رواية حنين الليل الفصل الثامن عشر 18 - بقلم أميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

رواية حنين الليل  الفصل الثامن عشر 18 بقلم أميرة رمضان

  رواية حنين الليل  الفصل الثامن عشر 18

متنساااااش ان ياسين اخوها ممكن يقتلك لو قربت منها 
زياد : دي جبانه متقدرش تقول حاجه(وقال بشر) ي انا ي انتي ي ندي 
هات تلفونك بسرعه 
وليد : اهو هتعمل اي 
زياد : هكلمها من عندك عشان عملالي بلوك (بعد كذا رنه ردت)
الو عايزك ضروري ومتقوليش لاء لقيت حل لموضوعنا بس لازم اشوفك عشان نتفق هنعمل اي بظبط 
ندي : لاء مش هينفع 
زياد : براحتك ي ندي اديني انا اهو اللي بحلها وانتي اللي بتعقديها 
ندي : طب قول في التلفون 
زياد : ندي انتي خايفه مني مش واثقه فيا تاجي تقابليني 
ندي : انا مش خايفه منك انا خايفه من ربنا #بقلمي_اميره_رمضان
زياد : طب قوليلي انتي هعمل اي مش هينفع في التلفون وبعدين دول خمس دقايق هتاجي هقولك هنعمل اي وهتمشي 
ندي : لاء ي زياد مش هاجي 
زياد بغضب : خلاص متاجيش وانا هروح لاخوكي وابوكي وهقولهم علي كل حاجه
ندي بخوف : هتقولهم اي 
زياد : هقولهم ان بنتكم بتحبني وبتكلمني وصورها معايا اي رايك بقا 
ندي بصدمه : زياد انت ممكن تعمل كده فعلا 
زياد بشر : جربي متاجيش وساعتها شوفي هعمل اي  هستناكي في الشارع اللي وراه الجيم واياكي تتاخري  الساعه 5 وتكوني قدامي  (وقفل التليفون )
وليد : انت ناوي تعمل اي 
زياد : مش عارف بس اما تاجي اللي نصيبها فيه هيحصل 
________
في الشركه 
اثناء اجتماع كل الموظفين 
ليل بغضب : انتو عارفين الورق اللي ضاع ده مهم ازاي انا مش بتهم حد فيكم انتو بتشتغلو من زمان ومصدر ثقه وحتي الموظفين الجداد كلهم كفاءه بس انا بقول في حين ان حد شاف حد عمل كده يقول لان ورحمت امي اللي هعرف انه هو اللي خد الورق مش هيحصلو كويس وانتو حرين #بقلمي_اميره_رمضان
حبيبه : حضرتك ليك اعداء في الشركه 
ليل : لو ليا  اكيد مكنتش خليتهم قاعدين لدلوقتي 
حبيبه : انا من راي ممكن حد خد الورق لحساب عدوك في السوق 
مدير الحسابات خالد : انتي مضفتيش جديد ماهو ده اكيد اللي حصل بس مفيش حد بيدخل المكاتب بتاع مستر ليل ومستر نوح ومستر فارس غيري انا والفريق الجديد والسكرتاريه فالموضوع بيدور حولينا احنا بس 
حبيبه بخوف ولكنها تتحلي بالثبات : طب وليه ميكونش انت اللي اخدته 
ليل بغضب : استاذ خالد معانا من  زمان ومصدر ثقه 
حبيبه : يعني الفريق الجديد هو اللي عمله انتو بتتهمونا 
نوح : اهدي ي انسه حبيبه احنا مش بنتهم حد احنا بنحاول نوصل لمين اللي عمل كده 
______
اي رايك في البانيه 
سندس : حلو اوي بس اي الدلع ده قاعده بشعرك عادي مش خايفه ليل يدخل فجاءه 
_ اسكتي انتي متعرفيش اخر الاخبار 
سندس : خير 
_ ليل ده طلع احن واجمل واحسن حد في الدنيا كلها حصلت حاجات كتيره اوي الفتره اللي فاتت اثبتلي انه فعلا سندي وعوضي من ربنا وان ربنا مخذلنيش لما كنت بدعي #بقلمي_اميره_رمضان
سندس : ماشاء الله ده اي الجمال ده ربنا يسعدكم ويديمها عليكم سعاده 
_ يارب هو لسه ناقص بس اني اخليه يلتزم في الصلاه وكده ابقا مرتاحه 
سندس : فرحانه اوي انك فرحانه كده وكمان كنت هجيب ندي معايا واتصلت بيها كان صوتها تعبان كده قولت وانا راجعه من عندك ابقا اروح اشوفها رغم ان عمك بيكرهني بس هشوفها من علي الباب وهمشي 
_ اه بالله عليك شوفيها البت دي مش عارفه حظها عامل ليه كده مشافتش يوم عدل وكمان موضوع زياد متعرفيش وصل لفين 
سندس : مبقتش تكلمو 
رديت بفرحه : انتي بتتكلمي بجد 
سندس : اه والله قالتلي من يومين انها مش هتكلمو  تاني وده اخر قرار لحد مياجي يتقدم 
_ طب كويس والمحروس ده هياجي ايمتي مش عارفه انا هو مستني اي 
سندس : مستني لما ياخد الاذن من مامي (وقالت بضحك) منا قولتلكم اجوزكم اخواتي  وانتو اللي اتبطرتو  
دخلت خديجه وقالت بضحك : مين اللي هيتجوز 
سندس : اهلا انا سندس صاحبه حنين وانتي 
خديجه بفرحه : وانا خديجه اخت فارس اللي متكسر في المستشفي وبنت عم ليل 
سندس : اهلا بيكي ي قمر بقولك اي انا جايه اعزمكم علي خطوبه اخويا يبقا تعالي مع حنين وليل ماشي  
خديجه :الف مبروك عقبالك ولا انتي متجوزه 
سندس بتمثل الحزن : لاء ياختي سنجل 
خديجه : هههههه وانا كمان بس متوهيش الموضوع مين اللي هيتجوز 
سندس : هقولك انا اخويا ظابط شرطه 
_ يادي ام ظابط الشرطه اللي واجعه دماغنا بيه ده #بقلمي_اميره_رمضان
سندس : بس ي بت ده انا كنت هجوزهولها بس هو اللي مرديش 
_ ي بنت الكد*ابه 
سندس بضحك : بصراحه ابن عمك اللي سبق وخدها 
_ دي كدابه اصلا اسامه اخوها كده كده هيخطب بنت عمه واهلهم متكلمين عليهم من وهما صغيرين 
خديجه : وانتي محدش اتكلم عليكي ي حزينه 
سندس : منهم لله كانوووو هيتكلمووو عليااااااا بس نعمل اي في خبث الامهات ده 
خديجه بفضول : حصل اي 
سندس : هقولك انا ورحيم ابن عمي واحمدابن خالي اتولدنا كلنا في سنه وحده رحيم اكبر مني بسنه واحمد اكبر مني ب 6شهور 
 طبعا امي كانت عارفه انهم هياخدوني لرحيم وهي عايزه احمد ابن خالي راحت بقا عملت اي رضعت رحيم عشان كده يبقا اخويا ومينفعش نتجوز واتجوز احمد ابن خالي 
خديجه : حلو يعني انتي كده محجوزه لاحمد ابن خالك 
سندس : متفكرنيش احمد ده مات وهو عندو سنتين  يعني كده انا لا طولت احمد ولا رحيم شفتي حظ منيل كده 😭😂
خديجه : يالهوووووي ههههههههه دانتي احزانك مسخره 
سندس : بتضحكي علي احزاني ي جذ*مه #بقلمي_اميره_رمضان
______
ندي كانت بتصلي وبتدعي : يارب انا عارفه اني اللي هعمله ده غلط بس مش عارفه اعمل اي انا خايفه اوووي يعمل حاجه بصوري انا غطانه اني كلمته بس ندمت وهو مش هيسيبني يارب طلعني من الانا فيه ده علي خير واسترها معايا يارب وانا مش هرجع لطريق ده تاني وانت اللي عالم بيا 😢
(طلعت من اوضتها ) رايحه فين ي بسمه 
بسمه : طالعه عند امي شويه كنتي عايزه حاجه 
ندي : لاء بسأل بس 
(بسمه مشت وندي جهزت وراحت تقول لامها )
ندي : انا نازله اجيب كريم لشعر عشان خلص 
سوسن : هاتي اجبلك انا 
ندي : وانتي من ايمتي بتجبيلي حاجه #بقلمي_اميره_رمضان
سوسن : تصدقي انا غلطانه ي بنت الجذ*مه طب مفيش نزول 
ندي :لاء لازم انزل عشان شعري هيبوظ 
سوسن بعصبيه : غوري انتي هتصدعيني 
________
تالين : كفايه انا ثبعت (شبعت) 
_ خلصي كل الاكل اللي فيه طبقك شوفي ايان شاطر ازاي وخلصه 
تالين : انا خلاص مث قادره 
سندس : كده ي لولو طب اي رايك خلصي كل الاكل ده وانا اخلي حنين تجيبك معاها بعد بكراخطوبه اخويا 
ايان : وانا هاجي الفرح
سندس : انت كده كده جاي ي قلبي عشان خلصت اكلك كله لكن تالين مش هتاجي الا لما تخلص 
تالين : هو مالك هيبقا هناك 
_ ايوا ي صايعه هيبقا هناك 
ليل : مين دي اللي صايعه 
_ يالهووووي انت جيت نورت لاء دانا بقول لسندس 
ليل : اهلا ي ميس سندس نورتي والله
سندس بتكتم ضحكتها : الله يكرمك تسلم 
 (ليل بصلي وقال) البسي الطرحه عشان فارس هنا
فارس من وراه بصوت عالي : يابني حرام عليك تعالي اسندني هو مش باين عليا اني مريض ولا اي 
ليل : ماهو انت معاك عكاز اسند عليه ي صغنن
خديجه : حبيبي اسندك انا تعالي 
فارس : تعالي ي سندي انما انت ربنا هيخدلي حقي منك (وشاف سندس وافقه)
انتي ميس سندس 
سندس : ايوا انا 
فارس : ازيك انا فارس الحديدي 
ليل : حصلنا الرعب ي اخويا يلا اخلص عشان تطفح واوصلك بيتك واخلص منك 
فارس : بيتي ااااي امال مين هيساعدني لاء ي عم انا هقعد هنا 
ليل : مش عارف انا اي الناس الطفسه دي #بقلمي_اميره_رمضان
سندس : انا همشي ومتتاخروش بقا بعد بكرا خطوبه اخويا هستناكم تنورونا 
________
ندي وصلت المكان وكانت خايفه 
زياد : نورتي 
ندي بخوف: اي الحل اللي عايز تقوله 
زياد : مالك خايفه كده ليه تعالي بس نقعد الاول ونتكلم 
ندي : زياااااد خلص بقا وقول عايز اي وبعدين بتهددني انك هتقول لاهلي مكنتش متخيله انك تعمل كده 
زياد : تعالي بس نقعد الاول واسمعي الكلام 
ندي : لاء انا مش هقعد كفايه اني جيت لحد هنا قولي بقا عايز ااااااي 
زياد : متعليش صوتك علياااااا
ندي : خلاص انا ماشيه (وجات تمشي مسك ايدها جامد وقال بغضب) بقولك ااااااي انتي هتستعبطي 
ندي بخوف اكبر : انت ماسك ايدي كده لييييه اوعي ايدددددك 
زياد : شد ايدها اووووي 
ندي بخوف والم : ااااااااه ايدي 
وفجاء زياد اتفاجاء بالبوكس في وشه : اااااااااه 
ندي بخوف وصدمه  : رحيييم 😳

google-playkhamsatmostaqltradent