رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل الثامن 8 - بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال البارت الثامن 8 بقلم ميرو محمد

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال كاملة

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل الثامن 8

ركبت الطايره وهي حاسه بفخر وانها مفيش حد زيها نزلو من الطايره وكان الكل في استقبالهم في المطار .
هيثم : هما اتأخرو ليه ياعم .
احمد : اصبر همااااااااااااا واتصدم .
هيثم : فيه ايه ياعم ونظر مكان ماااحمد بيبص ولاكن .
ماذا ماذا نعم فراشة القصر رجعت رجعت بجمالها بس احلي واحلي ماهذا قلبي هيقف ايوه هي رجعت ديه رقيه لاء دي البشمهندسه رقيه احمد قلبه كان نفسه ينطق ويقولها وحشتينييييي اووووي يافراشة قلبي وحشتيني روحي رجعت تاني لما رجعتي .
سلم امجد عليهم ورقيه اكتفت بنظرات وكانو ماشين بس وقفو علي صوت بينده عليهم .
يااستاذه يااستاذه نظرت رقيه خلفها وقالت  : افندم .
الشخص : انا عاوز اطلب ايدك ...
احمد عيونه احمرت وهيثم اتصدم وامجد نظر الي احمد ورقيه عندها زهول مش عارفه ترد ولاكن فجاءه كان الشاب واقع في الارض نتيجة ضر.به من الجينرال .
احمد : انت ا.هبل في دماغك .
هيثم : اهدا يااحمد الناس بتتفرج علينا .
احمد : انت مش سامع الا.هبل دا .
امجد  : كفايه كده يلا بلاش فضايح .
رقيه بفرحه من جوها : انا تعبانه وعاوزا اروح . وبعدين ماما وحشتني ثم نظرت لااحمد وقالت . اظن انا من حقي دلوقتي اروح لماما .
احمد بابتسامه وبيكلم نفسه : زي ماانتي متغيرتيش .
امجد : اكيد يابنتي تعالي احنا هنوصلك لشقتها .      ميرو محمد
ذهب الجميع وركبو العربيات مع الحرس ووصلو الي المهندسين مكان راقي تعيش فيه ام رقيه من لما رقيه ذهبت عنها وهي بتبعتلها فلوس وبطتمن عليها كل يوم في تليفون وتاخذ من دعائها نصيب .
صعدو الي اعلي ورن الجرس فتحت الخدامه البتخدم ام رقيه وكانت ام رقيه تصلي . دهلت رقيه والدموع في عيونها اد ايه وحشتيني ياامي .
جلس الجميع حتي انتهت ام رقيه من صلاتها ونظرت خلفها وجدتها ايوه هي ضانيه بنتي روحي .
بدموع الام ولهفتها علي ضانها : ر..رقيه بنتي .
رقيه بدموع : ايوه رقيه ياامي وحشتيني وحشتيني يانور عيني واخذتهم السنين في حضن طووووووويل كل منهم تخلص فيه اشتيقها للاخره .
ام رقيه : بقيتي زي القمر انتي احلي وكل يوم بتحلوي ياضانيه .
رقيه بابتسامه ودموعها في عنيها : مش بس كده ياامي انا حققت حلمنا واتعلمت فاكرا لما قولتلي انا هفضل شايله ذنبك بسبب تعليمك . اهو ياامي مش هتشيلي ذنبي ابدا وخلاص هعيش معاكي .
امجد : احم ازيك ياحجه .ميرو محمد  .......
ام رقيه: ازيك يابيه انا مش عارفه اشكركم ازاي علي العملتو مع بنتي ومعايه .
امجد : متقوليش كدا.  وبعدين البشمهندسه تستحق . واحنا البنشكرها علي النجاح العظيم دا
رقيه : دا حلمنا واتحقق بفضل حضرتك ياامجد بيه .
امجد بزعل : كده يارقيه مش قولتلك اني زي بابكي وقولتك تقوليلي يابابا .
رقيه بسعاده وجريت علي حضن امجد : اكيد يابابا انت اعظم اب في الكون بجد انا حاسه انك فعلا بابا .       ميرو محمد
هيثم : مش كفايا بقا انا هعيط كده . وبعدين ايه ياحجه معندكوش اكل انا جعان .
احمد : ياعم انت علي طول جعان كده .  وبعدين احنا هنقوم نمشي ونتغدا برا .
ام رقيه : ليه كده يابني انت بتشتمني كده .
احمد : لاء طبعا ياحجه مقدرش انا بس غشان عندنا شغل .
ام رقيه : تاكلو الاول وبعدين روح مكان ماانتو عاوزين .
احمد : لاء مش هينفع مره تانيه .
امجد : خلاص ياجينرال مجتش من نص ساعه .
احمد اكتفا بلنظر ثم نظر لرقيه وقال ممكن طيب اخرج اعمل تليفون في البلكونه .
ام رقيه : اكيد طبعا يابني المكان مكانك .
رقيه : وانا هقوم اغير وافضي شنطتي .   ميرو محمد.......
ذهب كل منهم يفعل مايفعلو .
دخلت رقيه غرفتها وظبطت كل حاجه ولبست عبايه قصيره بتاعت شقه بنص كم لونها موف ورفعت شعرها وكان بيضها مع اللون الموف وجمالها جعلها ملكة الموف .
خلص احمد تليفونه وجلس تاني وبداء يكلم امجد وهيثم ان عندهم اجتماع مهم غدا مع مديرة اعلانات عشان الحمله الهيعملوها وظلو يتكلمو حتي قالت ام رقيه : يلا ياجماعه الاكل جهز . اتفضلو علي ماانده رقيه .
ذهب الجميع الي غرفة السفره وجلسو .
ام رقيه : رقيه رقيه يلا يابنتي الاكل جهز .
خرجت ملكة الموف بجملها وبيضها المثل الثلج .
احمد كان بيشرب شربه واول ماشافها فضل يكح يكح يكح جامد . وهيثم يخبط علي ضهره 😂😂😂.
ابتمست رقيه بمكر وقالت  لنفسها : هو انت ليسه شوفت حاجه ياجينرال .
ثم جلست بجانب ولدتها وامام احمد .
احمد  كان ينظر اليها بعصبيه عشان لبسها وان خرجت كده امام هيثم وامجد .
رقيه مدتلوش اي اهتمام  وبداءت تاكل واحمد يبصلها واكانه في شراره هتخرج من عيونو 😂.
امجد : رقيه من بكرا تيجي علي الشركه عشان تشوفي مكتبك.
رقيه بابتسامه: حاضر يابابا . ثم نظرت الي احمد وقالت بس يارب يعجبني .
هيثم بضحك : لو معجبكيش خدي مكتب الجينرال .
نظر احمد الي هيثم بغيظ .
رقيه بضحكه : ممكن بردو 😂😂 .
نظر احمد اليها وهو يتوعد اليها .
خلصو اكل وكل واحد راح لبيته وذهب الجميع لنومه واحلامه ......
جاء اليوم الجديد لنشوف #مغامرات_طفله_مع_الجينرال
الشمس نورت بخيوطها الذهبيه وقامت رقيه دخلت الحمام وبداءت تجهز لبسها عشان اول يوم ليها في الشركه ......
احمد جهز هو كمان وشرب قهوته وخرج ركب عربيته ومع الحرس بتعو .
جائهو اتصال من امجد .
امجد : احمد ابعت عربيه تجيب رقيه .
احمد : اوكي . وقفل السكه .
بعد وقت وصلت العربيه بلسواق تحت بيت رقيه . وجالها اتصال من احمد .
ابتسمت رقيه وردت : ايوه .
احمد : في سواق تحت البيت عشان يجيبك لشركه .
رقيه : شكرا . وقفلت السكه .وضحكت ورامت التلفون وهي بتضحك .
علي الجه الاخرا احمد بغضب : ماشي يارقيه هوريكي .
بعد وقت وصل احمد الشركه وامجد وهيثم واستقبلو مديرة الإعلانات  وكانت مزززه وكانت لابسه لبس شيك واحمد بااعجاب اهلا اهلا يازينه .
زينه : الجينرال اهلا بيك وحشتيني مش بتسال غير لما يكون في شغل بنا .
احمد : انا اقدر بردو دنا لازم اسال عن القمر بتاعنا .
$اه يبتاع البنات والله لرقيه تربيك تستاهل 🙄$
هيثم : احم احم يلا نقعد ياجماعه .
امجد : اصبرو لحد مارقيه تيجي .
احمد بنرفزه : والله اليتاخر منستنهوش في معاد اظن .
رقيه من الخلف : فعلا بس محدش قال ان في اجتماع .
نظر الجميع للخلف وكانت الصدددددددمه ........

رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل الثامن 8 - بقلم ميرو محمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent