Ads by Google X

رواية لعبة القدر الفصل السابع 7 بقلم منة محمد

الصفحة الرئيسية
رواية لعبة القدر الفصل السابع بقلم منة محمد

رواية لعبة القدر الفصل السابع

 ابتديت سلمي الشغل ف شركة باباها و مسكت الإداره مع مروان...
هاشم:سلمي م تيجي تعيشي معايا ف البيت
سلمي: مينفعش ي بابا علشان ماما
مروان: خليها تيجي تعيش معانا
سلمي:هي مش هترضي وانا مش هقدر اسيبها لوحدها
هاشم بحزن:ماشي ي بنتي..
خلصت الاجازة و بدأ كل واحد فيهم يجهز نفسه لدخول الجامعه...
اول يوم جامعه الصبح
مامت سلمي: يلا ي سلمي هتتأخري ي حبيبتي علي الجامعه
سلمي:حاضر هقوم اهو ي ماما
انهت سلمي ارتداء ملابسها و تناولت وجبة الإفطار
سلمي: انا نازله ي ماما
مامت سلمي: خلي بالك من نفسك ي حبيبتي
سلمي: ماشي باي
نزلت سلمي من العماره لقيت مروان مستنيها بالعربيه
مروان:مش مواعيد دي كل دا تأخير
سلمي:أنت بتعمل ايه هنا
مروان:جاي أخدك نروح الجامعه
سلمي بضيق:شكرا انا هروح لوحدي
مروان:استني بس ي سلمي مش هينفع تروحي لوحدك يلا اركبي و كمان انا قايل لبابا
سلمي ركبت و وصلوا الجماعه
سما:الحقي ي رنا شوفي مين داخل مع مروان
رنا بتبص:هيكون مين...ينهارك اسود ي مروان
سما:هو دا اللي بيحبك
رنا:والله هو كان مفهمني كدا طلع بيضحك عليا والله لأوريك
راحت رنا ناحية سلمي و مروان
رنا: ازيك ي سلوم ي حبيبتي عامله ايه
سلمي:كويسه الحمد لله انتي عامله ايه
رنا:الحمد لله..مروان عايزاك معلش
مروان:تقدري تتكلمي قدامها عادي
رنا:بس انا محتاجه اتكلم معاك لوحدنا
مروان:أنا مش بخبي علي سلمي حاجه
رنا بغيظ لاحظته سلمي:ماشي ي مروان
سلمي:خلاص ي مروان روح لها وانا هروح اشوف المدرج بتاعي
مروان:ماشي خلي بالك من نفسك
سلمي:تمام
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
دخلت سلمي المدرج بتاعها و بدأت تحضر المحاضرات و تستمع بإهتمام
انهي كل من مروان و سلمي و رنا و هدير و سما
سلمي: هدييير وحشتيني اووي اووي اووي
هدير ببكاء:وانتِ اكتر والله بجد انا مش قادره استحمل اني مش معاكي بجد
سلمي بحنيه:عادي ي ستي احنا في نفس الجامعه نتقابل ف البريك
تعالي لما احكي لك حصل ايه
قصت سلمي كل ما حدث الفتره الماضيه لصديقتها هدير
هدير بصدمه:انا بجد مش مصدقة دا ولا كأنه مسلسل هندي
سلمي:عندك حق ي بنتي والله
مروان:اسف لمقاطعتكم يلا ي سلمي
سلمي: تعالي ي هدير نوصلك
هدير:لا لا لا انا هروح لوحدي
مروان:اتفضلي ي هدير و اهي سلمي موجوده
سلمي: يلا ي هدير
وصلت هدير البيت و ذهب مروان و سلمي للشركه
مروان:سلمي ممكن اتكلم معاكي
سلمي:اتفضل
مروان بكسوف:سلمي انا عايز اطلب منك طلب
ممكن تعلميني ازاي اصلي
سلمي بصدمه:انت مش بتصلي؟!
مروان:بصراحه لا..بصي انا شخص حياتي كانت كلها سفر و خروج و فلوس احم و بنات انا عملت حاجات كتير غلط ف حياتي ولكن عايز اتوب انا معرفش اي حاجه عن ديني غير اني مسلم بالفطره غير كدا معرفش
سلمي بحزن:حاضر ي مروان انا فرحانه انك اخدت خطوه زي دي
مروان:بجد انا فرحان اووي اووي شكرا ي سلمي
سلمي: العفو
انتهي اليوم و سلمي تحاول التقليل من التعامل مع مروان
هاشم:سلمي حبيبتي هتروحي
سلمي:اه ي بابا
هاشم:خلي مروان يوصلك
سلمي:لا لا ي بابا
هاشم:ليه حاسس ان انتي واخده جنب من اخوكي
سلمي:بصراحه ي بابا انا مش عارفه اتعامل مع مروان لان هو كان بيضايقني و كمان انى مش عارفه اتأقلم علي وجود اخ بعد م كنت وحيده
هاشم:هتتعودي ي سلمي لما تبقوا مع بعض و ف ضهره بعض هتتعودي
سلمي:ان شاء الله سلام ي بابا
هاشم:سلام
ذهبت سلمي الي البيت
سلمي:مامي
سهير:حبيبتي عملتي ايه اول يوم ف الجامعه
سلمي قصت لامها كل ما حدث بداخل الجامعه و الشركه
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
عند مروان و هاشم
هاشم:مروان عايزك تقرب من اختك اكتر من كدا عايزك تعوضها عن السنين اللي عاشتها
مروان:بحاول اعمل كدا ي بابا انا همشي سلام
ظل الوضع كما هو عليه..
في الجامعه
رنا:سلمي عايزاكي ف موضوع
سلمي:اتكلمي
رنا حكت لها كل ما فعله مروان معها
سلمي:يعني انتِ كنتِ السبب ف أذيتي
رنا:كل حاجه انتي عرفتيها دلوقتي سلام ي قمر
رنا بانتصار:لسه ي قلبي انا هندمك انك تاخدي مني مروان
سلمي فضلت طول اليوم مخنوقه و بتعيط
مروان:يلا ي سلمي نروح
سلمي:ابعد عني ومنفكرش تقرب مني تاني
مروان:اي اللي حصل لكل دا
سلمي:قلت لك ابعد عني انت عاوز مني اي
مروان:طيب براحتك
روحت سلمي وعيطت وانهارت...
رنا:ميرو سلوم عامله ايه
مروان:اه انا فهمت
رنا:شاطر ي بيبي
مروان:ابعدي عني ي رنا احسنلك علشان محطكيش ف دماغي وملكيش دعوه بسلمي
رنا:هيا اللي اخدتك مني انت بتاعي انا
مروان:انتي مجنونه
رنا:اه مجنونه و فاضل تكه و هدمرهالك
مروان:اعمليها ي رنا علشان اقتلك
وسابها و مشي وراح لباباه حكاله اللي عمله ف سلمي...
مروان:بس ي بابا هو دا كل اللي حصل
ابو مروان صفعه علي وجهه
ابو مروان:انت ازاي عملت كدا ازاي تفضح بنت بالشكل دا كل دا علشان ضربتك بالالم انا لو مكانها كنت ضربتك الف الم مش واحد
مروان:ي بابا بس اسمعني
ابو مروان:اخرس اطلع برا انا مش عايز اشوف وشك هنا تاني و تنسي انك ليك اب اصلا
مروان طالع لقي سلمي برا بتعيط بصلها بندم و مشي و هو ندمان علي اللي عمله ف اخته..
هاشم:تعالي ي سلمي عايزك
سلمي دخلت له:نعم ي بابا
هاشم:انا بتأسف لك ي بنتي انا اسف و حقك علي راسي من اللي عمله الزفت مروان و لو عايزه تبلغي و تسجنيه انا معاكي
سلمي بشهقه:اسجنه لا ي بابا خلاص حصل خير
ابو مروان:لازم يتربي علشان بنات الناس مش لعبه ف ايديه
سلمي:ربنا يسامحه ي بابا إنما أنا خلاص مش عايزه حاجه
هاشم حضن بنته و باس راسها: تسلم تربيتك ي بنتي
فضلوا شهر بيشتغلوا و مروان اختفي حتي الكليه مش بيروح...
سلمي لهدير:انا خايفه اووي علي مروان بقاله فتره مختفي حاسه ان هو جراله حاجه
هدير:ايدا و من امتي و هو ف بالك
سلمي:معرفش بس انا خايفه عليه بابا عاقبه عقاب شديد اووي و انا عايزاه يرجع تاني دا برضو اخويا
هدير:انتي اول مره تقولي كدا
سلمي:عارفه بس لما فضل جنبي فتره حسيت انه كويس غير لمى كان بيضايقني
هدير:خير بإذن الله يلا نروح
روحت هدير و راحت سلمي الشركه فجأه لقيت تليفونها رن
شخص مجهول:الو انسه سلمي
سلمي:ايوه انا مين
شخص مجهول:*****
سلمي بصدمه:انا جايه دلوقتي حالا..

 

google-playkhamsatmostaqltradent