رواية أدهم الرفاعي الفصل الثالث 3 بقلم رزان احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية أدهم الرفاعي الفصل الثالث بقلم رزان احمد

 رواية أدهم الرفاعي الفصل الثالث

 في قصر الرفاعي
العيله كلها في الصالون
أدهم نزل : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الكل وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
الحاجه رتيبه: رضوى شوفي الأكل جاهز
رضوى: ماشي يا أمي
ادهم قاعد وأخد سلمي وسليم في حضنه: إيه اخبار المدرسه
سليم وسلمي:تمام
سليم:أبيه أدهم آنا عاوز أخرج معاك
سلمي:وأنا كمان عاوزه أخرج
الحج رائد: بكره هنخرج كلنا عندنا غدا عند الدكتور محمد صديقي
سلمي: ههههه وأخيرا
رامي: والله الواحد إشتاق للعيلة الجميلة دي
مهند:هو انت يا باب تعرفه هو مجاش قبل كدا
الحج رائد: رامي راح معايا عندهم كذا مره
مهند: تمام
زين:جدو عاوزه أتكلم معاك أنت وعمي في موضوع
رضوي:يلا الأكل علي السفرة جاهز
الحج رائد: يلا علي الغدا نكمل كلامنا بعد الغدا
كلهم دخلوا أوضة السفرة
في فلة فارس
مراد وماذن في صوت واحد: يا باااااااابااااااا
محمد وفريدة:مش هتكبرو خالص
فريدة:الكلام ده مينفعش كل دقيقة مقلب شكل طب سارة صغيره وإنتي يا هانم يا كبيرة
ساره وأريج كانو لبسين هدوم سوده ومش باين منهم أي حاجة ومضلمين الفله كلها علشان يخوفو ماذن ومراد الأب والأم كانوا برا في الجنينه
ساره وأريج: احنا اسفين يا بابا إحنا أسفين يا بابا
فريدة:الأسف مش ليا الأسف لمراد وماذن
أريج:حضنت مراد وماذن انا اسفه تعيشوا وتخدو غيرها 😂
فريدة:احنا كنا بنقول إيه 🤔
أريج: سلامه ي ست الكل
محمد: هههههههههههه ربنا يهديكم
فريدة:لو حصلت حاجه تاني انهاردة انا هيبقي ليا كلام تاني وإنتم عرفين كويس
اريج:خلاص ي ست الكل أخر مره
محمد: فريدة خلي شادية تجهز السفرة
فريدة: آنا قلتلها تجهزها
فريدة:يلا علي الغدا جاهز
دخلوا يدغدو
في قصر الرفاعي
خلصوا غدا
الحج رائد: هاتوا الشاي في الجنينه
سمر ورضوي: ماشي يا بابا الحج
تلعوا الجنينه
مريم:بعد اذن حضرتك يجدو هنشغل أغنيه اليوم في مصر مبيخلصش
الحج رائد:العيزينو اعملوا
مريم شغلت الغني
الصيف لنأجز هنا عندي
وتعيش معانا جو مصري
نلحق الموسم من بدري
ونلف لفه جديده حصري
جونا حجات تجنن
حالة جديدة حلوه جدا
كباية الشاي حاجه تانيه
دا ليل هنا لوحدو دنيا
نسهر للفجر دا مفيش ولا يوم بيخلص في مصر
كل حاجه فيها أصلي
 حتي الجو جو مصري
زي الهوي اليوم هيجري تعالى بس ومش هتمشي
كل قاعده وفيها فسحى
كل حته وليها روحها
ناس تجيها ترد روحها
وآنا هحكي ليه تعالي شوفها(جزء من الاغنيه وانتو ابقو كملوها)
الأغنيةخلصت
الحج رائد:كنت هتقول إيه يا زين
زين: بعد إذنك حضرتك يا جدو آنا عاوز أطلب ريم للجواز
كل الموجود التفاجئ
الجد:ارأي للعروسه
ريم كانت مكثوفة
الحج رائد: ايه رأيك يا ريم
ريم:اليشوفو بابا وحضرتك ي جدو
رامي: آنا عن نفسي موافقة مش هلاقي حد أحسن من زين لبنتي
زين: شكرا لحضرتك يا عمي وان شاء الله اكون عند حسن ظن حضرتك
سمر ورضوي في صوت واحد: لولولولولولولولولولولولولييييييي
رضوى: مبارك يا قلب امك أخيرا هفرح بيكي
كل بدأ يبارك وريم فرحانه
أدهم بهدوء:آنا مش موافق يا جدو
زين:مش موافق ليه إن شاء الله
أدهم:أهو مش موافق وخلاص
الحج رائد:ليه يا أدهم مش موافق حتي العيلة كلها موافق وفرحانه
ادهم:أنا يا جدو موافق وفرحان ليهم علشان عارف بيحبو بعض قد إيه بس آنا زعلان علشان محكاليش
زين راح لأدهم: آنا اسف والله حقق عليا يعني عوزني اقولك بحب أختك
ادهم:ومن امتا في حاجة بنخبيها عن بعض
زين بأسف:حقق عليا آنا آسف وحضنو بعض⁦⁦⁦
زين: يعني كدا موافق
ادهم:شوية
العيله بدأو يضحكو عليهم
ادهم حضن ريم: مبارك يا قلبي
ريم: الله يبارك فيك يا حبيبي عقبالك
زين:سيب مراتي
ادهم:مرتك في عينك دي أختي
الجد:كتب الكتاب يوم الخميس الجاي زي النهارده
ادهم:بعد إذنكو هرتاح شويه علشان عندي اجتماع في فندق
الحج رائد: ربنا يعينك ويوفقك
عند عائلة فارس
محمد: الحج رائد هيجي هو والعيلة من أول اليوم
فريدة: آنا قولت لشادية وشروق يجهزو الغدا وآنا هشرف عليهم
محمد: تمام
مازن ومراد: إحنا فرحنين علشان جدو هيجي اوي
أريج:اه والله
اريج:ي ماما سالي صحبتي هتيجي
فريدة:وريم هتيجي مع العيلة يتري تعرف ولا لاء
اريج مش عارفه
محمد:آنا هتخل ارتاح
أريج:يلا نلعب كره سله
ساره ومازن ومراد:يلا
في قصر الرفاعي
مريم:يلا نلعب كشتين
بدأو يلعبو ويضحكو والوقت جري بيهم وأدهم كان رجع من الإجتماع
زين :عملت ايه
أدهم:مضينا العقد
أدهم: بتعملوا ايه
مريم:بنلعب وزين كل مره يفوز علينه
ادهم: فين باقي العيلة
 مريم :كل الكبار طلعوا غرفهم وزينه القاها بتزاكر أخر ماده  فيزياء مادة يوم السبت
فاضل يوم وتقعد معانا بقي
كلهم:ربنا:معاهم جميعاً ويوفقهم
سلمي: إحنا جعانين ممكن تطلب لينا أكل
أدهم:من عنيا تطلبو إيه
سلمي: انا عاوزه كباب وكفته
مريم: وآنا عاوزه بيتزا بالفراخ ليا وبالحمه لزينه
ريم: آنا عوزه شبسي حار نار وبيبسي
ودريتز
مهند: آنا عاوز 2برجل
زين: وآنا 1برجل
زياد:2حواوشي
ادهم رن علي المطعم وطلب
ريم :انت مطلبتش ليك ولا لسليم
ادهم:آنا هروح ادرب وسليم هييجي معايا
ريم: تمام
الأكل وصل وأدهم حاسب وطلع يدرب هو وسليم
نروح فلة فارس
أريج فازت عليهم
مراد وماذن:يلا ننام
اريج: يلا
في الصبح قامت فريدة
فريدة:صباح الخير يا حبيبي⁦♥️⁩
محمد: صباح النور يا روح قلبي⁦ والتهم شفايفها في قبله طويل
فريدة برقه: محمد سبني علشان الضيوف
محمد:بس آنا مشتقلك
فريدة: بعد ميمشو
محمد:وعد
فريدة وعد
قامت فريدة صحت الولاد قومو الساعه 9ونصف الضيوف قربو ييجو
كلهم صحيو وفطرو
في قصر الرفاعي
كلهم صحيو ونزلوا بس ريم زعلانه كانت عاوزه تروح لصحبتها (بس هي لسه متعرفش انها راحه عند صحبتها وان اريج بنت محمد فارس صاحب جدها)
الحج رائد:جهزين
كلهم:اه جهزين
زين: قرب علي ريم مالك
ريم : ماليش
زين:عليا بدضو
 ريم:اصل آنا عاوزه اروح عند صحبتي
زين: متزعليش ابقي روحي بكره
ريم: ماشي
الحج رائد:كل واحد يمشي بعربيته وآنا هركب مع زين وادهم
 في فلة فارس
فريدة ومحمد ومراد ومازن مستنيين
دخلوا الأربع عربيات ونزلوا
محمد سلم على الحج رائد:نورتنا ي عمي وسلم على العيلة كلها ودخلوا قاعدو في الصالون يتعرفو ا
الحج رائد:أمال فين البنات
محمد:مراد شوف اخواتك
مراد:اهم نزلوا
اريج: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الكل وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اريج اول ما عينها وقعت على الحج رائد:جدو وجريت حضنتو حتي مأخددش بالها من أدهم القاعد مصدوم هو وريم
الحج رائد: جوجو قلب جدو عامله ايه
أريج: كويسه الحمد لله يا جدو
ساره: قومي بقي أختي جدو مني
اريج قامت سلمت عليهم كلهم وحضنت البنات
ريم: إنتي كنتي تعرفي
أريج:اه بس لسه عارفه امبارح بعد مرجعت من الشركه
ريم:عفوتو عنك
أريج: كويس
الحج رائد بعتاب:اشتغلتي ومقلتليش
أريج: يا جدو آنا قولت هقول لحضرتك لما اشتغل الاول ولما رجعت ماما قالت إن حضرتك جاي انهارده
الحج رائد: إنتي وريم تعرفوا بعض ازي
أريج: آنا وريم اصحاب من الجامعة وامبارح وآنا بقول لماما الشركة الرفاعي الأنا بشتغل فيها بتاعت اهل ريم صحبتي فماما قالتلي إنها بتاعت حضرتك
الحج رائد:زين ما خترتي ي بنتي إنتي دائما عند حسن ظن فيكي ربنا يحميكي
اريج: اللهم امين يارب العالمين⁦🤲🏻⁩
 مراد:بعد إذن حضرتك يا جدو نطلع الجنينه
الجد: اتفضلو
طلعوا الشباب برا وأريج استأذنت جدها وطلعت فوق هي والبنات
رضوى وسلوي وسمر راحو مع فريدة
وكلهم تعرفو علي بعض وبقيو صحاب
وبعدين سمعوا صوت سريخ من عند  البنات
ساره راحت الصالون :الحق يا بابا

 تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية أدهم الرفاعي"اضغط علي اسم الرواية
رواية أدهم الرفاعي الفصل الثالث 3 بقلم رزان احمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent