رواية وعد المستقبل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد علاء

الصفحة الرئيسية

 رواية وعد المستقبل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الفصل الثامن والعشرون 28

 *_ـبصلي و انت بتتكلم عيزا اتعلم ازاي اداري .. بصلي خالني اتفرج ممكن اهدا و تطفي ناري_*
طلعت انا و ساره من المستشفي و عدينا ع سما استنتها تحت ب التكسي و نظرات سما ل ساره كانت مقلقه شويه و الكلام بتهكم واضح جدا
سما بجمود" حمدلله ع سلامتك
ساره بابتسامه رقيقه. الله يسلمك ي قلبي
سما اكتفت ب النظر ليها بجمود
...يلا اطلع لوسمحت ع****
و عدينا ع زهوه و مروحين و حنا بنتكلم كلام عادي لقينا لباب موارب
بقلق... اي دا هي چودي مش قفله الباب ليه
فتحت الباب لقيت البيت ضلمه جدا
سما بخوف" ولعي الكشاف ولا قربي من النور ي شهد انا خايفه
حولت اقرب من النور لقيت النور ولع و لقيت احمد و خالته و رزان موجدين و ف بلالين كتير و الكل سقف و صفر و زهوه و سما بين عليهم انهم عرفين و چودي قعده تاكل ف الجاتوه
بصدمه....اي دا ه ه هو ف اي انت عامل كل دا ليه
= مفيش شكرا حتي ابو الدبش ي شيخه
ضحكت لقيت رزان و امها جم سلمه عليا
خالت احمد.. عاملي اي ي حبيبتي
...الحمد لله
خالت احمد.. الف سلامه عليكي ي جميله انتي
ساره بحب. الله يسلمك ي طنط
الكل قعد
زهوه، احنا نخش ف الموضوع ع طول
سما" اه و ع راي المثل ان كبر ابنك خوي
زهوه، و زي ما الي قبلنا قاله العروسه للعريس و الجري للمتعيس
سما" و جوزك ع ما تربي و ع ما تعودي بردو
الكل ضحك رزان.. اي اي احنا هنقديها امثال انتي و هي
درش جه من ع الباب و ماسك طبله و بيطبل. و بسم الله الرحمن الرحيم و هنبدا الليله تيراراراراااا
و قامه كلهم يرقصه و يغنه و يزغرطه معاده انا و ساره و خالت احمد
قمت بصوت عالي....اي اي اهدو ف اي انا مش فهما حاجه
=و قال مخابرات و بتاع و انتي اصلا مخك قد كدا ما تتكلمي ياما
خالت احمد بضحك. أنشأ الله و الف الف مبروك ههههه ،بصي ي بنتي احمد حكالي انه يعرفك و بيحبك من زمان اووي و انه بيعشقق كمان و احنا جين نلبس دبل و نتفق ع كل حاجه
ابتسمت شويه بعد كدا عيوني قلبت دموع و بقيت حسي اني مش عيزا اتجوز ولا عيزا اي حاجه و قمت وقفت و انا بصه ف الارض... احم ا ا انا اسفه ي جماعه انا مش موفقه و مش عيزا اتجوز
و جريت ع الوضه و عيط اكتر لحد اني حسه ان صوت عياطي واصل لاخر الشارع و الكل وقف ف حيره مش فاهم ف اي ولا انا بعيط لي و رفضه ليه و ازاي دا حب عمري اواي اقول لا
بعصبيه جري و خبط ع الباب=شهد افتحي
مش برد....
بعصبيه اكتر=شهد بقولك افتحي نتكلم شهددد اااافتحيييييييي
سما و زهوه جريه عليه شدوه
سما" اهدي ي احمد شويه و ارتاح انا هتكلم معاها
زهوه بتخبط بهدوء، شهد ممكن تفتحي نتكلم شهد عيب كدا انتي مش صغيره ع التصرفات دي
صوت عياطي بس الي كان طالع لكن مش برد ع حد درش بص لاحمد لقاه متعصب جدا
درش. احم احمد تعالي معايا
بعصبيه مجنونه=هي بتعيط لي انا مش بحب اشوف دمعها ولا اسمعها بتعيط، انا عايز افهم بتعيط لي طب رفضاني ف دهيه اولع لكن عياط ليييه  
جري تاني ع الباب و بقا بيهبد اوي=شهد افتحي هكسر الباب ي شهد
صوتي كان بيزيد ف العياط
خالت احمد بهدوء راحت مسكته من دراعه و اتكلمت بعقل.. يلا ي احمد بينا اكيد عندها اسبابها للي حصل دا و لم تهدي نبقا نتكلم يلا يبني بينا
و شدته و مشت ..سلام ي بنات و سلمولي ع شهد لم تهدي كدا و انا هكلمها باذن الله يلا ي رزان
و نزلت هي و احمد و رزان سلمت عليهم و نزلت ع طول
درش ل زهوه. احم زهوه انا هنزل ها عيزا حاجه
هزت زهوه رسها بحزن
درش قرب منها و همس. كل حاجه هتبقا تمم اطمني و ثقي ف ربنا هكلمك هاا
و نزل
و زهوه قفلت الباب جرت سما عند الباب هبدت و اتكلمت بزعيق" ممكن تفتحي بقاااا و تفهمناا اي الي حصل دا
مردتش بردو و عياطي كل مده ما بيذيد مش بيقل
ساره بهدوء. استني شويه ي سما هي اكيد هـ
سما بزعيق" و انتي مالك انتي بتتدخلي لي تعرفي تخلكي ف حالك و متتحشريش ف الي ملكيش فيه
زهوه بزعيق، سما اسكتي خالص
سما بجنون" اسكت ليه هي ملها دي، انا مخنوقه عشان شهد و عيطها الي بدون سبب دا و الهانم بتدخل ف الي ملهاش فيه و انتي تقليلي اسكتي
قامت ساره تدخل الاوضه الي ف وشها
سما وقفت عند الاوضه بشر" انتي ريحه فين
زهوه بزعيق، سبيها ي سما اي الجنان دا
سما اتجهلت زهوه تماماً" ما تردي ولا القطه باعت لسانك
ساره بالم ف اخر بطنها. ممكن ادخل استريح شويه
سما" لا و دا مش بيتك عشان تتحركي بحريه هااا انتي هتنامي ع اي كنبه دي اوضتي انا و چودي و شهد و زهوه هناك انتي بقا اتخمدي ف اي دهـ
زهوه بزعيق، كلمه كمان ي سما و همد ايدي علكي انتي فهمااااا
سما بزعيق" بصفتك اي انتي كمااااان انتي ضيفه هنا زيك زيها
زهوه بدون وعي ضر*بت سما ب القلم و حصل حاله من الصمت ف مشت زهوه دخلت الوضه و سما بدات تعيط لم لقت ساره بتبصلها طلعت تجري ع بره و سابت البيت بس المره دي مرحتش عند يوسف
زهوه لم دخلت الاوضه فضلت تعيط جدا و ساره نامت ع الكنبه و هي بتعيط بردو چودي من ساعت الخناقه و هي بتعيط ف قامت راحت مسحت دموع ساره بحب و حنان.. انا اسفه سما ولله طيبه بس مش عرفه لي عملت كدا بس وعد مني انها هتعرف غلطها و تصلحك اموووووه
و بستها ف ساره اخدتها ف حضنها
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
تحت بيت احمد
بتعب=انزلي ي خالتي يلا
خالت احمد.. و انت يبني هتروح فين
=هلف ب العربيه شويه و ممكن اروح ل يوسف مشفتهوش انهارده
خالت احمد.. اوعدني يبني انك مترحش ل شهد
بصلها شويه و هز راسه ب لا=مش هقدر اوعدك يلااا بقا انزلو
نزلت رزان و امها و طلعه و احمد قعد يلف ب العربيه ف شوارع كتير اوي لحد ما راح تاني عند بيت شهد و فضل واقف كتير لقي الباب بيتفتح و درش بيدخل
درش. صالي ع سيدنا محمد
بارتياح=عليه افضل الصلاه والسلام
درش. بص لم تلقي ف حاجه هضيع منك من غير سبب سبها و استني شوف نصيبك فيها ولا لا ممكن يكون الخير مش فيها و ممكن دا اختبار و ممكن الحاجه دي ليها اسباب كتير للبعد ف الوقت دا ف اصبر و سبها ع الله
ادان العشا .. الله اكبر الله اكبر ... الله اكبر الله اكبر
درش. الله اكبر الله اكبر ،شوف كلام الحق تجي نروح نصلي و بعد كدا نجي نقف انا و انت هنا وقفت المطلقين دي
ابتسم=يلا
و ركن العربيه و راحه يصاله
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
يوسف كان قاعد و كان كل شويه يفتكر حجات اكتر لحد ما يعتبر افتكر معظم حياته
يوسف لـ امه- هو الواد احمد مجاش
امه..لا ولا اتصل الواطي
يوسف- طب بقولك اي ما تشوفي الدكتور دا يجي يكتب ع خروج دلوقتي انا زهقت
امه.. انت متاكد انك كويس
يوسف- اه ولله زي الفل
امه.. تمم هروح اقوله
و مشت و هو قعد يدور ع تلفونه لحد ما لقه و رن ع سما مش بترد قعد يرن كتير لحد ما ردت- اي ابت عمال ارن ارن مش بتردي ليه
بصوت مبحوح 📞مفيش ،ف اي
يوسف-لا في مال صوتك انتي بتعيطي
📞 لاء مش بعيط عايز حاجه
يوسف بملل- انجزي بقاااا
ذادت ف العياط📞 يوسف عايز حاجه قول مش عايز اقفل مش عيزا اتكلم انا
يوسف-طب انتي فين
📞ليه
يوسف- عايز اعرف فينك بس اطمن و شويه و هكلمك
بهدوء📞 *انا فـ*********
يوسف- تمم اهدي و شويه و هكلمك
و قفله مع بعض
امه دخلت و معاها الدكتور
الدكتور، اي ي بطل عامل اي النهارده
يوسف-- الحمد لله بس عايز امشي كفايا القعده دي انا زهقت
الدكتور، حاضر بس ف شويه ادويه هتخدهم ف البيت تمام و الراحه بلاش شقاوه تمم
يوسف بملل- هو انت بتكلم ابن اختك اي بلاش شقاوه دي يلا الله يرضي عليك عندي جثه عايز الحقها
الدكتور بعدم فهم، جثه اي
يوسف- انت مااااالك يلا ي عمييييي اكتب ع الخروج
و فعلا كتب ع الخروج و نزل هو و امه اخده تكس و مروحين
تحت بيت يوسف
يوسف-يلا ي ماما اطلعي و انا هروح مشوار بسرعه كدا و هاجي
امه.. نعم يخويا دا الدكتور لسه بيقول تتنيل تقعد
يوسف بـ برائه- ظلمتني دا انا هروح اجيب الدوا الي الدكتور كتبه
امه.. يواد ي سوسه انت
يوسف-يلا ي وليه اطلعي بقا الله
نزلت امه و هي بتقول.. متتاخرش ي يوسف و الي وربنا ابيتك بره عند الدوا
يوسف- يااااريت اطلع يسطا هتاخر ع الدوا
و ساق السواق و مشي
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
عنود كنت قعده بتسمع اغاني لقت ياسين بيرن ف ردت
عنود..الو
📞...........
عنود بصدمه.....انت بتقول ايي😳
*_ـلقد تعبت من كثره البعد و الغياب ف لا تتعب نفسك ف التفكير و اترك الامر لله و اقترب قليلاً.. متقترب ياض😹♥️♥️♥️_*
*هي شهد كلها،لي رفضه احمد و لي بتعيط كدا*
*لي سما عملت كدا و قالت كل الكلام دا و هي فين و يوسف اكيد هيروح لها فين*
*ي ترا ياسين قال اي صدم عنود*

رواية وعد المستقبل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد علاء
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent