Ads by Google X

رواية مليكة الرعد الفصل الأربعون 40 والأخير - بقلم سوكا

الصفحة الرئيسية

 رواية مليكة الرعد البارت الأربعون 40 والأخير بقلم سوكا

رواية مليكة الرعد كاملة

رواية مليكة الرعد الفصل الأربعون 40 والأخير

يجلس الجميع مترقبين حديثه ف لا يعلم من اين سيبدأ ولكنه يعلم أشد العلم أنه لم يخطئ فهو يحميهم فقط وتمكن من ذلك ليقطع صمته صوت الساخر الكاره له 
اسد بسخرية:اي القطه كلت لسانك ولا اي مش فاهم هنقضيها نظرات
غزل بمرح:بس ي اسد الله البنيه مكسوفه عيب 
آسيا بضحك:متخافيش ي بنيه مش هنجبرك علي قولي بس موافقه ولا لأ
سارة بضحك:بس بس ي جماعه انتو ريأكشانتكم بتقتليني ضحك سيبو ده كلام كبار
أحمد بهدوء: خلصتو ثم يهتف بغضب بقيتو قلالات أدب اوي وشكلكو محتاجين تربيه جديده ثم يهتف بصوت جوهري ليعتذرو كلكو حالا 
ليهتف الجميع بخوف وهم يذدردو ريقهم :اسفين ولكن هيهات فهم ولاد الرعد لن ينصاعو لذلك ابدا 
احمد بغضب وهو ينظر لهم: انا قولت كلكم اي مش من ضمن الحسبه 
اسد وهو ينظر لذلك المنتصر بكرة:بس انا واخواتي مش من ضمن الحسبه دي ولا عمرنا هننصاع للحيوان ده 
آسيا بجديه: انا اسفه ي جدو انت عارف اني بحبك ومقدرش ازعلك بس ده خسارة في كلمه حيوان 
آمن ببرود:واحنا ك احفاد الشافعي رحبنا بي ثم ينظر لقدمه ويهتف بسخريه بس ك اولاد الرعد لسه مرحبناش بي 
اسد بهدوء:يعني كلمه اسف مننا دي لسه بدري عليها اوي 
منتصر وهو ينظر لهم بحزن فكان يعتبرهم أولاده ويحبهم كثيرا:انا اسف انا مكنش قصدي اذيكم انتو كنتو في خطر بالغ ومكنش في أيدي غير الحل ده عشان احميكم وخصوصا انت ي اسد ثم يتنهد بحزن وينظر لرعد ويهتف بخيبه امل مكنتش عاوز اقول الكلام ده قدام الولاد أو قدام حد بس للاسف انت معطنيش فرصه وخصوصا اني بحب الولاد ومش هستحمل كره اكتر من كده مافيا جاك ي رعد 
رعد بغضب جحيمي: عيد الاسم ده تاني 
منتصر: مافيا جاك هما ال كانو عاوزين يقتلو مراتك بعيالك وهما في بطنها رعد انت غلط كتير وانا اتعذبت مكان كل غلطه غلطها انا مش عاوز منكم حاجه غير ابني ومراتي وبس ثم ينظر لذلك الذي ينظر له خالي من المشاعر فهو لم يشعر بوجوده ابدا فكيف أن يكن له مشاعر وهو لم يسمع عنه إلا كل سوء فكيف وهوا لم يراه من قبل 
رعد وقد تحولت أقتمت عيناه:جاك مافيا جاك هه كان عاوز يتحداني بيضحك ببرود شكرا ي ابو نسب ويخرج من القصر كالرعد تحت خوف الجميع من تحوله المفاجئ لتلحقه مليكه والجميع 
مليكه بضعف وهي تمسكه من معصمه:رعد عشان خاطري احنا بخير كفايه حرب 
رعد:لا رد
مليكه بدموع:رعد انا تعبت وقلبي تعب ومعتش في مكان كمان الزعل معتش قادره ي رعد عشان خاطر ولادنا بالله عليك كفايه مش هقدر انا تعبت في حياتي كتير ي رعد ثم تهتف بالهفه اعتبرها امنيه أخيرة مني ابعد عن الناس دي
لتلين نظرته رفقا لدموعها فهو يعلم أنها لن تتحمل شئ اخر فهي أصبحت حطام:عشان خاطرك ي مليكتي بس ثم يهتف بصوت هز أرجاء القصر بس والله لاندم جاك واهدهم واحد واحد ثم يبتسم بخبث انت رأيك اي ي ابو نسب ثم يحملها فهي لم تقدر علي المشي فقد خارت قواها ففكرة خسارته بالنسبه لها مميته 
أحمد:كمل ي منتصر اي ال وصلك انك تاذي طفل 
منتصر وهو ينظر لهؤلاء الثلاثه الكارهين له:عشان جاك كان متابعهم ولقي أن اسد في تصرفاته ذكاء وكان شئ بالنسبالي فريد وحس أنه هيشكل خطر علي لو اتجمع برعد وكان أمر بقتلو أو أنه ياخدوا يربي ويشغلو في المافيا ويستخدمو ضد رعد ويبقي الابن قتل أبوه أو العكس ليتخيل الجميع ذلك الأسد الصغير فهو رغم صغره إلا أنه يهابه الجميع نعم ي ساده فهو يتمتع بشخصيه قويه جدا وتعلم جميع فنون القتال هوا وإخوته لما لا فهم اولاد الرعد يتمتعون بالجمال والقوه والذكاء 
منتصر:مكنش قدامي اني اعمل كده عشان كان باعت ناس ترقب ضربت الرصاصه في منطقه قريبه من القلب زي ما دكتور قالي بس للاسف هوا دخل في غيبوبة وانا خبيتو وقولت انو مات ثم ينظر له بحنو انت وأخواتك زي ولادي بالضبط مش معنه أن أبويا كان وحش يبقي انا وحش منكرش في الاول جاك استغلني عشان كان فاكرني عاوز انتقم بس انا سايرته عشان ميروحش لحد غيري وياذي اطفال ملهاش ذنب وفعلا جاك كان عنده حق ي جدي اسد بجد بيشكل خطر رغم صغر سنه بس كانت نظرته ع اسد بس حاليا مش اسد لوحدو ولاد الرعد كلهم مشكلين خطر وعشان كده هما في خطر ي ريت تامنو حمايتهم وانا كده عملت ال في ضميري انا حكيت في اقرب فرصه جاك مش هيعرف وانا دلوقتي عاوز ابني ومراتي عشان نسافر ونبعد عن هنا خالص في حياه جديده لينظر لها بترجي لوجين انا مطلقتقيش وانتي عارفه عشان خاطر حبنا لو مش كده عشان خاطر لؤي 
لتبادله بعتاب:ال يشوفو جدو هعملو
احمد بهدوء:روحي مع جوزك ي حببتي بس حفيدتي وحفيدي مش هيبعدو عني انت هتفضل هنا في الكومبوند وفيلتكم بتجهز ودلوقتي مفيش رعد انا هتصرف مع الحشره ده ثم يهتف بغموض هيبقي ضدي انا ويضرب بعصاه في الأرض كإشارة الانصراف الجميع ليهرب الجميع بخوف شديد فهو الامبراطور مهما كان جبروت الرعد فهو معلمه ولا ينكرو أن كل من يسمع باسمه يهلع تعظيم وخوف له يالله فكيف لذلك الجاك أن يقف أمامه

 
في مكان آخر يجلس علي ذلك العرش ولكن بداخله خوف مطلق فجميع أوراقه تم كشفها وهوا الان في تحدي مع ذلك الرعد اللئيم وبالطبع النتيجه محسومه فمن هوا ليقف أمام الرعد فمهما كانت مكانته في المافيا فهو اقوي أنه ليس اي شخص ي ساده  والان قد اهتز عرش جاك 
جاك وهو يحاول تصنع الهدوء:يعني كده رعد عرف كل حاجه 
الرجل:كلو بقي مكشوف منتصر معتش خايف وبيقولك هوا دلوقتي في حمايه الرعد ثم يهتف بخوف ورعد مش ناوي ع خير 
جاك:هوا انا كده هخاف يعني انا مافيا الجاك ومصر واقدر اخد من رعد روحه 
ليدلف بهييته المرعبه وخلفه رجاله مسلحون 
رعد بغضب جحيمي:وانا جيتلك تاخدها جاك
جاك بهلع:رعد 
رعد بسخريه:مالك قلبت فرخه كده لي 
جاك: ي إلهي رعد لم اعتقد انك متهور لتلك الدرجه لتاتي الي بمفردك اتعلم أنني استطيع قتلك الان بكل سهوله 
رعد وقد تعالت صوت ضحكاتهم الساخره ويجلس ع كرسي المخصص لجاك ويضع قدم فوق الأخري:جرب هيا جاك حاول أن تقدي علي لن يتحني لك فرصه أخري 
جاك بأمر: اقضوا عليه ليتصلب الجميع في أماكنهم فجميعهم يرتعبون منه ويعلمون أن شعره واحده منه تكلفهم حياتهم وحياه أسرهم 
جاك بغضب:ما دهاكم اقضوا عليه 
كبير الحرس بخوف: اسف سيدي ولكنه الرعد وان تم لمسه فالامبراطور لن يرحم أحد مننا 
جاك بغضب:حسنا ايها الجبناء سانفذ انا لتدلف آسيا وتجده مستعد الاطلاق علي والدها الجالس بكل شموخ وبرود لتنطلق رصاصه مع صرخه مدويه مع تضحيه دموع قهر حزن خيبه امل انتقام 
لتفادي والدها ولاول مره بعد سنين طالت تسقط دمعه حرقه من لؤلؤه الرعد 
رعد بغضب: لي عملتي كده اي ال جابك لي كده ي بنتي لي 
آسيا وهي تقبل خده:مكنتش اقدر اشوفك بتموت ي بابا انا بحبكم اوي خلي بالككم من بعض وتغلق عيناها ليرتاح ذلك الملاك لياتي ذلك ليتقط أنفاسه فهو كان يلحقها هوا وأخاه وباقي الاحفاد ليصدم من  منظر شقيقته 
اسد بغضب جحيمي:اسيا اسيا لينتشل سلاح والده المنهار وبين يده ابنته غارقه في دمائها 
اسد بغضب:انت ال عملت كده انت ال عملت في اختي كده 
ليرتعب الجميع من منظره وخصوصا ذلك الواقف أمامه وتصدع صوت طلقه مره اخرى ولكن مهلا أنها ليست طلقه واحده أنهم اربعه 
آمن بخوف ودموع: آسيا ي بابا فوق وديها مستشفي ي بابا ليصرخ باعلي صوته فقد فقد ذلك الرعد وعيه لم يتحمل فكرة بعد ابنته ليصدح صراخ الجميع في القصر وحاله من الهرع وتأتي الإسعاف بعد وقت قليل

تجلس لا تعرف لما لا تحتمل وجع قلبها فهو يخبرها بحدوث شئ مآثوي لهم لتبحث عنهم لا تجد جميع الأطفال وأيضا رعد 
مليكه بدموع: جدو ملقتهمش ثم تصرخ بقولكم حصلهم حاجه انا مش مجنونه انا عاوزة ولادي ورعد عاااوزاهم بقولكم لتستمع لرنين الهاتف لتجري عليه متناسيه خطوره حملها ويأتي خبر يقدمها ويرجمها ويجعلها تجري للخارج مثل المجنونه يلحقها الجميع 
ملك بخوف: مالك ي مليكه استر ي رب ي تري سمعت اي 
عتمان: اهدي هنعرف اهو  بنلحقها لتقف سيارتها أمام مشفى ضخمه ليدلف الجميع ليجدوا حاله من الهرع في المشفي بأكمله 
مليكه بجنون وصوت عالي: آسيا ورعد فين بقولكم فين 
الممرضه: اهدي ي فندم البنت في العمليات ورعد بي في العنايه لتهرع بجنون رعد رعد بنتي 
ليرجم الجميع ويبدأو في البكاء ليجدو جميع الاحفاد أمام العنايه والبعض امام حجرة العمليات 
مليكه بهدوء مصطنع صدم الجميع:آسيا مالها 
غزال بعياط هيستيري:هتقوم ومش هتسبنا أن شاء الله هتقوم هتقوم
مليكه بهدوء: مش هكرر سؤالي تاني آسيا مالها
يزن بدموع: كانت بتفادي عمو رعد الرصاصه جت في قلبها ليكمل سليم بدموع: وعمو رعد مقدرش يستحمل ال عملتو والدكاتره بيقولو كان في بوادئ ساكته قلبيه 
مليكه بهدوء: مين ال ضرب رصاص علي بنتي 
اسد بخوف علي والدته:جاك ثم يكمل يزن بسرعه: اسد ضربو في دراعاته الاتنين ورجلو الاتنين بالرصاص 
مليكه بهدوء: جه معاكم هنا المستشفى عشان يداوو 
ريما بحذر: آيوة 
مليكه وهي تجلس علي كرسي بجانبها ببرود مصطنع: ماشي 
صبا بانهيار:مليكه انهاري اعملي اي حاجه كده غلط عليكي وعلي البيبي عشان خاطر ابنك او بنتك مليكه ردي عليا أن شاء الله هيبقو بخير 
مليكه بنظره خاليه من المشاعر:انتي عارفه معني أن رعد كان هيموت من حسرتو علي بنتو ده معناه اي عارفه معناه اي يعني البنت في خطر رعد مش ضعيف عشان يحصلو كده وهو عارف انها حاجه عاديه وهتقوم منها هوا زمانو متأكد أن نسبت نجاتها ضعيفه متنسيش ده رعد يعني بيحلل كل حاجه في دقيقه ليخرج الطيب 
الطيب بحزن:فعلا عندك حق ي مدام مليكه البنت في خطر جدا احنا عملنا ال علينا والباقي على ربنا 
مليكه بهدوء: يعني اي 
الطبيب:يعني الرصاصه كانت قريبه من القلب جدا وهي صغيره ف قلبها ممكن مستحملش عمليه زي دي 24ساعه لو عدو ع خير تبقي عدت الخطر
مليكه:ورعد
الطبيب: الأطباء زمايلي لحقوا ع اخر لحظه وهيبقي كويس أن شاء الله
مليكه:والمصاب ال جه معاهم فين ليشير لها علي غرفته ويذهب
لتذهب في هدوء لغرفه جاك تحت هتاف الجميع وصراخهم لتقفل باب الغرفه ويستمع الجميع في الخارج لصراخ في الغرفه 
مليكه: مالك جاك بيوجعك اوي ثم تهتف بشر صدقني لو بنتي وجوزي مقاموش وجرالهم حاجه انا مش هقولك انا هتسلي بيك وبتعذيبك وصدقني محدش هيقدر يعملك حاجه خالص لا مافيا ولا فلوس ولا غيرو عارف لي ثم تهتف بالقرب من أذنه لاني ساعتها هبقي حجيمك ثم تمسك مشرط وتقوم بجرحه جرح اخر تحت تالمه  وتخرج بابتسامه 
مليكه بابتسامه: مالكم خايفين كده لي تعالو يلا ندعي لاسيا ورعد ونصلي وندعي لحد ما يقومو بالسلامه 
★****★****★****★بعد عده اشهر يجلس الجميع حزين فالان موعد ولاده مليكه وقد تفشي سر مرضها من قبل طبيبها وها هي الآن في غرفه العمليات يترقبوا بخوف شديد فهم ليسو بحمل خسارتها فقد خسروا الكثير وتبقي القليل 
مياده بدموع ودعاء: ي رب نجيها ي رب عشان خاطر ولادها ي رب 
مالك محاولا تهدئتها: اهدي وخليكي هاديه ع الأقل قدام الولاد متقلقهمش اكتر من كده كفايه ال هما في هتبقي كويسه أن شاء الله 
صبا بالهفه: اي رايكم نروح ندعي ربنا يخرجنا من المحنه دي علي خير ان شاء الله يوافقها الجميع ويذهب ماعدا ذلك الأسد الذي يقف بكل شموخ وصمود فهو يعلم أن والدته قويه كفايه ليلقي نظره اخيره علي الغرفه ويتبع الجميع 
★****★****★****★في مكان آخر 
يجلس حبيث خائف ومترقب من القادم فهو يعلم أنه لن تتم رحمته من قبل مليكه وإن فقدت حياتها ف اولادها سوف يرونه العذاب انوع أخري فهي بالنسبه لهم رحمه يخلس جاك يلعن ذلك اليوم الذي أطلق فيه تلك الرصاصه اللعينه التي أدت الي اصابه آسيا فقد دخلت في غيبوبه لايعلم أحدا مني ستفوق وما القادم بالنسبه لها أما ذلك الرعد فهو لم يره منذ ذلك اليوم المشؤوم بالنسبه له ولكنه يدعوا أن ينجي من تحت أيديهم 
★*****★*****★****★يجلس صامت ينظر علي غرفتها بشرود فقد تاخروا كثيرا بالداخل مما أصابه بالقلق أنه خائف يعترف بذلك ذلك القلب الذي لم يعرف الخوف مصيره اليه فهو الان خائف يرجوا من الله أن يحميها له وينجيها ليخرج الطبيب ليهرول عليه 
رعد بالهفه:مليكه مليكه كويسه
الدكتوره بعمليه:الحمدلله علي سلامتها هي والبيئي مبروك جاتلك بنت زي القمر بس هنحتاج أن الأم تبقي تحت المراقبه عشان نطمن اكتر ويفضل عدم المجهود وكمان الحمل المرادي ربنا سترها المره الجايه ممكن يحصل حاجه لقدر الله
ليؤمئ لها رعد بتفهم ويحمل صغيرته ياالله الله وكأنها حوريه من الجنه فما تلك الجمال 
محمد بمرح محاولا تخفيف التوتر:اي القمر ده طب ع فكرا شبهي 
نورا بضحك:يعم اتنيل ده البت كده تتعقد ثم تهتف بتساؤل هتسميها اي ي رعد 
رعد: هسميها رونق عشان آسيا بتحب الاسم ده ثم يهتف بحسره هتفرح اوي لما تعرف اسمها 
★********★*******★*****★بعد عده ايام تم خروج مليكه من المشفي هي وصغيرتها فقد كتب الله لهما عمرا جديدا ولكن مازالت فرحتهم ناقصه بعدم وجود آسيا 
يذهب ذلك الأسد الي المشفي مع جنيته ليري حاله من الهلع والخوف لينهلع فؤاده خوفا علي تؤامه 
اسد بتساؤل: في اي البيحصل
الممرضه بخوف:اسيا هانم اسيا هانم بتفوق وحالتها مش مستقره ادعولها
اسد بخوف وهو يهرول جاريا علي غرفت أخته :اسيا ارجوكي اتماسكي
مليكه بدموع تقوم باخراج هاتفها:الو ي خالد اسيا حالتها وحشه عرف البيت وتعالو بسرعه
يصل الجميع ويجدو حاله من الصمت لينخلع فؤادهم خوفا من أن يصيبها مكروها ليدلف بشموخه المعتاد ليستريح قلبه عندما يجدها متسطحه وممسكه بيد أخاها 
اسيا بشحوب وتعب:انت مين 
ليتفاحئ الجميع ويهلعوا
رعد بحذر:حببتي مش عارفاني عارفه انا اسمي اي 
اسيا بتعب:لا ثم تنظر لأخيها مينه ده ي اسد انا فين 
احمد:اسيا حببتي عارفاني 
اسيا بمرح:طبعا جدو حبيبي وحشتني ع فكره كده تسبوني في المستشفي كده 
رعد: هتموتيني ناقص عمر انت مين انت مين 
اسيا بمرح:بهزر اي مبتهزرش ي رمضان ثم تهتف آمال فين مامي 
نورا :مليكه في البيت مقولناهاش عشان متتعبش اكتر ما هي عيانه 
اسيا بهلع:عريانه عيانه مالها في اي
غزل بمرح:يوووه ده انتي فاتك كتير ده خالتوا ولدت ومريم ولدت واسماء ولدت ويارا ولدت وبقي عندنا بيبيهات كتشيرة كتشيره 
اسيا بصدمه :ايه ده كلو في يوم واحد 
يزن بضحك: قصدك في شهور غيبوبه بتتكلم بيضحك الجميع وتتحمس تلك الأشياء لرؤيه شقيقتها 

في قصر الشافعي 
تدخل بهيبه بجانب والدها لتحري بالهفه لغرفت والدتها 
اسيا باقتحام:مااااااااااامي
مليكه بصدمه:اسيا اسيا انتي فوقتي حببتي 
اسيا وهي تقوم باحتضانها:وحشتيني اوي اوي ثم تنظر لتلك الصغيرة :الله جميله اوي ي مامي اسمها اي 
ليهتف رعد :اسمها رونق لتتفاجئ بذلك الاسم 
اسيا بتفاجئ:مين عرفكم اني بحب الاسم ده 
رعد بحنو:اميره الرعد لازم نعرف أمنياتها ونفذها لتحتضنه بحب 

 
يجلس بشموخ مزيف وقوه مصطنعه
جاك: مرحبا رعد امازلت حي يالا حبك للحياه الم تكتفي بموت ابنتك قط 
رعد ببرود:لا جاك لن تكتفي غير بموتك اوه اسف ف أنني وأسرتي علي ما يرام هل مافيتك علي مايرام لا اظن ذلك 
جاك :ماذا تقصد
رعد:الذي يدور في عقلك عزيزي فقد تم تدمير كل شئ علي اكمل وجهه مؤسف فقد تم تدميرك أيضا ثم يقترب بجانب أذنه لقد اذيت املاك الرعد كثيرا تحمل عواقب ذلك عزيزي ثم تقتحم الشرطه المكان فقد تم الإبلاغ عنه ولكن كان ينتظر رعد حينما ينتهي من تعذيبه عاقبت لاذيته واذيه ابنته فمن يجرؤ علي اذيه شئ يخصه يتجمل العاقبه 

تجلس تنظر لأولادها بساعده غارمه فقد تم ازاحه كل الهموم من قلبها بوجودهم آمنين معها سالمين وبوجود زوجها جانبها 
رعد وهوا ينظر لها بحب:بتفكري في اي ي ملكتي 
مليكه بحب وسعاده: خايفه خايفه حد يبوظ سعادتنا دي 
ر بحب:متخافيش طول ما انتي في عرين الرعد ثم يهتف لها: بعشققك  ي مليكتي 
مليكه بحب: ومليكتك بتعشقكك ي رعد 

عارفه اني اتاخرت عليكم اوي انا اسفه جدا🙂🤍 ويريت ي جماعه ال عندو تعليق حلو يكتبو وبلاش انا نسيتها انا مش فاكراها فضلا يعني  
واعطوني رايكم ي قمرات  

google-playkhamsatmostaqltradent