رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية مغامرات طفلة مع الجينرال البارت الحادي عشر 11 بقلم ميرو محمد

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال كاملة

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل الحادي عشر 11

هدي : احم انا بنت الحج صالح ودي ماما وجينا نساعدكم .
رقيه بابتسامه: ياخبر اتفضلو اتفضلو . دخلت هدي وولداها وسلمو علي ام رقيه .
وبداءت رقيه وهدي في تنظيف الشقه وام هدي وام رقيه جلسو يتحدثون .
هدي : بقولك ايه انتي مش جعانه .
رقيه بابتسامه: هموت من الجوع .
هدي : خلاص كملي انتي فرش الشقه اكون عملت السندويشات. 
ابتسمت رقيه وخرجت الي شقتهم .
بعد وقت قصير  الباب خبط رقيه وهي بتفتح الباب : ايه يابنتي لحقتي . ولاكن كانت الصددددمه .
رقيه : انت جاي ليه وعاوز ايه .
احمد بغضب: وانتي عبيطه^ عشان تسيبو الشقه .
رقيه : مش شقتنا عشان نقعد فيها .
احمد بزعيق : رقييييه انتي لعنيده .
رقيه بصوت عالي : انا هنا في بيتي مش شغاله عندك عشان تزعقلي .
خرجت هدي من شقتهم علي الصوت وكمات ام رقيه وام هدي .
هدي : في ايه يارقيه ومين دا .
ام رقيه: اهلا يابني اتفضل .
احمد : لاء ياحجه انتو الهتدخلو تلمو هدومكم وترجعو الشقه .
رقيه بضحكة استهزاء : ههههههههههه ودا مين القالك اننا هنسمع كلامك .
احمد بعصبيه : رقيه بلاش تنرفزيني .
ام هدي : ياجماعه وحدو الله وتعالي يابني ادخل وبعدين نكلم 
(لا اله الا الله محمد رسول الله )     ميرو محمد.......
دخل احمد وجلس وجلس الجميع ولاكن نظارات رقيه واحمد لبعض مطمنش خالص هيقومو يكلو بعض 😂😂
ام رقيه وهي تنظر لرقيه واحمد : انا عاوزا اعرف بقا في ايه ومن غير كدب .
رقيه : ياماما قولتلك مفيش حاجة ياحبيبتي سيبك من كل حاجه واهم حاجه صحتك ومفيش حاجه تضيقك خالص .
احمد : انا مقدرش ازعلك ياحجه انا بس عاوزك ترجعي الشقه عشان انتي ليسه تعبانه ولازم الممرضه تكون معاكي وتاخد بالها منك وكمان رقيه هتروح الشغل ولازم يكون قي حد معاكي .
ام رقيه: ربنا يبارك فيك يابني ولو عليا انا بقيت احسن وهنا انا حاسه اني مرتاحه .
ام هدي ال هي ام حسين : واحنا معاها يابني مش هنسبها .
احمد : بس عشان اكون مطمن عليكم .
رقيه : ههه لا اطمن يااحمد بيه وربنا يعينك انت علي الجاي . 
نظر احمد الي رقيه نظرة شرار وقال : بكرا تكوني عندي في المكتب استقالتك مقبلتهاش .
رقيه بصدمه ونرفزه : تقبلها او متقبلهاش مش هشتغل عندك تاني . 
احمد : كلامي خلص بكرا تكوني في مكتبي .
رقيه : انت انسان با..... وليسه هتكمل الباب خبط .
قامت رقيه تفتح : رقيه نعم مين حضرتك .
هو بزهول : انتي المين انتي حلوه اوي .
احمد قام بغضب من مكانه : هي مين دي الحلوه ياشاطر .
هدي : حسين ماما حسين رجع من الشغل .
رقيه حبت تغيظ احمد : احم طب اتفضل ياحسين ادخل .
احمد بعصبيه : يخش فين انتي هبله . بقولك ايه ياعم انت الشقه دي متجيش جانبها ولا 
تفكر اصلا . وراح شد ايد رقيه ودخل اول اوضه قبلتو .
ام هدي : هو في ايه .
ا
م رقيه : ونبي ياختي معرف هما دايما كده عاملين زي القط والفار 
رقيه : سيب ايدي انت مجنون .
احمد: لسانك دا هقطعو^ لو متلمتيش يارقيه .    ميرو محمد 
رقيه : دا لو قدرت وسبني بقا عشان اروح اعمل لحسين شاي .
احمد بغضب وعيونه احمرت : بلاش يارقيه بلاش .
رقيه : بلاش ليه وبعدين انت ايه الجابك انت مش عندك معاد مع استاذه زينه متغور وروح ليها .
احمد بضحكه عاليه: هههههههههه انتي بتغيري ياروكا .
رقيه اعجبت بدلع بتاعها بس مبينتش : بقولك متسبني في حالي وتمشي .
احمد : همشي بس هتيجي بكرا وهتكوني في مكتبي اساعه تسعه .
رقيه بتحدي : دا في احلامك .
احمد بتحدي : طيب متبقيش تيجي وانا هبعت العقد بتاعك  لنيابه واقولك انك خلافتي 
الشروط ولازم تدفعي التعويض الهو عشره مليون جنيه.
رقيه بصدمه وغيظ : انشله تموت ياشيخ .
احمد بضحكة نصر وهو خارج : اشوفك بكرا ياروكا . 
خرج احمد وذهب وجلست رقيه تفكر ماذا تفعل . 
دخلت ام رقيه علي رقيه الاوضه وقالت : مالك يابنتي .
رقيه بابتسامه: مفيش ياماما يلا نرتاح ونام انتي تعبتي انهارده .
استمدت رقيه علي سريرها وولدتها خرجت الي غرفتها . وظلت رقيه تفكر هل تتنزل 
وتروح تاني وتقل من نفسها ولا هيكون في حل تاني لاء لاء اكيد في حل اكيد .
ظلت تفكر رقيه حتي نامت .
جاء الصباح علي الكل .
قام احمد من نومه وجهز ولبس اشيك حاجه عنده فاهو يوم انتصاره علي العنيده المتكبرا ام لسان طويل .
ذهب احمد الي الشركه وهو مبسوط انته انتصر  جلس في مكتبه بكل غرور وتكبر وهو ينتظر لحظة دخولها عليها .
ولاكن ...............
ولاكن هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي عاوزا تفاعل جامد عشان البارت بتاع بليل جامدددد وتحفه ودا البارت الكنت وعدتكم بيه بحبكم وبحب الكومنتات بتاعتكم 
google-playkhamsatmostaqltradent