رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية مغامرات طفلة مع الجينرال البارت الثاني عشر 12 بقلم ميرو محمد

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال كاملة

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل الثاني عشر 12

ذهب رحيم الي تربيزة الاجتماع وكان يجلس عليها ...
رحيم بابتسامه وانتصار : اهلا ياجينرال.
احمد بضيق وغضب : رقيه تبعد عنها احسنلك .
رحيم برفع حاجب 🤨:دا تهديد بقا .
جينرال : احسبها زي متحسبها بس وربي رقيه لو حصلها حاجه ليكون اخر يوم في عمرك.
رحيم : ههههههه دا ابن عمي مغرم بقا .
&اوبا طلع ابن عمه دا الجو هيحلو &
احمد بغضب: زي مسمعت رقيه خط احمر .
زينه بغيره : احنا مش هنبداء الإجتماع. ميرو محمد 
رحيم : لما رقيه تيجي .
ولاكن كااانت الصددددمه رقيه بزهول ووجهها  احمر من شدة الغضب وقالت .
رقيه : انت بتعمل اييييه هنا .
احمد بمكر : هو رحيم بيه مش قال ليكي ان الاجتماع معايا.
نظرت رقيه الي رحيم نظرت عتاب : انت كنت عارف ان الاجتماع مع .
رحيم : ايوه ومكنتش عاوز اضيقك .
زينه بخبث : قالك او لاء اظن الخلافات الشخصيه دي مش في شغل يااستاذه 😏رقيه.
رقيه بدموع : وانا مش هحضر الاجتماع دا  خرجت جري الي الخارج بدموع .
جري احمد وراها وهو يجري ينطق بااسمها رقيه رقيييه اصبري .
لحد ممسك ايدها وقالها بزعيق .
احمد بعصبيه: انا مش بندهلك يبقا تقفي .
رقيه بدموع: لييييييه لييييه ليه اسمع كلامك ليه انا بعدت عنك عاوز ايه تاني .
احمد بغضب: بعدتي عني وروحتي لعددددوي صح كده جدعه صححح .
دا الحل يعني هو الاخدتي منه الفلوس صح .
رقيه بندم وحزن : لو كنت اعرف مكنتش زماني هنا معاكم انا خلاص زهقققت زهقت بجد .  لا انت ولا هو ابعدددو عني 😭😭انا عملت ايه عملت اييييه عشان يحصل فيا كل دا عملتتت اييييييه ردددددد حد يرددد عملتلكم اييييه انا كنت في حالي انا وامييي ليييه .
بس خلاص فعلا هبعد هبعد خالص . وانا مش لعبه بينكم انتو التنين .
ذهبت رقيه بدموع وهي تندب حظها ظل احمد ينظر اليها لحد مختفت من امامه وبعد كده رجع تاني علي المطعم . 
ولاكن كان من يريد ان يعيش لا يقف امامه 
احمد بغضب الجحيم : رحييييم كله انتها يلااااا يازينه .
قامت وقفت زينه بخوف من منظر احمد .
وكان رحيم يجلس ببرود ويشرب السجار وينفخ في الهواء .
خرج احمد مسرعا  من المطعم  ..
ركب عربيته بغضب وبقا يقود بسرعه رهيبه .
زينه بخبث: ايه يااحمد خلاص موضوع وخلص ياحبيبي .
احمد في ساعة غضب قال : زينه تتجوزيني 
زينه بصدمه وزهول وفرحه مع بعض : بتقوول اييه يااحمد .
احمد وقف العربيه وقال : بقووولك تتجوزيييني .
#بقلمي_ميرو_محمد 
عند رقيه .........
وصلت رقيه البيت وهي في حاله صعبه جدا حالة نفسيه . 
صعدت رقيه الي شقتهم ولم تنطق حرف واحد . دخلت الشقه وكانت ولدتها وام حسين وهدي يجلسون ويشربو الشاي ويضحكون .
واول ماشافو رقيه في الحاله دي اتخضو وقامو يجرو عليها .
ام رقيه : مالك يابنتي في ايه .
رقيه ........
هدي : ردي يارقيه انتي كويسه .
رقيه : معلش ممكن ادخل ارتاح .
ام حسين : خشي يابنتي ارتاحي شكلك تعبانه .
ام رقيه: طب قوليلي مالك طمني قلبي يابنتي .
هدي : معلش ياطنط سبيها دلوقتي  وبعدين اتكلمو .
ذهبت رقيه الي غرقتها وجريت علي سريرها واخذت الدموع مسيرها علي هذا الوش البريئ .
عدا كام يوم ورقيه لما تنزل لم تخرج لم تطلع من غرفتها ولم تاكل ولا تتحدث مع احد حتي ولدتها .
وفي يوم رن امجد علي هاتف ام رقيه .
ام رقيه : اهلا ياامجد بيه .
امجد : اهلا ياحجه . عاملين ايه ورقيه فين بقالي كم يوم برن عليها تليفونها مقفول .
حكت ام رقيه علي ماحدث وان رقيه مش بتخرج من غرفتها وانها مريضه . 
امجد : خلاص ياحجه انا هاجي  وهتكلم معاها ...
عدا الوقت وجاء امجد مع هيثم الي بيت رقيه ....
جلسو ورحبت بيهم ام رقيه وتحدثو وطلب يشوف رقيه .
ام رقيه: حاضر دقيقه هندهلها .
بعد وقت قصير خرجت رقيه وهي مثل الورده الدبلانه وشها باين عليه الارهاق والزعل .
امجد : ازيك ياروقيه .
رقيه بابتسامه وهي مش عاوزا تبين انها ضعيفه امام احد : الحمد لله يابابا وانت اخبارك ايه.
امجد : وانتي كنتي سالتي يعني عليا .
رقيه بحزن : حقك عليا. 
هيثم بزعل علي حالتها : ليه عامله في نفسك كده وعشان مين .
امجد : رقيه تسافري  .   ميرو محمد 
رقيه بتفكير : .....
هيثم : بقولك ايه دا احسن حل شوفي حياتك  زي مااحمد سابك وهيجوز .
رقيه بصدمه وزهول وحزن وحاله متتوصفش : ه.هيجوز .
هيثم : ايوه وعارفه مين كمان زينه .
رقيه بصدمه:......
امجد : قولت ايه لو عاوزا الاسبوع الجاي تكوني في باريس وعقد العمل الجالك واحنا هناك خدي وابدائي حياتك .
رقيه : ..............
ياترا رقيه هتعمل ايه هل هتسمع كلام امجد وتسافر وفعلا احمد هيتجوز زينه ورحيم كدا سكت والبرود الكان فيه دا عادي كدا هنعرف كل دا البارت الجاي عاوزا تفاعل جامد بقا عشان البارت الجاي في مفجاءه تحفه
google-playkhamsatmostaqltradent