Ads by Google X

رواية حورية الحديدي الفصل الثالث عشر 13 - بقلم منوش

الصفحة الرئيسية

رواية حورية الحديدي الفصل  الثالث عشر 13 بقلم منوش

رواية حورية الحديدي الفصل  الثالث عشر 13

جااسر : بقلق: انتي متااكد انهااا مش عندك ي حور 

حور بخوف: ااه ي جااسر انا مشفتهاش من امباارح 

جااسر : هتكون رااحت فين بس

حور بتوتر: مش عاارفة بس يمكن طلبوهاا في المستشفى

جااسر : اناا اتصلت فيهم قالولي مجااتش اليوم بس اناا هنزل ادور عليهااا يمكن الاقيهاا واذا عرفتي عنهاا اااي خاجة اتصلي ليااا علطول  ي حور 

خور : اكيد ي حااسر هتصل يلا سلام

.................

رعد : اتصل دلوقتي ولا 

يوسف بشر : لا خليه يقلق كمااان شوية 

بتكلم مين ي يوسف 

يوسف بتوتر : مش مهم ي حبيبتي 

حور بشك : مين ده ال هتخليه يقلق لتكون بتتكلم عن جااسر

يوسف وهو يعقد حاجبه : واناا هتكلم عن جااسر ليه

حور : يمكن عشااان ريم مختفية وهو مش لاقيهاا

يوسف : بجد ريم مختفية 

حور : تخيل 

يوسف : وانتي براايك اني خطفتهاا عشان انتقم من جااسر مش كده 

حور : ااااه ي يوسف 

جااسر قال سايبهاا قدام الفيلا وشافهاا وهي داخلة وبعدهاا راح  بس الغريبة انه اناا ولا ماماا مشفنهاش

يوسف : ودي تبقى مشكلته هو مش مشكلتي

حور : يوسف انت ليك علاقة باختفااء ريم 

يوسف : لا

حور : متكدبش علياا ي يوسف اناا عارفة انك عاايز تتنتقم من جااسرعلى ال عمله فيناا بس متنسااش انك كمان السبب في دماار علاقتنااا جااسر خلاني اشوفك على حقيقتك خلاني اعرف انت بتفكر فياا اازااي وانك بعمرك ماا حبتنيش ولا بتثق فيااا فمتلومش جااسر على اغلاطك 

يوسف باالم : اناا عاارف كل ده واني السبب الرئيسي في دماار علاقتناا 

وبالنسبة لريم متقلقيش عليهاا هي كويسة

حور : هي فين

يوسف : بعدين هقولك عن اذنك 

حور بتوتر: يوسف اناا اسفة مكنش قصدي اني افكرك بالحصل اناا بس اناا من قلقي على ريم

يوسف بابتسااامة الم وهو يلمس على وجههاا بحب : حبيبتي انتي روحي كله انتي صدقيني  اناا منستش الحصل كل ماا اجي اناام بفتكر ال عملته فيكي اناا بتعذب في المرة الف بسبب عملتي السودة

حور بدموع : يوسف اناااا اناا

يوسف وهو يمسح لهاا دموعهاا : انا كويس 

عاارف انناا هنحتااج وقت عشاان جروحناا دي تخف بس متقلقيش هنسيكي ال حصل وعد 

حور وهي تضمه بقوة : متسبنيش ارجوك 

يوسف بالم : مش بعرف صدقيني 

يوسف لنفسه : بعدي عنك هو الحل لمشكلناا دي كلهاا 

........................

ليلة بغضب : عمر 

عمر بحب : قلبه و روحه كل لعمر

عمر بغضب : من دلوقتي تقوم تطرد الشغالة دي

عمر : ليه بس ي حبيبتي 

ليلة بغضب: هو كده تطردهاا وخلاص وتجيب غيرهاا

عمر لنفسه: بداانا شغل الهرمونات ال هتجنن اهلي صبرني ي ربي وثبت عقلي قبل ماا جن 

عمر : اكيد ي حبيبي هطردهالك من دلوقتي وبكرة نجيب غيرهااا 

ليلة ببكااء: لا متجيبش غيرهااا

عمر بنفااذ صبر: طب نخليهاا

ليلة : متخليهاش

عمر وهو يجز على اسنانه بغضب: اعمل ااي انا دلوقتي

ليلة : شوف ي حبيبي اناا مش عاايزة شغالة  لا هي ولا غيرهاا

عمر  : طب ومين يشغل شغل البيت

ليلة ببراء : انت ي حبيبي 

عمر بصدمة وهو يشير لنفسه : اناا عمر الجاارحي 

ليلة : ااه ي حبيبي ما اناا مش هشتغل واناا شايلة ابنك في بطني وماماا ومش هخليهاا تدم ايدهاا على حاجة فاانت ي حبيبي ال هتطبخ وتشطف و تغسل وو

عمر بغصب : عااوزاني انا عمر الجارحي اشتغل ليه بالله

ليلة ببكااء: انت بتزعقلي ي عمر انت مبقتش تحبني خلاص اااه ماا انا خلاص تخنط اااه  مش عاجبك 

عمر وهو يضمه اليه بحنان : مين قالك كده بس ي حبيبتي ده انتي تعحبني اناا وال خلفوني كمااان

ليلة وقد توقفت عن البكااء قليلاا: قول والله 

عمر بحب : والله ي حبيبتي 

ثم ااضاف بمكر حتى تعاالي نشوف انتي تخينة في ااي حتة

ليلة بخجل : ابعد ايدك ي قليل الادب 

عمر بخبث : قليل الادب ااي بس ي حبيبتي 

كان قد انتهى من فك ازرار قميصهاا لكي يظهر جسدهاا المغري والمثير فينقض عليهاا يشبع نفسه من جسدهاا المهلك 

......................

زين بتحذير : بصي ي اوزعة انتي مش عاايز اشوف ابن عمر ال**** لازق فيكي ذي المرة الفاااتت

حيااة بطفولة : هو ال بيجري ورااياا ي بابي

زين : تيجي لعندي علطول مفهوووم واناا هعلقهولك من قفاا

حيااة بحزن  : بس هو كيوت ااوي ي بابي

زين بغضب: بلا كيوت بلا بطيخ مفهوووم

لياان بضحك : بس دوول أطفال ي حبيبي 

زين : ما هو كله من دلالك انتي 

لياان وهي تضمه : هماا مش بيفكروك بحد ي زيني

زين وهو يقربهاا اليه بحب : اااه بيفكرني فينااا ي حبيبتي 

لياان : طب ماا تسبهم يعيشواا طفولتهم 

زين : مااهو عشاان كده مش عايزهم يبقواا سواا اناا مش عاايز حد يحط عينه على حاجة من بتوعي

ليان برقة : اناا بحبك اااوي ي زيني

زين بتوهاان وهمس وهو يقبلهاا بحب : وزينك بيمووت فيكي 

حيااة بتذمر : بااباا اناا كماان عايزة بوسة 

ليان وهي تبتعد عنه وزين يحمل طفلتهم حيااة وهو يضمهاا عائلته الحبيبة اليه

..........................

رعد : جااسر  بيه

جاسر باستغراب : مين معااياا 

رعد : مش مهم  المهم دلوقتي انه مرااتك هتكون في حفلة الحديدي 

جااسر : انت مين الو 

الغبي  مين ده ال بيتصل صوته مش غريب علياا 

..........................

يوسف وهو يضمه من الخلف وهو يحاول قدر الامكاان ان يشبع نفسه منهاااا نظرت له من خلال المراة بحب تلمس يوسف ظهرهااا بحب وهي ذائبة بين يديه 

حور بتوتر : ابعد ي يوسف بتعمل ااي كده هنتااخر على الحفلة 

يوسف وهو يقبل عنقهاا بحب 

غيري الفستااان ده مش هتنزلي بيه الفستاان ده لعنياا اناا وبس 

حور بتوتر : طب ابعد كده هنتااخر

يوسف وهو يقبلهاا برغبة كبيرة: تعرفي اناا نفسي في ااي 

هزت راسهاا بمعنى لا فهمس لهاا ببعض الكلماات في اذنهاا مماا جعلهااا تشتعل من الخجل فارادت الابتعااد والفرار من ذاك الحديدي المااكر الذي يعرف خبايهااا لكن اين المفر من عااشق قد طغى وفااض به عشقااا 

ابتعد عنهاا بعد مده قضااه ينهل من كرزتيهاا حتى استحل للون الوردي الغاامق فزمجرة برغبة كبيرة فابعدهاا عنه بصعوبة بالغة اصبح لا يتسطيع السيطرة على نفسه نحوهاا لكن يجب الابتعاااد حتى لا يحدث ماا لايحمد عقبااه

حور بقلق داخلي: يوسف 

يوسف بحب : عيونه وقلبه وروحه كله 

اناا بقول انك تروحي تغير الفستاان والا هعمل ال نفسي فيه دلوقتي ولا يهمنى حفلة ولا غيره

فرت هاارباا من امامه اماا هو ينظر لاثرهاا بحزن دفين 

يوسف : كلهااا كم يوم وهترتااحي مني صدقيني 


google-playkhamsatmostaqltradent