Ads by Google X

رواية عشق الشيطان الفصل الثاني 2 - بقلم نورهان اشرف

الصفحة الرئيسية

رواية عشق الشيطان البارت الثاني 2 بقلم نورهان اشرف

رواية عشق الشيطان كاملة

رواية عشق الشيطان الفصل الثاني 2

استيقظت عشق على تلك الهمسات البسيطه التى كنت تحوطها 
مصطفى بهدوء:بس يا امى بقا بطلى كلام لحسن البنت تصحى 
حركه امه شفايفها بسخريه وهى تقول ونبي اى بقا خائف على المحروسه بقولك اى يا مصطفى خالى البت تفوق عشان تغور اه يا خويا ماهى المشرحه مش ناقصه قتاله 
هنا صدح صوت محمود الساخر وهو يقول مش قولتلك يابنى أن امك وليه بومه كأنه خلينا البت فى المستشفى احسن 
حنان بسخرية :لا وانت فايس اوى يا خويا ومعاك من الأرض للسماء فلوس ده انت شحات كنت هتجيب فلوس المستشفى منين
محمود بسخرية اكبر عندك حق طول مانتى معايا انا شاحت ومش هيبقا معايا ربع جنيه حته
بدات عشق تفتح عينيها بهدوء ف أشار مصطفى إلى ولده و لدتها لكى تصمت ولا يتحدثون
جلس مصطفي على الفراش برفق وهو يقول انتى سمعاني طب لو سمعاني حركي عينك كده
 بدات عشق تحرك عينيها بهدوء ابتسم لها مصطفى وهو يقول حمد لله على سلامتك احنا اسفين على اللي حصل
 عشق بتعب: ميه انا عايزه ميه 
جلب لها مصطفى بكل سرعه كاس المياه وهو يقول :معلش بس حاولي تقومي تسندي نفسك عشان تشربي 
اخذت عشق ترتشف  المياه بكل قوه كانها لم تشرب من قبل ابعدت كاس المياه عنها ونظرت الى تلك العائله التي تحاوطها باستغرب وهي تقول :انتم مين وايه اللي حصل 
محمود بابتسامه: احنا الناس اللي خبطناك يا بنتي احنا والله مكناش نقصد اللي حصل انتي ظهرتي قدام العربيه فجاه وبصراحه انا معرفتش اتحكم فى العربيه بس الحمد لله جاءت سليمه انا كشفت عليك والله في احسن مستشفى والدكتور قالوا انك كويسه عشان كدا  جبناك هنا على البيت احنا اسفين على اللي حصل 
عشق بابتسامه الحمد لله قدر الله وما شاء فعل انا اللي اسفه على اللي حصل انا اللي طلعت قدامكم بطريقه غريبه عشان كده حصلت الحادثه 
مصمصهت حنان شفايفها بسخريه وهي تقول: مش مشكله يا حبيبتي المهم دلوقتي معك اي حاجه عشان نكلم اهلك يعني رقم تليفون عنوان عشان نعرف اهلك يمكن يكونوا قلقانين عليك ولا حاجه مع ان مصطفى لما جابك في العربيه مكانش معاكى غير شنطه صغيره متزعليش مني يا بنتي انا فاتحتها اصل قلت اشوف فيها اي حاجه اعرف اوصل لاهلك بها اطمئنهم عليكى بس ما لقيتش فيهم غير حتتين هدوم كده 
نظرات عشق في الارض والدموع تترقرق في عينيها وهي تقول :انا اهلي متوفين وانا كنت اطردت من البيت اللي انا قاعده فيه لانه مليش  دخل فقلت اخد والحاجات الاساسيه وادور على اي مكان اقعد فيه 
تحدثت حنان بسخريه وتقول اهلا مش باقولكم المشرحه ناقصه قتله
 نظر مصطفى الى والدته بغضب وهو يقول ارجوكي يا امي اهدي
 ثم نظر الى عشقا بهدوء ولا يهمك اعتبر ان البيت بيتك لحد ما ربنا يفرجها عليك 
انهمرت الدموع من اعين عشق وهي تقول وانتم اى ذنبكم  انا  كويسه هاقوم امشي انتم ملكمش ذنب في حاجه
 تحدث محمود بهدوء وهو يقول: بص يا بنتي خليك هنا اهو تبقي قاعده معنا
 نظرت لها عشق باستغراب وهي تقول: طب ليه بس حضرتك مش ذنبك حاجه
 مصطفى بابتسامه: بصي يا انسه هو انت اسمك ايه صحيح 
عشق بتوتر: اسمي عشق مصطفى 
مصطفى بابتسامه :اسمك جميل جدا بصي يا انسه انا ممكن ادور لك على شغل وانت تقعدي معنا هنا ولما الحاله تتحسن  ممكن بعد ما تشتغلي تبقي تدفعي  ايجار الاوضه ايه رايك اهو كده تحس انك مش قاعده عاليه علينا وفي نفس الوقت تبقى قاعده براحتك 
نظرت له عشق بابتسامه وهي تقول :انا بشكر حضرتك جدا على المساعده دي 
 مصطفى بهدوء :ما تشكرنيش ولا حاجه مفيش اي مشكله احنا تحت امرك
 قال ذلك ثم نظر الى والده والدته وهو يقول يلا يا بابا خليها ترتاح 
حنان بغضب وهي تجز على اسنانها وتقول ماشي يا اخويا ماشي حالت امك
ام عن محمود  جلس يفكر في كلام  ابنه بعد خروج مصطفى من الغرفه نظرت له حنان بسخريه وهي تقول: ايه اللي انت عملته ده وبعدين هو انت ازاي تتكلم من غير ما تستاذني انا وابوك ده انت شكلك نسيت نفسك يا مصطفى وفاكر نفسك كبير 
مصطفى بهدوء: لا انا ولا كبير ولا حاجه يا حاجه انا بس البنت صعبانه علي
 حنان بسخريه :صعبانه عليك ولا احلوت في عينيك اصل هنا بيبقى في فرق يا اخويا 
مصطفى بهدوء :لا يا امي وانت عارفه كويس ان انا مش كده انا فعلا  البنت صعبانه علي وبعدين يا ستي انا هاشوف لها شغلانه وهتدفع معنا في ايجار الشقه يعني ما فيهاش حاجه يا امي 
حنان بسخريه ماشي يا اخويا ادينا هنمشي ورا الكذاب لحد باب الدار بس علي النعمه يا مصطفى لو فكرت مجرد تفكير ولو بسيط انك تلعب بديلك كده ولا كده هاعرفك امك تبقى مين قالت ذلك واتجهت الى المطبخ وتركت مصطفى ينظر الى طيفها باستغرب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عن غيث انها جميع اعماله واتصل بصديقه ادم 
غيث بجديه: ايه يا ادم جبت كل المعلومات اللي انا طلبتها منك 
ادم بهدوء: اه جبتها بس عايزه اعرف في ايه وانت عايز كل المعلومات عن عيله عمك ليه انسي  اللي حصل بقى
 غيث بسخريه: ادم بلاش تفتح في الموضوع دوت وان انا انسى او ما انساش دي حاجه تخصني لكن انا مش هاسيب حقي لاحد وابعث المعلومات بسرعه لاني مش هارجع في قراري ولو للحظه انا هاقفل دلوقتى  في خلال دقيقه تكون كل المعلومات بتاعه عائله عمك وصلتني على الواتساب 
قال ذلك واغلق الهاتف دون ان ينتظر اي اجابه من ادم اما ادم فاخذ يمسح على وجهه بغضب فهو لا يعرف كيف عليه ان يتصرف مع ذلك المجنون ولكن ليس لديه اي حل سوى ان يرسل المعلومات اليه لانه يعلم ان غيث اذا لم يحصل على المعلومات من طرفه سوف يحصل عليها من طرف ذلك المجنون الحارس الشخصي له الذي يكلفه بكل عمليات القتل الخاصه بعمليات التصفيات التي يصفي بها كبار رجال الدوله عندما وصلت له الرساله الخاصه بعنوان شقه عمه وكل البيانات الخاصه بتلك العائله البسيطه التي تحولت الى الفقر الشديد بعد ان اخذ كل شيء يملكوه دون ان يعلموا ظهرت ابتسام خبيثه على وجهه وهو يعطي العنوان الى ذلك السائق لكي يتجه الى شقه عمه لكي ينفذ ما يخطط له
ام عن مصطفى قال ل امه بستغراب ماما هى فين شروق
حنان بجدية:شروق عند خالتك مديحه هتبات عندها النهارده
حرك مصطفى راسه بتفهم

google-playkhamsatmostaqltradent