رواية هل من امل الفصل السادس 6 بقلم رندا علي

الصفحة الرئيسية

 رواية هل من امل الفصل السادس بقلم رندا علي

 رواية هل من امل الفصل السادس

 فريده اي دا معقول مزعقليش وعمل كدا وكانت فرحانه اوي
حطت أيدها علي خدها وابتسمت
اياد عند المطار وبي'حضن باباه
اياد / هتوحشني اوي
الاب / وانت اكتر ومتقلقش كل الورق وكل حاجه اتحولت علي امريكا وبقيت طالب هناك ف الكليه
اياد ابتسم وحضن باباه وركب الطياره
مني كانت ف اوضتها ولقت مسج من اياد مكتوب في
مني دخلت الأوضه لقت مسج من اياد فرحت جامد بداءت تقراءه
اياد / مني انا مترنيش عليا تاني ولو رنيتي هتلاقي الخط مغلق لاني بعد المسج دا كسرته انا مسافر امريكا هكمل باقي تعليمي هناك وللاحسن تنسيني لاننا مش لبعض انا مش بتاع جواز ومستحيل اتجوز وحده قر*بتلها  انتي كنتي عجباني مش اكتر واللي حصل مابينا انا مش عارف ازاي عملت كدا ف كانت غلطه من غير قصد بعتذر
صلوا علي الحبيب المصطفى💙
مني كأنها مش مصدقه وف عالم تاني ودموع نازله علي وشها /كانت غلط ازاي غلطه توعدني بلجواز وتلم*سني وغلطه لااا اكيد مش صح هو قالي بحبك وبصوت عالي وانهيار /ه.ه.هو قالي بحبك ازاااي وبقت بتلطم علي وشها /اقول لاهلي اي قولهم بع*ت نفسي لواحد كنت بحبه اقولهم اي طلع كداب اعمل اييي
حسام قاعد عمال يفكر فيها وأزاي هي اخدت كل تفكيره من اول مره /انا مستحيل اسبها
 ___
اسد خلص التحقيق اللي كان عندو ونازل عشان يروح ركب عربيته وهو بيسوق عمال يفكر فيها وقف العربيه ونزل السوبر ماركت وجاب شوكولاته كتير اوي وانواع كتير ومارشميلو  واسناكس وحلويات كتير وجاب ورد وحطهم في وكان منظرهم حلو اوي ورجع طلع علي الجناح كانت فريده نايمه علي الركنه وحاطه الهاند فري ف ودنها وبتسمع اغنيه
اسد قرب منها وقفل الاغنيه وشال الهاند من ودنها ولمس خدها وبعد خصلات شعرها عن وشها وبا*سها بكل رقه ف خدها وف رقبتها ولسه هيقرب منها فتحت عيونها بخضه لمس خدها برقه هشش اسد/ متتخضيش دا انا
بصتله باستغراب وخوف
اسد قالها /متخفيش
ابتسمت كانت اول مره تبتسمله
اسد سرح فيها وشدها وحضنها جامد
فريده كانت مستغربه
اسد هو بيبص ف عيونها/ف حاجه بتوجعك
فريده بطفوليه / لا انا كويسه انت اهو حلو خالص وطيب
اسد ضحك علي طفوليتها/لي حد قالك اني شرير
فريده ببراءه/لا بس بتض*ربني دايما
اسد هو بيلمس علي شعرها /انا اسف مش هعملها تاني
(اول مره يعتذر لحد)
فريده ببراءه ابتسمت /وعد
اسد هو تايهه ف عيونها / وعد
وقرب منها وقبل.ها جامد وهي كانت ف عالم تاني اسد بعد عنها عشان تتنفس كان وشها كله احمر
اسد حب يكسفها اكتر/ مكنتش اعرف انك جميله كدا وقرب وبا*سها ف رقبتها
فريده وشها حمر اوي وبتبص وبفرحه جامده طفوليه/الله اي دا
اسد ضحك علي طفوليتها وشكلها وبا"سها ف خدها ومد ايدو ليها بلحاجات
فريده بصت لي وبصت للشكولاته والحلويات وعليهم الورد وشكلهم جميل وقالت / دا...دا بجد ليا
اسد ابتسم / ايوا لبنوتي
فريده ابتسمت جامد وبصتله بعيونها ف عيونه
اسد سرح ف عيونها
فريده / بنوتك؟
اسد قرب منها ولمس خدها بحب / بنوتي الأولي واداها الشوكولاته والورد وحاجات
فريده راحت حضنته جامد مش عشان شوكولاته ولا ورد عشان كلمة بنوتي
اسد مكنش مصدق أنها حضنته ولف أيده عليها ورفعها عشان هي قصيره وحضنها جامد
الباب خبط
فريده بعدت
اسد بغيظ وراح يفتح الباب
الداده / اسد بيه
اسد / نعم ي داده
الداده/ البيه الكبير بيقولكم الاكل جاهز
اسد / حاضر ونزلت هو دخل
كانت فريده واقفه قدام المرايا وشها كله احمر ومكسوفه جامد
راح اسد وحضنها من ظهرها وبا*سها ف رقبتها
اسد / يلا عشان الغداء جاهز
فريده بكسوف توتر من قربه /ح.ح.حاضر
ضحك عليها
تعدلت وصتله بطفوليه/ انت بتضحك عليا
اسد / لا خالص هو مين يقدر يضحك علي القمر
تكسفت اكتر وراحت تلبس
اسد اي دا
كانت مطلعه بنطلون جينز وتيشرت كات
فريده ببراءه/ اي لبسي هلبس
اسد / لا والله مانا عارف اوعي كدا
قعد يدور في لبسها كله مش لاقي حاجه محترمه
اسد بغيظ / هو كل لبسك كدا
بصتله / مهو حلو اهو مالو كل دا مش عاجبك
اسد شدها من خصرها وخبطها ف الدولاب وحاوطها وبصلها
فريده كانت متوتره
اسد بغيره / لبسك دا انا وبس اللي اشوفك بي كفايه سايبك بشعرك
فريده / لي هو انت غيران
اسد بتغير الموضوع /لبسك دا يتغير كله وراح عند الدولاب/اخيرا لاقيت حاجه عدله شويه مش اووي بس لغاية مننزل نشتري
كان دريس نبيتي رقيق وطويل وبكم
بصتله / لادا مش متعوده البسه
خبطها تاني ف الدولاب
اسد بغيره ق.بلها وبعد عنها شويه
اسد /من هنا ورايح لبسك كل هيكون دريسات
فريده هتم*وت من الخجل مسكت الدريس من غير ولا كلمه وراحت الحمام تلبس
اسد هو انا جرالي اي لي بعمل كدا وتغيرت معاها بس لما بتكون قدامي بنسي كل حاجه هي غير أمها انا واثق عقله :لا اكيد زيها وهتكسرك تاني
قلبه : لا مش زيها اكيد
باااااااااسس
طلعت فريده بخضه من صوته كانت لابسه دريس ورافعه شعرها ولابسه صاندل اسود وحاطه روج احمر كانت زي الحوريه جميله اوي

تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية هل من امل"اضغط علي اسم الرواية
رواية هل من امل الفصل السادس 6 بقلم رندا علي
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent