Ads by Google X

رواية لعبة القدر الفصل الثاني 2 بقلم منة محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية لعبة القدر الفصل الثاني بقلم منة محمد

رواية لعبة القدر الفصل الثاني

 مجهول:تمام ي مروان باشا
مروان رن علي رنا: رنوش عامله ايه
رنا: رنوش..يبقي عايز حاجه
مروان: اه بصراحه عايزك تساعديني
رنا:اساعدك ف اي بالظبط
مروان:هقولك....
رنا:يااه حلم سنين هيتحقق ي ميرو😍
مروان:اي الفرحه اللي انتي فيها دي
رنا: اصل انت متعرفش انا كان نفسي من زمان اووي دا يحصل
مروان:ماشي يختي جهزي نفسك
رنا:تمام
.........
رنا راحت ل سلمي بيتها
رنا: سلوم وحشاني اووي
سلمي:اي اللي جايبك هنا
مامت سلمي:عيب ي بنتي هيا ف بيتنا انا مربتكيش علي كدا
سلمي:نعم ي رنا
رنا بتمثل الحزن:سلمي انا جيالك علشان تساعديني انا راجعت نفسي حسيت اني مش بعمل حاجه صح في حياتي و كنت عيزاكي تساعديني ابعد عن الشله دا خالص و ابقي انسانه كويسه انا ضميري مأمبني اووي ي سلمي
سلمي بشفقه عليها: يعني انتي ندمانه على اللي عملتيه
رنا:طبعا ي سلمي و إلا مكنتش جيتلك لغايه هنا
انا عارفه ان انتي محترمه و هتقدري تغيريني للأفضل
سلمي بتردد:ماشي ي رنا هحاول اصدقك
رنا:شكرا يا سلوم انا همشي دلوقتي
سلمي:ماشي
مامت سلمي:انا مربياكي صح؟!
سلمي:ليه بتقولي كدا ي ماما
مامت سلمي:خلي بالك منها و ساعديها ف نفس الوقت بس متديهاش الامان..
سلمي: ماشي ي ماما
......
عند مروان
رنا:ميروو عملت اللي قلتي عليه
مروان:شاطره ي قلب ميرو
رنا:م تيجي نخرج مع بعض
مروان:علشان انتي فرحتيني انى هخرجك تحبي نروح فين
رنا:اي مكان
مروان:اوك يلا بينا نروح كافيه
 .....
عند سلمي و هدير
سلمي:شوفتي اللي حصل رنا جت....وحكيت لها اللي حصل
هدير: انا مش مرتاحه للبت دي
سلمي:يعني هتعمل ايه
هدير:اسكتي دي حربايه خلي بالك منها
سلمي:يلا نخرج
.......
اي رايك؟!
رنا:مكان حلو اووي
مروان: كل ما تسمعي كلامي كدا هفرحك اكتر و اكتر
رنا:انا من ايدك دي لايدك دي
قاطع كلامهم تليفون مروان
مروان:هاا
شخص مجهول:كل حاجه جاهزه ي باشا
مروان:نفذ اللي قلت لك عليه
المجهول:تمام يا باشا
رنا:في ايه
مروان:مفيش..
......
هدير:سلمي تليفونك بيرن
سلمي:مين
هدير:رقم من غير اسم
سلمي:الو
المتصل:****
سلمي:شكلك عايز تتهزق صح لو اتصلت علي الرقم دا تاني هزعلك
هدير:ف اي
سلمي:واحد من اللي بيعاكسوا...
......
الشخص المجهول:انا معايا كل الداتا اللي علي تليفون الانسه
مروان:حلو اووي دا ابعت لي الحاجه يلا
الشخص المجهول: تمام
مروان:استني مني اتصال
(بعد حوالي ساعتين)
شايف حبه الصور دول عايزهم ف كل حته ف اسكندريه
الشخص المجهول:تمام ياباشا
....
الساعه ٤ الفجر تليفون سلمي بيرن
سلمي: في حد يرن ف ساعه زي دي
هدير:افتحي ي سلمي بسرعه اللينك دا
و شوفي اللي جوا
سلمي:هيكون اي يعني
ينهار ابيض اي داا
هدير:مش عارفه ي سلمي هتعملي ايه
سلمي بإنهيار: مش عارفه ي هدير مين حط صوري كدا
هدير: دا جروب الدفعه كله صورك
و الفيس مقلوب و الشارع كمان
سلمي مقدرتش تستوعبب كل داا وقعت علي الارض
مامت سلمي سمعت صوت جامد من اوضتها راحت تشوف ف ايه
مامت سلمي: ي بنتي ي حبيبتي قومي اي اللي حصلك
و طلبت الإسعاف و اخدوها
بعد ساعه من وصولهم المستشفي الدكتور خرج
الدكتور: هيا عندها انهيار عصبي اظن انها اتعرضت لصدمه كبيره خليتها تفقد النطق
مامت سلمي بصدمه: يعني هتبقي كويسه
الدكتور: ان شاء الله اهم حاجه الراحه التامه
مامت سلمي دخلت لها: مالك ي بنتي اي اللي جرالك اي اللي حصل خلاكي كدا
سلمي: بقيت تعيط
رنيت هدير علي تليفون مامت سلمي
هدير: ايوه ي طنط هيا سلمي مش بترد عليا ليه
مامت سلمي:سلمي فقدت النطق ي هدير ايه اللي حصل
هدير: مش مش مشعارفه  طيب انتوا فين
مامت هدير:احنا ف مستشفي ****
هدير:طيب انا هاجي
.........
عند مروان رن عليه الحارس
الحارس: نقلوها علي مستشفي****
مروان:حالتها ايه
الحارس:فقدت النطق و في حاله انهيار عصبي
مروان بضحك: تمام خلي عينك عليها
ولسه ي روحي اللي جاي عذاب انا مروان الجارحي تضربيني بالالم
مروان بيتصل برنا: سلمي دلوقتي في المستشفي و تعملي اللي هقولك عليه******
رنا:اوامرك يا باشا..

 

google-playkhamsatmostaqltradent