رواية حضرة المدير كاملة بقلم سولييه نصار

 رواية حضرة المدير كاملة بقلم سولييه نصار حصريا للقراءة والتحميل

  رواية حضرة المدير الفصل الاول 1 

انا عايزة اتجوزه بصراحة لما اعمله سح*ر اسود
قولتها بصراحة تامة اقرب للبجاحة ...بصتلي امي وقالت:
-شوفي البت البجحة عايزة اعرف كنتي فين وانا وبربي اخواتك ...دول اخواتك الرجالة يتكسفوا ما يقولوا كده ...
-الله يا حاجة كوثر يعني اخبي عليكي مثلا واتجوزه من وراكم واجيبلكم الع*ار ...واهر*ب واخواتي يط*اردوني ويفضلوا يقولوا التا*ر ولا العا*ر!!
-بس...بس اخ*رسي ايه الخيال الواسع بتاعك ده ...بعدين يعني انتي بترفضي الرجالة الورد اللي بجيبهوملك وماسكالي في مديرك ده ...عايزة اعرف مديرك ده احسن من زيكو ابن خالتك في ايه...
هزيت راسي وانا بضحك وقولت:
-ده كفاية أن اسمه زيكو ..ده سبب كفاية اني ارفضه تخيلي اجيب لولادي اب اسمه زيكو دوول لا هيسامحوني دنيا ولا آخرة!!!وبعدين زيكو ده مناخيره كبيره ...
بصتلي امي بإستغراب وقالت :
-بس الواد مناخيره صغيرة حرام عليكي ..
-لا يا امي كبيرة ...بيحشرها في حياتي بدل ما يخليها في وشه  ...ده سألني في مرة بقبض كام ...وانا ليا خصوصياتي !!
ضحكت امي بتريقة. وقالت:
-خصوصيات ايه يا ام خصوصيات ...ده العيلة كلها تعرف بتأخدي كام من شركتك دي..دوول هما خمس تلاف عمي قا*رفانا بيهم  ...
-يووه يا ماما قصره زيكو ده لو اخر راجل مش هتجوزه !!عارفة لو هخلل كده ويأكلوني جمب الرز والبامية برضه مش هتجوزه امين !
وبعدين سبتها ومشيت ....
......
تاني يوم ...
كنت قاعدة في المكتب اللي بشتغل عليه بس بصراحة مكنتش بشتغل كنت ببص علي اسر مديري وانا مبتسمة زي الهبلة....
-فاتحة بوقك زي الجح*ش ليه ؟!!
اتنفضت وانا بسمع رأفت زميلي في الشغل وهو بيكلمني ...بصيتله بقر*ف وقولت:
-اه انت رجعت من اجازتك وهتقر*فني شكلك ...فين مراتك تأخدك وتحل عني ...
ضحك رأفت وقال:
-يا بت بطلي الدبش اللي انتي بتحد*فيه ده يخربيتك ..مش هتتجوزي ...
بصيتله بفزع وقولت:
-بجد تفتكر المدير مش هيتجوزني واضطر البس في زيكو اللي حاشر مناخيره في حياتي ...
ضحك رأفت وقال:
-انتي لحد دلوقتي مقدرتيش تعملي حاجة افتكرته معجب بيكي ...
هزيت كتفي وقولت:
-فعلا هو معجب بيا بس شكله مكسوف اروح اعترفله أنا
-يا بت اتهدي ...
-طب اقولك اخليه يعترف هو ...
-ازاي
قالها بحيرة فقولت:
-بص أنا هروح واقوله اني هتجوز وهو يتلحلح ايه رأيك ...
-وافرص متلحلحش هتعملي ايه ...
اتنهدت بتعب وقولت:
-هعمله سح*ر
-نعم يختي
صرخ رأفت فيا فكملت :
-ايوة اعمله سح*ر سفلي واخليه خاتم في ايديا اليمين ...بس عايزة حاجة من قطره تفتكر لو اخدت القلم بتاعه ينفع ...
-انتي مجن*ونة يا نسرين صح؟!
-لا
-يبقي اكيد عب*يطة بالوراثة ؟!
-معتقدش معندناش في العيلة مخه لاسع هما بيحشروا مناخيرهم في اللي ملهومش فيه بس ...
-يبقي اكيد وق*عتي علي راسك وانتي وصغيرة...
-لا برضه انت ليه بتسأل ..
ضحك وهو بيهز رأسه وقال:
-اصل متقنعنيش انك طبيعية يا نسرين اكيد عندك جينات تخ*لف وحابب اعرف ايه السبب ...طب شربتي لبن فا*سد ...
-انت بتتريق صح ...
-اومال اتكلم جد ...سحر ايه الله يخربيتك ابعدي عن الع*ته ده واشتغلي يختي بدل ما يط*ردك من الشركة ...
وبعدين مشي وسابني ...
هزيت رأسي وانا بقول:
-كل ده عشان قولت هعمله سح*ر اومال لو عرف اني بفكر اه*دده بصوره وهو صغير وأمه بتحميه في طشت الغسيل عشان يتجوزني هيعمل ايه ...حكم ...
فجأة لفت انتباهي واحدة جميلة داخلة الشركة ...وقفت عند السكرتيرة بهدوء ...قربت أنا منها وسمعتها بتقول:
-قولي لأستاذ أسر اني عايزة أقابله ...
بصتلها السكرتيرة بحيرة وقالت:
-طيب اقوله مين ؟!!
-انا الهام الشريف ... خطيبته....
لط*مت علي وشي وقولت :
-المدير اتشقط !!!
وفجأة اغمي عليا !!!!!

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

  • الرواية كاملة ولكن يجب عمل ثلاث كومنتات لكي يفتح معك جميع الفصول
رواية حضرة المدير كاملة بقلم سولييه نصار
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent