رواية جحيم عشقه الفصل التاسع عشر 19 - بقلم ملكة القلم

الصفحة الرئيسية

رواية جحيم عشقه البارت التاسع عشر 19 بقلم ملكة القلم

رواية جحيم عشقه كاملة

رواية جحيم عشقه الفصل التاسع عشر 19

أخبرني صديقي المقرب انه يحب فتاه وسيذهب مع أهله لخطبتها مساء اليوم التالي لأنها من بلده اخري، كنت أعلم أن تلك الفتاه ظهرت في حياته فجأه واستطاعت كعادة كل النساء في البدايه قبل أن تنكشف حقيقتها  ان تشقلب كينونته وحياته، ورغم انه كان يتحدث عنها كثيرا الا انه كان غامض، طوال شهر لم يذكر لي اسمها ولا مدينتها، حتي هو نفسه لم يحصل علي تلك المعلومه الا قبل الخطبه بيوم، ودعته مساء ذلك اليوم وانتظرت عودته حتى اسهر معه بقيت الليله، لكن صديقي تأخر وعندما افقت من نومي صباح اليوم التالي لم يكن لا هو ولا عائلته قد عاد
هاتفته اكثر من مرة وكان هاتفه به خاصيه غريبه لم يجمع إرسال ولا مره
هاتفت والده وحدث مع نفس الامر
حتي انني اضطررت لمهاتفة اخته التي احبها سرا وكان هاتفها مغلق
قلقت جدا رغم ذلك قررت أن انتظر، لم يظهر احد من عائلة صديقي،
انتشر خبر اختفاء عائلة صديقي بين الناس
الغريب لا أحد منهم ولا حتي انا يعرف اسم المدينه التي ذهبو لها
ولا اسم الفتاه ولا حتي عائلتها
تم إبلاغ الشرطه وبعد بحث دقيق تبين ان السياره التي كانت تقلهم سقطت من فوق كوبري في مصرف ري وغرق سائقها
لا أحد احد غيره رأهم، ولا احد يمتلك أدنى معلومه عنهم
واصلت لأيام الاتصال علي هاتف صديقي وهاتف حبيبتي بلا فائده
وغمرت البلده اشاعات ان عائلة صديقي التي حضرت لبلدتنا منذ عقود
ولا اصل لهم قتلو كثأر لجريمه ارتكبوها في الماضي
بعد أن فشلت الشرطه في إيجاد خيط يدلهم علي الجاني اغلقو القضيه، لديهم اشياء اخري اهم
غمرني شعور باليأس، لم اتحمل فكرة موت حبيبتي قبل أن اقبلها واضمها لصدري وارتشق عبقها، اواعدها سرا من خلف أهلها لنسرق نزهه تحت بلطة الحذر علي شاطيء النيل
حياه لعينه، قاسيه، غير عادله
 قررت أن لا اتوقف عن البحث عنها وعن سبب اختفائها، كان الأمر اشبه بالاحجيه، تسللت لمنزلهم المهجور هناك فتشت في غرفة صديقي عن أي اسم او رقم هاتف اي اشاره تقودني في الضلمه
لم أجد ولا دليل واحد
كانت كل الغرف منظمه، نظيفه كأنها رتبت للتو
شيء  غريب، صديقي احمد معفن انا اعلم ذلك، تقطع رقبته ولا تطلب منه أن يطوي غطائه
لكن غرفته مرتبه جدا، الارضيه لامعه، الملابس في مكانها
ولا عباره علي الجدار او علي الطاوله
دخلت غرفة يارا، اها صدمتني نسمه خياليه من عبيرها جعلتني ارتعش، سريرها مرتب، أدوات التجميل في مكانها، تركت كل ذلك وفتحت خزانة ملابسها، حدقت بكل شيء داخلها وفتشته، قمصان النوم مطويه بحنكه، القمصان أيضا، الملابس الداخليه في علب بلاستيكية حسب اللون
مدهش، حضرت هنا عدة مرات و اتذكر علي وجه الدقه ان المنزل كان يسبح في الفوضى، ألقيت بجسدي على سرير يارا واحتضنت وسادتها
لا رائحه لها في المكان
كل ملابسها نظيفه، عبقها رحل معها، كان لها صوره باهته على الجدار
نزعتها وقربتها من شفتاي وقبلتها
كيف ذلك؟
كل غرف المنزل مرتبه
شككت انهم كانو ينتون الرحيل لكنها فكرة عرجاء غير مجديه
قصدت المطبخ، فتحت الثلاجه، لا وجود لبقايا أطعمه، الفريزر خالي الا من عبوات مياه
حتي اواني المطبخ نظيفه، مرصوصه بعنايه
هناك شيء لا أفهمه ، هل حضر احد للمنزل؟
المنازل لا تنظف نفسها، إنها بركة عفونه اذاليل بخوف......كيان اهدي
كيان بخوف.....بنتي يا ليل بنتي فين
كيان لسه هتقوم اتوجعت جامد......ااااه
ليل مسك ايدها بخوف.....كيان فيكي اي انتي لسه تعبانه متتحركيش
كيان بدموع......عايزة بنتي هتلي بنتي
ليل حاوط وشها.....اهدي يا قلبي كنزي برا مع زهره اهدي عشان متتعبيش
كيان بصت في عيونه.....بجد بنتي كويسه
ليل باس راسها......بجد يلا علشان تستريحي بقا انتي تعبانه
كيان وهي باصه ليه.....ليل عايزه اشوف كنزي
ليل بحب.....حاضر هتشوفيها يا حبيبتي اهدي
الدكتوره دخلت واتكلمت......عامله اي دلوقتي
كيان.....الحمدلله
الدكتوره.......الحمد لله كل حاجه في ايد ربنا مش عايزاكي تزعلي
كيان باستغراب.......ازعل ليه
الدكتوره لسه هتتكلم ليل وقفها......اتفضلي حضرتك وانا هقولها
الدكتوره خرجت وكيان اتكلمت......هتقولي علي اي يا ليل في اي
ليل قعد جمبها وخدها في حضنه......انا مش عايزك تزعلي من اي حاجه اكيد ربنا هيعوضنا
كيان بخوف.....ليل كنزي كويسه متخوفنيش ارجوك
ليل......كنزي كويسه بس انتي كنتي حامل واجهضتي
كيان اتصدمت ودموعها نزلت......انا كنت حامل
ليل بحب......بس يا كياني احنا لسه العمر قدامنا مش عايز اشوف دموعك
غير كده لولا انك مستسلمتيش ومسبتيش كنزي يا عالم كان اي اللي هيحصلها
كيان حضنته جامد......كنت حاسه يا ليل يارب
ليل رجع شعرها لوراء......بس يا حبيبتي المهم انك بخير وكنزي بخير
كيان......الحمدلله علي كل حال انا راضيه بكل حاجه
ليل بابتسامة.......ربنا هيعوضنا انشاء الله
كيان بحزن......أن شاء الله
_________
سمر......ايوة يا سمير انا عايزاك تحجزلي تذكره سفر للندن في اسرع وقت عايزه اكون النهارده برا مصر فاهم
سمير......عملتي اي يا سمر انا عارفك
سمر بحقد.......انا ملحقتش اعمل بس اوعدك هعمل
سمير.......سمر بلاش الا ليل يا سمر مش عارف انت متعلقه بيه ليه
سمر بتملك.......ليل ملكي وانا مش بحب حاجه تكون ملكي تروح لغيري فاهم
سمير بحده.......بقولك اي انا هحجزلك تذكره ومفيش رجوع لمصر فاهمه
سمر بغضب.......انت بتقول اي انت مش هتتحكم فيا فاهم
وانا هرجع تاني وهنتقم منهم كلهم
سمير.......سلام سلام هشوفلك حل في مصايبك دي
سمر قفلت ورمت التلفون بغضب
انا لازم اخد حاجتي واطلع بسرعه من هنا
_________
باسم.....انت متاكد من اللي بتقوله
....ايوه يا بيه سمعت انها هتتجوز
باسم.....طيب بلغني بكل جديد انت فاهم
باسم قفل بغضب......ماشي يا زهره انا قولتلك اني حتي لو مش بحبك لكن انتي ملكي وانا مش بحب حاجه ملكي تكون لغيري انا هوريكي تتجوزي ازاي او تفكري في انك تتجوزي اصلا
انا هوريكي انتي واختك وهندمكم علي كل اللي عملتوه
__________
سليم......زهره انتي تعبتي من القعده انا هحجزلك اوضه تدخلي تريحي فيها شويه
زهره بنفي......لا يا سليم انت مرتاحه كده وبعدين كنزي نامت خليها علشان متفوقش
سليم بهدوء......مش هينفع يا زهره كيان دلوقتي كويسه وانتي كده هتتعبي والا انتي جايه تتعبي قبل الفرح
زهره بخجل......بس بقا يا سليم وبعدين انا مش هرتاح غير لما اشوف كيان راجعه البيت وكويسه
سليم لسه هيتكلم ليل قاطعه......بس كيان كويسه وهتخرج
زهره بفرحه......بجد
ليل.....ايوه هتخرج واول ما تخرج هنكتب كتب كتابك انتي وسليم
زهره بصدمه.....اي لا بس انا
ليل.......مش عايز نقاش انا قولت كلمه يا زهره
زهره بصت لسليم علشان يتكلم
سليم.......تمام يا ليل
ليل......نفذت اللي قولتلك عليه
سليم......ايوه يا ليل كل حاجه تمام متقلقش
ليل بص ليه وهز راسه ومشي
زهره بغضب......انت ازاي توافق علي كده انا مكنتش موافقه يا سليم
سليم بهدوء......في الاول والاخير هنتجوز يا حبيبتي
زهره بحده........بس مش في يوم وليه الاقي نفسي مراتك يا سليم
سليم غمز بعبث......واي يعني اللي هيتغير غير انك هتكوني في حضني
زهره بخجل وحده......سليم والله اغير قراري احترم نفسك
سليم.......تغيري قرارك يعني كنت خطفتك وكنت هتجوزك برضو وهتكوني في حضني
زهره نزلت عينيها في الارض ووشها بقي احمر من الخجل
سليم.....اي القمر ده قمر حتي في زعلك
زهره ضحكت
_________
كيان.......ليل بس بقا انا هلبس لوحدي
ليل بنفي.....هساعدك يا كيان
كيان بضجر......يا ليل بقا بطل رخامه
ليل.....هو انا هشوف حاجه مشوفتهاش انتي مراتي يبت
كيان ضربته في كتفه بخجل......بس بقي انت قليل الا"دب يا ليل
ليل بحب.....هنشوف الموضوع ده بعدين
كيان دفنت وشها في صدره بحب وليل لف ايديه حوالين وسطها تركت الشرفه مفتوحه لمدة ساعه، تملاء بالأتربه


google-playkhamsatmostaqltradent