رواية احببت مجنونة الفصل الثالث عشر 13- بقلم نجمة براقه

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت مجنونة البارت الثالث عشر 13 بقلم نجمة براقه

رواية احببت مجنونة الفصل الثالث عشر 13

 

مراد يجري علي مي اللي بتصر'خ ونسا اللي كان ناوي يعمله فيها اول ما يلاقيها،_ مي انا جاي 
 الحقننني يا مراد 
مراد يوقف مكانه ويبص لشيء اللي بتصر'خ بسببه ويبص عليها هي وقاعده وضامه نفسها من الخو'ف يشدها علشان توقف ويحاول يهديها،  _ اهدددي اهدي،  اششش امشي وبيمسك حجر ويحد'فه عليه 
مي بصر'اخ وخوف _ كان هياكولني يا مراد كان هياكولني  
مراد _ طيب خلاص مشي اششش ويضمها لحضنه وهي من كتر الخوف شبطت فيه  
مي ببكاء _ انت انت جايبني ف مكان فيه حيوانات مفتر'سه 
مراد يمشي ايده على شعرها محاوله منه لتهدئاتها _ مي انتي عارفه ده كان ايه 
مي ببكاء _ لاااء اول مره اشوفه 
مراد _ دا ثعلب يا ماما ثعلب يا تا'فهه خلاص هديتي 
مي تبعد عن حضنه بعد ما ركزت انه حاضنها وبتوتر،  _ ا اه متشكره 
مراد _ ولو على ايه،  بس كنت عاوزه اسالك علي حآجه كده  
مي _ ايه 
مراد يقرص شفايفه ويبصلها بحده _ انتي ربطتي'ني في السرير ازاي،  وازاي خرجتي ها 
مي بب'كاء_ ماهو انت اللي نومك تقيل وبعدين انا كنت عاوزه اهر'ب منك ماهو محدش قالك تخطفني 
مراد _ اممم عاوزه تهر'بي 
مي ببك'اء_  ايووووه انا عاوزه اروح بيتنا 
مراد بهدوء _ مي حبيبتي انتي لو قدرتي تهر'بي من المكان ده بذئابه وضباعه وقطع'ين الطرق مش هتقدري تهربي مني،  فهماني،،،،  فهماااني انطقي 
مي ترتعش _ ا ا ايوه ف فاهمه 
مراد _ طيب قدامي عقابك انك هتجزي الفطار وهتنضفي المكان فااااهمه 
مي _ ح حاضر  
في مكان اخر  
هشام _ ههههه بقا انت كنت فاكرها واحده انا ماشي معاها  
احمد بكسوف_ انا اسف يا هشام مكنتش اعرف والله اصلها مجتش عندنا قبل كده  
ملك بزعيق_ وانت ازاي تحاول تضر'بني حتي لو مش  اخته انسان مر'يض 
احمد يحاول يتمالك اعصابه ويبصلها بقر'ف _ ده من ذوقك يافندم 
ياسمين _ خلاص بقا حصل خير متزعليش يا ملك احمد طيب بس هو كده د'مه حامي شويتين 
هشام _ خلاص حصل خير،  يلا بقا كده هتاخر علي الشغل،  
ملك _ طيب وصلني في سكتك 
هشام _ لا ملك متهزريش انا قولتلك هتروحي لوحدك بجد انا متأخّر اوي 
ياسمين _ ممكن احمد يوصلها هو اجازة النهاردة  
احمد يقر'ص ياسمين  بالخفا 
ياسمين _ اااه 
هشام _ ايه مالك  انتي كويسة  
ياسمين تبص لاحمد بغي'ظ _ دبور لدغني 
ملك _محصلش هو قر'صها عشان قالتله يوصلني 
احمد _ لا طبعا مش كده  ،  انا مستعد اوصلك اتفضلي  
ملك _ هشااام بليز روحني 
هشام _حبيبتي بلاش لعب عيال،  بجد انا متأخّر اوي وانتي السبب،  خلي بالك منها يا احمد  ،  يلا سلام وبطلي دلع.. ويمشي هو وياسمين 
ملك _ اووف بقا ماشي يا هشام  ،  تبص لاحمد،  اتفضل هات العربيه علشان توصلني 
احمد بقر'ف _ نعم يختي عربية ايه شيفاني طالع من فيلا حضرتك،  يلا امشي قدامي هتوصلي مشي وهو حآجه تهد'ك بدال ما انتي موركيش غير الكلام الكتير 
ملك _ بتهزززر لا مستحيل انا امشي علي رجليه انت اكيد اتجنن'ت 
احمد عنيه تحمر _ بت انتي انا علي اخرى منك كلمه واحده  وهسيبك في الشارع خلي شوية الصي'ع اللي هناك يستفرضو بيكي 
ملك _ لا لا بلاش ونبي شكلهم يخو'ف انا موافقه  نمشي نمشي  
احمد _ومسمعش صوتك طول السكه، 
ملك بتمتمه _ وربنا لا اسلط عليك روي بس نوصل 
احمد _بتبر'طمي بتقولي ايه 
ملك _مبقولش حآجه ممكن نمشي بقاااا 
بيت مي _ 
الاب _ اخ يا نا'ري،  بنت الجز'مه ضيعت مني اتنين مليون جنيه،  هتروحي مني فين يا مي  
الام _ مش يمكن اتخ'طفت ولا حصلها حآجه  
الاب _ اهب'ل انا علشان اصدق،  مشفتهاش كانت رافضه ازاي،  اتمنا يكون ما'تت ولا عجز'ت عشان لو لقيتها سليمة هكس'رها انا، وبيمشي 
الام _ رايح فين دلوقتي الناس كلها بره بتسال مي راحت فين والفرح اتلغي ليه يا خويا  
الاب _ اسكوتي انتي مين قالك انى شايل هم الناس،  ماااشي يا مي 
بيت مراد 
مي _ اهو  
مراد _ اسمه اتفضل وياريت تبتسمي انتي وبتقوليها 
مي _ كمااان انت هتش'لني 
مراد _ والله جايز،  يلا تعالي كولي انتي مكلتيش حآجه من امبارح  
مي _ مليش نفس  
مراد _ اممممم وبعدين متخلنيش احد'فك في البحر 
مي _ ياخي هو الاكل بالعافية مش عاوزه مش عاوزه  
مراد يقوم ويروح نحيتها وبحنيه،  خلاص متزعليش بس تعالي  
مي بخو'ف _ هتعمل ايه 
مراد _ مش هعمل حآجه بس تعالي اقعدي،  
مي بخو'ف _ قعدت اهو وبعدين  
مراد يبصلها في عنيها وهي تحاول تداري عيونها وتبص لتحت 
مراد يرفع وشها ليه،_ بجد متخافيش بس انا عاوز اعرف حآجه  
مي ببك'اء _ ونبي ونبي بلاش لون عنيكي بالله عليك ما تعمل حآجه  
مراد _ مين قال اني هعمل حآجه انتي هب'له يامي 
مي _ امال عاوز ايه 
مراد _ يعني كنت عاوز اعرف انتي طالما مغصو'به علي الجوازه عاوزه ترجعي تاني ليه بيتكم ولا خا'يفه مني  
مي بدموع_ عشان بابا واخواتي الناس هتبصلهم ازاي لما بنتهم تهرب من فرحها 
مراد يتصدم من ردها _ نعم، ويقوم من جمبها..  يعني ابوكي عاوز يبيع'ك لواحد زي ابو صدام وانتي خايفه علي منظره انت غبييييي'ه خلاص مفكيش عقل 
مي بدموع_ مهما كان ميرضنيش ابويا يعيش رقبت'ه مكسو'ره قدام الناس  
مراد _تصدقي بالله انتي اللي عاوزه كس'ر رقب'تك مش هو، انتي عارفه لو اتجوزتيه هيحصل فيكي ايه 
مي _ لا بس عارفه ايه اللي هيحصل لو متجوزتهوش' انت فاكر بابا ممكن يسيبني اعيش عادي كده وكان مفيش حآجه حصلت،  دا لو مقت'لنيش اكيد هيكس'ر فيه حآجه..،  كبيره اوي اني اهرب وهو مستحيل يعديها
مراد _ خلاص مترجعيش 
مي _ يا سلام واقعد معاك هنا صح 
مراد_ انا اقدر اجبلك مكان تعيشي فيه على طول 
مي _ لا شكرا بس انت لو عاوز تساعدني بجد رجعني  
مراد _ااارجعك ازاي  وانتي لسه بتقولي هيق'تلك 
مي _ مش مهم العمر واحد  
مراد _ مي حد قالك انك ضعيفه قبل كده وقليلة الحيله 
مي _ اه انت 
مراد _ اممم مش هينفع كدا  ،  بصي انا هرجعك بس بعد يومين  
مي_ ليييه يومين انت لازم تعرف ان كل دقيقة بتعدي هيزيد الوضع تعقيد 
مراد _ افهمي بس، انا خطف'تك مش كده  
مي _ ايوه  
مراد _ خلاص انتي هتروحي بعد يومين تقولي مرااد خاطفني عشان وعدناه يتجوزني وخلينا بيه بس كده ف هو هيسيبك مش هيأذ'يكي 
مي _ لا لا طبعا مش هجيب سيرتك 
مراد _ ودا ليه بقا مش دا اللي حصل  
مي _ بابا مش هيسيبك لو عرف  
مراد _ خايفه عليه؟! 
مي تبصله وعنيها فيها خوف _ ايوه خايفه عليك 
مراد للحظه بيحس ان ممكن مشاعرها تتحرك.نحيته ف بيقاطعها 
مراد_ انا مراااد شكلك مسمعتيش الاسم ده قبل كده، انا ممكن بتليفون واحد لا ابو خطيبتي اودي ابوكي ورا الشم'س بس انتي متخافيش 
مي بتحس بصدمه هي مش عارفه سببها _ خطيبتك انت خاطب 
مراد بإبتسامة_ ايوه اجمل بنت عرفتها وحبيتها بجد
مي_ احم ربنا يسعدكم 
مراد _ فكرتيني انا هروح اكلمها اصلها وحشتني، استني هنا ويمشي ويسيبها وهي تبصله وحاسه بوجع قلب بس متعرفش ليه  
مراد بتنهيده _ الظاهر اني ذودتها، بس مش هينفع انا عمري ما هتجوز ولا هسمح لنفسي احب حد 
فلاش باك 
مراد بيجري ويبكي _ ماما استنيني خديني معاكي 
الام بتجري من غير إدراك ورايحه علي سك'ة القط'ر بدموع ومن غير ماتتراجع لحظه_ ارجع يا مراد متجيش ورايا 
مراد_ مااااما انا خايف من الضلمة استنيني 
الام بتوقف على سكة القطر _ مراااد متخفش، انت راجل والرجاله مبتخفش، لو بتحبني ارجع 
مراد يوقف جري ويبص لامه اللي واقفه على سكة القطر ويمد ايده ليها وببكاء شديد _ مامااااا تعالي القط'ر جاي وراكي يا ماما انا خايف وفجاه بيعدي القطر ومراد واقف بيشوف المنظر بعنيه،منظر مو'ت امه، 
مراد ببكاء والدموع مغر'قه وشه_  ماااما متسبنيش انا بخاف من الضلمة يا مامااا، وفجاه بيجي الاب يشيله ويمشي بيه بدون اي احساس 
باك 
بتنزل دمعه من عين مراد حاول يمنعها بس مقدرش، وفجاه سمع صوت مي وراه بتندهلو 
مي_مراد 
مراد يمسح دموعه ويجري نحية البحر من غير ما يبصلها عشان متحسش بحاجه وينط في الميه ويعوم لبعيد 
في شركة هشام 
هشام_ اتفضلي يا ستي دا مكتبك 
ياسمين_ الله حلو اوي والشركه كلها حلوه، ورثتها دي صح 
هشام_ ههههه لا انا عملتها بنفسي بمساعده ماما طبعا
ياسمين_ ربنا يخليهالك 
هشام_يارب تعالي بقا اعرفك على الناس اللي هنا 
ياسمين _ هشام ممكن طلب 
هشام _ قولي 
ياسمين_ ممكن متقولش انك خطيبي 
هشام بخيبه _ ليه كده
ياسمين_ تعبت من التمثيل قدام الناس 
هشام_ امم تمام زي ما تحبي، اتفضلي 
عند المواظفين 
هشام صباح الخير عاملين ايه 
الكل صباح الخير يا هشام 
ياسمين بأستغراب_ بيقولولك يا هشام عادي من غير تكليف 
احدي المواظفين _ الحقيقه احنا بنقوله اتش في العاده بس علشان حضرتك جديدة قولنا مندبش ههههه 
هشام_ ههههه صح، زي ما سمعتي، ياستي كل اللي هنا كانو زمايلي في الجامعة ف حبيت اجمعهم هنا 
شيري بنظرة اعجاب _ الحقيقه هشام عمره ما حسسنا انه مدير واحنا موظفين 
هشام بإبتسامة_ احب اعرفك، دي شيري زميلتي وصديقتي من ايام الجامعه 
ياسمين ينتابها احساس الغيره _ اهلا 
هشام_ ودا شريف ودا عمرو ودي مروه ودا زياد ولسه في تاني بس معرفش راحو فين  
عمرو بإبتسامة_ معرفتناش علي الوجه الجديد 
هشام يحس انه عمرو قاصد يلفت انتباها بحكم عادته اللي بيستخدمها مع البنات _ د دي ياسمين قريبتي قريبتي اوي، والسكرتيره الجديده 
الكل_ نورتي  يا ياسمين 
عمرو بإبتسامة _ من امتي عندك قرايب حلوين كده 
ياسمين ترد بإبتسامة _ متشكره كل ذوقك لينظر لها هشام وهو نفسه يقولها من امتي الرقه دي 
هشام_ اهو اللي حصل بقا عن اذنكم ويبص لياسمين تعالي ورايا 
في المكتب 
هشام _ بصي عشان نكون واضحين من الاول ياريت ميكونش في اختلاط مع زملائك الشباب 
ياسمين_ يعني ايه قصدك ايه يا هشام 
هشام _ مقصدش حآجه انا بقولك علشان في كذا حد بيحبو يفتحو مواضيع والكلام يطور بقا ومش هقولك علي الباقي 
ياسمين بعدم رضا_ طيب عن اذنك 
هشام_ استني عاوزك 
ياسمين_ نعم 
بيمسك منديل ويقرب منها ويبتدي يمسحلها وشها من المكياج 
ياسمين_ انت بتعمل ايه 
هشام يبصلها في عنيها من غير إدراك_ مش عاوز اشوفك حاطه الحاجات دي في وشك تاني 
ياسمين تبصله ومتعرفش تتكلم 
هشام_ انتي مش محتاجه اي حآجه انا حب.... 
ياسمين_ انت ايه 
هشام بتردد _ ا انا مبحبش المكياج 
ياسمين تبصله في عنيه _ انت كنت هتقول حآجه تاني
هشام _ احم لا أبداً هو دا اللي كنت هقوله.. بيقف يبصلها شويه وهي تبادله النظرات 
عمرو _ احم احم 
هشام يبعد عنها _ ت تعاله روحي انتي دلوقتي 
عمرو _ لا لا انا ممكن اجي في وقت تاني 
ياسمين _ لا خلاص انا رايحه المكتب
هشام بخن'قه _ في حآجه ياعمرو 
الليل في منزل مراد 
مي _ ايه الكشاف ده هو مفيش كهربا هنا 
مراد _ لا مفيش زي ما انتي شايفة المكان مقطوع ومفيش كهربا وصلته، 
ودا بيتشحن ازاي ان شاءلله طالما مفيش كهربا.
مراد_ دا بيكمل اربع ايام وبعدين باخده اشحنه واجيبه معايا لما اجي
مي  تقعد جمبه علي الكنبه _ وانت اي مخليك محتفظ بمكان زي ده 
مراد _ هدوء 
مي _ هدوووء ااه، قصدك هيو  دا لو حد ما'ت هنا محدش هيلحقه، 
مراد _ مكان جميل بحب اجي هنا كتير لما بحب انعزل عن العالم الخارجي، 
مي _ اللي يسمعك يقول عليك بتحس وعندك مشاع.... ايه ده الكشاف شكله هيفصل، اوبا اهو فصل، اما اقوم اجيب شمعه ولا حآجه
مراد يمسك ايدها، لتتفاجاء، وكانت هتشد ايدها منه بس حست برعشه في ايده 
مي بحنيه_ مالك 
مراد بتردد _ خليكي معايا انا اسف بس خليكي 
مي بقلق _ ايه اللي حصل انت بتخاف من الضلمه ولا ايه 
مراد يستجمع قواه ويسيب ايديها _ لا لا انا بس كنت بحاول اغلس عليكي، انا هنام تصبحي على خير وبيمسك المخده ويحطها على راسه ويشد عليها بقوه
مي تعرف انه خا-يف وعلشان تطمنه من غير ما يضايقه قالتله _ مراد  خليك معايا انا بزهق من الضلمه 
مراد بصوت مهزوز _ بتخافي منها؟! 
مي _ لاء انا بزهق بس ممكن تقوم معايا نروح نجيب شمعه 
مراد يسيب  المخده بهدوء ويقوم من نومته، وهي تمسك ايده وتقوله _ اسفه بس انا بحب امسك في حد لما النور يطفا ممكن؟!  
مراد بدون إدراك بيترمي ف حضنها من غير ما يتكلم كلمة واحده،  مي تحط ايدها عليه وبدات تحسسه بانه مفيش حآجه بعد ما حست بانه خا'يف بجد،  كانت اول مره تشوفه بشكل ده وهي مستغربه ازاي  واحد  زيه مجنو'ن يخا'ف كده من الضلمه  زي الاطفال

رواية احببت مجنونة الفصل الثالث عشر 13-  بقلم نجمة براقه
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent