رواية أدهم الرفاعي الفصل الاول 1 بقلم رزان احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية أدهم الرفاعي الفصل الاول بقلم رزان احمد

 رواية أدهم الرفاعي الفصل الاول

 في قصر الرفاعي
العيله كلها متجمعه علي السفرة الفطار
أدهم: صباح الخير
الكل:صباح النور
زين: مركز مع ريم
أدهم:عارف لو مبصتش في طبقك هقوم أكسر راسك
زين بسرعه: آنا مش قادر أستحمل أكتر أنا باليل هطلبها من جدي وعمي
الجد: مالكم بتتكلمو في ايه
أدهم وزين:ولا حاجه ي جدو
رامي: بعد إزنك يا ابي آنا نازل وضع قبله علي يد أبوه وأمه
كل واحد ذهب إلي عمله
نيجي بقى للعيله الفرفوشوشه دي عائلة فارس
الساعه سبعه ونص
الأم:أريج يلا قومي ي بت قومي بقي
أريج سحبت الحاف علي وشها ونامت
الأم طلعت راحت تجيب باقي الأكل من المطبخ
الأب فين اريج يا ام مراد
الام : أريج مش ناويه تصحي
الأب: عندها مقابلة عمل انهارده الساعه 9هي قالت كدا امبارح
مراد: آنا هروح اصحيها بطريقتي
دخل مراد الأوضه يتسحب وحط مكعبات ثلج لأريج في ظهرها
أريج: الحقوني هموت يناااس همموت
مراد طلع يضحك وهيموت من الضحك
الاب:مش هتكبرو خالص
مراد:أبدا يا حج
أريج: صباح الخير يا بابا
الاب: صباح النور يا روح بابا
الأم:من لقي أحبابو نسي اصحابه
اللاب: إنتي الروح يا فري وطبع قبله علي جبهتها
الأولاد الأربعه في صوت واحد:احنا هنا يا بوب
قومو يا ولاد الكلب من هنا
مازن ومراد: احنا خرجين للكلية يا بابا سلام
سلموا علي ابوهم وأمهم وخرجوا
الأب:يلا يا ساره أوصلك
ساره: ماشي يا بابا
ساره :سلام يا ماما سلام يا جوجو
الاب :يلا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الام وأريج: وعليكم السلام ورحمه الله في رعاية الله
أريج يا لهوي الساعه 8يادوبك أقدر البس
طلعت تجري
الام: هههههههههههه هتفضلي طفله مهما تكبري بروحك الحلوه
عائلة فارس
عائلة طيبه من الطبقة مرتفعة
تتكون من ست اشخاص
الأب محمد فارس: 48سنه من كبار اطباء جراحة القلب لديه مستشفى لا تهمه الماديات ويحب يساعد فقراء والمحتاجين
الأم فريدة:44سنه بتحب زوجها واولادها مربياهم علي حب الخير للغير حنونه وطيبه اوي
بنتهم الكبيرة أريج :23سنه عيونها زرق زي البحر وبشرتها بيضه وخدودها حمر وشفايفها رقيقه ولونهم كرز بنت في غاية الجمال
اخوها مراد : 21سنه في كليه طب بشري واد زي القمر وفرفوش
اخوها الثاني مازن :19سنه في كليه هندسه أول سنه
اختها ساره:12سنه في ساته ابتدائي عسول زي القمر
في شركة الرفاعي
وصل أدهم
السكرتيرة نهلة: صباح الخير
ادهم: صباح النور مراد وصل
نهلة:لا لسه
 ادهم أول مييجي تبعتيه
نهلة: تمام⁦   يا فندم
ادهم:هاتيلي القهوة بتاعتي
نهلة:أي خدمة
أدهم:اتفضلي
نروح لفلة فارس
أريج سلام يا ماما أنا اتأخرت
فريدة:سلام يا حبيبتي ربنا يوفقك
أريج لشفير:يلا ي عمي محمود آنا اتأخرت اوي
 محمود:ماشي يابنتي
نرجع لشركة الرفاعي
أدهم بيراجع ورق ومراد دخل من غير ميخبط
ادهم: إيه يا عم مفيش بابا تخبط عليه
مراد:بعتلي عاوز ايه
ادهم :الورق الأخذته بتاع الوفد الألماني خلص ولا لسه
مراد:سهرت عليه امبارح وخلصته فاضل مرجعتك
ادهم: تمام تيجيبو إنت بنفسك
مراد:تمام ماشي
مراد: إيه لقيت مهندسه ولا لسه
ادهم:لا لسه في مقابله بعد دقيقتين الساعه 9
مراد:كل حاجه بالدقيقة ربنا معاكى ي لي هتاخدي قلبه
ادهم:إطلع بره بدل مأكسر
مراد:لا اطيب أحسن يلا سلام
أدهم:فضل يضحك عليه
نهلة خبطط علي الباب
أدهم:اتفضل
نهلة:المهندسين جهزين
ادهم:دخلي واحدة واحدة
نهله: ماشي يا فندم
كل التدخل عند أدهم متكملش 10ثواني وتطلع
أرييج خايفه بس بتحاول تسيتر علي نفسها
نهلة: أريج محمد
أريج:نعم
نهله:التفضلي
دخلت أريج
أدهم:هاتي الملف بتاعك
أريج: اتفضل
بعد شويه من الوقت
ادهم:تقدري تشتغلي معانا من دلوقتي
اريج: شكرا يا أفندم على ثقتك
أدهم رن علي نهلة تعالي
نهلة نعم يا فندم
ادهم:تخدي معاكي بش مهندسه تعرفيها نظامي في الشغل ومواعيدي
نهله: تمام ي فندم
ادهم اتفضلو بالتوفيق
نهله وأريج: شكرا وطلعو
نهلة:كنت متاكده انك هتشتغلي معانا
 أريج:ليه
نهلة:علشان إنتي باين عليكي من عائلة كويسه ومحترمة
ريم :نهله
بتبص أريج لوري تلاقي ريم صديقتها بتجري عليها وتحضنها
اريج: وحشاني اوي ي ريم بتعملي إيه هنا
ريم:انتي البتعملي ايه هنا آنا في الشركه بتاعتنا وبشتغل هنا
أريج:يعني دي شركتكم
ريم: اه
أريج: وآنا أول يوم شغل ليا انهارده
ادهم:ريم ايه الهيصة دي كل واحد علي شغله
في مستشفى فارس لقلب
الممرضة:دكتور محمد الاستاذ رائد مستني حضرتك هو وأدهم بيه
محمد: تمام آنا جاي
راح الأوضه ورحب بيهم (لان رائد الرفاعي متابع عند الدكتور محمد من زمان)
اتفضل يا استاذ رائد كشف عليه
طلع الدكتور ورائد من غرفة الكشف
ادهم:في حاجة يا دكتور محمد
دكتور محمد:

 تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية أدهم الرفاعي"اضغط علي اسم الرواية
رواية أدهم الرفاعي الفصل الاول 1 بقلم رزان احمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent