رواية وعد المستقبل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد علاء

الصفحة الرئيسية

 رواية وعد المستقبل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الفصل الثالث والعشرون 23

 *_ـدا اللوك الجديد دا اي دا كل ماده ما بتحلي اكتر وكتر😹💃_*
كنت ف الوضه مربوطه لقيت الي داخل يشلني تاني مهي ظاطت بقا
...ف اي ي عم انت وخدني ع فين تاني
مشا بيا شويه و لقيت فهد جيه نزلني و فك رجلي عشان اعرف امشي لكن ايدي لا فهد ضر*بني ب القلم تاني. بقا انا تضر*بني دا انا هخلكي تتمني المو*ت
و شد*ني من شعري و لسه هنطلع ع بره لقينا ضر*ب النا*ر اشتغل
بضحك و نطيت... اي الظبوطين جم
فهد بصلي و شد*ني من شعري و دخل جوه و حط مسدس ع دماغي
بخوف... لا ونبي ي عم فهد دا انا غلبانه و صحبه عيال اه ولله
فهد بزعيق. اخرصي خالص
ناهد كانت بتتكلم ف التلفون بفرحه'.....يعني انتم كدا وصلته الشقه هايل
سمعت ناهد صوت ضرب النار خافت' تمم هكلمك تاني
و قفلت و طلعت مسدس و جرت ع اوضه ساره و ساره كانت بتجري عليهم
ساره. ماما هو ف ايي
ناهد' مش عرفه خشي جوه و اقفلي علكي ب المفتاح انتي فهما
و جرت ناهد و ساره بردو جرت تدور عليا
جرا بيه فهد عند الباب الي ورا جي يكلع بص لقي ف حكومه بردو
انا بضحك... هعهعهععهعهعه مش هتفلت منيهم
فهد جز ع سنانه. همو*تك همو*تك ي شهد
و اخدني و طلع بيا فوق السطح
انا بخوف... في ضرب نار ي متخ*لف هتيجي فيا ااعاااا
فهد حططني قدامه و طالع بيه...منك لله ي بهيـ*ـمه الهي يجيلك و يحطه عليك قال فهد قال دا انت كلـ*ب ،اااعااا انتم ي حكومه انا هنا اهو متضربش يهبـ*ـل ي ابن الاهبـ*ـل  انت و هو
احمد نزل من الاسعاف و بصلي بخوف=شهد انا هنا اهو
بزعيق... احمد انت جي تتفرج ي حبيبي فلم احسيسك هو الله يخر*بيتك
فهد بزعيق. محدش يضرب قدمكم عشر دقايق لو ممشتوش المكان دا كله هيتفجر ب الي فيه انتم فهمين
...الهي تولع ف نار جهنم انت و ياسين و عنود الكلـ*ـب الي غويه ملط دي ي قادر ي كريم
ياسين من تحت بضحك.. و انا مالي ي لمبي
عنود بصتله و ضحكت
...بتضحك يبن الهبلـ*ـه انت و العبيطـ*ـه دي اضحك اضحك هنضحك كلنا ف نار جهنم جمعااء جمعااااء كتك الهـ*ـم
فهد. مش عايز نفس، كلمه وحده كمان فظرف عشر دقايق لـ
ساره من ورا.. فهد سبها ي فهد سبها
فهد بص ورا و مسكني جامد
....و انا مالي ي ابن الورمـ*ـه هي الي بتنادي
ساره جت تزقني من ايده.. سبها بقولك
فهد زقها و السطوح من غير سور. اوعيييييي
ساره..ااااااعاااااا
وقعت و مجموعه من الظباط جرو عليها و هي نزفت و اغم عليها
فهد بص عليها و بص نحيه الظباط تاني اخد طلقه ف دماغه
....ااااعااااااااااا وقع فهد و هو ماسك دراعي بردو
بعياط.... ي اخي اوعي انت عيزني اونسك ف الاخره كمان
و بداه الظباط ف الهجوم و  انا جريت ع تحت لقيت ناهد ف وشي ب المسدس ضر*بتها وقعت المسدس منها راحت هي ضربتني ب القلم و قلم تاني رحت ضربتها دماغ ف دماغ ف دماغ كمان لحد ما اغم عليها و جريت ع بره لقيت الباب الي كل شويه بيشلني تاني... ااه اهو عبدلله الاوله رجع تاني لا بقولك اي انت شلني برحت احنا اخدنا ع بعض خلاص
راح ضر*بني قلم وقعت من طولي فيها
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
ف عربيه الاسعاف
بالم...اااه ااه
=حبيبي حمدلله ع سلمتك ي بطل
...اه فين وشي ي احمد انا مش حسه بيه
بغضب=ولاد الكل*ب بس انا مش هسبهم انا هـ
... يشيخ غور و انت بؤء كدا هو انا وشي بايظ اوي
=ها لا ابدا بصي عقبال ما تعلقي لوا يكون لم
ضحكت... مفيش جواز غير لم وشي يلم
=دي مجرد جروح سطحيه اصلا
...هههه لا يراجل
مسك اديها=كنت هموت من القلق علكي
...الحمد لله خالصت ع خير
=الحمد لله ي قلبي
...ساره حصلها اي
=متقلقيش هي ف الاسعاف الي جنبك هتبقه مع بعض ف المستشفي متخفيش
سكت و في ميت سال ف بالي مين ساره دي هي فعلا اخت سما يلهوي دي سما و چودي هيتصدمه اوي لو عرفه اكيد هيعرفه من الاعلان
=اي رحتي فين
...ها لا ابدا
وصلنا المستشفي و ساره دخلت عمليات و فعلا كانت حامل و البيبي نزل و كانت حالتها خطيره جدا انا دراعي بس الي كان مكسور
...ساره عملي اي
=حلتها خطر شويه بس باذن الله هتبقا بخير
...ي رب يستر ي رب
القائد اسد دخل عليا الوضه. حمدلله ع سلامتك ي وحش
... وحش اي بقا دا انا اخد ع قفايا لم اتهرا
ضحكه
اسد. المهم انك بخير و القضيه خلاص يعتبر نصها خلص
=نص اي هو لسه ف عصبات و شغل تااااني
اسد. هو لو الي قبضنه عليهم اعترفه تبقا خلاص خالصت لو لا هيبقا في تاني اه
احمد لسه هيتكلم مسكت ايده... هو امتي هيتحقق معاهم
اسد. بكره الصبح
...عيزا احضر التحقيق مع ناهد
اسد. مين ناهد
...انتم قبضته ع ستات غير وحده
اسد. اه ف هناك 4ستات منهم الي وقعت من فوق السطع
...الي وقعت دي ساره و دي ملهاش علاقه بيهم
اسد. هنعرف ف التحقيق
اخدت نفس بحزن...ناهد دي المعلمه الكبيره
اسد. تبقا مرات ابوكي
هزيت راسي
بغيره=هو انت هتحقق معاها هي هي تعبانه كفايا كدا بقا
اسد هز راسه. تمم ي شهد هتحضري سلام ي احمد
و طلع و هو بيضحك
=ابو تقل دمه مش بحبه الجدع دا
...لي بس دا كيوت
=هضربك هااا
ضحك... احمد ونبي كلملي زهوه خليها تجي هي و البنات وحشوني اوي
قرب مني اوي=طب و انا موحشتكش ي وحش انت مفيش وحشتني حضن الكلام دا يعني
اتوترت شويه...احمددددد
=عيون احمد
كان قريب مني اوي رحت ضربته ب الدماغ انا و هو ف نفس الوقت...اااااه ي دماغي
بضحك=دي دماغ بت دي
و انا بادي السليمه بحك دماغي...لا دماغ ظابط ي خفيف رن ياض
=حاضر ي باشا
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
كانت زهوه و درش ف الشارع
درش. ي بنتي اهدي شويه هتلقيهم قدامك دلوقت بس اهدي
زهوه بتوتر كبير، لا لا انا مرعوبه چودي مجتش و سما تلفونها مقفول لا ف حاجه اكيد ،صح هرن ع يوسف
درش بغيره. نعم ي رحمك مين يوسف دا
زهوه بغضب، مش وقته اهمد
نفخ درش و فضل ساكت رنت ع يوسف مره مردش تاني مره وحده ردت
زهوه بتوتر، ا ا الو م مش دا تلفون يوسف
📞ولله معرف ي حببتي صاحب التلفون دا لقيته تحت بيتي غرقان ف دمه جبته انا و جوزي ع المستشفي لكن معرفش اسمه ولله
زهوه برعب،ايه غرقان ف دمه ؟مستشفي اييييي
📞 مستشفي*****
زهوه، حاضر مكنش معاه وحده
📞لا ولله ي حبيبتشي بس ف ظابط هنا و هيفرغ الكاميرات و يشوف الي حصل
زهوه، تمام تمام انا جيه
و قفلت
زهوه بعياط، انا خايفه ي مصطفى حسه ان البنات ف مصيبه
مصطفي مسك اديها. خير أنشأ الله مين يوسف دا
زهوه زقت ايده
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
...اي ي احمد بردو التلفون مش مجمع
=امممم الخط مشغول بردو
...خليك وراها ي ترا تلفون زفته سما مقفول ليه ي رب استر قلبي وجعني
ياسين دخل هو و عنود
ياسين.. شوشا عامل اي يابا
... الحمد لله ي ياسين و انت
=اسمها شهد ي ياسين الله يسترها معاك
ياسين ضحك.. ماشي ي عم الغيور
عنود بصت ل احمد اوي بعد كدا اتكلمت. قلقتينا كلنا ي شهد
... انا بخير ي قلبي لسه لبسه عريان ههههه
عنود ضحكت
...ها ي احمد
=لسه حتي تلفون يوسف مش بيرد و انا قلقت
ياسين.. هو ف اي
....زهوه تلفونها مشغول و سما مقفول و يوسف مش بيرد انا هموت من القلق
عنود. طب هاتي تلفون يوسف و زهوه نعرف هم فين
...صح اديهم ليها ي احمد
=خدي
و ملاها الرقمين
بعد 10 دقايق
عنود. زهوه و يوسف مع بعض ف مستشفى*****
... احي مستشفي
قومت=اقعدي انتي تعبانه هروح انا و ياسين و نطمنك
... لا طبعا يلا بينا انا هروح اطمن بنفس
ياسين.. بلاش عند ي شهد
...لااء يلاا
و طلعه بجري لقيت ظابط ف وشي ...حضرت الظابط شهد
...نعم القائد اسد عيزك ف مكتبه
ياسين.. روحي ي شهد انتي و عنود عند القائد و انا و احمد هنطمن ع زهوه
...لا طبعا هروح بعدين
=بطلي عند بقا يلا ي عنود معاها عشان بحلتها دي ممكن يجرلها حاجه
عنود.حاضر يلا ي شهد
و فعلا رحت انا و عنود عند اسد و ياسين و احمد عند يوسف
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
زهوه و درش قدام غرفه العمليات طلع الدكتور
زهوه، اي الي حصل ي دكتور طمني
الدكتور: هو اضرب ف مكان خطير جدا بس الحمد لله قدرنا نسيتر ع الموقف بس هو هيبقا عنده فقدان ذاكره مؤقت
زهوه ضربت صدرها، يلهوي يعني مش هيعرف حد خالص ولا هيعرف سما فين
الدكتور بص ل درش: ايوه ي فندم بقولك فقدان ذاكره يعرف سما ازاي دا مش هيعرف امه الي ولدته عن اذنك
درش. يلعن ابو الغباء
زهوه بصتله بقرف
بعد شويه طبع يوسف و راح غرفه عديه و زهوه وقفه قدامه بتعيط و درش واقف جنبها و عرف يوسف خلاص لانه شافه مع احمد قبل كدا
يوسف تحت تأثير البنج- الحقوني ولاد الجز** بيقلع*وني البنطلون اه *****
درش جرا ع بؤه حط ايده عليه
زهوه، ف اي
درش بضحك. لا اصل البنج ملوش كبير
زهوه، هتخنقه كدا اوعي ايدك من عليه
شال ايده
يوسف بعياط حقيقي- اهئ اهئ اهئ
درش من جنبه بضحك. بتعيط لي
يوسف بعياط- بيتفرجه ع طـيـ
درش بضحك كتم بؤه
زهوه غصب عنها ضحكت
درش شال ايده
يوسف-اااااعااااااا بولد يولاد الجزم*ه اااااااعااااا يدماغي
زوه بضحك، بتولد من دماغك
يوسف- و انتي مالك ي ام لطفي
زهوه بضحك، لطفي ميين
يوسف-لوتفي لوتفي استني ي لوتفي
بعد نص ساعه
دخل احمد و ياسين
=يوسف اي دا اي الي حصل ف اي
ياسين.. ف اي ي زهوه اي الي حصل
زهوه، يوسـ
درش بغيره ان الكل بيكلم حبيبته و هو واقف. يوسف عمل حدثه اكيد و احنا منعرفش حاجه احنا كنا بنرن عليه عشان نسال فين سما ف الوليه دي ردت و قالت انها لقته مرمي ف جبته ع هنا
الوليه.. ولوله عليك ساعه و سكته قال وليه قال، اه ي حليوه ي مسمسم انت انا لقيته عند بيتي انا و جوزي و كان سايح ف دمه ف جبناه ع هنا
يوسف بهمس-وحدوووووووووه
احمد ضحك لان عارف يوسف لم بياخد بينج ف راح جنب ودانه بهمس=هعهعهعهعه اذيك يايوسف ي ابن نهي
يوسف-مييييين
بهمس=انا قرينك جيلك بسبب عميلك السوده
يوسف-ميييييييين
ضحك اوي=تعامل امك عدل و تبطل لعب ع بنات الناس و الي
يوسف- مييييين
الكل ضحك درش.انت علقت ي حج
زهوه، الدكتور قال انه فقد الزاكره
درش. خالتي فقدها خلاص مؤقت ي جماعه
ياسين.. طب مفيش حد حقق مفيش كاميرات ف المكان نشوف اي الي حصل
زهوه، لا في واحد حقق و قالو هيفرغه الكاميرات
=متعرفيش سما فين
زهوه بعيط، لاء ولا چودي و هتجنن عليهم اهئ اهئ
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
وصلت انا و عنود عند مكتب القائد اسد الي ف القسم
اسد. اقعده انا جبتك لأن الي اسمها ناهد دي قلبه الدنيا و عيزاكي و انتي قلتي عيزا بردو تحضري التحقيق ف قلت تتكلمه
هزيت راسي
أسد. تعالي ي عنود
اخد عنود و طلعه بره و بعد دقائق دخلت ناهد و قعده قدامي و بمنتها البجاحه شافت سجاير اسد اخدت منها سجاره و ولعتها' ازيك ي شهد عاش من شافك
بهدوء..............
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
سما فاقت " اه ا انا اه انا فين اي دا
فتحت عنيها و قعده بتبص قدمها لقت" سلام قولا من ربً رحيم ابليس هو انا موت و بيتحاسب ولا ايه😳😳😳😳
*_ـجانه الهوا جانه و رمانه الهوا رمانه🥺💔_*
*ي ترا اي الي هيحصل مع شهد و ناهد*
*الي جي هنعرف كل حاجه حصلت مع ناهد و هل هي جانيه ام مجني عليها*
*الي جي احلي باذن الله*
ـ

رواية وعد المستقبل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد علاء
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent