رواية حبي الابدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ايمان هاني

الصفحة الرئيسية

   رواية حبي الابدي بقلم ايمان هاني 


 رواية حبي الابدي الفصل الخامس عشر 15



وبعدها مرت الايام زين بيشتغل وبيتفرح علي صور فرح وكذلك فرح كانت بتذاكر بس بتشوف صوره من علي السوشيال ميديا وساره وسالي بيجهزوا ل فرحهم  ال خلاص قرب وعدت الايام بسرعه بدون احداث  
ومرت الايام وفرح خلصت امتحانات
رجعت فرح من المدرسة
ليلي:ها عاملتي ايه يا فرح
فرح: الحمدلله الامتحان كان كويس انا  مش مصدقه اني خلصت امتحانات خلاص 
ساره:اهو الحمدلله 
ليلي:طب يلا اطلعي غيري هدومك وانزلي اتغدي
 بعد الاكل
فرح:إن هطلع ارتاح شويه 
ساره:وانا كمان 
فرح وساره في الاوضه
ساره:فرح سالي بكره
فرح:ااه ماهي كنتي بتكلمي تسأل عليا علشان الامتحانات
 و قالتي
ساره: اكيد زين جيه
فرح:مش عارفه بس من شهر ونص مرجعش  رغم أنه الايام ال فاتت كان بيجي كتير بصراحه الفتره دي كانت وحشه 
ساره: متزعليش وااه قومي صلي انتي نسيتي الظهر ولا ايه
فرح:حاضر
ساره: تعالى نجهز البس ال هنروح بيه بليل 
فرح:انا عندي لبس  جديد 
ساره:هتلبسي ايه 
فرح:الدرس الابيض
في بيت زين
 كان البيت كله بيجهز للحنه 
(الحنه دي  بيحتفلوا بيها قبل الفرح بيوم وخصوصاً في الأرياف )
بليل كانوا كلهم جاهزين 
ووصلوا قصر الجبالي 
احمد:ادخلوا من الباب الخلفي لأن الرجاله هنا كتير 
(كانت الحنه البنات جوا القصر والرجال في الجنينه فيدخلوا من الباب الخلفي )
وكانت اليوم جميل وكانوا فرح وساره قاعدين مع سالي ال كانت زي القمر
سالي: اسبوعين ويكون فرحك انتي يا ساره
فرح:ااه بس متعمليش فيها عروسه متجيش 
ساره:طب تعمل كده ده انا اسيبك الفرح  واروح اموتها
سالي برعب :لا وعلي ايه انا هاجي بذوق احسن
وضحكوا ساره وفرح عليها وهي بتضحك معاهم 
جميله:تعالي يا سالي هترسمي الحنه 
سالي كانت بيرسمولها الحنه والمعازيم حوليها
ساره وهي متهمي لفرح: زين مش هنا 
فرح:اكيد مع الرجاله بره 
فرح كانت متضايقه عايزه تشوفه بقالها فتره مشفتوش
 جميله:تعالي يا فرح ارسمي حنه 
فرح:لا شكرا يا طنط
ساره:اصل فرح مش بتحب الحنه خالص 
جميله:انتي يومك حنتك لازم ترسميها حتي لو مش بتحبها
تعالى انتي يا ساره
ساره:لا انا فرحي خلاص قرب في الفرح بقي
وزين كان داخل القصر شاف فرح بس هي مكنتش واخده بالها 
زين طلع تاني وهو مبتسم 
زين لنفسه:حلو الاسود عليها بس باين عليها انها متضايق و زعلانه انا اول مره اشوفها كده 
سامر بصوت عالي : زين
زين:فيه ايه يا بتزعق ليه يا بني آدم انت
سامر:بقالي ساعه بكلمك يا عم سرحان في ايه ده انت حالتك بقت حالة ما تقولي في ايه ياعم
زين:شئ ميخصقش ويلا بقي روح 
سامر: هيجي يوم واعرف تعالى نرقص 
زين:يلا
وسامر اخد زين وكانوا بيرقصوا 
عند فرح
سالي: لازم تيجوا بكره بالنهار علشان تساعدوني 
فرح:هنقول لبابا ونشوف
سالي:ليه هو ممكن يرفض
فرح:مش عارفه
ساره:لا متقلقيش هنحاول وهنيجي أن شاء الله
تاني يوم
وكانت الساعة 10
ساره:بتلبسي ورايحه فين
فرح: البحيره بقالي كتير مش بروح بسبب الامتحانات واحشتني اوي 
وراحت البحيره وفي قمه السعاده اخيرا راحت هناك 
فرح قعدت عند البحيره تحت الشجرة
فرح كانت بتكلم نفسها لأن المكان فاضي وهادي جدا
فرح:اخير جيت هنا انا بحب المكان هنا اوي بحسه جزء من روحي الهدوء مع الميه والشجر شيء جميل وهادي لما باجي هنا بحس روحي رجعتلي من تاني 
ومكنتش حاسه بزين ال واقف وراها وسامع كل كلمه قالتها 
زين: عاملة ايه يا فرح
فرح: الحمدلله بخير
ومشت فرح
وبعد ما مشت شويه
زين:فرح انا عارف انك انتي ال انقذني حياتي
فرح كانت واقفه مكانها مصدومه ومش عارفه تتحرك

 رواية حبي الابدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ايمان هاني
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent