رواية اسر وفيروز الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ايمان محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية اسر وفيروز بقلم ايمان محمد


رواية اسر وفيروز الفصل الخامس عشر 15

 استسلمت فيروز لمرضها و حملها رحيم الي المستشفى الخاص به و أخبر والدها و اتي الجميع
دكتور رحيم كشف عليها و كان حزين للغايه
خرج الدكتور
والد فيروز : فيروز مالها
رحيم : متقلقش يا عمي  دي مضاعافات بس مش هدوم انا هتابع حالتها لو الثقب ملائمش هنتطر بالتدخل الجراحي
والدها : ربنا يسطر
رحيم :  ساعه كده و هتفرق لو هتخرجو تجيبو حاجه
_____________________
العوده للماضي قبل ربع ساعه
رحيم و هو يجلس امام فيروز
رحيم و يلمس وجه فيروز : مالك يا حبيبتي مين زعلك مين مين حطك تحت ضغط نفسي يا ريت لما تفوقي تحكيلي ازاي تخبي عني حاجه
و امسك يدها و قبلها و جلس يتأمل ملامحها و اد ايه جميله
رحيم : انا خايف تروحي مني هعيش ازاي
_____________________
العوده
ذهب والد فيروز و الدتها الكفتيريا
و ذهب رحيم للمراجعه الحلات الاخري
______________
ياسين بعد شرح المحاضره سأل بنت في الفصل عن فيروز
البنت : دي تعبت الصبح و راحت المستشفى
ياسين : ازاي هي عندها ايه
البنت : مش عارفه يا دكتور
ياسين : مين وداها المستشفى
البنت : دكتور رحيم
ياسين : يبقى وداها المستشفى بتاعته
خلاص اتفضلي
البنت : تمام
________________
في المستشفى عند موظفه الاستقبال يقف ياسين
ياسين : في هنا بنت اسمها فيروز
الموظفه : دقيقه
الموظفه : ايوه يا فندم الحاله لسه جايه من ساعه
ياسين : ممكن تقولي السبب
الموظفه : مقدرش يا فندم دي أسرار مرضى
ياسين : دي بنت خالتي و انا دكتور لو عايزه بطاقتي اوريهالك
الموظفه : تمام يا فندم
عندها ثقب في القلب بين الاذينات
ياسين : تمام فين الاوضه
الموظفه¦..................
_______________________
في غرفه فيروز دخل ياسين و لقاها
ياسين بحزن  : مالك يا فيروز في ايه يا حبيبتي
فاقت فيروز
فيروز بحزن و تعب : انتا ايه اللي جابك هنا
ياسين : خوفتيني عليكي
فيروز :امشي يا ياسين كفايه الذنب اللي انا شيلاه
ياسين بحزن : انا اسف والله اسف حقك عليا
فيروز : لو سمحت امشي انا لما بشوفك بحس بالذنب و كأني انا الي غلطانه
ياسين :فيروز انا اسف والله اسف سامحيني
دخل رحيم : في ايه 
_______________
في الكليه اسامه يتحدث مع رحمه 
اسامه : انا خايف عليها و مينفعش اروح عشان أهلها 
رحمه : خلاص تعالى نروح انا و انتا و ان حد قال حاجه هقول صاحبي انا 
اسامه:تمام يلا 
_______________
في المستشفى
رحيم خلص الكشوفات و ذهب للاطمئنان على فيروز
دخلي وجد ياسين و فيروز يتحدثو
رحيم : في ايه
ياسين : انا عرفت اللي حصل و جيت اتطمن عليها
رحيم بغيره: اتطمنت يلا مع السلامه
ياسين بص لفيروز : عن اذنك
اشاعت فيروز وجهها عنه
رحيم : بقيتي كويسه يا حبيبتي
فيروز و هي بتقوم اه الحمد لله
رحيم : خليكي نايمه
فيروز : عايزه اقوم تعبت
قامت فيروز و امسك يديها رحيم احست بدوخه قليله و حضنها رحيم و لأول مره يحس هذا الاحساس الغريب الجميل 
فيروز حضنت رحيم جامد و قالت : خليك جمبي
رحيم : انا جمبك يا حبيبي 
يلااقعدي عشان انادي الجماعه عشان زمانهم قلقانين 
فيروز : ماشي 
جاء أهلها و اطمنو عليها و اخذوها المنزل 
__________________
يوم كتب الكتاب 
ارتدت فيروز درس باللون الأبيض و به حزام باللون البيج و طرحه بيج 
و ارتدي رحيم قميص ابيض و بنطال اسود وحذاء باتا ابيض 
و تم الزواج خير و لاكن لا نعلم هل سيتهي الأمر بالزواج و الفرح ام هناك من سيكسر هرحتهم هل رحيم سيعترف بخطأه ام فيروز ستخبر رحيم بما حدث معها و هل سنعلم ماذا كان في الفديو التاني و هل رنا هتتنازل و ياسين ايضاََ سنعلم هذا في البارت الجاي ان شاء الله 

رواية اسر وفيروز الفصل الخامس عشر 15 -  بقلم ايمان محمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent