رواية عروسي الهاربة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم وتين الصافي

الصفحة الرئيسية

رواية عروسي الهاربة البارت الثالث عشر 13 بقلم وتين الصافي

رواية عروسي الهاربة كاملة

رواية عروسي الهاربة الفصل الثالث عشر 13

قعد مراد طول الليل علي الكرسي بعد ما قرأ اللي مكتوب في الورقه 
وماسك الورقه في ايده وبيفكر هيعمل ايه
÷اهه انا فينن 
د كان صوت علي بعد ما فاق
قرب منوا مراد بسرعهه وقال ب لهفه
_علي انت كويس حاسس بحاجه 
رد علي ب ألم ظاهر علي وشه
÷اهه ايدي ورجلي واجعيني جداا وراسي كماان 
بص لمراد وقال
÷هو اي اللي حصل 
_انت مش فاكر اللي حصل
حاول على يتعدل وساعده مراد لحد ما سنده بضهروا علي السرير. 
÷لا اخر حاجه فاكرها ان كنت راكب عربيتي وبعدها في عربية نقل كبيره كانت ماشيه عكس وخبطت في عربيتي وبعدها العربيه اتقلبت ومش فاكر حاجه بس انت اي عرفك 
_حد اتصل بيا وقالي انك عملت حادث وانك حاليا في المستشفي فجيت بسرعه ولقيتك كداا بس الحمد لله علي كل حاال 
÷الحمد لله 
÷ايهه دَ
كان بيشاور علي الورد اللي في الاوضه 
÷هو حد عرف اني عملت حادث 
مد مراد ايده  بالورقه اللي جات مع الورد وكان مكتوب فيها 
*أحمِد ربنا انها جات علي كد كدا يا علي ما انت ابني وبرضو اخاف عليك وده تحذير مني ليك ولمراد انكم تبعدوا عن موضوع زينه وكرم * 
والدك العزيز 
ضغط علي جامد علي الورقه وقال بغضب
÷ايهه مش ممكن بابا السبب 
رد مراد باستهزاء
_ومش ممكن ليهه اللي يحاول يقتل جوز بنته ويرمي حفيده ف مدرسه داخليه يبقا ممكن يعمل اكتر من كداا 
هز علي راسه بحزن ويأس
÷معاك حق 
قام مراد وقال
_طيب انا هروح اشوف الدكتور عشان نخرج من هنا وصح انت هتيجي معايا الفيلا مش هينفع تروح عندوا تاني !! 
÷تمام 
خرج مراد من عند علي وكلم وتين . 
_صباح الخير 
قامت وتين من جنب تيم اللي نام بصعوبه 
واتكلمت بصوت ناعس
-صباح النور 
-انت لي مجتش من امبارح استنيتك كتيرر 
_معلش يا حبيبتي جاين اهه 
-انت ومين؟!
_انا وعلي وعاوزك تقولي  لالداده تظبط اوضه الضيوف 
-مش فاهمه علي لي جاي معاك وانتوا فين اصلا !! 
_وتين لما نيجي هتفهمي كل حاجه تمام المهم تيم عامل ايه ! 
-مفيش امبارح فضل يبكي جامد عشان زينه وحشاه وانا فضلت قاعده معاه لحد مانام 
_طيب يا حبيبتي خلوا بالك منوا لحد م نرجع 
-تمام سلام
______________
-------------
راح الدكتور ل علي وكتبله علي خروج 
_________
في الفيلا عند وتين 
جرس الباب رن وراحت وتين تفتح 
شهقت بصدمه وخوف لما شافت اتنين من الحراس شايلين علي واديه ورجليه ملفوفين بالجبس 
-علي ايهه اللي حصلك ايهه دا 
دخل مراد بسرعه وبعدها عن الطريق
_دخليهم الاول وبعدين ابقي اطمني عليه 
فعلاا وصلوه للأوضه وخرجوا 
جريت عليه وتين وحضنتوا وقالت بدموع
-علي مالك يا قلبي اي اللي حصلك 
بعدها مراد بغيره عنه وقال بهدوء
_عمل حادثه ب العربيه والحمد لله جات سليمه !! 
بصت لمراد بغضب 
-جات سليمه هي اييه دي اللي جات سليمه د متخرشم علي الاخر دَ ملامح وشه اختفت واديه ورجليه وراسه !! 
اتكلم علي كمحاوله انو يهديها
÷وتينن اهديي مفيش حاجه لكل دَ كلها 15 يوم افك الجبس وارجع امشي تاني 
بصتله بدموع وراحت قعدت جنبه تاني
-طيب انت حاسس  بايهه دلوقتي
مشي ايدوا علي شعرها بحنان
÷وجع بسيط والله يا حبيبتي اهدي 
بصتلوا ب استغراب
-طب وبابا فينه وليه جبت علي هنا ومروحتش البيت مش فاهمه
_وتين علي محتاج راحه دلوقتي روحي شوفي الاكل جهز ولا لاء 
بصتلوا وتين ببعض الغضب -انتوا مخبين عليا حاجه صح !! 
_وتين قولت مفيش حاجه 
-ماشي يا مراد براحتكوا 
وسابتهم وخرجت 
قال مراد بمرح  لعلي !! 
_هروح اصالحها 
وتين كانت راحت الاوضه بتاعتهم وقعدت علي الكنبه حاطه راسها بين اديها وبتبكي 
راح مراد الاوضه وشافها كدا وجري عليها واخدها ف حضنوا وقال وهو بيمسحلها دموعها
_هشش يا حبيبتي والله علي بخير 
بصتلوا وتين وقالت
-طب مخبيين اي عليا 
حضنها مراد مره تانيه
_ولا حاجه انا بس مش عاوز عقلك الحلو د يتشغل ب اي حاجه غيري وبعدين انت مش واثقه فيا ولا ايهه انا هحل كل حاجه هممم بس انت تكوني معايا وجنبي 
بعدت وتين عنوا وسكت ايدوا وقالت
-واثقه فيك وهستني لما تيجي انت بنفسك تحكيلي 
-وانا معاك وجنبك علي طول

في المخزن عند ريما 
دخل محمد بغضب وقال بعصبيه 

يعنيي ايههه هربتت هتكون راحت فين تقلبوا الدنيا عليها ولو كانت تحت الارض تجبوهاا انتوا فاهميننن 
ريما راحت فين؟!!! 
محمد هيلاقيها ولا لاء؟!!! 

رواية عروسي الهاربة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم وتين الصافي
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent