رواية عشق المراد الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم نورا رمضان

الصفحة الرئيسية

رواية عشق المراد البارت السادس والعشرون 26 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد كاملة

رواية عشق المراد الفصل السادس والعشرون 26

في يوم جديد
عشق ومراد صحيوا وفطروا والدكتور كشف علي مراد والله علي ادويه ومراهم عشان الجروح وأحمد وروز وصلوا وأحمد سند مراد وركبه العربيه وركبت روز وعشق وأحمد وصلهم الفندق وطلع مراد الجناح
عشق لروز:ياروز انا هاجي معاكي البيت عشان اخد الهدوم
روز :ماشي يلا
عشق :مراد هروح اجيب لبسي وجايه
مراد :ماشي يحبيبي
احمد :تعالوا اوصلكوا
عشق:ماشي خلي بالك علي نفسك يا مراد مش هتاخر عليك
مراد :ماشي
ونزلوا ركبوا العربيه وراحوا بيت روز عشق خدت شنطه هدومها وأحمد وصلها الفندق وطلعلها الشنطه وسلم عليهم ومشي هو وروز
عشق :مراد هدخل اخد شاور وهخرج احضرلك الاكل
مراد :ماشي يعشقي
عند روز وأحمد
احمد :روز هنسافر مع مراد وعشق الاسبوع الجاي ومراد يتحسن شويه و نتجوز
روز بسعاده:بجد انا مش مصدقه نفسي واخيرا هنتجوز
احمد بفرحه:حلم بعيد وهيبقي قريب مش مصدق انك هتبقي علي زمتي وهنبقا في بيت واحد هتبقي ملكي وعجيب منك دسته عيال كلهم شبهك ياه انا بحبك اوي ياروز اول مشوفتك اول مره خطفتي قلبي حبيت جنونك ولسانك الطويل ونكدك حبيت كل حاجه فيكي
روز :يعني انت قصدك اني نكديه ومجنونه ولساني طويل ياحمد
احمد بزهول  : يعني انتي سايبه كل الكلام الرومانسي وماسكه في دول يلا يا روز انزلي احنا وصلنا
روز بضحك :خلاص حقك عليا انا اسفه كنت بهزر وانا كمان بحبك ومستنيه يوم فرحنا اكتر منك
احمد : مجنونه والله بس بحبك
ونزلت روز وطلعت بيتها
وأحمد راح الشركه عشان الصفقات والورق اللي محتاج امضته
عند اسد اتصل علي ملك بس مفيش حد رد
اسد بقلق :لا كده كتير اوي
قام لبس ونزل ركب عربيته وراح بيت ملك
طلع وخبط علي الباب بعد دقايق محمد ابو ملك فتح الباب
اسد بحمحمه: احم ازيك ياعمي كنت عايز اتكلم مع حضرتك في موضوع مهم
محمد عرف أنه اسد بس عمل أنه مش عارفه عايز يشوف هيقولو اي
محمد :اتفضل يابني
دخلوا وقعدوا
اسد بتوتر : انا اسد الالفي ظابط شرطه وصاحب مراد انا مش هخبي علي حضرتك انا بحب ملك جدا وكلمتها في الفون واسف اني عملت ده بس بتصل بيها من امبارح فونها مقفول وانا كنت هتقدم اول لما مراد ينزل من شهر العسل بتاعه كنت هتقدم علطول لأن انا بعتبره اخويا وجده جدته بعتبرهم اهلي لأن اهلي اتوفوا وانا صغير بس للاسف مراد عمل حادثه وهينزل الاسبوع الجاي وقولت لملك أنه اول ما ينزل هاجي اتقدم فحضرتك اعتبر أن دي مقابله تعارف ولما مراد ينزل هاجي انا وعيله مراد واكتب الكتاب علي ملك
محمد :اولا ملك مخبتش علينا حاجه وقالتلنا عليك وانا قولتلها امبارح أنها متتكلمش معاك لأن كده انتوا بتغضبوا ربنا
ولازم اطمن علي بنتي طبعا ولما انت جيت انهارده عرفت انك راجل وشاري بنتي وانت كبرت في عيني لما جيت وقولت انك كلمتها ومكدبتش عليا وقولتلها بردو متكلمكش عشان اعرف اذا كنت بتتسلي بيها ولا لا بس بعد الموقف ده انت شاريها واتاكدت انك هتصونها ومش هتزعلها منك ولاهتقدر تبعد عنها لانك مستحملتش انك متكلمهاش يوم فأنا مش هلاقي احسن منك لملك انا موافق يابني بس كتب الكتاب مش دلوقتي
اسد بفرحه :شكرا ليك يعمي بس ارجوك وافق علي كتب الكتاب  عشان اكلمها ومغضبش ربنا وهي مش حلالي وعشان اشوفها واوصلها جامعتها وهي مراتي ارجوك يعمي
محمد بفرحه وهو شايف اسد بيحاول يقنعه أنهم يكتبوا الكتاب :موافق يبني انا كده هبقي مطمن علي بنتي وهطمن انك هتعاملها بما يرضي الله
اسد من فرحته قام حضنه :شكرا يعمي اوعدك اني هحطها جوا عيوني
محمد :بقيت متاكد من ده
اسد بفرحه:ينفع اشوف ملك يعمي
محمد :ثواني اندهالك يبني
ملك ووفاء كانوا سامعين كل حاجه اتقالت وملك من كتر فرحتها عنيها دمعت وهي شايفه اسد فرحان ازاي أنهم هيتجوزا ولهفته عليها
ووفاء بقت مبسوطه جدا وعيونها دمعوا أن بنتها بنت عمرها هيتكتب كتابها بعد اسبوع
محمد دخل جوا
محمد اخد ملك في حضنه :مبروك يحبيبتي لو مكانش جه أنهارده انا مكنتش هوافق عليه لأنه قدر ميسمعش صوتك يوم لكن هو جه وطلع بيحبك فعلا وطلع راجل يلا البسي وتعالي هو عايز يشوفك
ملك بفرحه باسته من خده :حاضر  يبابا هوا ودخلت تلبس
ومحمد ووفاء خرجوا قعدوا مع اسد وملك خرجت
محمد :نسيبكم شويه
اخد وفاء وقعدو بعيد عنهم
اسد  : قدرتي متكلمنيش ازاي انا مكنتش عارف اشتغل أو انام وانا مسمعتش صوتك دماغي عملتلي الف سيناريو بحجات بشعه كنت قلقان عليكي
ملك :اسفه خلاص اسبوع وهنتكلم براحتنا ونخرج براحتنا هتبقي جوزي وحلالي ومكنش ينفع اكلمك لاني وعدت بابا
اسد:خلاص مش وقت عتاب انا هاجي اول ما مراد بن ل من السفر وهاجي اكتب الكتاب
ملك :أن شاء الله
اسد:للاسف همشي دلوقتي عشان الشغل وهعدي عليكي بكره عشان نجيب الشبكه وهقول لبباكي
ملك :ماشي ربنا معاك خلي بالك علي نفسك
اسد :ماشي يحبيبي
ملك :لما ابقي مراتك ياسد تبقي قول دلوقتي لا
اسد :حاضر
محمد ووفاء دخلوا
اسد قام :استأذن انا يعمي عشان اروح الشغل وبعد اذنك اعدي علي ملك بكره عشان نروح نجيب الشبكه
محمد :علي خيرة الله يبني مع السلامه
وخرج اسد وراح الشغل
ملك بقت عماله تطنط من الفرحه
ودخلت اوضتها بعد متكلمت مع محمد ووفاء
ومحمد نزل الشغل
عند عشق خرجت ولبست  وعملت شوربه لمراد واكلته
مراد :بتبعدي عني لما كنا في المستشفي يعشق
عشق بخجل:ما انت اللي قليل الادب وساف*ل
مراد :انا قليل الادب وسا*فل طب انا هوريكي السف*اله
 دلوقتي
عشق كانت هتجري بس مراد مسكها وقربها منه
عشق كانت مغيبه عن الواقع مراد شالها
ووو تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
عند هايدي في الفون
هايدي :الو مراد رجع من السفر ولا لا
الشخص:لسه مرجعش اول ميرجع هنفذ
هايدي بخبث :حلو اوي هتنفذ لما اطلب منك
الشخص :حاضر يهانم
هايدي :سلام انت دلوقتي وقفلت
هايدي بخبث :الحادثه دي كانت قرصه ودن بس عشان تبعد عني وتحبسني شهر في المخزن وتعذبني كده ولسه هوريك يامراد هخلي ايامك كلها سواد

رواية عشق المراد الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم نورا رمضان
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent