رواية زعيم المافيا "عشق الشهد" الفصل العشرون 20 بقلم شهد هاني

الصفحة الرئيسية

 رواية زعيم المافيا "عشق الشهد" الفصل العشرون  بقلم شهد هاني

 رواية زعيم المافيا "عشق الشهد" الفصل العشرون

في مكان التاني ست قاعده في سجن بتصلي وبتقول يارب سامحني انا اتعلمت بعت ابني وخونت جوزي ومشيت في سكك كتير في حرام.
                                فلاش باك
برديس: خالد انا حامل.
خالد بقرف:كان هاين عليا ققولك طالق بعد خيانتك ليه بس عشان ابني أو بنتي الي في بطنك لما تولدي هطلقك.
برديس:انا عاوزة انزل الطفل عشان معنتش عاوزة اعيش معاك التاني.
خالد بعصبيه:اياكي انتي فاهمه متقلقيش هكتبلك شيك وشقه وتسلمني ابني وانتي روحي لحبيبك.
برديس:اوكي مدام هتأمن مستقبلي تمام.
خالد بقرف:انتي ام انتي عاوزة تتخلي من حته منك او تبعي ب الفلوس ونزل عند ابنوا وقال هوعدك ي بنتي أو ابني اني هكون الام والاب والحنان وسند بس تيجي وتشرف ي حبيبي.
برديس:اووف بقا انا داخله انام عشان تعبانه.
خالد:انا ماشي طالع مؤمريه.
وعدي الايام وبرديس ولدت وجابت ولد كان جميل جدا.
خالد:فرح جدآ وكان مديلوا الحنا وسماه صقرررررررر.
برديس:خد ابنك اهو ايدك علي الي اتفقنا عليه.
خالد:اتفضلي بس خليكي مع صقرررررررر عشان طالع مؤمريه مش هعرف اخد بالي عليه.
برديس بعصبيه:اووف بقا احنا مش اتفقنا انا هاخد فلوس وامشي وانت بقا خليك مع ابنك.
خالد بعصبيه:ضربها ب القلم وقال خدي زودت المبلغ خلي بالك من ابني والي هو ابنك باردوا وفعلاً خالد سافر وطول بسبب المؤمريه وللاسف برديس رمت صقر قدام دار الايتام.
خالد:رجع البيت وقال صقر ي حبيبي انت فين اسف اني اتأخرت عليك ودور ملقاش صقر ولا برديس.
برديس:رمتوا قدام دار ايتام ي حبيبي هم وانزاح وفاجأة كان خالد دخل عليها وحط مسدس علي راسها وقال ابني فين.
برديس:مش عارفه.
خالد:دخل برديس السجن بقاضيه دعارة لما خالد راح دار الايتام ولقي دار اقفل ودور كتير علي ابنه مش لاقي.
                              باك
برديس:عدي من عمري 30 سنه في سجن وبتمنا اطلع واخدك في حضني ي ابني انا اسفه عارفه انك بتكرهني وعمرك م هتسمحني.
شهد بتعب:كيان فين نجمه ومراد.
كيان بحب:نجمه راحت مع مراد يجبوا لبس ليكي تغيري في .
شهد بتعب:قومني عاوزة اروح لصقر ي كيان.
كيان: استريحي شويه ي شهد الجرح بتاعك التاني مره يتقتح وكدا غلط.
شهد بحزن:جرحي مش حاسه بي زي م حاسه بوجع قلبي علي صقر.
كيان:ان شاء الله هيقوم ي شهد انتي ارتاحي بس.
شهد بتعب:حاضر ي حببتي.
خالد: ماسك ايد صقر وبيبسها وبيقول انا اسف ي بني انا جزء من الي حصلك لاني مخترتش صح مخترتش ام صح.
صقر:......
خالد:قووم ي صقرررررررر ي بني وهعوضك علي الي حصلك.
صقر:تعوضني انا حصلي كتيررررررر انا بقيت مجرم ي بابا.
خالد:قوم ي بني انا اسف سامحني طب قوم وعقبني .
صقر:انا مش ولد عاق وازاي مقولش كلمة بابا وانا محروم منها انا مسامحك عشان مبقاش كتير نعيشه.
خالد:امك عايشه ي صقرررررررر وعارف مكانها وعقبتها علي حرماني منك ومش هطلعها غير وهي جثه.
صقر:معدل قلبه ذاد وبدء يتنفس بسرعه والانظار اشتغل.
خالد بخوف:في اي دكتورر.
دكاترة:جريوا علي اوضه صقرررررررر قال في اي اي الي حصل.
فارس:دخل وقال انت عملت اي لي صقرر ي الي اسبك ابوه انت انا هموتك.
خالد:ولله م عملت حاجه انا كونت قاعد بكلم وبس.
دكتور:المريض بيبقا حاسس وسامع الي بنقوله لو سمحت اطلعوا بره
دكتور:ادي مهدء لصقر ورجع ضربات القلب زي م كانت.
نجمه:مالك ي مراد في اي.
مراد بحزن:احساس الواحد انوا يشوف اخته أو حد عزيز عليه بيموت وحش اوي.
نجمه: الحمد لله شهد قامت ب السلامه عقبال استاذ صقر.
مراد:لو شوفتي المنظر ي نجمه شهد وصقر وهما مش قادر اكمل كل م اتخيل منظر بنتي مش اختي.
نجمه بحزن:تعرف كان نفسي احس بالحب الاخوات دا بس يلا.
مراد:صحيح فين اهلك.
نجمه:اهلي متوفين من سنه كدا واخواتي الولاد اجوزوا سافروا ونسيوا ان عندهم اخت بس تعرف شهد وكيان وان..مكملتش.
مراد:كملي ي نجمه.
نجمه بحرج: يلا نروح المستشفي ي مراد عشان مش نتأخر علي شهد.
مراد بمكر:تعرفي انا بحب بنت واعترفت ليها بحبي.
نجمه بغيظ: اه تلاقيها شافتك قرد صح.
مراد:تؤ تؤ هي بس لمت عليا الناس الحره تضربني وخايف وققولها التاني تدفني وانا صاحي.
نجمه بأحراج:انا اسفه ي مراد كونت واخدها ك هزار وي سيدي انا كتكوت ومحتاج يسمع كلمتين حلوين.
مراد بفرحه:بتحبني ي نجمه.
نجمه بخجل:ممكن.
مراد:طب انا بحبك ي نجمه.
نجمه:وانا يسطا ولله بحبك في الله لله.
مراد بغمزة:احلا بحبك لله في لله.
نجمه:يلا بقا نروح ليه شهد.
مراد:اشطا.
كيان:طلعت لفارس وقالت فارس.
فارس:كان قاعد حاطط راسه جوه ايده وقال قعدي ي كيان.
كيان بحزن:ان شاء الله خير ي فارس وهيقوم وهيكون بخير.
فارس:يارتني كونت انا بداله انا ممكن اضحي بحياتي عشان صقر لانه يستاهل اكتر من كدا.
كيان بسرعه: بعد الشر عليك ي فارس.
فارس:معنتش قادر اتحمل صدمات وحزن ي كيان.
كيان بحب:جربت تصلي وتعيط وتقول الي وجعك في سجودك.
فارس بخجل:لا الصراحه.
كيان:تعرف ان ربنا احن علينا اكتر من اهلنا حتي انا .
فارس:بتحبني ي كيان.
كيان:اوعدني انك تتغير للاحسن عشان ربنا.
فارس:اوعدك بس ردي بتحبني ي كيان.
كيان:انا هقوم عشان شهد لوحدها.
فارس:مسك ايدها وقال انا بحبك ي كيان.
كيان:لفت لفارس وقالت وانا احم ي عني كدا عيب وهوصل لمرحله خطيرة من هبوت في القلب.
فارس بضحكه بسيطه:تصدقي من ساعة م حصل لصقر وانا مضحكتش.
كيان بتلقائية: طبعآ ي عني مش انا صحبت شهد شخلعه اكبر برنامج ديني ومحترم😂🙆.
فارس:بجااد مش قادر يخربيت فصلانك.
شهد من وراهم:شامه حد بيجيب في سيرتي.
فارس:انا افراج ي باشا.
كيان:اي الي قومك ي شهد من علي سرير انتي تعبانه.
شهد:رايحه لصقر وقولي لدكتور يجيب سرير في اوضه لاني هقيم معاه.
كيان وفارس:دا ازاي دا.
شهد:زي السكر في الشاي وسابتهم ومشيت ودخلت عند صقر وقالت صباح الخير ي صقر الصقور.
صقر:صباح النور ي اجمل حاجه في حياتي.
شهد: طبعا انت حاسس بيا وسمعني انا ي عم هدني معاك في الاوضه دي لحايه ما اسمع صوتك وتقولي انا قومت ي شهد تعرفي ي بت ي شهد انا مكدبتش لما قولت لسانك بدوا ينقطع وضحكت.
صقر: فعلاً ولله.
شهد:يلا نفتح شبابيك وندخل اشعه الشمس الذهبيه علي مغرور صقررر.
صقر:.....
شهد:تعرف ي صقر الصقور انك شبه ملاك وانت نايم.
صقر:..
شهد:هنعمل دلوقتي فقرت شهد شخلعه هندلع صقور ومسكت خد صقر وقالت ي خلاثي لاثي علي كميله ي الناس يخربيت جمال امك ي شيخ.
صقر: صقر بجلاله قدروا بيتقالوا كدا.
شهد بتعب: قاعدت علي كرسي وقالت واد ي صقر هي ليه العين سخنه مش اسمها عين بارده هههههههه.
صقر:.....
شهد:انا هقولك عشان انا بحب الميا سخنه.
مراد ونجمه وصلوا وفارس وكيان وخالد واقفين بيتفرجوا علي شهد وقالوا يارب تقوم ي صقرررررررر ي


رواية زعيم المافيا "عشق الشهد" الفصل العشرون 20  بقلم شهد هاني
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent