رواية صفقة العمر الفصل الثاني 2 بقلم منة احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية صفقة العمر  الفصل الثاني بقلم منة احمد

 رواية صفقة العمر  الفصل الثاني

 سليم بصدمه اكبر/ بنتك
محمود بعدم فهم /أيوة ف حاجه
سليم /لا خلينا ف المهم يا محمود بيه وللي جايين عشانه  
محمود/وللي هو
سليم /عايزين نرجع الشراكه للي كانت بينا من زمان ويرجع اسم الراوي والانصاري مع بعض تاني
محمود /بس اي تغير للي حصل فجاه يا سليم
سليم وهو يضع رجل علي رجل /انت عارف ونا عارف ان لو رجعنا يشتركنا تاني ورجعت مجموعات الراوي والانصاري تتحد دا فيه مكسب لينا احنا الاتنين
محمود بعد تفكير طويل/ونا موافق
سليم / اهلا برجوعا تاني
وعشان نرجع الثقه تاني بينا هيبقا فيه عشا عائلي نهارده ف قصر الانصاري وتشرفنا انت وانسه مريم مش انسه برضه
مريم بصت ليه ولم ترد عليه
محمود /أن شاء الله
*ف المساء ف قصر الانصاري*
سليم لي أحدي الخدم انا مش عايز اي غلطه نهارده فاهم
نوح (كبير الخدم)/مفهوم يا سليم بيه
*ف اوضه كريمه*
سليم /يا امي لازم تحضري
كريمه بحزن/مش هقدر يا ولدي مش هقدر اشوف اخويا الوحيد ومش احضنه
سليم بعصبيه /تقدري يا امي لازم تنسي انك معتيش من عيله الراوي وانك دلوقتي كبيره عيله الانصاري
كريمه بحزن / انسا اني بنتهم أزي يا ولدي لو هما نسوني فأنا مقدرش انسا
سليم بحزن علي حاله امه قبل يدها /يا امي عشان خاطرى لازم تحضري لازم دا ف مصلحة لشركتنا لو الشراكه بينا رجعت تاني هيبقى فيها مكسب كبير لينا  
كريمه /حاضر يا ولدي
سليم /هنزل اشوف نوح عمل اي ف التجهيزات
كريمه/طيب يا ولدي
كريمه وهي تتذكر للي حصل معاها قبل 24سنه
*فلااااش بااااك*
المأذون /موافقه يا بنتي تجوزي احمد كامل الاسيوطي
منصور الانصاري / هتوافق ازي يا شيخنا وهي متجوزه
محمد الراوي /انت بتقول اي يا منصور ياابني
منصور /بقول أن كريمه بتكون مراتي يا محمد بيه انت رفضت تجوزني كريمه وبعدتني عنها بس محدش يقدر يبعدني دلوقتي لأنها مراتي
محمد /انت عارف انت بتقول اي يا ابن الانصاري
منصور وبكل ثقه / عارف يا محمد بيه
منصور بصوت هز ارجي المكان /كريمه محمد الراوي بتكون مراتي مرات منصور الانصاري
محمد وهو ينظر لكريمه/الكلام ده صح
كريمه بخوف هزت راسها بمعني اه
محمد بكسره لما يحس بها من قبل /من نهارده كريمه بنتي ماتت انتو فاهمين ونظر  لمنصور وكل الشراكه للي بينا وبين عيله الانصاري انتهت لابد يا ابن الانصاري
ووقع مغشي عليه
ف المستشفي
كريمه ببكاء شديد بابا يا منصور
منصور حاول أن يطمنها/أن شاء الله هيكون بخير يا حبيبتي
محمود /انتي ليكي عين تكلمي وتجي لحد هنا انت تأخد مراتك وتطلع برا حياتنا يا منصور والا هقتلك وقتلها
منصور بعصبيه / محدش يقدر يلمس شعره واحده من مراتي طول ما انا عايش يا محمود
واخد منصور كريمه وخرج من المستشفى
وبعد فتره توفي محمد الراوي ولم تقدر كريمه علي حضور مراسم العزاء لان محمود منعها أن تقترب منهم مره ثانيه
*عوده للحاضر*  
كريمه والدموع تنهمر مع عينها
يزن امي انتي بخير
كريمه /بخير ياابني
يزن /طب ليه بتعيطي
كريمه /مفيش ياولدي كنت عايز اي
يزن بشك/طيب سليم بيقولك انزلي عشان عيله الراوي وصلوا
*علي مائده الطعام*
كريمه بكبرياء/منورين
محمود وقد تلاشي النظر اليها/شكرا يا كريمه هانم
سليم بنظر لمريم / منورنا يا انسه مريم
مريم /شكرا يا سليم بيه
*بعد العشاء*
سليم /عايزين نعمل موتمر صحفي ونعلن فيه عن خبر تجديد الشراكه بين عيله الراوي والانصاري تاني
محمود /طبعا ودا هيكون ف صلحنا كتير
سليم /ف حاجه كمان وهي .......
محمود بصدمه/..
الجميع بصدمه/......

رواية صفقة العمر الفصل الثاني 2 بقلم منة احمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent