رواية وقعت في حب انتقامه الفصل السابع 7 بقلم ميرفت سعيد

الصفحة الرئيسية

 رواية وقعت في حب انتقامه الفصل السابع بقلم ميرفت سعيد

 رواية وقعت في حب انتقامه الفصل السابع

 انا عوزه اخلف منك...؟
اول ما قالت كده انصدم نعم....؟؟؟ قولتي ايه اصل انا مقرأتش كويس.....
هي بتوتر.... ايه يعني هو انا قولت حاجه غلط قولت عوزه اخلف منك ....؟ايه الغريب في كده هو حرام......
هو بصدمه وسخريه لا بجد هو انتي قولتي حاجه غلط عوز تخلفي مني ازاي يا هانم..... الا.....
وقبل ان يكتب الباقي كانت هي كتبت اياك تكمل افهمني الاول انا عارف انك متسرع ومجنون.....
هو بضيق طيب اتفضلي اشرحي بس من غير طولت لسان احسن هقفل الشات خلص...
تتنفست هي ومدت يدها لي لوحه المفاتيح وبدأت في الكتابه.....
بص يا اياد..... انا عارفك من ٥ سنوات وعمري ما شوفتك ولا سمعت صوتك ولا عمرنا اتقابلنا....
كل الا بينا هو رسايل الفيس بس بس منكرش انك انسان محترم وعرفت ازاي تبقي صديق وافي ليه..... وانا وقعه في ازامه.....جدي وبابا مصممين اني اجوز عشان اخلف...... وانا كمان نفسي يبقي عندي بنوته عيونها زرقه زيك مش انت وصفت ليه نفسك وقولت انك عينك زرق.....
 ايادبسخريه:هو يعني عشان ما عيوني زرق يبقي تخلفي مني ده يبقي بنات كتير هتخلف مني ده انا البنات حوليه كتير😂😂 وفضل يضحك.....
تتنرفز ميار من سخريته.... وتكتب
طيب يا خفيف بطل هزار وخلينا نتكلم جد .....
اياد:اتفضلي ارغي اما نشوف اخر الجنان ده ايه....؟
ميار: اصل انا قولت لي بابا وجدي اني.....
اياد بشك:انك ايه شكلت عملتي نصيبه اوعي يكون الا في بالي
ميار بقلق من ردت فعله:اه... قولت....
يغض'ب اياد لدرجه ان كان هيكس"ر الشاشه....
اياد:ليه كده يا ميار هو فيه واحده عاقله تتهم نفسها انها متجوزه من وري اهلها وكمان حامل....
ميار بغباء: لا يخوي معملش كده واوفق اني اتجوز الغبي الا اسمه شريف ابن عمي عشان اموت نفسي اصل انا بكره اوي.... وبعدين جدي وافق عشان شكاك فيه .... اصل جدي ده سوسه .....
اما بابا كان هيقت"لني لولا ان جدي اقنعه اني قدام شهر عشان تظهر انت ويكون الحمل اتأكد اصل انا قولت اني  شاكه اني حامل... في اسبوعين..... فترجيت جدي انه يستني شويه.... وبعدين هما كل هماهم الحفيد ما انت عارف ان شريف يبقي ابن اخو جدي وبابا ابن جدي الوحيد وبابا خلفني انا وبس.......
اياد:والحل ايه.....؟
ميار:تعبت ليه توكيل خاص بجواز لي عم حسن السواق بتاعك هنا في مصر طالمه انك عايش في كندا بقالك سنين وشغلك كله هناك...... وبتنزل مصر نادر.....
اياد :طيب والحمل يا فلاحه.....
تنكسف ميار:اممم تبقي ابعت عينه منك لي المستشفي بتاعتك الا هنا.... وانا هروح بعد كتب الكتاب واعمل عمليه الحقن المجهري.....
تنهد اياد وفكر طيب ده حل كويس انا عوز وريث ليه... ومش عوز اتجوز ويبقي في حياتي وحده تقرفني.... وكمان مش عوز اشيل مسؤليه الطفل... وميار انسانه محترمه وهتحافظ علي ابني......
ميار:ايه يا عم روحت فين ....؟
 اياد:ها ولا حاجه انا موافق....
تنفست ميار براحه وهي سعيده انها سوف تحقق حلمها وتتزوج من اياد ...... التي احبته بجنون وهو غير مبالي لها......
ميار:يارب ساعدني اني انجح في كسب قلبه واني ابني معاه اسره
يا تري هندم في يوم علي القرار ده والتضحيه دي هتبقي سبب فرحي ولا حزني.......
ومر الوقت وفعلا اياد بعت التوكيل لي حسن السواق بتاعه الشخص الوحيد الذي يثق فيه...... وهو رجل امين ويحب اياد ويعتبره ابنه..... فهو رجل عجوز عمره ٧٩سنه.... ويحدوث الزواج.....
وبعدين تذهب لي المستشفي....
وتجهز لي العمليه بعد ما اياد ارسل العينه.....
في مكان مجهولنور:ااه صحيح انت ليه مقولتش لها انه متجوزين لا وسامح لها اووي انها تحضنك وتقول انها خطيبتك
اسر: طب ماهي مكذبتش
نور: قصدك اي
اسر بخبث: هي فعلا خطيبتي
نور: نعععععععم خطيبة مين طب وانا
اسر: انت اي
نور: انا مش مراتك ولا اي
اسر: انت عارفه كويس انك مراتي علي الورق
نور بدموع : تمام ماشي ولسه هتخرج اسر مسك ايديها
اسر: انتي رايحه فين
نور: انت مالك بيا
اسر: رايحه فين يانور
نور: هنزل الجنينه شويه بتسأل ليه
اسر: عشان لو حد سألك اصل المفروض اننا عرسان جداد يعني
نور ببرود وهي بتشيل ايده من ايديه: المفروض... ونزلت
*************
عند روفان فرحانه انها قاعدين معاه زياد حبيب طفولتها ومشتقاته وسابته جه في دماغها هل هو لسه بيحبها افتكرت مواقف له معاها انه دافع عنها قدام العقر*بة لميس وكلامه معاها وهو زانقها في الحيطه وهي بتضل*به في رجله وقعدت تضحك و تبتسم شويه قطع تفكيرها رن فونها معلنه وصول مسدج بتشوفي مين لقت رقم غريب الرساله كانت"صاحيه "
روفان باستغراب ردت عليه بكتابة: انت مين وبتسأل ليه؟
: اشمعنا انت يعني مش انتي ليه هما اللي بيكلموكي شباب
روفان بغضب ردت: وحياة ام*ك هتستظرف انت مين؟
( طبعا عارفين مين) زياد بضحك لانه استفزها: طب براحه عليا انا مش قدك
روفان: انت احسن لك بلوك شكلك داخل بتستظرف
زياد : خلاص خلاص انا زياد
روفان ابتسمت: طب ماتقولش من الاول عايز اي
زياد: مش جيلي نوم
روفان: طب وانا مالي
زياد: تعالي نتكلم شويه
روفان: لا انا عايزه انام
زياد: طب بدل مش عايزه تنامي يلا نتكلم
روفان ضحكت : انت عندك خال اهب*ل يابني بقولك عايزه اانام
زياد: بتكلم بجد تيجي. ننزل الجنينه
روفان: لا الوقت اتأخر بكرا
زياد: ماشي تعالي نتكلم
روفان: يااعم عايزه انام
زياد: عم!! اقسم بالله لو جاية من السوق الجمعه مش هتتكلمي كده
روفان بعتت له صورة ايموجي:😛😛
زياد: اقسم بالله هقطع لك لسانك ده قريب حتي وانا بكلمك رسايل
روفان ضحكت: احسن ولو طولت في الكلام هيطول اكتر
زياد: لا ربنا يكفينا شر طول لسانك
روفان: طب تصبح علي خير بقا
زياد: وانتي من اهلي
روفان: اي
زياد: في حاجه
روفان بخجل لا سلام
زياد: لا
***************
تاني يوم الصبح
الكل بيفطر وعمر بيفطر معاهم( اهل وعمر متوفيين عنده اخت اكبر منه بس متجوزه وعايشه في امريكا)
اسر قاعده علي رأس الترابيزه ونور جمبه و كاميليا الجانب التاني وزياد جمب كاميليا و روفان جمب نور وعمر جمب زياد لميس نزلت
لميس: بون جور
اسر: بون جور
ومحدش رد تاني
كاميليا بقرف: اوووف علي اليوم اللي باظ من الاول
زياد : عندك حق
لميس بدلع: اسوره حبيبي انا متعودين اني اقعد جمبك علطول
زياد: في اي ياعسل ما الكراسي كتير اهي
لميس : انا متعوده اقعد جمب اسوره
روفان بسخرية: معلش بقا ياحبيبتي اصل اسوره اتجوز
زياد ضحك عليها بس حس بغيرة لما دفعت اسم اخوه
اسر : نور *****
نور بصدمه: ***
 الشخص١:ها كل حاجه جهزه......؟
....٢: عيب عليك كله تمام بس حقي محفوظ....؟
.....١:اكيد حقك وفوقه مكافأه بس الا يتزع في رحم ميار يكون ابني انا مش اياد....
.....٢: طبع يا برنس كله تمام وعينتك في ايدي.....
....١:كده يبقي فله.... سلام.....
ويغلق الهاتف ويضحك بمك"ر اخيرا يا ميار هتكوني ليه وحلمي اني اخلف منك قرب انه يكون في رحمك. ..
لكن هل ستجري الامور كما خططت ميار ام لي القدر شئن تاني.

google-playkhamsatmostaqltradent