رواية حضرة المدير الفصل الاخير بقلم سولييه نصار

الصفحة الرئيسية

 رواية حضرة المدير الفصل الاخير بقلم سولييه نصار

  رواية حضرة المدير الفصل الاخير

 حضرة المدير ...أنا اسفة للي بيحصل ده ...
قولتها للمدير اللي فجأة لقيته مكت*فينه علي كرسي ومقعدينه جمبي ... بصلي بخوف وقال:
-انتي مخط*وفة ولا ايه ...فيه ايه يا نسرين ...
-لا يا مدير دوول اهلي متقلقش...بس هما عندهم جينات إجر*امية شوية  ...
بلع ريقه وقال:
-وهما رابط*ينك ليه ؟!!
بصيت له بتوتر وقولت بكدب :
-كان عليا حكم الشايب ...
-نسرين مش وقت هزارك ده !!!!
-انا هقولك ...
قالتها ماما وهي داخلة بسا*طور كبير ...فصرخت فجأة :
-امي أنا بنتك متنسيش ...اقولك اقت*ليه هو ..هو اللي اغو*اني ..أنا بريئة .  
وبدأت ادعي اني ببكي ... بصلي هو بصدمة وقال :
-اغو*يتك؟!!!يخربيتك ناوية تلبسيني مصيبة !!!يا مدام أنا معملتش حاجة والله
-يعني متجوزتش بنتي عرفي...
-ايه عرفي ...لا والله ابدا ...أنا كلمتها في خطوبة بس وكان يتق*طع لساني قبل ما اكلمها  في كده ...
-ايوة يا ماما والله ده اللي حصل ...لكن احنا متجوزناش والله ما اتجوزنا ..خلاص بقا فكي المدير فض*حتيني الراجل هيقول علينا مجا*نين ...
بصلي المدير وقال:
-لا يا حبيبتي انا اقتنعت فعليا انكم مجا*نين فعلا مش لسه هقول !
بصيت لماما بغضب وقولت :
-عاجبك كده طف*شتي المدير !!
بص المدير وقال:
-عموما أنا كنت ناوي اتقدم لنسرين بس يظهر أن الوقت غير مناسب ...
-لا لا مين قال كده
قالتها امي وبعدين ندهت لاخواتي؛
-ايمن فك خطيب اختك وشيله وديه الصالة وخلي مروان يعمله كوباية عصير ليمون....
جه اتنين من اخواتي وشالوا آسر بالكرسي فزعقت ماما فيهم:
-فكوه الاول يا بها*يم يا بها*يم !!!
هزوا رأسهم وفكوه ....
...
وبعد ما طلعوه بدأت امي تفكني وقالت:
-يالا عشان اذوقك يا عروسة !
-والان انتوا عيلة مجنو*نة معرفش واحدة عاقلة زيي عايشة معاكم ازاي !!!
.....
بعد ساعة تقريبا ..
كنت قاعدة جمب آسر وامي واخواتي قاعدين حوالينا ...بدأ اخويا الكبير يتكلم ويقول:
-ها يا استاذ آسر قول جاي هنا ليه ...
بصلي أسر بخوف وقال بصوت واطي:
-انا شاكك والله اعلم أنكم عيلة عب*يطة ..
-شاكك مش متأكد يعني
قولتها وانا بضحك فبعدين بصلي وبصلهم وقال:
-انا في الحقيقة يا عمي جاي اطلب ايد الآنسة نسرين ...
-عمي
قالها اخويا بصدمة فرد آسر :
-عديها يا عم ... المهم كنت جاي اخل*صكم من نسرين انا عارف ان محدش طايقها فيكم ...
قالوا اخواتي بصوت واحد:
-والان فعلا ياريت تخلصنا منها خالص ...
-نعم الإخوة. .
قولتها بغضب ...وبعدين كملت :
-اولا مفروض تأخدوا رأي  العروسة اللي هي أنا ...
ضر*بتني امي علي كتفي وقالت:
-اتنيلي كلنا عارفين انك واقعة...
وشي احمر من الكسوف وأسر قالي وهو بيغمز:
-وانا كمان عارف ...
قومت ووقفت وقولت:
-انا ليا شروط عشان اقبل الجواز ...
وقف أسر ورد:
:وايه هي شروط الهانم ؟!
ابتسمت وقولت:
-عايزة عرض جواز يكون كريتيف كده ....زي القصص الخرافية والروايات ...مش حابة حاجة تقليدية..لاما كده لاما طلبك مرفود يا حضرة المدير
....
من اول ما طلبت الشرط ده من آسر وهو بيحاول بكل الطرق يبهرني ...بس ولا طريقة نفعت وانا قعدت اتدلع شوية عليه ...لحد ما في يوم ....
...
كنت قاعدة بشتغل لما لقيت واش دهبي بيطير ...قومت وانا مصدومة وبحط ايدي علي بوقي ...ازاي ..ابتسمت وعيوني دمعت ...مسكت الواش وفتحته ولقيت خاتم وبعدين لقيت الكل بيصقف وآسر قرب مني وقال:
-لما عرفت انك بتحبي هاري بوتر للدرجة دي فضلت اسبوع وانا بشوف سلسلة أفلامه ولقيت مفيش طريقة احسن من دي اتقدملك بيها ...موافقة يا نسرين نكمل كل حياتنا سوا ...
هزيت رأسي وانا بعيط ...
ابتسم ولبسني الخاتم فقولت :
-بس ازاي خليته يطير ...
هز كتفه وقال:
-واحد صاحبي صممهولي كده..
ابتسمت بحب ليه وقولت:
-انا اسعد إنسانة في العالم اخيرا شقطت المدير ♥️
ضحك آسر وقال:
-,وهترقصي معاه سلو كمان يا مجنونة♥️
....
بعد اسبوع ...
كنت برقص معاه سلو في خطوبتنا وانا طايرة من الفرحة وبقول :
-ايه اللي خلاك تقع مع عيلة مجن*ونة زينا
-الحب ♥️
قالها بإبتسامة وهو بيرفعني لفوق ويلف بيا

تمت...النهاية

رواية حضرة المدير الفصل الاخير بقلم سولييه نصار
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent