رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثاني والعشرن 22 بقلم ندى علي

الصفحة الرئيسية

 

  رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثاني والعشرون بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثاني والعشرون

قاسم قاعد وماسك ايد نسمه وبهمس :اجيب ليكي حاجه تكليها بقاا 
نسمه بتعب :لاء انا عوزه انام بس 
سكينه :خلاص تعالو يا جماعه نعد برا ونسبها ترتاح شويه 
الاكل بدء يطلع يعد برا في الصالون 
نور وهي شايله حبيبه:طيب استأذن يا جماعه هطلع احمي حبيبه وانيمها شويه يلا يا عاصي 
عاصي جري علي سكينه :لاء انا هعد مع سوسو اطلعي انتي 
نور :يابني اطلع انا مش هفضل طالعه نازله كل شويه اخلص 
سكينه :خلاص سبيه وانا هبقي اطلعه واجي اعد معاكي شويه 
نور :خلاص ماشي يا ماما بس اوعي يا حيوان القيك نازل الشارع 
عاصي بعدم اهتمام :حاضر حاضر 
نور طلعت الشقه ودخلت 
سكينه :اومال البت نورهان فين 
نفين :راحو يشوفو الشقه بتاعتهم مع محمد علشان التشطيب الاخير 
سكينه :ربنا معاهم ويعنهم يارب الا قوليلي هو المحروس محمد خاطب مين 
نفين :خاطب ياختي دكتوره من المهندسين 
سكينه :ايواااا حلوه يعني 
نفين :ايوا حلوه هو اختاره والله يختي لقناه جي فجأة بيقول انا رايح اخطب 
سكينه :ايواا وجاب دهب بكام ليها 
نفين :جاب طقم تقيل كدا وحلوه 60 الف وجاب محبس بالدبله جاب في حدود 70 كدا 
سكينه :بسم الله مشاء الله هيتهني بيها يارب واليله الكبيره امتي بقااا 
نفين :اهو مستني الشغل في الشقه يخلص علشان هيحدد كتب الكتاب بقااا 
وفضلو يتكلمو في الامور العائليه للعيله  
********** 
في شقة نور 
نور كانت بتحمي حبيبه خلصت ونيمتها ودخلت اوضتها اتصدمت من شكل غسان 
غسان كان لابس قميص اسرد علي بنطلون اسود وساعه بني وحزام بني وجزمه بني ومسرح شعره وفاتح اول 3 زراير من القميص وشكله فوق الخيال وريحة برفانه الجنان 
نور بصدمه :نعمم يعني انت خارج ولا ايه 
غسان قرب عليها :تؤتؤ احنا خارجين انا وانتي فقط 
نور بتوهان وهي فتحه بؤها :هااا احم خارجين ريحين فين بقااا 
غسان رفع حاجبه اليمين :امممم انا كنت واعد مراتي بخروجه من كام اسبوع كدا وانا بصراحه انشغلت جامد والنهارده ليقت ان احسن يوم اخد مراتي جوله ايه رائيها بقااا 
نور من الفرحه حضنت غسان وبسبب فرق الطرل كانت وقفه علي طراطيف صوابعها وباست رقبته :علي فكرة بقااا انت اجنل واحن زوج في الدنيا دي كلها كفايا انك منستش حاجه كنت عوزاها وانا كمان عمله ليك مفجأه 
غسان بادلها الحضن ببتسامه :اوباااا ايه اليوم اللي هيبقي كله مفاجأت دا  المهم يلا البسي بسرعه علي ما اتصل بقاسم يخلي باله من عاصي وامك هنا تخلي حبيبه معاها 
نور بسرعه :ماشي ماشي ودخلت اوضه الهدوم ووفقت والابتسامه علي وشها فتحت الدولاب طلعت منه علبه حمرا وفتحتها وحطيتها علي جنب وطلعت فستان اسود بكمام ومنفوش ولبست عليه طرحه بيج وجزمه بيج وميكب بسيط وجميل ومسكت العلبه وشنطه بيج وطلعت لغسان برا اللي انصدم من جمالها 
غسان وقف وبص ليها ولجمالها وجمال ابتسامتها مسك ايدها وباسها :انا فعلا مش حاسس بنعمه اللي ربنا عطيها ليا ربنازيخليكي ليا 
نور بحب :ويخليك ليا يا حبيبي يارب ومسكت العلبه وفتحتها وطلعت السلسه اللي عليها اسم غسان هااا ايه رأيك فيها 
غسان بفرحه مسك السلسله :واووو ايه الجمال دا انتي اللي جيباها 
نور هزت راسها ببتسامه وغسان قرب منها وباسعا بحب ومسك السلسله ولبسها ليها وهي باستها 
غسان قرب من ودنها :يلا ننزل بقااا ومسك ايدها ونزل ركبو العربيه ومشو 
عاصي من البلكونه :ااااااه دا امي وابويا الله هما لبسين كدا وريحين فين ... الله اومال مخدناش ليه ..ياسوووسوو 
سكينه :نعم يا عاصي تعالي يا حبيبي في ايه 
عاصي :هي بنتك خدت ابويا وراحو فين وسبونا ااااه يارتني طلعت معاها كنت عرفت التخطيطات اللي بتحصل دي بس 
سكينه :زمانهم جاين روح العب مع زهره هي صحت روح شوفها يلا 
عاصي بلهفه :صحت طيب انا رايح ليها وجري عليها 
***************
في شقه عمر ونورهان 
العمال بيحطو العفش في البيت وبيظبطو 
نورهان :طيب الصالون الدهبي دا هاته في الصاله لكن التاني خليه في الركنه 
العامل :طيب يا مدام احنا مش عرفين السرير يتحط ازاي 
نورهان راحت علي الاوضه :طيب بص يا معلم حط السرير تحت الشباك علطول والدولاب يكون ومواجهة ليه والسراحه خليها في الجنب الشمال لسرير علشان هي فيها اضائه ولو اتحطت في المور الإضائه هيكون ملهاش لازمه 
العالم :خلاص تمام 
الكل كان مشغول جدا بشغله ومحمد وعمر اللي بيحاسبو في العمال ومحمد الناس بترتب في الشقه بتاعته 
ويمني وولدتها مشغولين في مجايب جهزها 
يمني :يماما متحوليش انا مش هجيب قمصان زفت 
دنيا :اللي هو ازاي هتعدي لجوزك ازاي مش فهمه 
يمني :هعد بالجامه لكن مش جايبه الحجات اللي ولا بتستر ولا تعر دي 
دنيا :طيب هاتي واحد بس لليله الاولي وخلاص 
يمني :لاء مش جايبه ولا واحد ولا اتنين خلاص بقااا 
دنيا بغضب :انتي حره بس لما جوزك يشكي منك مليش علاقه 
يمني :لما يبقي بقااا 
****************
غسان نزل قدام كافيه من افهم كافيهات القاهره ونزلو 
نور بنبهار :واو المكان فوق الخيال بس دا غالي اووي 
غسان مسك ايدها :مفيش حاجه تغلي علي عيوني ودخلو الكافيه واول ما دخلو الكل سقف 
نور بهمس :غسان هما بيسقفو ليه 
غسان بهمس :تقريبا مفكرين اننا عرسان في حفلة الخطوبه 
غسان شكرهم واخد نور وقعدو علي تربيزة خاصه بيهم وكل العيون عليهم 
نور :غسان هما مركزين علينا اووي كدا ليه 
غسان ببتسامه :انا عوزك تنسي وتسيبي الدنيا دي كلها وراكي الساعتين دول وتركزي معايا وبس ممكن 
نور ببتسامه :ممكن 
غسان :احنا نطلب قهوه كدا نفوق واطلب ليكي ايه 
نور :بصراحه يا غسان انا نفسي اجرب الشيشه اووي  
غسان بصرامه :لاء يا حبيبتي انتي شكلك عوزاها ليله سودا شكل الفستان بتاعك النهارده شيشه ايه يا نور اللي تجربيها شكلي مش باين قدامك 
نور بضحك :اهدي خلاص كنت بهزر خلاص ياعم هات ليا ملك تشيك وخلاص 
غسان طلب الجرسون وطلب المشروبات 
نور :غسان عارف انا عمري ما فكرت ان في يوم من الايام هحب حد الحب اللي بحبه ليك دا 
غسان ببتسامه :في يوم جدي الله يرحمه قالي هيجي يوم من كتر الحب هتحس انك مش في الحياه وقتها صحكت عليه اووي وقولتله وقتها هكون متخلف عقليا وحاليا انا مش راضي اتكلم في الموضوع علشان محدش يقولي دلوقتي متخلف عقليا شوفتي المعناه اللي جوزك فيها 
نور اتفتحت في الضحك :دي الخروجه الرومانسيه اللي انت مخرجها ليا حقيقي برسفور اهنيك 
غسان :اعمل ايه مليش في جو الرومانسيه دا انا طول عمري عايش بين العساكر والظباط وفجأة طهرت نور نورت الحياه كلها ومن وقتها وانا بتعلم يعني ايه عاشق ولهان 
نور بضحك :وانا صغيره كنت بقول علي كلمة ولهان دي عشاق ولعان 
غسان ضحك عليها :عادي انا كنت مفكر ان البقره بتتجوز الجموسه لحد 6 ابتدائي 
نور بضحك :منين يودي لفين دا 
غسان قام من مكانه ونور استغربت ومد ايده ليها :قومي تعالي هوريكي مكان حلو
نور :والمشروبات 
غسان :تعالي بس هنرجع تاني 
نور قامت وغسان اخدها في مكان في الكافيه في الدور الاخير للكافيه كان الهوا مالي المكان وشكل البحر قدامها والزرع والمكان تحفه 
نور بتوهان :واو فعلا المكان جميل اوووي ومريح نفسيا كدا 
غسان :يلا روحي اقفي علشان اصورك 
نور وقفت وهو صورها واتصورو كتير وكانو فرحانين اووي 
نور حضنت غسان والهوا بيهز شغر غسان:انا فرحانه اووووي 
غسان :فرحتك دي بالدنيا عندي 
وقعدو علي النجيله وطلبو الاكل وجالهم مكانهم وقعدو في جو رائع وجميل 
**********************
في شقة نسمه 
قاسم شايل زهره وهي ساكته معاه خالص 
نسمه بغضب طفولي :علي فكره انا اللي ولدتها 
قاسم :ايواا ما انا عارف عوزه ايه 
نسمه :وهي بنتي وانا حاسه ان هي عوزاني هاتها بقااا 
قاسم :انا هستلها شويه وبعدين خديها خااالص ياستي 
نسمه :لاء هات دلوقتي 
قاسم :خدي بس مش عاوز اسمعك تقوليلي اشتالها والجرس رن 
قاسم فتح 
عاصي بغضب :انت ازاي تاخد زهره وتطلع كدا 
قاسم بضحك :طيب كنت عاوزني اعمل ايه ياعم عاصي 
عاصي :انت كنت لسه هعترف ليها بحبي وانت اخدتها وانا كنت بسرح 
قاسم :بس انا ميتحيل اناسب ابوك علشان كدا انت مرفوض 
عاصي :انا مش ابن ابويا هو ابويا بس مدا هتوافق 
قاسم ضحك اوي اشتاله ودخل جوا 
*************
في قوضة كبيره يوجد الا لمبه صغيره تضيئ المكان 
كانت ياسمين متربطه في الكرسي 
ياسمين بعياط :ادهم علشان خاطري طلعني من هنا علشان خاطري انا خايفه اووي 
ادهم وهو وافق قدامها بطوله وصرامته فتح النور :عوزه تهربي مني مش عوزاني ولا عوزه تتجوزيني 
ياسمين بخوف من هدؤه :ايوااا 
ادهم رفع سلا'حه في وشها :يبقي ننتهي سوا يا ياسمين ولا ليا ولا لغيري واطلق الرصاصه 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 
رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثاني والعشرن 22  بقلم ندى علي
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent