروح نشتري الفساتين 
الام: ماشي يا ملك روحي نامي 
ملك: تصبحي على خير  يا ست الكل وانت يا احمد تصبح على خير  الام: وانتي  من اهله 

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية ملاك الزين ) اضغط على أسم الرواية

رواية ملاك الزين الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبه دودو
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent