رواية ساحرة القلوب الفصل الختامي بقلم اياد حلمي

الصفحة الرئيسية

رواية ساحرة القلوب الفصل الختامي بقلم اياد حلمي

 رواية ساحرة القلوب الفصل الختامي

كلامها وجع قلبه .....فرد بعصبيه شاهر:لا يرحيل انا بحبك وانتي حبيبتي من زمن... فوقي بقي رؤوف ميت وهوفي غيبوبه من سنتين فوقي...بقي انا الا
فاضل لكي......
قبل ان ترد رحيل عليه بغض"ب جامح.... يصفر جهاز من الاجهزه ويضيئ لون اخضر فتلتفت رحيل لي رؤوف لي يفرح قلبها وتجري عليه تحضنه وهي تبكي وتردد الحمد لله ربنا نصف قلبي بعد عذاب الحمد لله..... ام شاهر واقف مصدوم مش مصدق الا شيفاه عيونه.... ومش عارف يفرح ولا يبكي... وهمس بدون وعي.....
شاهر:معقول حد يرجع من الموت رؤوف فاق من الغيبوبه وعيونه كانت بدور علي رحيل وهمس باسمها......
يفتح رؤوف عينها وينظر لي رحيل بفرحه وانفاسه تتعاليه وهو يحاول ان ينطق باول حرف من اسمها ر...رر
تفرح رحيل  وتضع يدها علي فمه وهي تقول بصوت يرقص بسعاده الدنيا
رحيل:خلص يا عمري انا عارفه انت عوز تقول ايه رحيل ايواه انا رحيل مراتك حبيبتك ومفيش غير كده وعمره ده ما هيتغير ابدا.....
تلفت رحيل لي شاهر وهي في قمه سعادتها...... وقفت امامه تقفز من السعاده عيونها بتلمع بلحياه الا رجعت برجوع رؤوف.....
رحيل: مش قولتك رؤوف هيرجع يا شاهر اخيرا حبي وايماني في الله رجع رؤوف ليه انا سعيده اوي انا هروح اجيب الدكتور.....
شاهر:لا خليكي انتي جانبه وانا هروح اطلبه.... واجيبه معاي واطلب العيله كلها والاصحاب
عشان افرحهم.... وابتسم لي رحيل رغم ما يحدوث لي قلبه الذي يتألم لي رؤيه نظره الحب في عين محبوبته لي غيره.... لكن من يحب حقا يفرح لي فرح حبيبه ويسانده حتي النهايه......
تبتسم اليه رحيل وتنظره اليه بامتنان....
رحيل:شكرا علي كل حاجه عملتها ليه انت فعلا سندي في كل حياتي....
شاهر:مفيش شكرا بينا يلا روحي لي رؤوف هو محتجلك....
وتمر ساعه والكل كان عند رؤوف والسعاده تغمر القلوب.....
سامر:اخيرا فوقت يا صاحبي ده انا كنت فقد الامل بس حب رحيل تحدي كل التوقعات دي سوت الهوايل في غيابك ووقفت الشركه علي رجلها وابقت اقوي من الاول....
تلمع عيون رؤوف بلحب والسعاده وهو ينظر لي رحيل.....
يتنهد يوسف:يا بختك ياعم رؤوف الحب ولع في الدر....مش ناس لها القرف والنكد....
تنظر اليه رحيل وهي تشير اليه بيدها بمعني الله اكبر في عينك يا يوسف.....
تذهب اليه كارمن وهي متنرفزه وتمسك في خناقه...وهي بطنها منتفخه علي الاخر...
كارمن:بقي انا نكد وقرف اتشهد علي نفسك... نهارك مش فايت....
يوسف بيصرخ من الوجع حد يلحقني يا ناس روحي هتطلع ....
 يضحك سامر  عليهم ويقول والمصحف دول مسخره....
وفجأه تختفي بسمته اول ما ينفتح الباب وتدخل سمر وهي مسك افي ايدين شريف استاذها في الكليه وصاحب الشركه التي تعمل بيها......
ينظر اليها سامر بغضب اول ما شافها كده... تتجاهلوا سمر وتبتسم  لي رحيل وتضمها ...
سمر:مبروك يا حبيبتي رجوع رؤوف لكي.....
وقبل ان ترد رحيل تصرخ كارمن ...وهي تمسك بطنها.....
كارمن:اااااا الحقوني بولد ومسكت في رقبه يوسف وفضلت تخنق فيه...... ويوسف يصرخ روحي هتطلع كارمن انت السبب وزنك اني اتجوزك ادي اخرتها منك لله اهههههه ودخلت غرفه العمليات...
وبعد فتره خرجت الدكتوره وهي بتبشرهم انها كويسه وجابت بنوته حلوه.....
حيدر:الحمد لله ربنا جبر بي خاطري في عليتي والدكتور طمني علي رؤوف وقال انه كويس ومع العلاج الطبعيي والتمارين هيرجع لي حياته زي الاول
هاجر:الحمد لله انه بخير يا جدي انا بجد مبسوطه اوي انه رجع لينا ونفسي رؤوف ابني يبقي زيه.... يارب.......
تأتي شمس بنت رؤوف ورحيل وهي تزحف وتحاول ان تمسك برؤوف حتي تضربه.....
فيضحك حيدر ويروح عندهم ويلعب معاهم.....
سامر:ايه يا جدي شكلك مبسوط اوي..... طيب ام اجاي العب معاكم...
حيدر:تعالي يا حبيبي هو انت هتفضل كده من غير جواز كتير الا فات مات.....وانا ملاحظ استلطاف بينك وبين هاجر.....
سامر:يا جدو يا شقي...
حيدر:من غير متغير الموضوع ها ايه رايك تتجوزها.....
سامر:اممم وانا موافق هاجر انسانه جميله ومحترمه وكفايه انها ام رؤوف....
حيدر بفرحه:مبروك يا حبيبي... احنا نعمل الفرح بعد ما رؤوف يشد حاليه......
ومرت السنين.... والكل كان سعيد...سمر اتجوزت شريف وخلفت منه تؤأم ماجد وشهد....والحب والاحترام بقي عنوان حياتهم....
هاجر اتجوزت سامر بعد قصه حب تعجب منها الجميع من جنان سامر الا اتضح انه بيحبها اوي.... بيغير عليها حتي من نفسه.....
كارمن ويوسف حبهم بيزيد كل يوم عن التاني بس لسه بتنتخانقوا زي القط والفار والكل بيضحك عليهم خصوصا ان يوسف بيعشق بنته فرحه وكارمن بتغير منها....وهما الليل في اجتماع العيله الا الجد حيدر بينظمه كل  جمعه وطبع صابر معاهم....
يتسحب رؤوف لي داخل غرفه رحيل ويختبئ وري الستاره....
تخرج رحيل من الحمام....
وهي مش لبس غير الملابس الداخليه.... وبتنشف شعرها اول ما رؤوف شافها كده جن وخرج من وري الستاره وجذبها من خصرها وهي بتصرخ ....
رحيل:ايه قله الادب دي ميت مره قولتك بلاش العمايله دي....
يبتسم رؤوف بمك"ر:طيب انا هوريكي قله الادب اسكتي اصل انا ساف"ل ووضعها علي السرير وبقي فوقها وقبلها بجنون وحب....
انا بحبك اوي اوي اوي يا ساحره القلوب.....
رحيل:وانت كل حياتي واملي بحبك بقيت مذيعه مشهوره اوي....
حبك كان نبع فرحي وقوتك رغم كل الا مريت بيه......
يقطعهم دخول سمر....
سمر بخجل:انا اسفه بس تعالوا وشوف ايه الا حصل......
رؤوف بيضيق:هو الواحد ميعرفش يحب شويه....
رحيل بفضول مش وقته يلا نشوف ايه الكارثه الا بتك عمليتها المره دي
رؤوف:البت شمس دي كارثه كل يوم في مصيبه.... يارب دي لسه عمرها ١١سنه..
تلبس رحيل وتخرج لي تراي ما فاق الحدود.....واثار الدهشه....
شمس ورؤوف وفرحه وماجد وشهد.... العصابه كلهم متجمعين..... وهما مكتفين شاهر علي كرسي وفي مأذون وحيدر وصابر وقفين جانب الماذون وفيه بنت حلوه اوي.....شقراء وعيونها ساحره....تقريبا عمرها ٢٤سنه....ومسكه في رقبه شاهر الابيصرح بيقول مستحيل اتجوزك...انتي هبله.....
شمس:لا ياعمو شاهر هتجوزها غصب عنك ديانا بتعشقك وانت مش حاسس حرام عليك....
رؤوف بهيام:كل الا تقول عليه شمس لازم يحصل....
فرحه بغيره:طبع ما انت هيامن في ساحرة القلوب....
شهد:لا بقي انا مش هسمحلك تغلطي في البص بتاعنا....
ماجد:ايواه وبعدين يا فرحه انتي خطبيتي انا ملكيش دعوه بي رؤوف.....
الكل واقف متجمده ومصدوم من الابيحصل......
يصرخ شاهر:يا ناس الحقوني البت نزله فيه بوس....
ديانا:هتوافق اني اتجوزك ولا...
يستسلم شاهر:لازم اوافق مش هخلص منك ده انتي لاصقه فيه من ٤سنين....موافق....
ديانا بسعاده:يلا يا شخينا اكتب الكتاب.....
وتم الزواج وتعالت الزرغيط....
وهمست رحيل لي رؤوف بحبك انا حامل...... وهاجر همست لي سامر انا حامل.......
يحمل سامر هاجر ويجري بيها لي غرفته وهو يصرخ بحبكككك
طبع الا سابقهم رؤوف......
يضعها رحيل علي السرير ويقبلها بحب.....بحبك يا ساحرتي..... ومن هنا كانت البدايه.....
تم بحمد الله......انا عارف اني محدش بيدعمني بس اكيد مع الوقت هتحبوا روايات....انا عارف انها مش زي غيرها مختلفه بس فيها معاني وحكم واهم حاجه انها تحترم المراه وعقولكم والي اللقاء مع الحكايه القادمه

تمت الرواية
رواية ساحرة القلوب الفصل الختامي بقلم اياد حلمي
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent