رواية عشق المراد الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم نورا رمضان

الصفحة الرئيسية

رواية عشق المراد البارت  الرابع والثلاثون 34 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد كاملة

رواية عشق المراد الفصل الرابع والثلاثون 34

الدكتور بأسف: للاسف حالته خطيره لأن الرص"اصه كانت جمب القلب هو دلوقتي محتاج دعواتكم ومشي 

عشق بدموع :يارب ارجعلي تاني انا مسمحاك يا بابا مسمحاك يحبيبي وفضلت تعيط وراحت حضنت اياد اللي كان مهزوز كان ضعيف وتايهه مش مصدق أن في يوم يحصل كل ده 

بس في سوال محيره ليه عز الدين اخد الرصا"صه بداله لي مادام هو بيكره دماغه كانت هتن"فجر من كل حاجه 

حضن عشق بخوف 

بعد فتره 

ملك جت ومعاها وفاء ومحمد 

ملك جريت علي عشق اللي كانت قاعده علي الكرسي في حضن اياد بتعب :اي اللي حصل يعشق انا لسه عارفه دلوقتي الجيران قالوا كان في ضرب نا"ر وان عمو اتضرب با"نار هو كويس 

عشق :بابا يملك هيروح مني حالته خطيره ولسه مفاقش 

ملك وهي بتحضنها :هيبقي كويس وهيقوم بالسلامه متخافيش ربنا معاه اهدي انتي بس كده غلط عليكي روحي ارتاحي وتعالي لما يفوق 

عشق :لا مش هروح غير لما يفوق ويبقي كويس 

ملك طبطبت عليها وسابتها وراحت وقفت جنب وفاء 

عشان تروح في حضن اياد كانوا هما الاتنين بيطمنوا بعض 

ومراد مش عارف يعمل اي ودموعه عشق بيقت"لوه مع أن هيا المفروض متبكيش عليه بسبب اللي عملوا فيهم 

مراد في سره :للاسف قلبك طيب وابيض وده عيب لانك بتتاذي منهم بس بتسامحي 

بعد فتره الدكتور خرج وطمنهم عليه أنه عدا مرحله الخطر وهيفوق بكره 

سالي وفوزيه جم المستشفي 

فوزيه بتمثيل :هو ما"ت صح اقصد هو كويس 

سالي كانت بتعيط بجد :عشق قوليلي اي اللي حصل لبابا بابا كويس هيفوق ويرجعلنا 

عشق ببرود :الملافظ سعد يافوزيه والحمدلله بابا كويس ربنا يديله طولت العمر 

سالي بعياط :بابا فاق يعشق ينفع ادخله 

عشق بحنيه :لسا مفاقش يحبيبتي هو عدا مرحله الخطر يلا نروح ونجيلوا بكره ويكون فاق وبقي كويس 

سالي بشحتفه :لا روحوا انتوا انا قعد معاه

عشق اخدتها في حضنها :لا يحبيبتي روحي ارتاحي وهنجيلوا بكره 

سالي بتعب لأنها كانت لسه راجعه من امتحان وروحت البيت وعرفت اللي حصل:حاضر 

فوزيه لاياد:مين ده يعشق ده نسخه منك 

عشق ببرود :ده اياد توأمي 

فوزيه :ازاي انتي ملكيش توام 

عشق : شئ ميخصكيش يلا نروح 

فوزيه اتغاظت منها وخدت سالي اللي كانت بتعيط وروحوا 

عشق :يلا يا اياد عشان تروح معانا 

اياد :لا انا هروح كام مشوار وهجيلك يحبيبتي وباس رأسها 

عشق :خلي بالك علي نفسك يا اياد وحضنته 

اياد :سلام يحبيبي روحي ارتاحي وانا هجيلك اول لما اخلص 

ومشي ركب عربيته واتجه لبيت الراجل اللي اخده من عز الدين 

ملك و فاء ومحمد  سلموا علي عشق واستاذنوا ومشيوا 

عشق ومراد وسليمان وزينب وروز وأحمد روحوا البيت 

سليمان:عايز افهم اللي حصل وازاي اياد اخو عشق ومين اللي عمل التحاليل 

مراد بتعب :حكاله اللي حصل 

سليمان :باع ابنه عشان شويه فلوس ده شيطان مش بني ادم 

ازاي جاله قلب يعمل كده في ولاده علي العموم حصل خير واياد حفيدي زيكوا يلا اطلعوا ارتاحوا اليوم كان متعب جدا 

وكل واحد طلع ينام 

مراد 'يلا نامي انتي تعبتي انهارده وتعبتي الطفل 

عشق :لا مش عايزه انام انا هستني اياد لما يجي وانام في حضنه 

مراد بغضب :عجبك اوي حضن اياد يعني انا حضني وحش 

عشق بحزن :لا يامراد انا فعلا مش مصدقه أن عندي توأم خايفه يكون ده حلم عايزاه كل لحظه جنبي مش عايزاه يبعد عني أنا كنت مفتقده احساس الاخوه ده عمري محسيته غير مع ملك وروز ومصطفي حتي محسيتهوش مع سالي لأنها كانت عق"ربه ف فرحانه اوي بالإحساس ده اياد كان بعيد عني من 22سنه ف واول مره اشوفه انهارده احنا كنا روح واحده كنا في بطن واحده كنا نأكل من نفس الاكل وكل حاجه بس لما تولدنا اتفرقنا بسبب بابا عارف يا مراد انا نفسي اجيب توأم اوي يبقوا ايد واحده وروح واحده 

مراد :ربنا يخليهولك ياحبيبتي انا مقدر احساسك ومتقلقيش هجيب منك دسته عيال 

عشق :أن شاء الله يامرادي 

مراد :يلا ننام يعشق واخده في حضنه ودفن وشه في رقبتها وناموا

عند اياد دخل البيت 

صباح مرات الراجل اللي اخد اياد :اتاخرت ليه يابني بتصل عليك من بدري 

اياد بسخريه:ابنك 

محمدي اللي اخد اياد من عز :انت مشيت بدري ليه يابني من الشركه روحتلك ملقتكش

اياد :اصلي روحت شركه المراد جروب عشان الصفقه الجديده بس بالصدفه عرفت اني مش ابنكوا وانك اشتريتني من ابويا واني ليا اخت توأم 

صباح بصدمه :ازاي الكلام ده كدب انا امك اللي ولدتك انت بتعمل فيا مقلب صح يا اياد 

محمدي اتوتر

اياد بسخريه:لا صح ولو مش مصدقه اسالي جوزك اللي دفع لابويا ربع مليون عشان ياخدني بعد ما ابنك اللي كنتي بتولديه مات وهو خاف عليكي عشان عندك القلب ف اشتراني من ابويا صح يامحمدي 

محمدي :

صباح :انت ساكت ليه يامحمدي قولت أنه بيكدب قول كلامه غلط هو ابني انا انت ساكت ليه انطق 

محمدي :اه هو بيقول الحقيقه انا فعلا عملت كده 

صباح بانهيار :لا هو ابني انا ابني انا وراحت حضنت اياد انت ابني انت مش هتسبني يا اياد مش هتسبني 

محمدي :خلاص يا صباح اللي حصل حصل وانا بعتذلك يابني اني اخدتك من وسط عيلتك وحرمتك من توامك 

سامحني 

اياد بانهيار وصريخ:ليه كلكم بتاذوني تاذوني بعده تكتشفوا غلطككم وتيجوا تعتذروا والمفروض اني اسامح ليه هو انا حجر ليه بتكسروني كل شويه انا انسان مش حجر تخيلوا صدمتي لما اعرفت أن الناس اللي عيشت معاهم ,22سنه طلعوا مش اهلي واتخدعت وبعدها اكتشف أن ليا اخت توأم وكانت بتتعذب واعرف ان امي الحقيقة ماتت من كتر الذل والقهر والكسره انا تعبت هو انا اتخلقت عشان اتكسر واتعذب ليه بتعملوا كده انتوا شياطين انتوا مفيش في قلوبكم ذره  رحمه ليه تفرقوني عن اختي وامي ليه وبكي بانهيار 

صباح اخدته في حضنها :معلش ياحبيبي حقك عليا انا مسكت أيده باستها انا مكنتش اعرف يا اياد لو كنت اعرف كنت وديتك وسط اهلك انا اسفه بس افضل معايا انا مليش ذنب 

اياد بدأ يهدي حضن صباح:انتي هتفضلي امي اللي ربتني مش هتخلي عنك انا بحبك ياماما بس لازم امشي عشان اختي اوعدك اني هجيلك بس لازم اروح 

محمدي كان واقف ساكت وهو ندمان أنه حرمهم من بعض 

(جايين تندموا دلوقتي بعد ما دمرتوا عشق واياد )

صباح هديت :ماشي يبني بس وانت جاي هاتلي معاك عشق هي بنتي التانيه 

اياد :حاضر يماما سلام 

ومشي

محمدي :صباح انا اسف انا ندمت علي اللي عملته بس كنت خايف عليكي 

صباح : ندمك مش هيعمل حاجه ليهم ازاي جالك قلب تفرق روحين عن بعض وتحرم اياد من عيلته انا مش مسمحاك وطلعت نامت 

محمدي قعد بندم وبقي يلوم نفسه علي اللي عملوا 

اياد رجع الفيلا ولقي عشق صاحيه 

اياد :منمتيش ليه ياحبيبتي 

عشق :قاعده مستنياك عايزه اقعد معاك وتحكيلي عنك 

اياد شدها قعدها علي الكنبه وحضنها :عايزه تعرفي اي ياروحي 

عشق :كل حاجه 

اياد :بقي يحكيلها عنه وعن طفولته وعشق حكتله عن حياتها وبقوا فرحانين أنهم مع بعض ومن كتر تعبهم ناموا وهما حاضنين بعض 

وناموا بسعاده بعد وجع 

رواية عشق المراد الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم نورا رمضان
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent