Ads by Google X

رواية حور ياسين الفصل العاشر 10 - بقلم مي

الصفحة الرئيسية

 رواية حور ياسين الفصل العاشر 

رواية حور ياسين الفصل العاشر 


ايمان بخبث: حور ناوية تعملي اي هتتطلقي من ياسين عشان حبيبك ولا هتفضلي معاه 
ياسين بص لي حور بيشوف رد فعلها  
حور: اولآ انا معنديش حبيب وثانيآ هطلق ولا لا حاجة متخصكيش يا حلوة تمام
ايمان بصتلها بغيظ وحقد: تمام 
ملك: حد يلف الازازة دي شوية سيف لفها جه الدور على ياسين 
ادهم: حققت حلمك ولا لسة 
ياسين: لا لسة 
ادهم: طيب حد يلف وفضلو يلعبو 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حنان 
منال: حنان انتي هتوافقي ان حور تفضل مرات ابنك 
حنان: في حاجة تانية اقدر اعملها 
منال: ايوآ انتي مش فاكرة امها عملت اي فيكي زمان 
حنان بحزن: اللي امها عملتو هي ملهاش دعوة بي 
منال:ازاي بقا انتي قبل كدا قولتي ان امها جت ترجع حور ليها تاني وتاخدها معاها 
حنان: لا امها كانت هترجعها عشان فلوسها مش عشان بتحبها 
منال: يووو خلاص خليكي انتي كدا لحد ما تكتشفي ان البت زي امها عايزة الفلوس وخلاص 
حنان: لا طبعآ حور مش كدا حور دي انا اللي مربيها وعارفة انا بقولك اي يا منال حور مستحيل تبقا هناء
منال: لا مش مستحيل انتي عشان بتحبيها مش شايفة حقيقتها صدقيني انا اختك 
حنان: لا حور مستحيل تبقا زي هناء في يوم وخلاص يا منال قفلي على الموضوع دا 
منال: انتي حرة بقا يا حنان انا ماشية ابقي خلي ياسين يروح البنات سلام 
وسكتو وحنان فضلت تفكر ان حور بجد ممكن تكون زي هناء ولا لا وبدأ الشك في دماغها 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين والباقي برا 
ملك: انا مش قادرة انا هطلع انام تصبحو على خير 
تاليا: خديني معاكي 
ملك: تعالي وانتي يا ايمان انتي واسماء مش ناوين تروحو 
ايمان: ياسين هيروحنا عشان الوقت اتأخر واكيد ماما مشيت من بدري 
سيف: وانتو متروحوش ليه مع خالتي 
ياسين بصلو 
سيف بعد ما فهم بصة ياسين: قصدي عشان متروحش لوحدها يعني 
ايمان: معلش بقا يلا ياسين تعالي وصلنا ياسين مش معاهم 
ملك وتاليا: يلا يا حور 
حور: يلا 
سيف وادهم: واحنا هنطلع ننام 
وطلعو كلهم كانت حنان نامت وكل واحد دخل اوضتو 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وصلهم عند البيت 
ايمان: تعالي اتفضل 
ياسين: لا شكرآ 
ايمان: ليه كدا 
ياسين: مرة تانية بعد اذنكو ومشي 
وبعد وقت كان في المزرعة ملقاش حد فا عرف انهم نامو طلع اوضتو وحاول ينام معرفش 
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور كانت صاحية وزهقانة فا نزلت الجنينة وهي ماسكة الموبيل وبتكلم مع حد 
.....: عاملة اي 
حور: الحمد الله 
....: هترجعي امتا القاهرة 
حور: مش عارفة لسه انا اصلآ زهقت والله من هنا 
.....: هما يومين وهتؤجعي القاهرة تاني مش هتعيشي هناك طول العمر يعني وبعدين هناك الجو حلو اووي 
حور: هو فعلآ الجو حلو بس في ناس تخنق 
...: هههه ومين دول بقا 
حور: ناس وخلاص المهم هي عاملة اي 
...: كويسة بس مش اوووي 
حور: ربنا يشفيها 
....: يارب 
صوت من وراها: بتكلمي مين 
حور لفت: ها...بكلم صاحبتي 
ياسين بشك: اومال خوفتي كدا ليه 
حور قفلت فونها: عشان مكنش في حد هنا وانا نازلة 
ياسين: طيب حور كانت طالعة اوضتها
ياسين: ايه اللي كان منزلك دلوقتي 
حور: كنت زهقانة فا نزلت 
ياسين: خلاص خليكي شوية والله مش باكل بشر 
حور: ها.. ماشي وقعدت على الكرسي اللي في الجنينة 
ياسين: هو انتي بتخافي مني ليه 
حور: يمكن عشان انت بتفضل تزعق وكل حاجة بتقول عليها لا 
ياسين: طب اي رأيك نبقا صحاب 
حور: اكيد وانت متفضلش تزعق وكل متقولش عليها لا 
ياسين: هههه حاضر 
وفضلو قاعدين شوية وكل واحد ماسك فونو 
حور موبيلها مبطلش رسايل وهي ترد وتبتسم 
ياسين: بتكلمي مين يا حور 
حور: ها.. بكلم صحبتي 
ياسين: طيب اطلعي نامي عشان الوقت اتأخر 
حور: حاضر بس هو احنا هنرجع القاهرة امتا 
ياسين: ليه بتسألي 
حور: بسأل عادي 
ياسين: كمان يومين 
حور: ماشي وطلعت جري على اوضتها وهي فرحانة انها واخيرآ هترجع القاهرة وتبعد عن منال و بناتها
ودخلت اوضتها ونامت 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــ
عند ياسين كان حاسس ان في حاجة حور متغيرة 
ياسين طلع اوضتو وحاول ينام 
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح حنان كانت قاعدة تحت 
وحور صحيت ونزلت 
حور: صباح الخير يا ماما
حنان: صباح النور يا حور 
حور قربت منها: مالك يا ماما انتي زعلانة مني 
حنان: لا وقامت انا هروح اخليهم يحضرو الفطار 
حور: ملها هو انا عملت حاجة هي زعلت ليه 
نزلت ملك وتاليا وشفوها سرحانة 
ملك: مالك يا حور 
حور: مفيش انا كويسة 
تاليا: انتي متأكدة انك كويسة 
حور: ايوآ 
تاليا: هعمل نفس مصدقة 
حنان جت من المطبخ: صباح الخير يا حبايبي 
ملك وتاليا: صباح النور 
حور حست ان حنان متغيرة من ناحيتها: طيب انا هتمشا شوية برا 
ملك وتاليا: هنيجي معاكي 
حنان: لا اقعدو عشان الفطار جاهز 
قعدو وبعد خمي دقايق نزلو سيف وياسين وادهم: صباح الخير 
حور ملك وتاليا وحنان: صباح النور 
سيف: انا جعان مش هنفطر 
حنان: خمس دقايق بس وهنفطر 
ملك: لي ما الفطار جاهز اهووو 
حنان: خالتك وايمان واسماء جاين يفطرو معانا 
سيف: هما معندهمش اكل في بيتهم يعني 
حنان: سيف احترم نفسك دي خالتك وبنات خالتك 
سيف: حاضر قطع كلامهم دخول منال وايمان واسماء 
ملك: اهم جم نقدر نفطر بقا 
حنان: ايوآ يلا كلهم قعدو على السفرة وبدأو اكل 
وبعد دقيقتين حور قامت 
ملك: مالك يا حور كملي اكلك
حور: لا كلت الحمدالله ومشيت 
منال بصت لي بناتها بخبث😏
سيف بستغراب: ماما مقولتيش لي الحور تاكل من امتا وانتي بتسبيها تقوم من عل الاكل من غير ماتخلص طبقها 
حنان: سيبها هي لما تجوع هتاكل كملو اكلكو 
ياسين فهم ان حد لعب في دماغ حنان وبعد شوية خلصو اكل وقامو 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور طلعت اوضتها وفونها رن 
حور بحزن: الو 
....: مالك يا حور 
حور: مليش انا كويسة انتو عاملين اي 
...: حور قولي مالك 
حور: حكت عن تجاهل حنان ليها 
...: حور حبيبتي انتي مش مضطرة تبقي معاهم انا ممكن اجي اخدك دلوقتي وانتي عارفة اني هبقا معاكي 
حور: مش هقدر اعيش من غيرهم دقيقة وكمان انا لسة مسمحتش عشان ارجع 
....: حور سمحتي او مسمحتيش مش هتفضلي معاهم تاني 
حور: عشان خاطري خلاص دلوقتي ممكن اكون غلطت وانا مش واخدة بالي متخفش عليا 
....: ماشي يا حور كلامك يمشي عشان خاطرك 
حور: طيب انا قطع كلامهم دخول ملك 
ملك: بتكلمي مين يا حور 
حور: دي صحبتي 
ملك: صحبتك مين 
حور: اي يا ملك هو تحقيق 
ملك: لا يا حور يلا تعالي انزلي معايا نقعد كلنا سوا 
حور: لا مش عايزة انزل 
ملك: حور بطلي رخامة بقا ويلا 
حور: ماشي ونزلو سوا وقعدو جنب تاليا 
بعد شويا ايمان جابت عصير وقدمت للكل معادة حور
ملك: اومال فين عصير حور 
حنان: وهي حور غريبة البيت بيتها تقوم تجيب لنفسها 
ايمان ومنال واسماء ابتسمو بخبث منال في نفسها: ولسة اللي اجي احسن هخليهم يرموكي زي كلبة 
ملك: اي اللي بتقوليه دا يا ماما 
حور: خلاص يا ملك بعد اذنكو وطلعت اوضتها 
ياسين: ماما انتي واخدة بالك انك متغيرة مع حور من امبارح 
حنان: انا لا طبعآ كل دا عشان بقول ان البيت بيتها تقوم تجيب لنفسها ابقا متغيرة معاها 
ياسين: ايوآ يا ماما
ـــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور طلعت اوضتها ومسكت فونها ورنت على حد 
حور بعياط: الو 
...: مالك يا حور بتعيطي لي انتي كويسة 
حور: انا مش عايزة ابقا هنا تعالى خدني عشان خاطري 
...: حاضر يا حبيبتي مسافة سكة وهبقا عندك متعيطيش ابعتيلي بس العنوان 
حور: حاضر وقفلت بعتتلو العنوان في رسالة وبدأت تجهز تلم هدومها في الشنطة وهي بتعيط 
الباب خبط حور: ادخلي يا ملك 
ملك: حور ملعش متزعليش من ماما هي مش قصدها حاجة 
حور وهي بتلم هدومها: حاضر يا ملك مش هزعل 
ملك: طب بتلمي هدومك ليه 
حور: هرجع القاهرة 
ملك: طب ممكن تهدي وبكرا نرجع كلنا القاهرة 
حور: لا انا هرجع النهاردة ولو سمحت يا ملك سيبيني لوحدي دلوقتي 
ملك: ماشي وخرجت من اوضت حور ونزلت تحت 
ملك: هو ابيه ياسين وسيف فين 
حنان: ادهم وياسين وسيف خرجو 
ملك: ماما حور زعلانة اووي وبتلم هدومها وهترج القاهرة النهاردة 
منال بخبث: احسن ترجع ولا تغور في داهية بسببها كلكم مطلعين اختي غلطانة واستاذ ياسين زعق لي امو عشانها ولا اي يا حنان 
حنان: سيبها يا ملك ترجع النهاردة واحنا بكرا هنرجع وراها 
ملك: ماما انتي بتكلمي بجد دي حور بنتك اللي ربيتها واللي مكنتيش تقدري تقعدي من غيرها يوم واحد دلوقتي بقا عادي ماشي يا ماما 
ملك وتاليا طلعو الاوضة وفضلو مستنين ياسين يجي عشان فونو مقفول هو وسيف وادهم 
عدت ساعات وياسين لسا مجاش ولا فونو اتفتح 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور فونها رن 
حور: الو 
...: انا برا على البوابة اخرجي يلا 
حور: حاضر انا نازلة اهوو وقفلت خدت شنطها وخرجت من اوضتها ملك وتاليا شفوها 
بقلم May Abdo 
ملك: حور استيني اما ابيه يرجع ونمشي كلنا 
حور: لا يا ملك انا همشي دلوقتي ومش هرجع الاقصر تاني انا اسفة 
ملك: حور اي اللي انتي بتقولي دا انتي بتهزري 
حور: لا مش بهزر هتوحشوني اوووي 
تاليا: حور ممكن تهدي عشان خاطرنا 
حور: بالله عليكو تسبوني 
ملك: حور طب انا هعتذرك عن اللي حصل من ماما وخالتو وبناتها 
حور: انا عمري ما ازعل من ماما انا بس هبعد شوية ووعد هرجع تاني ليكو 
ونزلت تحت وحنان ومنال وبناتها شفوها 
حنان: اي دا انتي راحة فين يا حور 
حور من غير كلام راحت حضنتها اوووي: هتوحشيني يا ماما اووي سلام وخرجت وملك تاليا وراها 
واول ما خرجت من البوابة شخص فتحلها باب العربية وركبت وهو خد شنتطها حطها في العربية من ورا 
وركب العربية وساق ومشي وكل دا وملك بتنادي عليها هي وتاليا
ياسين وادهم وسيف نزلو من العربية لما شافو ملك وتاليا واقفين برا وملك بتعيط 
ياسين:ملك مالك يتعيطي لي 
ملك بعياط:ح حور مشيت 
ياسين بزعيق:مشيت فين انتي بتقولي اي 
تاليا: احزا اتصلنا بيك كتير بس فونك مقفول وهي دلوقتي حالآ لسة راكبة العربية مع واحد ومشيت 
ياسين: واحد مين انتو اتجننتو 
ادهم: مشيت امتا 
تاليا: مبقلهاش خمس دقايق 
ياسين ركب العربية هو وادهم ومشيو بسرعة بيهاووو 


  •تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent