رواية أدهم الرفاعي الفصل الخامس 5 بقلم رزان احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية أدهم الرفاعي الفصل الخامس بقلم رزان احمد

 رواية أدهم الرفاعي الفصل الخامس

 أريج:هو هييجي امتا ي جدو
الحج رائد: هيجي باليل علي الساعه 7
أريج: ماشي يا جدو لما يجي نشوف
اريج:أنا هصلي استخاره والرايد بي ربنا هيكون
الحج رائد: ونعم بالله يا حبيبتي
الحج رائد اتصل على ادهم وقالوا علي المعاد
في قصر الرفاعي
الحجه رتيبه: فين جدك ي ادهم
ادهم:جدي عند عمي محمد
الحجه رتيبه:بيعمل ايه دا إحنا لسه كنا امبارح
ادهم: علشان يخطبلي أريج
الحجه رتيبه: انت قولت إيه
ادهم:راح يخطبلي أريج
رامي من وراه: وآخيراااا مبارك يا قلب ابوك
ادهم: الله يبارك فيك هنروح باليل إن شاء الله الساعه 7
رامي:إن شاء الله
رضوى بدأت تزغرت :لولولولولولولولولولولولويييييييييي
حضنت أدهم ومكانتش عاوزه تسيبه
والكل بدأ يبارك ل أدهم
في الليل راحوا كل العيلة
وكانوا العلتين قاعدين في الصالون
دخلت اريج بالعصير وقدمت للكل
وقعدت بجانب باباها
الحج رائد:انتو كلكم عرفين ان إحنا جيين نخطب اريج لأدهم
محمد: آنا موافق بس ارأي للعروسه
رائد:ايه رأيك يا أريج
اريج: إذا كان بابا موافق فأنا موافقة
الحج رائد:علي خيرت الله
الحج رائد:يبقي كتب الكتاب يوم الخميس مع ريم وزين
محمد:بس لسه بدري شويه
الحج رائد: ولا بدري ولا حاجه والفرح الخميس البعدو
محمد:بس كدا بدري أوي
الحج رائد:ولا بدري ولا حاجه كل حاجة جاهزه والفلة بتاعتهم جاهزة
محمد: تمام
الحج رائد: روحي ي أريج إنتي وأدهم اتمشو في الجنينه شويه
طلعوا أريج وادهم
أريج: أدهم ليه انا
ادهم: علشان في حاجه بتجذبني ليكي
حبيتك ازي متسأليش
وحكالها الكلام الدار بينه وبين جده
أريج في نفسها فرحانه اوي:اه
أدهم: إيه ال اه
اريج:يعني أعمل ايه
ادهم:قولي الإنتي حاسه بيه
اريج: آنا لسه عرفاك من يومين بس الأنا عرفاه اني بحب شخصيتك
ادهم: كلميني على البتحبيه
أريج:أنا بحب الون الاسود والبنفسجي وبينك
وبحب الشكولاته أوي بانواعها والانواع المفضله عندي الشكلاته بابلي وكبري وجلجسي ونوتيلا
وبحب المكرونه بالبشاميل ورق العنب والبيتزا و بحب جميع الحجات الحار نار
ومش بحب جميع أنوع الالبان
وبحب العب سباحه وكره السله ورياضة
وبحب لبس الحجاب
وبخاف من الضلمة ومن القطط والكلاب جدا والفران علي العموم جميع الحيوانات والحشرات
 أريج دي نبزه عني وانت بقي
ادهم: آنا بحب الون الاسود والازرق وورصاصي والابيض
وبحب الفراخ المشويه و ورق العنب
ولما التعصب مش بشوف قدامي خالص
ومش بحب العناد
ومش بحب حد يدخل في حاجة ملكي
وأي حاجه تحصل بنا محدش يعرف بيها واحنا نحلها لنفسنا
وتبجي وتحكيلي المعصبك مني لو عصبتك في حاجة غصب عني
أريج: إحنا متفقين جدا إنو محدش يدخل في مشاكلنا او بعرف بيها
ادهم:كدا تمام
ادهم: ايه رأيك نجيب الفستان الخطوبه والشبكة بكرا
اريج: بكرا آنا هشتغل علي التصاميم
ادهم حضنها:ابقي اعمليهم بعدين وآنا هساعدك
 اريج: تمام
دخلوا الفله وزين ومهند وزياد حبو يغلسو عليهم
زين: إيه يا جوجو وشك منور هو إيه الحصل برا يخليكي منوره كدا
ادهم:انت مالك ومالها شكلك حابب تروح المستشفى
مهند:ايه يا أدهومي اتأخرت برا هو الجو بره حلو وآنا معرفش
ادهم:طول م الجو بعيد عنك حلو
مراد:تعالي يا ادهم أحكيلك علي بلاويها
أريج:بابا خلي مراد يسكت احسن
مازن:لا انا الهحكي
ساره: عارف لو مسكت منك ليه الأقوم اشبشبلك وانت عارف
محمد: تعالي يا جوجو
مراد بدأ يحكي:أريج كانت بتقول إنو الهتجوزها هتخليه يعيش طول عمره مرعوب منها لان أريج بيجي عليها وقت بتبقي زي الأشباح تلبس كلها أسود وتحط ميك اب وخلاص وتخلي تحت عينها كله اسود علشان بتبقي حاطه نقاب وايدها ورجليها لونها احمر زي الدم وتكفل النور بتاع االفله هي وساره وأول منرجع آنا وماذن يطلعولنا يكلبشو فينا وإحنا نتلبس من مناظرهم ونبدأ نزعق
كل الموجودين بدأو يضحكو إلا أريج
اريج بدأت تعيط وتلعت فوق ومحدش أخد باله إلا ادهم
ادهم:عمي بعد إذنك آنا هطلع اشوفها
محمد:اتفضل يا ابني
مراد لام نفسه علشان زعلها في يوم زي كدا
عند أريج كانت بتعيط بصوت عالي وشها أحمر جدا
ادهم خبط
اريج مش بترد بتعيط بس
أدهم دخل اول مدخل اتصدم
كانت نايمه على بطنها وشعرها طويل اوي وأسود
أدهم قرب عليها:أريج
هي سمعت صوته مسحت وشها وأخذت الحجاب لسه هتحطو أدهم قرب عليها:
عايز أشوفه
اريج: بعد كتب الكتاب ولمت شعرها وحتط الحجاب
ادهم حط ايده علي وشها ومسح دموعها:مفيش حد يستاهل دمعه منك وحرم أدهم الرفاعي محدش يقدر يزعلها هي تزعل اي حد براحتها لاكن هي تزعل لا
اريج:مغرور
أدهم:قد دي
اريج: اه مأنا هبقي حرم أدهم الرفاعي
ادهم أخد شفايفها في قبله طويلة اوي ومليانه حب وهو فرح إن أريج كانت بتبادلو القبلة
وبعد كده هو سابها علشان تاخد نفاسها
ادهم:تعالي ننزل أحسن معمل حاجه نفسي اعملها
هي كانت مكسوفه وقامت وماشت معاه
أدهم:متتكسفيش واخدها في حضنه وقال يلا ننزل
اريج:يلا
ادهم:علي فكرة الكلام القالو مراد وماذن آنا عايز اشوفه
اريج رفعت نفسها علشان توسوسه:انت حبيبي⁦♥️⁩ يعني تشوف كل حاجة حلوة علشان انت حبيبي قلبي
ادهم:ايه رايك نجيب المأزون دلوقتي
اريج:لسه خمس ايام
ونزلوا هم التنين من فوق مبسوطين
زين:ايه يا جوجو ادهم كان بيعمل ايه فوق إتأخر
أدهم:اسمها بش مهندسه أريج
زين:مش هتبقي مرات اخويا الدلعها براحتي
أدهم ماشي نحيته
زين: آنا معرفهاش اصلا ولا هكلمها وبدأ يجري ويزعق الحقوني
اريج بدأت تضحك وكل الموجودين
اريج:خلاص يا أدهم علشان خاطري
أدهم سابه
مراد:اه يا مسيتر انت
اريج مرددش عليها
راح مراد قرب عليها حضنها
اريج:ابعد عني مش عيزاك
مراد باسها علي خدها: آنا اسف يا جوجو ومازن كذالك الامر
اريج:خلاص اني عفوتو عنكم
ادهم:ابعدو عنها أحسن ماجي اقصر روسكم
مراد حب يغيظ ادهم راح حضن اريج وباسها في خدها:اختي حبيبتي
ادهم قام جابه من قفاه
مراد :آنا آسف
ادهم:تزعلها تقرب منها هقعدك باقي حياتك في المستشفى مش قادر تتحرك
اريج الحقيني
اريج:أحسن
مراد:مش هاجي جنبها تاني ولا هعرفها تاني
ادهم سابه لما نشوف
وكل واحد مشي علي بيته وبكرا هجيبو الشبكه وفستان كتب الكتاب
صلُوا كثيراً على خير البشر،
على من يُنادي يوم الزِّحام أُمتي أُمتي ..

 تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية أدهم الرفاعي"اضغط علي اسم الرواية
رواية أدهم الرفاعي الفصل الخامس 5 بقلم رزان احمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent