Ads by Google X

رواية بنات الخالة الفصل الرابع 4 بقلم شروق حجازي

الصفحة الرئيسية

 

 رواية بنات الخالة الفصل الرابع بقلم شروق حجازي

 رواية بنات الخالة الفصل الرابع

 وقفنا المره اللي فاتت لما أينور قالت :عجبكوا اللي حصل
ده ولسه لما خالكم يعرف احنا ناقصين مشاكل مع الحربايه
 مراته والعقربه بنته هيولعوها
البنات هي اللي ابتدت وبتكرهنا
أينور خلاص كل واحده تروح تشوف هي بتعمل اي
البنات احنا أسفين وكانوا زعلانين عشان عارفين انها مش
هتعدي ودايماً خالهم بيجي علي نور وأينور عشان هما الكبار وبيبهدلم
نور:خلاص المهم ده ميتكررش تاني وربنا يسترها بقا ونشوف خالكوا هيعمل اي
البنات:حاضر المهم متزعلوش مننا عشان احنا منقدرش علي زعلكوا وقاموا حضنوا نور وأينور.
عند ريم وأمها
ريم: عجبك كده طلعوا منها ازاي وكدبوني وبدأت ريم في
البكاء
أمها: بس متعيطيش أنا هوريكي هعمل فيهم اي بس
أبوكي يجي بس وسيبي الباقي عليا ويانا ياهما في البيت ده
وبعد وقت وصل أبو ريم البيت
أم ريم:تعالا ياخويا شوف بنات اخواتك عملوا اي في بنتك
أبو ريم:يوه هو كل يوم خناق خناق دي بقت حاجه تقرف نفس المرشح بتاع كل يوم
أم ريم: تقرف ليه ياخويا هو انت وراك حاجه منتا قاعد ليل نهار علي القهوة لا شغلة ولا مشغلة
أبو ريم :وأشتغل ليه وانا صاحب أملاك
أم ريم: ههههههههههههههه ضحكتني أملاك
بكره ولا يبقي في أملاك ولانيلة ونشحت
أبو ريم :ايه اللي انتي بتقوليه ده يوليه
أم ريم :زي مابقولك كده بكره مش هنلاقي ناكل
انا سمعت مقصوفة الرقبة بنت أختك أينور وهي بتتكلم مع نور وتقولها احنا هنفضل كده لحد امتا خالك مستولي علي ورثنا وبيعاملونا في البيت زي الخدامين ولا كإنه حقنا احنا سكتنا كتير بس خلاص مش هنسكت بعد كده
أبو ريم :يعني انتي سمعتيهم بيقولوا كده
أم ريم:أيوه ياخويا سمعتهم بودني دا غير اللي عملوه النهارده في بنتك
أبو ريم :عملوا اي كمان
أم ريم حكتله علي اللي سيليا وسيلين وأمندا عملوه في ريم
أبو ريم:لا دا كده حسابهم تقل معايا أوي
بقوا بيفكروا ياخدوا مني الورث
أم ريم :ياخويا يعني كل اللي همك الورث الورث
وبنتك مش همك اللي عملوه فيها
أبو ريم : يختي اتنيلي انتي وبنتك علي أساس انتوا بتسكوتوا أوي دا انتوا مطلعين عينهم
أم ريم :أنا يخويا
أبو ريم :اللوءم ده مش عليا دا أنا اللي معلمهولك
أم ريم :خلاص يخويا
سيبك مني دلوقتي المهم هتعمل فيهم اي
أبو ريم :من ناحية هعمل فأنا هعمل أوي
كانت أمندا كل ده واقفه سمعه مرات خالها وخالها بيقولوا اي وجريت علي البنات تحكيلهم اللي سمعته
في أوضة البنات
أينور :ربنا يسترها
احنا ازاي مخدناش بالنا يانور  أن مرات خالنا واقفة تسمعنا
نور :معرفش بس اي الجديد مهي دايماً بتراقبنا وبتنقل كل حاجه لخالوا
أينور :شكل الموضوع مش هيعدي المرادي
وقطع كلامهم دخول خالهم عليهم الأوضه
خالهم:بقا انا واكل الورث عليكوا مش كده
أينور :وانك واخد فلوس ماما وخالتوا ومش بتدينا منها
ده معناه اي ان شاء الله
خالهم: طب اسمعي يحلوه انتي وهي
أمك انتي وهي مالهاش ورث جدكم الله يرحمه كان كاتبلي  كل حاجه وده الورق اللي يثبت كلامي
سيلين :انت كدااااااب الورق ده أكيد مزور عشان جدوا كان مقسم كل حاجه قبل ما يموت
خالها:انتي قليلة الأدب وكان هيضربها بالقلم
بس أينور لحقتها ومسكت أيده
أينور :حسك عينك تمد ايدك علي واحده من اخواتي انت سامع
خالها:اي ده القطه طلعلها صوت
أينور: لا وانت الصادق بتخربش كمان تحب تشوف
انا سكتلك كتير بس خلاص
خالها :طب اعملي حسابك ياحلوه ان كتب كتابك انتي واخواتك بكرة  علي ولاد المعلم فتحي عشان أخلص منكم بلا قرف
أينور : انت اتجننت وصلت بيك الدرجه انك تجوز بنات اخواتك لتجار مخدرات
خالها: دا اللي عندي وسابهم ومشي
مرات خالهم: بشماته يلا ياعرايس جهزوا نفسكوا
وسابتهم هي كمان ومشيت
سيلين :قعدت تقول أنا السبب وتعيط وأمندا وسيليا عيطوا هما كمان
نور بصت لأينور فأينور بصتلها وقالتلها متقلقيش
مفيش قدامنا غير اننا نسيب البيت ونمشي
نور :معاكي حق
أينور :بس انتي وهي بتعيطوا ليه محدش هيتجوز متعيطوش
البنات بجد
أينور :بجد، نور اقفلي الباب بالمفتاح واتأكدي أن مفيش حد من العقارب واقف
نور:حاضر وراحت قفلت الباب
أينور : اسمعوا احنا هنهرب من هنا مفيش حل تاني
سيليا :هنروح فين
أمندا :احنا منعرفش حد بعد موت أهالينا
سيلين:منه لله استولي علي فلوسنا حسبي الله
أينور:خلاص اتفقنا هنمشي بعد ما نتأكد ان كلهم ناموا
البنات :اتفقنا
نور:يلا كل واحده تروح تلم هدومها ومتجبوش غير الحاجات المهم بس سامعين
البنات: سامعين
انتهاء الفلاش بااااك
سيلين :لازم تفكروني يعني اني كنت السبب
سيليا :لا متقوليش كده احنا كنا معاكي
أمندا:أيوا
وبعدين كده أحسن لينا كفايه البهدله اللي شوفناها في البيت ده
سيلين بضحك خلاص انتوا قلبتوها دراما كده ليه
أمندا :المهم ايه المقلب الجديد
سيلين:اسمعوا ...........
سيليا :ياسلام عليكي ياكبير لما تخطط
سيلين:يلا كل واحده تروح تعمل المطلوب منها

google-playkhamsatmostaqltradent