رواية أدهم الرفاعي الفصل الثامن 8 - بقلم رزان احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية أدهم الرفاعي الفصل الثامن 8 بقلم رزان احمد

 رواية أدهم الرفاعي الفصل الثامن 8

بعد كتب الكتاب ب4أيام
في قصر الرفاعي
الحج رائد:أدهم هتروحو تجيبو هدوم العرايس النهارده
ادهم: ايوا يا جدو إن شاء الله
مريم:إحنا هنروح معاهم
الحجه رتيبه:لا محدش هيروح انتو جبتو وكل واحد هيروح مع مراته
مريم:يوه يعني هنقعد طول الأجازه في البيت
ادهم:بعد شهر العسل هنروح نصيف
كلهم كانوا مبسوطين
في فلة فارس في الصالون بعد الفطار
مراد: وآخيراااا الواحد خد الاجازه
مازن:أه والله
تلفون أريج رن راحت عملتوا صامت
محمد:مالك يا جوجو
أريج:ماليش
مراد:أمال باين عليكي زعلانه ليه
مراد: مش زعلانه
أريج:بابا آنا هروح معاك المستشفى
محمد:لا جدك رائد قال هتجيبو الهدوم النهارده
اريج:بس آنا مش عايزه عندي كتير
محمد: ادهم زمانه جاي وقوليلو
أريج: آنا تعبانه ومصدعه جدا اقوم انام
الأم:طب اكشفي
أريج:هنام ولو مروقتش يبقي هكشف
أريج دخلت أوضتها
مراد وماذن راحوا مع ابوهم
فريدة قاعده في الجنينه وبتشرب الشاي بتاعها
ادهم دخل بالعرابيه:ازي الحال يا فري
فريدة:كويسه يعني مش بتيجي
ادهم:طلعلي شغل مستعجل في باريس بعد موصلت أريج من السيشن
فريدة:ربنا يعينك
ادهم:امال فين أريج
فريدة:قالت مصدعه ودخلت الأوضه بتاعتها
ادهم:بعد إذنك آنا هطلع لها
فريدة: تمام
زين وريم كانو واقفين برا بالعرابيه ملقهمش طلعوا دخلوا وقعدو مع فريدة
ادهم دخل لقيها نايمه علي بطنها وبتعيط
ادهم:مالك بتعيطي ليه
اريج بصوت عالي نسبياً:معرفش وطلع برا مش عايزه اشوفك
أدهم:توطي صوتك علشان متزعليش
اريج بنفس :وجاي دلوقتي وخايف علي زعلي
ادهم معرفش يسكتها كيف:قرب عليها جديد ولتهم شفايفها في قبله طويل اوي وسابها علشان الهواء
ادهم:كل متعالي صوتك هعتبرها اشاره وهعمل نفس العملتو وممكن اكتااااار
اريج:هقول لبابا
أدهم:قولي براحتك مراتي وآنا حر
اريج:كويس انك فاكر إني مراتك
ادهم: عاوز اعرف إنتي زعلانه ليه
أريج: والله إنت مش عارفه آنا زعلانه ليه
أريج: زعلانه علشان جوزي من يوم كتب الكتاب مكلمنيش ولا عبريني
اريج:أروح أرن مغلق لمدة اربع ايام تعبانه نفسيا وجساديا ومش قادره أنام كويس وجدو شيفني تعبانه ومقاليش حضرتك فين يا بش مهندس
ادهم:ممكن تسكتي افهمك
أنا بعد مامشيت من عندك تلفوني رن وكان أحمد صاحبي وبش مهندس وماسك الفرع الفي باريس
وقالي إنو في حد مضاني علي سفقه  كبيره وشروط كبيره ممكن الشركه تعلن إفلاسها وآنا معنديش علم بيها وشخص دا اكيد قريب مني علشان التوقيع توقيعي فعلاً
وسافرت باريس ونسيت الموبايل ومحدش كان يعرف غير جدي
ولسه بدور على العمل وتقريباً بيراقبني وآنا معرفتش حد بالحصل غير جدي وزين وانتي
وانا نزلت علشان الفرح وبعدين مسافر آنا وإنتي معايا
أريج:ممكن نأجل الفرح لحد ما المشكلة تخلص
ادهم:لا آنا بستمد منك قوتي وإنتي الأسند عليها وقت ما أميل
اريج قربت منه وحضنته: انا آسف مكنتش أعرف
ادهم:عايزك اي مشكله تحصل تستني وتسأليني وآنا أجاوبك
اريج: ماشي
ادهم:أدهم البسي وآنا مستنيكي هنا
اريج:ماشي
دخلت أوضه الملابس لبست طلعت
ادهم: ايه القمر دا هو بيطلع في النهار
اريج: خلاص متكسفنيش
لفت الحجاب لسه هتحط ملمع شفاه
ادهم:لا
اريج:ملمع شفايف
ادهم:لا وبراحتك
اريج:خلاص يلا
أدهم:هما حلوين من غير حاجة يبال لما تحطي
نزلوا
زين:بقالك أحسن من ساعه بتعمل إيه
ادهم:كنت بصحي اريج من النوم كانت نايمه وستنيت أنزل بالمره
اريج:ايوا
ريم:يلا علشان آنا هموت وانام مريم الكلب منيمتش حد امبارح
وفضلت تلعب بالمياه و
زين:ابقو كملوا بعدين عيزين نجيب الحاجة
علشان نروح
ريم:يلا سلام يا طنط
ادهم:سلام يا فري
فريده:سلام تروحوا وتيجو تتغدو أحسن أزعل
أدهم:وليه ازعل وميل عليها كفايا بنتك والعملتو فيا
فريدة:ضحكت
اريج: في حاجة
الأم: سلامتكم
كلهم الله يسلمك
وصلوا دخلوا يجيبوا لبس خروج
ولفو المحل كله
دخلوا واحد تاني جابوا منه بردو
ادهم وزين بيتكلمو
اريج:يلا
لفوا الدنيا كلها وجابو احسن ما فيها
اريج: قاعد لبس البيت ونوم ولبس داخلي
ريم:يلا
 ركبوا العرابيه
اريج:عيزين مول لبس بيت ونوم وداخلي
أدهم:ماشي بس عايز حاجات تعجبني
اريج اتكسفت ومفتحتش بوقها
وصلوا وجابو بجامات كامله وقطعع وعبايات للبيت والبس داخلي وبجامات ستان بقط ونصف وكامله وحماله رقيقه ورواب صيفي وشتوي وقمصان نوم مودرن
وحاجات كتير روعه
وهما كانوا مكسفين خلصوا ونزلوا
نزلوا:يلا
زين وادهم:يلا
وصلوا الفله ونزلوا
وادهم نزل حاجت أريج
فريدة:ايه دا كله
محمد كان رجع:فين آنا عندي كتير
اريج: آنا مكنتش عايزه ادهم هو الأصر
محمد: ماشي دخلهم اوضتها
فريدة: يلا علي الغدا
قعدوا علي السفرة
ادهم :بكرا بإذن الله هاجي اخد طنط علشان ننقل حاجات أريج
محمد: تمام
قعدوا يتكلموا كتير وكل واحد راح بيته
في قصر الرفاعي
رضوى وسمر وسلوي ولبنات ورينا جبتي ايه
ريم:وريتهم معدا قمصان نوم
رضوي:ايه انتو مجبتوش قمصان نوم
ريم: آه جبت
سمر:ورينا
ريم جابتهم وعجبهم كلهم
رضوى:حلوين اوي
سمر:بكرا نوديها الفله بتاعتهم
رضوى:ان شاء الله
في فلة فارس
فريدة بتفرج حلوين اوي والقمصان حلوين اوي اوي هيعجبو جوزك
فريدة:لو مفرحتهش ولبستيله يشوف وحده غيرك تلبسله
اريج: ماشي يا ماما
تاني يوم في قصر الرفاعي
ادهم آنا هروح اجيب حماتي اوديها الفله بتاعتي
وزين:وانا هاخد مرات عمي
الحج رائد: تمام
ادهم:وبعدين هاخد آنا وزين البنات اوصلهم عند القوافير
الحج رائد: تمام
وعدي النهار وراحوا فرشو وراحوا عند الكوافير
وجاه اليل
في الفله كلهم فرحنين والبنات بترقص ورجاله في الجنينه بترقص والكل فرحان
وكانت راسمه عند الكوافير بالحنه ايديها وكاتبة اسمه وسط الزغرفه
وفي قصر الرفاعي نفس الكلام بيشيلو العرسان ويرقصوهم ويلقحوهم لفوق ويستلقوهم
وكلهم كانوا فرحنين
وزين دخل رقص هو وريم وزينه وكلهم عمالين يرقص
ادهم آنا رايح لمراتي
الحج رائد: تمام
راح ودخل وكانت اريج مش وخده بالها بترقص وبتغني اغنيه لينا رقصه
ي نقاوت عنيا ي روح قلبي يا غالي الناس معقولة حلاوتك دي بدوب في ايدك من الإحساس
 وبعدين اخدت بالها من ادهم البيبوص عليها وكأنه مفتقدها وحضنها وكملوا رقص
وخلص اليوم بخير
وجاه يوم الفرح وكان في القاعه والعرايس والبنات في الكوافير جهزو وراح ادهم يجيب اريج قبلي وعزبته ومكانش عارف يشفها وبعدين قرب عليها اوي وحضنها ولفها ليه وزغاريت بدأت ومريم كانت بتصور وكان في واحد من الاستديو بيصور
وبعدين جاه دور زين
وريم عزبته
وبعدين راحو السيشن وبعد السيشن راحوا القاعه ورقصو كل عريس مع عروسته علي اغنيه اليسا وسعد المجرد من اول دقيقه
وكان فرح جميل جدا وكلهم كانوا فرحنين
راح كل واحد الفلة بتاعته
ادهم وصل و الامن فتح بوابةالفله
ودخلوا
ادهم:نورتي فلتك يا جوجو
اريج: حبيبي⁦♥️⁩
ادهم: تعالي افرجك على الفلة وناكل
اريج: انا مش عايزه أكلت مع البنات قبل البس مش هقدر
ادهم: تمام تعالي افرجك على الفلة
وادهم فرجها الفلة كلها وبعدين دخلوا أوضة النوم
اريج :عاوزه اغير علشان اصلي
ادهم: ماشي نصلي مع بعض دي اوضه التغيير
اريج:ماشي
اريج طلعت لابسه الازدال
ادهم:يلا
اريج:يلا
صلوا وخلصوا وهي دخلت غيرت ولبست قميص نوم ابيض يكشف جدا ويبرز جسماها
وانوثته
ادهم خبط وهي طلعت
وهو سرحان في جمالها
شالها وقعدها علي حجره ويزيح في شعرها ويستنشق عبيرها ويهمس في ازنها وطبع قبله طويل اوي على شفايفها ونيمها علي السرير وهو خلع ملاببسه...............................
وتسكت شهر زاد عن الكلام الغير مباح
عند ريم وزين
دخلوا التفرجو علي الفلة وبعدين قرب عليها وشالهاوطلع الاوضه وباسها وبدأ يجذبها ليه اكتر ويهمس ليها
زين:بحبك 💞😘
ريم وهي بتهمس: وآنا كمان
ويتسكت شهر زاد عن الكلام الغير مباح
في الصباح في قصر الرفاعي
الحج رائد:هنسيب العرسان نايمين ونبقي نروح بعد الصلاة الظهر يكونو صحيو ومحمد واولاده هيروحوا معانا
وكل واحد ذهب لعمله ورجع علي الساعه 12 علشان عقبال لما يتجمعو
نروح عند أدهم وأريج
ادهم كان صاحي اول مشافها عمل نفسه نايم
اريج: قامت قربت من أدهم وباسته من شفايفه
وهو مقدرش يقاوم وقلب الوضعيه وبقي فقيها البوسه وآنا صاحي احسن وبدا يبوس هو وهي تفاعلت معاه وسكتت شهر زاد عن الكلام الغير مباح
التليفون رن
أدهم:يووه
اريج بتضحك
ادهم:اضحكي براحتك
اريج: وآنا مالي
ادهم:دا جدو
ادهم: صباح الخير
الحج رائد: صباحيه مباركه
ادهم: الله يبارك فيك يا جدو
الحج رائد: إحنا جايين احنا وعمك محمد في الطريق
ادهم:تنورو يا جدي
الحج رائد:سلام
ادهم: سلام
ادهم اهلي وهلك جايين في الطريق
اريج:اعمل ايه وفتكرت انها مش لابسه حاجه
اريج:قوم انت استحمي قبل
ادهم شالها وشاف المنديل والملايا عليهم دم
ادهم:خدي شور سخن علشان اعصابك
اريج: ماشي نزلها في الحمام هي طلعت بالبرنس
وهو دخل ياخد شور
وهي شالت الملايا والمنديل ورقبت وحده غيرها ولبست درس وحطط الخمار وفاجئة ادهم
ادهم: ايه دا
اريج:معجابكش
ادهم:بالعكس عجبني اوي
اريج:طب يلا علشان نفتح صوت عربيات
ادهم:ادادا متقعدهم تعالى ناخد جولة آنا وانتي
اريج فهمت قصده
أريج:عيب يلا ننزل
ادهم:يلا بس ليا جوله بعد ميمشو
اريج: ماشي
نزلوا
والكل كان شايف الفرحه في عنيهم
اريج وادهم:صباح الخير
كلهم: صباح النور
وبراكولهم
ودادا جابت ليهم عصير
ادهم:, شكرا يا دادا
الحج رائد: آنا رضيت تقعد شويه في الفله لاكن هتيجي وتعيش معانا في القصر
ادهم: إن شاء الله
الحج رائد:عيزين عيال كتيير يملو القصر
ادهم:قريب:يا جدو
وأريج اتكسفت
ساره قاعده في حضن أربج: وحشتيني اوي
اريج: وانتي كمان وأريج قامت قعدت في حضن باباها
محمد:تعالي نروح
اريج:بس ناخد ادهم معانا
فريدة حضنت اريج خلي بالك من نفسك وآنا هكلمك: ماشي وإنتي كمان خلي بالك من نفسك وحضنت ماماتها
وودعوا الجميع
وراحوا عند زين
زين:يلا يا ريم زمانهم علي وصول طلعت بالبرنس
زين:بطل
ريم:اتخل استحمي قبل جدو ما ييجي
ريم شالت المنديل والملايا وحطط ملايا تاني
ولبست ولفت الطرحة وزين طلع
زين:وهو بيسرح شعره آنا متجوز قمر يا ناس
يلا في صوت تحت باين وصلوا
ونزلوا
وسلموا على الكل
وبارك لهم
الجد:زين انت وريم وعايز املأ القصر عيال
زين:,ان شاء الله
ريم في نفسها:ارنبه وآنا معرفش
الحج رائد: وتيجو تعيشوا معانا
زين:تمام يا جدو
وقعدو شويه يحكوا وبعدين ماشو
زين:دادا جهزي الغدا
الداد: تمام
زين :ريم انا داخل المكتب اعمل مكالمة
ريم: تمام
عند ادهم
ادهم:خلي دادا تعمل الأكل وانا داخل المكتب اعمل مكالمة وشغل
اريج تمام
هل الحياه هتفضل بينك
صلُوا كثيراً على خير البشر،
على من يُنادي يوم الزِّحام أُمتي أُمتي ..
اللهم صلِّ وسلم على نبينا محمد  💕⁦☘️⁩
سيأتيكِ بفرحة غير مُتوقعة ، أليس الله بجابر المُنكسرين..


google-playkhamsatmostaqltradent