Ads by Google X

رواية لعبة القدر الفصل الثامن والاخير 8 بقلم منة محمد

الصفحة الرئيسية

رواية لعبة القدر الفصل الثامن والاخير  بقلم منة محمد

رواية لعبة القدر الفصل الثامن والاخير

 ذهبت سلمي لوالدها
سلمي:بابا ف حد كلمني وقال إن مروان ف المستشفي
هاشم بخضه:مستشفي ايه استر يارب
سلمي:يلا ي بابا نروح له
ذهبت سلمي برفقة والدها الي المستشفي وجدوا مروان داخل غرفة العمليات
بعد ساعه
هاشم:اي اللي حصل ي دكتور
الدكتور:الحمد لله حالته مستقره دلوقتي النزيف وقف الحمد لله بس في كسور ف الجسم
هاشم:الحمد لله يعني هقدر اشوفه
الدكتور:اه ربع ساعه و هيطلع غرفه عاديه
هاشم:شكراً ي دكتور
دخل هاشم و سلمي...
سلمي أول ما شافت مروان عيطت لان شكل جسمه ف الجبس صعب
هاشم قرب من مروان:حمد الله علي سلامتك ي مروان
مروان بعياط:الله يسلمك ي بابا
سامحني يا بابا بالله عليك مش عايز اموت وانت زعلان مني وانتِ كمان ي سلمي انا عارف اني اذيتك كتير بس والله انا توبت و ندمان علي اللي عملته بجد سامحيني ارجوكي بالله عليكي
سلمي بعياط قربت منه:أنا مسمحاك والله وانت هتخف ان شاء الله
مروان:وانت ي بابا؟
هاشم:انا مسامحك يبني...
ظل وضع مروان لمده شهر في المستشفي و كانت سلمي دائما ترافقه لتساعده...
مروان:سلمي
سلمي:ها
مروان:أي رايك لو تقنعي مامتك ترجع ل بابا علشان نعيش كلنا ف بيت واحد
سلمي:ياريت ترضي
مروان:هترضي ان شاء الله بس انتِ حاولي معاها
سلمي:إن شاء الله
قطع كلامهم دخول الدكتور
الدكتور:جاهز ي مروان
مروان:هخرج خلاص
الدكتور:اه تقدر تخرج بس لازم راحه تامه انت لسه جسمك متحسنش
مروان:تمام ي دكتور
خرج مروان وذهب مع سلمي لفيلا والده
سلمي:وصلنا خلاص نام يلا
مروان:حاولي تقنعي مامتك
سلمي:ماشي انا هروح دلوقتي
مروان:ماشي خلي بالك من نفسك
دخلت رنا في هذا الوقت
رنا: ميروو وحشتيني الف سلامه عليك يا حبيبي
مروان:انتِ اي اللي جابك هنا
رنا:جيت اطمن عليك
مروان:انا مش عايز اشوف وشك تاتي انتِ فاهمه
رنا بعياط: انت ليه مش حاسس بيا،ليه مش حاسس بحبي ليك انا اللي بحبك مش هيا انت ليه مش مقدر دا مروان انا مستعده اعيش عمري كله خدامه ليك بس ابقي معاك انا بحبك اووي
مروان:وانا مش بحبك و انتِ عارفه كدا
رنا:انت حتي محاولتش تحبني انت مدتنيش فرصه علشان اثبت لك حبي ليك ي مروان علشان خاطري
مروان:اسف مش هقدر
رنا:ماشي ي مروان خلاص خلينا صحاب وانا اوعدك مش هضايقك تاني
مروان بتفكير:تمام ماشي...
ذهبت سلمي لوالدتها
سلمي:عايزه اتكلم معاكي
سهير:خير ي حبيبتي
سلمي:ماما كفايه كدا و ارجعي انتِ وبابا
سهير:يوه انتي مش هتبطلي كلام ف الموضوع دا
سلمي:ي ماما بابا اتغير و هو لسه بيحبك ي ماما اديله فرصه تاني علشان خطري ي ماما
سهير:ربنا يسهل
سلمي:يعني وافقت
سهير:لا لسه انا هفكر
سلمي:طيب ي حبيبتي انا داخله اذاكر
تسريعاً للاحداث_انتهي الترم الاول و سلمي نجحت بتقدير عالي..
سلمي:ماما
سهير:نعم ي حبيبتي
سلمي:فكرتي
سهير بتحاول تغير الموضوع:انتي مش هتخرجي مع صحابك
سلمي: ي ماما
سهير:نعم
سلمي:علشان خاطري بقاا
سهير:ياحبيبتي انا قلت لك كذا مره روحي اقعدي معاه
سلمي:وانا مش هقدر اسيبك
سهير:انا مش قادره انسي اللي عمله مش قادره انسي ان هو سابني ف اكتر وقت كنت محتاجه له فيه مش قادره انسي اليوم اللي انتِ تعبتي فيه وانا مش عارفه اروح لمين ولا اروح فين
سلمي:يا ماما خلاص سامحيه هو غلط و اعترف بغلطه
سهير لسه هتتكلم قاطع كلامها صوت الباب..فتحت سلمي الباب لقيت باباها
بابا
هاشم:أهلا ي سلوم
سلمي:أهلا ي بابا اتفضل
هاشم:ازيك ي سهير
سهير:الحمد لله
هاشم موجه كلامه لسلمي:لسه برضو موافقتش
 سلمي:اه ي بابا و تعبت معاها
هاشم:هيا امك دماغها عنيده كدا من زمان...ممكن تسيبيني مع ماما شويه
سلمي:حاضر عن اذنك
هاشم:سهير انا عارف اني غلطت ف حقك انتِ و بنتي كتير بس والله ندمان و ممكن اعمل اي حاجه علشان ترجعيلي علشان خاطري طيب ي ستي لو مليش عندك خاطر علشان خاطر سلمي...انا محتاجها جنبي و هيا مش راضيه تسيبك
سهير بتفكير ف بنتها وانها من حقها تعيش مع ابوها
سهير:طيب
هاشم بفرحه:بجد انا مبسوط اووي
سهير:متفتكرش ان انا رجعت لك علشان حاجه انا راجعه علشان بنتي
هاشم:المهم انك رجعتي.. يا سلمي
سلمي دخلت :ايوه ي بابا
هاشم:يلا لمي حاجتك و حاجة ماما
سهير:استني ازاي هرجع معاكم وانت مطلقني
سلمي بفرحه: يعني ماما وافقت انا فرحانه اووي
هاشم:هنتجوز تاني😂❤️
جهزوا نفسكم بليل هنكتب الكتاب
سلمي:ماشي ي بابا
جهزت سلمي و مامتها و جهزوا حاجتهم...
سلمي:ي ماما انتي جاهزه
سهير:اه ي حبيبتي
سلمي:مين العروسه القمر دي😉
سهير بكسوف:بس ي بنت عيب
رن جرس الباب سلمي بفرحه اهو العريس وصل
دخل هاشم و معه المأذون
سلمي:اي ي اخواتي العريس القمر داا اتفضلوا
هاشم:فين ماما ي سلمي
سلمي:هتيجي ثواني
بعد فتره من الزمن
انهي المأذون كلامه بكلمته الشهيرة
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
سلمي:لولولولولولولولولي
هاشم بضحك:يلا ي سلمي علشان نمشي
ذهب كل من سلمي و سهير لفيلا هاشم
سلمي:نورتي بيتك ي عروسه😂😉
سهير:يوه شوف البت
هاشم:سيبيها فرحانه
سلمي:انا بحبكم اووي اووي ربنا يخليكم ليا يارب
قطع كلامهم صوت مروان و هو نازل بالعكاز
مروان:الف مبروك ي طنط سهير، مبروك ي بابا
سهير:الله يبارك فيك يبني
هاشم:اي اللي منزلك مش الدكتور قال لازم ترتاح
مروان:زهقت من الاوضه فوق
سلمي:طيب تعالي نقعد ف الجنينه براا
مروان:يلا
ذهبت سلمي و معاها مروان ف الجنينه
سلمي:أما أنا فرحانه فرح محستش بيه ف حياتي قبل كدا
مروان:يارب دايما تفضلي فرحانه
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
عند سهير و هاشم
هاشم:سهير انا ندمان علي السنين اللي فاتت دي كلها و صدقيني هعوضك عن كل حاجه وحشه حسيتي بيها و عيشتيها انا اسف
سهير:خلاص متفكرش ف اللي فات المهم دلوقتي
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
ظلت الأسره ف حاله من الحب والود و في محاوله من هاشم لتعويض سهير و سلمي..
أصبح مروان و سلمي اخان متحابين يخاف كلا منهما علي الاخر...
بعد مرور ٤ سنوات...
سلمي:ياااه خلاص فاضل سنتين ف الكليه دي
شخص :انسه سلمي ممكن كلمه من فضلك
سلمي:هو أنت تعرفني
الشخص:لا بس ممكن رقم باباكي
سلمي:ليه
الشخص:انا محتاجه ف كام حاجه كدا
سلمي أعطت رقم ابيها لهذا الشخص...
رجعت سلمي للبيت...
سهير:حمد الله علي السلامه ي حبيبتي
اومال فين اخوكي
سلمي:الله يسلمك ي ماما...اهو بيركن العربيه
سهير:اطلعي غيري هدومك علشان بابا قرب يوصل
سلمي:حاضر
مروان:سلمي استني
سلمي:في ايه
مروان:بصراحه انى معجب بصاحبتك هدير
سلمي بفرحه:بجد ي مروان
مروان:اه بجد بس هيا ممكن توافق بيا
سلمي:ي حبيبي انت الف واحده تتمناك و بعدين انت اتغيرت كتير عن زمان حتي هيا لاحظت كدا😉
مروان:بجد طيب كويس هبقي اقول لبابا بس انتي متقوليلهاش حاجه دلوقتي
سلمي:حاضر
♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️
مروان:بابا انا معجب بصاحبه سلمى
هاشم:طيب كويس
سلمي:انا هكلمها و افتح معاها الموضوع
هاشم:طيب انا هروح الشركه....
سلمي:انا هطلع اكلم هدير😉
سلمي:هدير وحشتيني اووي
هدير:وانت والله ي حبيبتي وحشاني خالص
سلمي:بقولك اي رأيك ف مروان اخويا
هدير:ماله
سلمي:اي رايك فيه
هدير:كويس ي سلمي
سلمي:اصل اخويا بيحب بنت و عايز يتجوزها🌚
هدير بحزن:الف مبروك
سلمي بخبث:مش هتسأليني مين
هدير:لا وانا مالي
سلمي:اممم تمام لازم تحضري الخطوبه
هدير:اي دا كمان هيخطب بالسرعه دي
سلمي:اه هو لسه مكلم بابا
هدير:اه ربنا يتمم له علي خير يارب
سلمي:يارب
هدير:هي حد نعرفه
سلمي:اه
هدير:مين
سلمي:وانتِ مالك
هدير:بسأل عادي هيا حلوه
سلمي:قمر اووي اووي اووي بجد الولا اخويا دا اختياراته قمر زي اخته
هدير:ماشي ي سلمي سلام
سلمي:مالك ي بنتي اه صح كنت محتاجاكي ضروري تعالي نقعد مع بعض شويه
هدير:اوك هخلص واجيلك
سلمي:متأخريش..
سلمي بتجري علي مروان...
ي مروااااان ي مرواااااان
مروان: ف ايه
سلمي:هدير جايه😉
مروان:هيا قالت لك ايه
سلمي:اعتبرها وافقت
مروان:مش فاهم
سلمي:مش مهم المهم اني انا فاهمه
بعد فتره من الزمن وصلت هدير
سلمي:وحشتيني اووي اووي
هدير:وانتِ والله
سلمي:تعالي عايزاكي
تكلم هدير و سلمي مع بعض و علمت سلمي ان هدير تحب مروان
و أخبرت سلمي هدير بأن اخاها يريد خطبتها ووافقت هدير
في الليل أبلغت سلمي اخوها...
هاشم:طيب علي بركة الله كلم باباها و خد ميعاد معاه
مروان:ماشي ي بابا
هاشم:سلمي حبيبتي في عريس متقدم لك
سلمي:انا لا لا انا مش عايزه اتجوز
سهير:ليه ي حبيبتي
سلمي:كدا انا عايزه افضل معاكم
سهير:مش هتفضلي معانا طول العمر ي حبيبتي
هاشم:شوفيه ي حبيبتي لو مرتاحتيش خلاص
سلمي:امري لله🤷‍♀️
قام مروان بتحديد ميعاد الخطوبه ووافقت سلمي علي هذا العريس و تمت زواج كلا من مروان و سلمي ف يوم واحد...

 

تمت الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent