رواية صفقة العمر الفصل الثالث 3 بقلم منة احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية صفقة العمر  الفصل الثالث بقلم منة احمد

 رواية صفقة العمر  الفصل الثالث

 سليم /وف حاجه كمان وهي اني هعلن عن خطوبتي انا وانسه مريم
محمود بصدمه/نعم
الجميع بصدمه/اي
سليم /افهموا دي خطوبه بس يعني مفيش جواز
محمود /انت بتقول اي
سليم /الناس مش هتصدق أننا رجعنا اتحادنا تاني بعد للي حصل زمان وكده الكل هيتكلم احنا هنعلن عن خطوبتي انا وبنتك وبعد لما المشروع ينتهي هي حره
محمود باعتراض/لا طبعا مش موافق علي المهزله دي
كل ده ومريم بتابع ف صمت
سليم وهو يضع رجل علي رجل/محمود بيه ممكن تعرفني انت هتمول المشروع ده ازي وانت الرأس ماليه بتاعت شركاتك حاليا لا تسمح بمشروع زاي ده
محمود بارتباك/كلام ده مش صحيح طبعا
سليم بثقه/لا صحيح يا محمود بيه انا قبل ما اعرض عليك شراكه زاي دي كنت عارف ان شركاتك لا تسمح حتي أنها تمول واحد ف الميه من المشروع
محمود /احنا دلوقتي بنعلب علي المكشوف انا   وافقت بشركتك عشان تمولي المشروع ونت محتاج المشروع عشان ترجع  اسمك ف السوق تاني
سليم /وكل ده مش هيحصل غير بخطوبتي ونا بنتك
محمود /ونا موافق
مريم /ونا مش موافقه يا بابا انت ..
محمود /خلاص يا مريم عن اذنك يا سليم بيه وبكرا  نعلن عن الموتمر وخطوبتك انت ومريم
*ف قصر عيله الراوي*
مريم بعصبيه /بابا انت ازي تقول اني هتخطب لسليم
محمود /مش قدامنا حل غير ده يا مريم
مريم بحزن /بابا انت عارف اني بحب عاصم ابن خالتي ازي اتخطب لسليم وعاصم
محمود /نا هكلم عاصم
مريم /مش هيوافق يا بابا مش هيوافق ونهرت ف البكاء
محمود / حقك عليا بس لو المشروع ده مش تم هنخسر كتير اوي يابنتي
مريم بقله حيله/خطوبه بس يا بابا مش كده
محمود /اكيد ولما المشروع ينتهي هتنتهي معاه علاقتك بسليم الانصاري
*ف اوضه محمود*
المجهول /أيوة يا محمود بيه كل للي تفقنا عليه هيحصل
محمود /تمام خليك معايا علي اتصل وقت ما قولك نفذ نفذ وفلوسك هتوصل لحد عندك
المجهول /للي تومر بيه
*اغلق الهاتف وجلس يتذكر من23*
محمود /خدي يابت هنا
كريمه/انا عملت اي يا ابيه
محمود بصرامه/كريمه تعالي هنا
محمود/ كريمه الاخت هي الضلع الأساسي ف حياه اخوها وانتي ضلعي انتي القوه والضعف بنسبه ليا عايزني لما اشوفك وقفه بتضحكي مع واحد اجي وسقفلك يعني
كريمه /اسفه يا ابيه
محمود/كريمه انا مش عايش لكي  العمر
كريمه بمقاطعة/بعد الشر يا ابيه ثم مفيش حاجه هتفرقنا مهما حصل هتفضل ليا سند وضهر  وهفضل ضلعلك الثابت
*عوده للحاضر*
محمود وقد نزلت بعض الدموع من عينيه ياه كان كلام جيه اليوم للي اشوفك فيه من31سنه ومقدرش اضمك فيه كنتي قدامي ومعرفتش اقولك قد اي انا مشتاق اني اضمك ليا وتكلم معاكي
*ف صباح يوم جديد مليء بمفاجآت*
سليم /يزن حضر نفسك عشان الموتمر
وانتي يا امي حضري نفسك لانك هتكوني العضو الأساسي نهارده
كريمه /بس يا ولدي
سليم وهو يقبل يدها /دا أقل شي اقدمه ليكي
اكتفت كريمه بابتسامه
*وف أحدي الفنادق الضخمه*
سليم /تحضيرات المؤتمر عايزها تكون علي اعلي مستوي وعرفت الصحافه والاعلام
عمر /كل حاجه تمام يا سليم
*ف المساء*
محمود /طبعا شرفتونا كلكم وانا نهارده جاي عشان أعلن عن الشراكه بين شركات الراوي والانصاري تاني بعد انفصال 31سنه رجعنا تحدنا تاني
سليم /وطبعا عندنا مفاجاه ليكم وهي خطوبتي علي مريم محمود الراوي وقبل أن يكمل حديثه وقع مغشي عليه ....
*ايه للي حصل مع سليم وهل العلاقه هتستمر بين عيله الراوي والانصاري شراكه بس ولا الأمر هيتطور  كل ده هنعرفه ف البارات جايه*
*يا جماعه بجد التفاعل مش حلو خالص لو الروايه مش كويسه عرفوني ونا أوقفها بس بجد انا جالي احباط من تفاعل*

رواية صفقة العمر الفصل الثالث 3 بقلم منة احمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent