رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل التاسع 9 - بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال البارت التاسع 9 بقلم ميرو محمد

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال كاملة

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل التاسع 9

رقيه من الخلف : فعلا بس محدش قال ان في اجتماع . 
نظر الجميع للخلف وكانت الصدددددددمه
فاكانت قمر او مثل البدر في ليلة 14 ياالله ماذا ستفعل بيك ياقلبي هذه الفراشه. 
كانت هذه الكلمات تتردد في ازن الجينرال هل هذه هي الطفله ال جاءت منذ سنوات لاء لاء مستحيل .  قطع شروده زينه وهي بتقول .
زينه : احمد احمد ايه ياجينرال روحت فين .
ابتسمت رقيه علي حالة احمد بعد منظر اليها .
احمد : احم مفيش يلا بينا نبداء  
بداء الاجتماع وظلو يتحدثون في امور الشغل وكل مره ينظر فيها احمد الي رقيه يسرح بخيالو في جمالها نعم دخلت قلبو اعترف ايها المتكبر المغرور ان هذه الطفله اوقعتك في حبها .
هيثم : احمد احمد هو في ايه انت هتفضل كل شويا تسرح الواخد عقلك 😂😂
احمد : ها بتقول ايه ياهيثم .
هيثم : ها ايه لا انت مش في المود خالص بقولك الواخد عقلك ياجينرال .
نظر احمد الي رقيه وقال اميره اخدت قلبي وعقلي .
هيثم : الله هو في ايه ابنك ماله ياعمي .
امجد وهو يضحك وينظر الي رقيه : في حرا.ميه سرقت قلبه وعقله شكله كده 😂.
زينه فكرت ان الكلام عليها . قامت زينه بكسوف وقالت احم طب هقوم امشي انا بقا يااحمد ولازم نتعشا سوا . 
احمد بابتسامه : اكيد يازينه . 
طبعت بوسه علي خدود احمد وحضنته وقالتلو اشوفك بليل . 
كل دا تحت نظر رقيه البتنظر من فوق نظارتها وتقول هو كله كده اتفو عليك انت مقديها بقا ياجينرال بيه الواحد بقا قرفان منك اوي &كل دا في دماغها & .
قامت رقيه هي كمان وقالت عن ازنكم انا هروح مكتبي . ميرو محمد....
وذهبت دون ان تسمع اي اعتراض من اي حد . 
وخرجت وهي مضيقه واول مخرجت شافت بسمه السكرتيره وافتكرت زمان ولما شافت احمد معاها وعرفت ان في علاقه بينهم بقت مش طايقه الشركه كلها ذهبت مسرعه الي مكتبها ودموعها تنزل بغزاره . 
رقيه لنفسها : هو في ايه انا مهتمه ليه كده انا مالي بيه يعمل اليعملو . اووووف طب انا بعيط ليه دلةقتي ذهبت رقيه الي الحمام وغسلت وجهها .

دخل مكتب رقيه احمد ونظر في المكتب مكنتش موجوده ولاكن سمع صوت في حمام رقيه الموجود في المكتب عرف انها في الحمام . 
خرجت رقيه بعد مهديت شويا ولاكن كان وجهها احمر من البكاء وباين عليها . 
احمد استغراب حالتها وقلق عليها : في ايه مالك يارقيه انتي كويسه .
رقيه  بعدم اهتمام : ايوه كويسه كنت عاوز حاجه . طبعا بكلمه وهي وشها في الملف الامامها حتي لا يلاحظ انها كانت تبكي .  ميرو محمد.....
احمد بزعل من معاملة رقيه : لاء يارقيه مكنتش عاوز حاجه . 
رقيه : تمام ممكن تسيبني اشتغل .
خرج احمد دون كلام ولاكن انجرحت كرامته وقال لنفسه : انا انا حتة بت عملتها تهني كده ماشي يارقيه هوريكي هعمل ايه فيكي ...... 
بعد وقت دخلت بسمه بملفات كثيره وهي تبتسم بمكر علي مكتب رقيه . 
نظرت اليها رقيه بقرف : نعم عاوزا ايه .
بسمه : استاذ احمد بيقولك تشوفي الملفات دي وترجعيها كويس ولو فيها غلط صلحي عشان  المشروع الجديد .
رقيه نظرت الي الملفات ال في ايد بسمه واتعصبت وقالتلها هاتيهم وتعالي ورايا .
ذهبت رقيه الي مكتب احمد وهي متعصبه جدا 
دخلت ودفعت الباب ودخلت وراها بسمه ووقفت رقيه امام احمد ببرود .
نظر اليها احمد وقال : في حاجه يابشمهندسه .
رقيه نظرت الي بسمه وقالت : حطي دول علي المكتب واطلعي برا .
نظرت اليها بسمه بغيظ وغضب .
رقيه بزعيق : ايييييه مسمعتيش .
حطت بسمه الملفات علي المكتب وخرجت وهي تتوعد الي رقيه بسبب اهناتها لها .
احمد رجع ضهره للخلف علي ضهر الكرسي وقالها خلصتي .
رقيه بزعيق : اول حاجه انا مش عبده عندك الاتفاق البنا انا نفذتو وانت خدت المقابل وانا كمان يبقا كده خلاص . انما تعملني علي اساس اني عبده عندك دا يبقا في احلامك انا البشمهندسه رقيه ملفات ايه ال اشوف فيها الغلطات واصلحها ليه هو انا كنت السكرتيره بتاعتك .
احمد بغضب ونرفزه وزعيق كان مسمع الشركه كلها : انتي اززززاي تكلمنيييييي كده انتييييي نسيتيييي انا مين وانتيييي مين انا العملتك فاهمه انتي ولا حااااجه من غيري . 
رقيه بدموع : خلصت يااحمد بيه يجينرال استقلتي هتكون علي مكتبك  بكرا . 
وجات تخرج بس قبل متخرج قالت : واه نسيت اذا انت كنت ساعدتني بس انت مكنتش السبب في نجاحي انا عملت نفسي وبكرا هعرفك مين هي البشمهندسه رقيه. 
ثم خرجت بدموع . جلس احمد بانهار وزعل وحزن هل هتبعد فعلا عنه .
جاء امجد وهيثم جري علي المكتب بعد مسمعو الزعيق وكل المواظفين كانو مستغربين ان الجينرال يتنرفز كده فاهو لا يغضب غير لما تكون في حاجه كبيره .
ميرو محمد...........
امجد : في ايه يابني 
هيثم : في ايه يااحمد كنت بتزعق ليه كده .
احمد : رقيه هتقدم استقالتها ومحدش يسالني في ايه .
امجد بزهول : لاء رقيه بنتي يااحمد وانا مش هسمح ليك تزعلها او تمشيها من هنا .
احمد بزعيق : مش عاوز اسمع اي حاجههههههههه سبونيييييي دلووووقتي لوحدييييييي.
خرج امجد وهو بيقولو ياخساره بجد ياخساره .
هيثم : هتندم ياصاحبي علي القرار دا الحق نفسك .
جلس احمد وهو يفكر في كل حاجه .
جلست رقيه تبكي ودموعها تنزل بحرقه وزعل علي هذا الكلام هي مخترتش حياتها .
جلست تكتب استقالتها بحزن وهي مش عارفه هتعمل ايه هتبداء ازاي . 
خلصت ورنت علي ولدتها وقالتلها تجهز شنطهم عشان هيسيبو الشقه ماهي في الاخر احمد الكان جايبها . وهي قرارت هتبداء من جديد . 
اخذت استقالتها ووصلت الي مكتب احمد ودخلت نظر اليها احمد .
رقيه اتفضل استقالتي .
احمد : ..
رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل التاسع 9 - بقلم ميرو محمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent