رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل العاشر 10 - بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال البارت العاشر 10 بقلم ميرو محمد

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال كاملة

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل العاشر 10

 

امجد : في ايه يابني 
هيثم : في ايه يااحمد كنت بتزعق ليه كده .
احمد : رقيه هتقدم استقالتها ومحدش يسالني في ايه .
امجد بزهول : لاء رقيه بنتي يااحمد وانا مش هسمح ليك تزعلها او تمشيها من هنا .
احمد بزعيق : مش عاوز اسمع اي حاجههههههههه سبونيييييي دلووووقتي لوحدييييييي.
خرج امجد وهو بيقولو ياخساره بجد ياخساره .
هيثم : هتندم ياصاحبي علي القرار دا الحق نفسك .
جلس احمد وهو يفكر في كل حاجه .
جلست رقيه تبكي ودموعها تنزل بحرقه وزعل علي هذا الكلام هي مخترتش حياتها .
جلست تكتب استقالتها بحزن وهي مش عارفه هتعمل ايه هتبداء ازاي . 
خلصت ورنت علي ولدتها وقالتلها تجهز شنطهم عشان هيسيبو الشقه ماهي في الاخر احمد الكان جايبها . وهي قرارت هتبداء من جديد . 
اخذت استقالتها ووصلت الي مكتب احمد ودخلت نظر اليها احمد .
رقيه اتفضل استقالتي .
احمد : تمام تقدري تتفضلي .
نظرت اليها رقيه بدموع وقالت : بكرا هتندم علي الانت عملتو دا ودا وعد .
خرجت رقيه بحزن علي حالتها وقبلها امجد وهيثم في الخارج .
امجد : رقيه يابنتي متمشيش .
رقيه : لاء يابابا انا لازم اثبت نفسي الاستاذ فاكر ان هو العاملني .
هيثم : تقدري تثبتي نفسك هنا متمشيش يارقيه .
رقيه بابتسامه وتوعد : اوعدكم هرجع بس بعد مكسر كبرياء المغرور الجوا دا . 
يلا انا لازم اخرج ماما مستنيني .
امجد بستغراب : مستنياكي فين .
رقيه : بصراحه انا قولتلها تلم هدومنا عشان هنسيب الشقه .
هيثم بصدمه: ازاي دا ليه .
امجد : لاء يارقيه الشقه دي بتاعتك . ميرو محمد 
رقيه : سبني علي راحتي يابابا .
امجد بعد وقت من المناهده قالها ماشي بس تبقي تعرفيني العنوان .
رقيه بابتسامه: حاضر عن ازنكم . 
وذهبت رقيه خارج الشركه كلها وذهبت الي ولدتها لااخذها السكن الجديد 
امجد لهيثم : ابني بكرا هيندم اوي عليها .
هيثم : وانا واثق من كده هو بيكابر بس هي الهتغيرو من الستات الحوالي دول وهيحبها .
امجد : ربنا يهدي يارب .
ذهب كل واحد الي عمله ....
في مكتب احمد جالس وهو مش قادر يخرج رقيه من تفكيرو ولا عقله حتي رن الهاتف بتاعو  وكانت زينه .
احمد : ايوه يازينه .
زينه : بأكد عليك معاد العشا انا حجزت في المطعم .
احمد : لاء اكيد هنتعشا سوا . 
زينه بحب : دا هيكون احلي عشا عشان الجينرال هيكون معايا .
احمد بضحكه : وانا هكون مع احلي بنت بردو اشوفك بليل .
وقفل الهاتف 
وشرع في الشغل .
بقلمي ميرو محمد....
وصلت رقيه عند ولدتها 
ام رقيه: في ايه يابنتي حصل ايه .
رقيه : ونبي ياماما بلاش اسألها  دلوقتي ويلا انا معايا تاكسي تحت عشات ياخدنا .
ام رقيه: طب هنروح فين يابنتي .
رقيه : ارض الله واسعه يلا ياماما يلا .
نزلت رقيه وولدتها وركبو التاكسي ومشيو وهما مش عارفين هما فين . 
الراجل صاحب  التاكسي : هتروحو فين يابنتي .
رقيه : والله ياعمو مااحنا عارفين .
ام رقيه بدموع : ليه بس يابنتي تبهدلي نفسك وتبهدليني معاكي في الشوارع .
رقيه : حقق عليا ياماما .
صاحب التاكسي راجل كبير : معلش يابنتي بصي انا ساكن في بيت وفي شقه في دور بتاعي تعالو شوفوها لو عجبتكم خدوها .
ام رقيه: انشله يخليك ياحج ودينا ليها .
رقيه : ماشي ياعمو اهو احسن من مفيش .
وذهبو الي بيت صاحب التاكسي .
بعد وقت قصير دخلو في حي شعبي ووقفو امام بيت مكون من اربع ادوار بيت بسيط . 
الراجل : انزلو يابنتي وصلنا .
نزلت رقيه وولدتها وصعدو مع الراجل وطلب من صاحبت البيت المفتاح وطلعو يتفرجو عليها  وعجبتهم .
رقيه : خلاص ياعمو هناخدها .
الراجل : علي البركه يابنتي وانا والحجه ام حسين في الشقه القصدكم .
ام رقيه : تشكر ياحج ..
الراجل : صالح ياحجه اسمي صالح .
رقيه : شكرا جدا ياعمو صالح .
الحج صالح : يابنتي لو احتاجتو حاجه خالتك ام حسين وبنتي هدي في  الشقه لو احتاجتو حاجه انهدو عليهم .
رقيه : شكرا جدا . 
ذهب الحج صالح الي شقته   ميرو محمد 
بداءت رقيه وام رقيه في تنضيف الشقه حتي وجدو البيخبط علي الباب .
كانت ست كبيره في السن وبنت في العشرينات بس قمر ورقيقه .
رقيه : نعم  .
هدي : احم انا بنت الحج صالح ودي ماما وجينا نساعدكم .
رقيه بابتسامه: ياخبر اتفضلو اتفضلو . دخلت هدي وولداها وسلمو علي ام رقيه .
وبداءت رقيه وهدي في تنظيف الشقه وام هدي وام رقيه جلسو يتحدثون .
هدي : بقولك ايه انتي مش جعانه .
رقيه بابتسامه: هموت من الجوع .
هدي : خلاص كملي انتي فرش الشقه اكون عملت السندويشات. 
ابتسمت رقيه وخرجت الي شقتهم .
بعد وقت قصير  الباب خبط رقيه وهي بتفتح الباب : ايه يابنتي لحقتي . ولاكن كانت الصددددمه .......

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل العاشر 10 - بقلم ميرو محمد
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent